Basbarduu sanoiAlconitko ne sitten oli?
Mielenkiinnosta: Miksi päätit ettei enää timanttia pihaan?|auri sanoiJoo, ei sillon kova alusta, tai karmea sisämelu itteäni haitannut. Ainoa mikä sillon v*tutti oli huono kääntösäde, Helsingin keskustassakin joutuu välillä ajelemaan ja ahtaisiin paikkoihin autoa sovittelemaan. Ainoa mikä nyt vaan mietityttää on toi luotettavuus.
Siis tuon kääntösäteen lisäksi alkoi ihan suorastaan vituttamaan auton epäluotettavuus. Joo myönnetään, mulla on pelkkiä Bemareita ollut tuon Evon lisäksi, mutta yksikään Bemari ei ole tielle jättänyt, Evo kerkesi kumminkin 10tkm aikana jättämään kolme kertaa. Se on vähän liikaa ainakin mulle ;D. Se vaan on niin, että mun budjetilla ei yhtä räväkkää Bemaria osteta mitä Evo on, siksi on katseet käännetty taas Evoon.Urran sanoiMielenkiinnosta: Miksi päätit ettei enää timanttia pihaan?
Kohta 4 vuotta ja 80tkm evo 9:llä sekalaista työajoa. ja vikoina ei mitään vakavampaa paitsi tuo ayc joka toimii ja ei toimi riippuu ihan sen fiiliksistä.|auri sanoiSiis tuon kääntösäteen lisäksi alkoi ihan suorastaan vituttamaan auton epäluotettavuus. Joo myönnetään, mulla on pelkkiä Bemareita ollut tuon Evon lisäksi, mutta yksikään Bemari ei ole tielle jättänyt, Evo kerkesi kumminkin 10tkm aikana jättämään kolme kertaa. Se on vähän liikaa ainakin mulle ;D. Se vaan on niin, että mun budjetilla ei yhtä räväkkää Bemaria osteta mitä Evo on, siksi on katseet käännetty taas Evoon.
TimoI sanoiNyt on tilanne kuumentunut pisteeseen että evo 7 tulee pihaan, perjantaina menen rahat taskussa katsomaan tätä:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5877171
Tarvitsen siis pieniä vinkkejä tarkastettavista paikoista joiden puutteiden yms. takia pitäisi neuvotella hinnasta tai jättää auto kokonaan nykyiselle omistajalle.
-ayc valo? miten sen kuuluu toimia? virrat päälle niin syttyy samalla kun muutkin ja sammuu kuten airbag valot jne?
-mistä tiedän ettei vikakoodeja ole nollattu? tyhjäkäynti seilaa?
-kuljettajan penkki on kulunut sivutuen terävimmästä kohtaa puhki, kokemuksia korjauttamisesta?
-ilmansuodattimena HKS "sieni", en huomannut kysyä löytyykö vakiota. kai niitä jostain saa ostaa käytettynäkin? jotenkin kuulostaa nämä suolaloskakelit ja tuommonen suodatin huonolta yhdistelmältä?
kiinnostaa siis kalliinpien vikojen ensioireet jotka eivät varmasti autoon kuuluisi.
sama tuli mieleen... ei kulumaa itsellänikään vaikka tupla km määrä.janza sanoiKyseenalastaisin auton kilometrit mikäli on oikeasti kulunut puhki noinkin uudesta noilla kilsoilla, mulla ei ole yhdessäkään uuskorisessa (VII, 2x VIII) ollut kulumaa ja kilometrit on ollu ~80-130tkm välillä. Toki tuohon reunaan ottaa persus helposti kiinni mutta aika lujaa on saanut hinkata että puhki menee.
No, Evo on ainut Mitsubishi minkä mä olen valmis ostamaan, perus Lanceri ei vaan aiheuta minkään näköistä omistamisen halua. Ei ole mitään pakottavaa tarvetta omistaa mitään todella nopeaa autoa, mutta ajellaan nyt rivakammilla autoilla kun vielä nuorena pystyy. Diisselifarmarin voi sitten ostaa kun sille on oikeasti tarvetta. E39 puslaongelmaa en kyllä ihan allekirjoita, tai ainakaan oma edellinen ei noin rivakasti niitä syönyt, toki ei voi kiistääkkään Bemarin pusla ja tukivarsi ongelmia. Jatketaan Evoista.Urran sanoiNo miten se että Evo ei kestänyt liittyy timantteihin yleensä![]()
Vai onko autotarve aina ja ikuisesti mallia M3/M5/Evo suorituskykyinen? Meinaan jos käyttöautoa miettii joskus niin täytyy Hondamiehenä sanoa että mun valinta ei mennyt ainakaan pieleen. CS-korinen Lancerhan valittiin vm. 2012 maailman luotettavimmaksi autoksi (oma toinen käyttöauto ollut kohta 3,5v tämmöinen). Sillä on nyt rullattu 100tkm ilman että se on kertