Evo3 lisää tehoa?

Hesus3

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Eli kysymys: Miten meikän evoon lisätehoa? Wisecon männät kentcamsin nokat Eaglen kanget. Hks kytkin Hks intake ralliart putki 3". tarkotus päästä pyöriltä mitattuna 400+ heppaan. Ahtimena tällä hetekellä td05H ja tehoja jotaikuinkin 300+ pahoittelut jos jäi jotain oleellista mainitsematta mutta kysymällä selviää. Tosiaan se jäi mainitsematta että alakerta on rakennettu ainakin 500 heppaa kestäväks :peukku
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Jos haluat pyöriltä 400hp, niin koneelta tarvitset kyllä varmaan luokkaa 550hp, joten kannattaa ehkä vähän vähentää tehotoiveita.
Moottorinohjaus kannattaa vaihtaa omaan suosikkiin (tm), ahtimia osaa varmaan joku muu suositella mutta uudet laipat joutuu varmaan tekemään putkiin jos noin ison tuoton omaavaa ahdinta on hakemassa. Bensapumppu vaihtoon myös ja suuttimet kanssa.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Moottori ohjaus on ralliartin jyrkkä ohjelma. suuttimet vaihdettu.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Eli siis moottorinohjaus on vakio mutta Ralliartin lastulla? Eipäilenpä ettei ole kovin hyvä noille tehoille, kannattaa koko ECU laittaa vaihtoon. Suuttimet on vaihdettu mihin?
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Ei vaan koko moottorinohjaus on ralliartin ::) ja suuttimet SIEMENS-DECA 006 2.5 bar n. 550ml/min
6 bar n. 860ml/min
12.5W resistanssi
4-reikäinen
Suihkun muoto: 30o kartio
Avautumisaika: 1.14ms 14V jännitteellä
Sulkeutumisaika: 0.85ms 6 bar paineella
Standardi 75mm suuttimen kokoinen
n. 570hv / 4kpl 100%:n pulssisuhteella ja 6 bar bensanpaineella

Ja fuellabin bensapumppu en kyl tiedä miks ::)
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Aika isosti on 6bar peruspainetta bensalle. Siihe kun pari baaria ahtoa päälle, niin taitaa vaatia pumpulta reilusti ::)

Pystytkö ite säätämään tota moottorinohjausta vai kuka säätää Ralliartin boksia?

Näin äkkisältään vilkastuna tuo vaatis ainakin kunnon ahtimen (hukkaportin) ja pakosarjan sekä isommat suuttimet, jos kerta moottorinohjaus on jo. 3,5-4" downpipe ei liene pahitteeksi.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Mitenkäs voimansiirto? 400 rwh:ta taitaa olla liikaa, perälle, laatikolle ja etuperälle.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Kulmavaihde ja perät hajoaa varmaan ekana, tuskin se loota jos väännöt ei ole kamalan kovat. Kannattaa varmaan kyllä rakennuttaa sekin uudestaan jos jotain ylimääräisiä ääniä päästelee niinkun monilla. Ahdin kannattaa varmaan mitoittaa niin ettei väännöt (= ahtopaineet) nouse kamalan korkeiksi tehoon nähden.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Millaset perät / kulmavaihde tuohon pitäis hommata Neliveto/turbotekniikka tietämys pyöreästi 1% :nykii Ei oo mahollisuutta säätää itse boksia. ja tällä hetkellä 4" downpipe ja yhellä supistepalalla muuttuu 3". Tulipa tehtyä typo otsikkoon. eli autossa Eaglen titaaniset kanget.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Mitä meinaat tehdä autolla, jossa on 500hp? Kiihdytellä 0-160km/h, 80-250km/h, varttimailia?

Jos meinaat autollas tehdä noita kaikkia ja haluat että se kestää, joudut köyhtyä älyttömiä summia. Vaihdelaatikko 2500-5000€, kulma pari tonnia ja perä siihen päälle. Samoin kardaani menee vaihtoon.

Ton ralliartin joudut heittää mäkeen, samoin suuttimet, bensakiskon ja ylipäätään kaikki muutkin tankista - moottorille -takaisin. Myös kaikki "imupuolesta" + pakopuolen hilppeet menee vaihtoon.

Palttiarallaa ilman asennuksia 10 000€, eli oletko varma asiasta? Jos olet niin jatketaan sitten osaluettelosta. Oikisti jos tahdot tehokkaan, joudut laittaan ison tukun rahaa että se kestää kauemmin kuin yhden vedon.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Noh jos sitten vaihetaan vaikka tavotteeks +70hp tän hetkisestä (350hp koneelta) eli 420hp konetehoja. olisikohan tuo miten tähtitieteellisen kallis projekti? ::)

EDIT: eiköhä me nyt sit kuitenki katella miten onnistus :peukku tosin yksin en tähän rupee. oliskoha clubis kiinnostuneita nikkareita tälläsee hommaa joskus tulevaisuudessa? :driver
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

osku sanoi
Palttiarallaa ilman asennuksia 10 000€, eli oletko varma asiasta? Jos olet niin jatketaan sitten osaluettelosta.

Kyllähän tuollainen osaluettelo olisi hyvä olla olemassa muutenkin, vaikka Hesus3 ei noin pitkälle autoaan virittäisi. Joku muu saattaa sen tehdäkin.

Eihän tuo summa ole edes kovin paha. Jos laittaa kymppitonnin autoon saman verran rahaa kiinni, niin tuskin samalla rahalla saa mitään vastaavaan ostettua.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Joo tää osalista olis kyllä todella kova :peukku Ja kyllä tuo 10 000 olisi lähi kuukausina täysin mahdollinen summa kuluttaa koneesee. ainut että mielummin sitten keräisin porukan ketä tietää evoista kasattais klubi tjsp voimilla kasaan ja säädätetään missä voidaan. Luultavasti resurssitkin olisi tuollaseen (nosturit, työkalut) :peukku Ainut ehto tähän projektiin tulis oleen että katsastuksesta menis läpi ilman että joutuu purkaan puolet autosta.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Tuskin se ralliartin boksikaan kovin jyrkkä on..mistä tiedät ellei ko. softaa pääse käpelöimään edes?
Jos auto käy "vaikeasti" ko boksilla, voi olla syynä sekin että osa ralliartin bokseista on tarkoitettu kuristimen kanssa toimivaksi, joten isommille "tehoille" eivät sitten enää käy mitenkään ellei softaa muokata.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Harri siis softa ON muutettu jyrkäks. pahoittelen jos kirjottelen jotenkin tyhmästi näitä juttuja tänne ::) Dynolla paukutettu raaka boksista tuohon mitä se nyt on. kunhan pääsen kurkistaan millasen ohjelman boksi sisälleen kätkee laitan tänne kuvat siitä kaaviosta
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Ei nyt millään pahalla, mutta nakkaa se ralliartti...

Tohon pienempään nälkään esim:

Garrett gt3076r --> pakosarja + downpipe + ahtoputkistoa menee vaihtoon
Helposti säädettävä ruiskuboksi MAP:illa
+800cc suuttimet
Uusi asetelma + kunnon kytkin
uusi bensapumppu
Kunnollinen bensanpaineensäädin
kunnolliset takomännät
Kunnolliset veivit
Kampiakselin tasapainoitus
Parempi dumppi (vanha muovinen kuitenkin jo vuotaa)

Tolla saattas päästä alkuun :)
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

osku sanoi
Ei nyt millään pahalla, mutta nakkaa se ralliartti...

Tohon pienempään nälkään esim:

Garrett gt3076r --> pakosarja + downpipe + ahtoputkistoa menee vaihtoon
Helposti säädettävä ruiskuboksi MAP:illa
+800cc suuttimet
Uusi asetelma + kunnon kytkin
uusi bensapumppu
Kunnollinen bensanpaineensäädin
kunnolliset takomännät
Kunnolliset veivit
Kampiakselin tasapainoitus
Parempi dumppi (vanha muovinen kuitenkin jo vuotaa)

Tolla saattas päästä alkuun :)

Tässä viriosa lista ;) http://www.carbeen.com/the-blue-streak-700hp-evolution-iii-ce9a/

Löytääkö joku videota tuosta autosta ??
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

osku sanoi
Garrett gt3076r

Eikös voimansiirtoakin pitäisi päivittää, jotta tuosta ahtimesta saa hyötyäkin tai toisin sanoen eikös pienempikin ahdin riitä, jos voimansiirtoa ei päivitetä?
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Vaikka en mitään tiedä E3 :mesta , niin mites vaikka ysin ahdin (10.5) ,eikös sillä pääse jo johonkin ?
Niitä kun aina sillon tällöin on ihan sopuhintoihin saatavilla.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

ast sanoi
Vaikea asentaa kolmoseen, täysin erilainen ahtimen rakenne, pyöriikin eri suuntaan.

OT: eikös IV-IX ole vastapäivään pyörivä ahistin? Ainakin V ja VI on..

Että noissa I-III on "normaali" ahdin.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

cubeqtio sanoi
OT: eikös IV-IX ole vastapäivään pyörivä ahistin? Ainakin V ja VI on..

Että noissa I-III on "normaali" ahdin.

Kyllä, kompressoripäästä katsottuna vastapäivään pyörivä.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Kulmavaihde ja perät hajoaa varmaan ekana, tuskin se loota jos väännöt ei ole kamalan kovat. Kannattaa varmaan kyllä rakennuttaa sekin uudestaan jos jotain ylimääräisiä ääniä päästelee niinkun monilla.

tuollainen pisti silmään ja rupesi mietityttämään notta millä tavalla yleensä tuo kulmavaihde alkaa ilmottelemaa että olisi huollon/korjauksen tarpeessa? ja minkälainen homma tuohon on tehdä huolto tarvittaessa?
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

waltteri sanoi
tuollainen pisti silmään ja rupesi mietityttämään notta millä tavalla yleensä tuo kulmavaihde alkaa ilmottelemaa että olisi huollon/korjauksen tarpeessa? ja minkälainen homma tuohon on tehdä huolto tarvittaessa?

No muuta ei tule mieleen, kuin että rupeaa tärisyttämään moottorijarrutuksessa, ja kun siitä pahenee, niin luulen että tärisyttää koko ajan. Laakereitten ja stefojen vaiholla tuosta selviää, jos ei ole hammasrattaat ottanut siipeensä.

Muut tarkentakoot
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Itsellä kuuluu todennäköisesti vaihdelaatikon kytkinakselista vaimeaa sihinää, laakerit varmaan aika finaalissa. Tuskin kyllä jollain pörinäpuhkella edes huomaa. Moottorijarrulla toisinaan havaittavissa lievää jyrinää, joka tulee joko sieltä laatikosta tai kulmavaihteesta.
Kesällä saattaa mennä laatikko huoltoon niin sitten ainakin paljastuu mitkä äänet katosivat.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

MakeM sanoi
Itsellä kuuluu todennäköisesti vaihdelaatikon kytkinakselista vaimeaa sihinää, laakerit varmaan aika finaalissa. Tuskin kyllä jollain pörinäpuhkella edes huomaa. Moottorijarrulla toisinaan havaittavissa lievää jyrinää, joka tulee joko sieltä laatikosta tai kulmavaihteesta.
Kesällä saattaa mennä laatikko huoltoon niin sitten ainakin paljastuu mitkä äänet katosivat.

Itelläni ei kuulunu lootasta kuin pieni sivu ääni, mutta laakerit oli viittä vailla finaalissa. Kannattaa sitten hommata jostain ulkomailta ne laakerit. On meinaan aika tyyritä tuolla timantti tiskillä ;)

5 Laakeria löytyy mistä tahansa laakereita myyvästä puljusta. Mutta loput viisi sitten on juurikin mitsulle valmistettuja, ja niitä ei laakeri kirjasta löydy.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Voi hyvinkin olla tuota samaa. On toi kyllä ton 20tkm mitä ite omistanu pitäny koko ajan tuota sihinä-ääntä. Hieman vinkuu jossain 80km/h ja 110km/h kulmilla, mutta tosiaan semmosia ääniä että ei-vakioputkella jäis varmasti piiloon.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

osku sanoi
Ei nyt millään pahalla, mutta nakkaa se ralliartti...

Tohon pienempään nälkään esim:

Garrett gt3076r --> pakosarja + downpipe + ahtoputkistoa menee vaihtoon
Helposti säädettävä ruiskuboksi MAP:illa
+800cc suuttimet
Uusi asetelma + kunnon kytkin
uusi bensapumppu
Kunnollinen bensanpaineensäädin
kunnolliset takomännät
Kunnolliset veivit
Kampiakselin tasapainoitus
Parempi dumppi (vanha muovinen kuitenkin jo vuotaa)

Tolla saattas päästä alkuun :)
Nuo noin isot suuttimet ovat vähän niin ja näin. Omassa on 830cc suuttimet ja tyhjäkäynnin saaminen edes lähelle 1000 rpm pintaan katsastuksen läpäisevillä säädöillä on jo suht mahdotonta. Ja väännetty on! Taitaa +800cc suuttimet olla vähän ylimitoitettuja ~500 hv peleihin. Vaikka bensanpaineilla nyt voi pelleillä miten sattuu niin silti...

Hesus3 sanoi
Ja kyllä tuo 10 000 olisi lähi kuukausina täysin mahdollinen summa kuluttaa koneesee.
ja
Hesus3 sanoi
Ainut ehto tähän projektiin tulis oleen että katsastuksesta menis läpi ilman että joutuu purkaan puolet autosta.

10 000e koneeseen = radikaalit muutokset + katulaillinen auto = aina hankala yhdistelmä. Aftermarket-eculla ja isoilla suuttimilla vähäpäästöisen auton rajat on hankalat kuten jo yllä mainitsin. Mutta jos se ei haittaa että menee konttorille valmiiden lappujen kanssa eikä ne tarkasta päästöjä uusiksi niin sitten ei ongelma.

Ja ennen kuin mittavia rahoja sijoittaa katuautoon kannattaa miettiä kuinka järkevää tuo on juuri siis KATUAUTOON. Nimimerkillä liikaa rahaa kiinni katuautossa, ja kaduttaa ettei ole tehnyt kaikkea tätä kilvettömään rata-leluun.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

KaeVuRi sanoi
Nuo noin isot suuttimet ovat vähän niin ja näin. Omassa on 830cc suuttimet ja tyhjäkäynnin saaminen edes lähelle 1000 rpm pintaan katsastuksen läpäisevillä säädöillä on jo suht mahdotonta. Ja väännetty on! Taitaa +800cc suuttimet olla vähän ylimitoitettuja ~500 hv peleihin. Vaikka bensanpaineilla nyt voi pelleillä miten sattuu niin silti...

Mitkäs suuttimet sulla siellä on? Kyllä nuo nykysuuttimet pitäs saaha säädettyä toimimaan myös pienillä tuotoilla oikein hyvin vaikka vähän reilummatkin olisi. Tiedän monia jotka ajaa +++1000:lla ilma tyhjäkäyntiongelmia. No näin kun sanoo, niin kohta ei oma käy ku 3000rpm tyhjää ;D
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Samppa sanoi
Mitkäs suuttimet sulla siellä on? Kyllä nuo nykysuuttimet pitäs saaha säädettyä toimimaan myös pienillä tuotoilla oikein hyvin vaikka vähän reilummatkin olisi. Tiedän monia jotka ajaa +++1000:lla ilma tyhjäkäyntiongelmia. No näin kun sanoo, niin kohta ei oma käy ku 3000rpm tyhjää ;D
Delphi 830cc 6-pistekärjillä. Pitää tarkempi malli kaivaa papereista jos sillä jotain väliä?

Ja tarkennukseksi vielä, käynnin saisi varmaan suht nätiksi JOS ei olisi tuota ongelmallista flektiä. Kun flekti heittää päälle, se anastaa jotain 60 A hetkellisesti ja sen ansiosta käynti alkaa heijaamaan väkisin. Jos tyhjäkäynti "liian hyvä", niin flektin käynnistyessä auto sammuu 100 % varmasti. Heijaamisen saa puolestaan estettyä korkeammalla tyhjäkäynnillä/liian rikkaalla seoksella tyhjäkäynnillä. Akkukin on riittävän iso ja laturi tarpeeksi tehokas, mutta on tuo tehdas-flekti aika virtasyöppö, tosin tehokas myös...

Muistelisin että joku on joskus sanonut Evon koneiden olevan yleensäkin erittäin ongelmallisia säätää tyhjäkäynniltä. Ainakin sen jälkeen kun kone ei ole lähellekään vakio. Hienoa jos saat omasi toimimaan nätistä afr 14,7 pintaan ja 1000 rpm. Ilmoittele kun aika ;D

Kadulla käytettävään autoon paras vaihtoehto olisi 4 vakiokokoista suutinta + 4 lisäsuutinta IMO.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Suuttimen deadtime on säädetty väärin jos jännitteen notkahdus vetää seokset sekaisin.
Omassa ex-Galantissa 750cc suuttimilla kävi tyhjäkäyntiä kuin vakio, ts. täysin tasaista 14,7 closed loopissa.
Ja kyseessä oli vieläpä 2.0 kone jossa yksi pytty pienempi kuin strokerissa joten käytännössä vastaisivat 860cc suutinta 2,3 moottorissa.
Samoin tuli tuossa viikonloppuna väännettyä yhdelle kaverille raakakartat 1000cc suuttimille 2,0 neloseen. Kävi myös varsin nätisti stoikiometristä tyhjäkäyntiä..

Eli ongelma on säädöissä, moottorinohjauksissa tai suuttimissa jos ovat oikein huonot ja epälineaariset. Veikkaan kahta ensimmäistä kuitenkin.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

jcarlson sanoi
Suuttimen deadtime on säädetty väärin jos jännitteen notkahdus vetää seokset sekaisin.
Omassa ex-Galantissa 750cc suuttimilla kävi tyhjäkäyntiä kuin vakio, ts. täysin tasaista 14,7 closed loopissa.
Ja kyseessä oli vieläpä 2.0 kone jossa yksi pytty pienempi kuin strokerissa joten käytännössä vastaisivat 860cc suutinta 2,3 moottorissa.
Samoin tuli tuossa viikonloppuna väännettyä yhdelle kaverille raakakartat 1000cc suuttimille 2,0 neloseen. Kävi myös varsin nätisti stoikiometristä tyhjäkäyntiä..

Eli ongelma on säädöissä, moottorinohjauksissa tai suuttimissa jos ovat oikein huonot ja epälineaariset. Veikkaan kahta ensimmäistä kuitenkin.
Jep, olen itsekin tietoinen monesta vehkeestä kun käy isoilla suuttimilla hienosti, mutta oma auto on ainakin osoittautunut erittäin hankalaksi tapaukseksi. Ehkä sitä ei sitten voi mieltää kaikkiin Evoihin. Voi olla että moottorinohjaus tuo osan ongelmasta, mutta säätäjässä se vika tuskin on. Enkä nyt ole todellakaan itse sitä säätänyt ;D Tuli mieleen että onko minkäännäköistä vaikutusta tällaiseen ovatko suuttimet korkea vai matala ohmiset?
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

KaeVuRi sanoi
Jep, olen itsekin tietoinen monesta vehkeestä kun käy isoilla suuttimilla hienosti, mutta oma auto on ainakin osoittautunut erittäin hankalaksi tapaukseksi. Ehkä sitä ei sitten voi mieltää kaikkiin Evoihin. Voi olla että moottorinohjaus tuo osan ongelmasta, mutta säätäjässä se vika tuskin on. Enkä nyt ole todellakaan itse sitä säätänyt ;D Tuli mieleen että onko minkäännäköistä vaikutusta tällaiseen ovatko suuttimet korkea vai matala ohmiset?

Eikö Tatecissa ole jännitteenmuutos-/ AC-, ym. kompensaatiota?
Jos ei niin ... aika puutteellista ........ ::)
-A

ps. Niin ja ei ole liian 'isojen' suuttimien vika
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

KaeVuRi sanoi
Tuli mieleen että onko minkäännäköistä vaikutusta tällaiseen ovatko suuttimet korkea vai matala ohmiset?

Ei, suutinten ominaisuudet merkkaa jonkin verran mutta on aivan liian yksinkertaista yleistää sitä suuttimen impedanssiin, edellisen esimerkin 1000cc suuttimet olivat korkeaohmiset, 750cc matalaohmiset (esivastuksin).

Säädöillä ajoin ennenkaikkea takaa sitä, että akkujännitteen kompensaatiokartta ei ole oikein jos jännitteen notkahtaessa seos ei pysy kohdallaan. Uskoisin myös Tatechista kyseisen kartan löytyvän, AC/Laturi/Ohjaustehostin jne. load kompensaatioita ei sen sijaan monesti aftermarket ruiskuissa ole mutta ei niitä pelkästään käynnissä pysymiseen sinänsä tarvitakkaan.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

jcarlson sanoi
AC/Laturi/Ohjaustehostin jne. load kompensaatioita ei sen sijaan monesti aftermarket ruiskuissa ole mutta ei niitä pelkästään käynnissä pysymiseen sinänsä tarvitakkaan.

Aikas monessa ajantasalla olevassa kyllä löytyy.
Ja... mihis niitä sitten tarvittaisiin??.... jokatapauksessa kierroksia pitää nostaa, jotta motti pysyy käynnissä ja sentakia ne sieltä löytyy... Noh Tatecista en tiedä?

-A
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Tatech:ssa on sekä jännite että AC-kompensaatio.
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

osku sanoi
Ei nyt millään pahalla, mutta nakkaa se ralliartti...

Tohon pienempään nälkään esim:

Garrett gt3076r --> pakosarja + downpipe + ahtoputkistoa menee vaihtoon
Helposti säädettävä ruiskuboksi MAP:illa
+800cc suuttimet
Uusi asetelma + kunnon kytkin
uusi bensapumppu
Kunnollinen bensanpaineensäädin
kunnolliset takomännät
Kunnolliset veivit
Kampiakselin tasapainoitus
Parempi dumppi (vanha muovinen kuitenkin jo vuotaa)

Tolla saattas päästä alkuun :)

alotellaa topikkii uusiks näin vuoden jälkeen ja kerätään mielipiteitä. Enään olis hankittava järeempi puhallin ja cometicin kannen tiiviste. lisäks käväs mielessä jos imupuolta avartais kannattaako?

elikä seuraavat vaihettu

ahtoputket mallia siwikooni
boxi ralliartilta tosin ollu kii jo pidempää
wisecon takomännät (45tkm ajetut)
eaglen veivit ( 20tkm ajetut)
walbron 255lph pumppu (vaihettu edellämainitun tilalle)
boch olikos sj-14 550cc suuttimet (vaihettiin edellämainittujen tilalle)
HKS kytkin
blitzin dumppi
ARP pultit

eli enää ei paljo tehtävää ennen viimesii tehon nostoja. täl hetkel käyty penkis 1bar ahdoil 352 hepassa

eli ahdin lähinnä on nyt se mitä pitäis miettiä
 
Vs: Evo3 lisää tehoa?

Hesus3 sanoi
alotellaa topikkii uusiks näin vuoden jälkeen ja kerätään mielipiteitä. Enään olis hankittava järeempi puhallin ja cometicin kannen tiiviste. lisäks käväs mielessä jos imupuolta avartais kannattaako?

elikä seuraavat vaihettu

ahtoputket mallia siwikooni
boxi ralliartilta tosin ollu kii jo pidempää
wisecon takomännät (45tkm ajetut)
eaglen veivit ( 20tkm ajetut)
walbron 255lph pumppu (vaihettu edellämainitun tilalle)
boch olikos sj-14 550cc suuttimet (vaihettiin edellämainittujen tilalle)
HKS kytkin
blitzin dumppi
ARP pultit

eli enää ei paljo tehtävää ennen viimesii tehon nostoja. täl hetkel käyty penkis 1bar ahdoil 352 hepassa

eli ahdin lähinnä on nyt se mitä pitäis miettiä

Älä osta cometikkia, mulla meni niitä 2. HKS tai vastaava, niin säästät kun ei tarvi koko aika ottaa auki.

Toi 30 alkune garretti on ihan hyvä, jos haluat joku 400-500hv. Jos enemmän niin t04z ;D

Tota ralliarttia et saa säädettyä kovinkaan helposti. --> haltec, hestec megasquirt tms.
 
Takaisin
Ylös Bottom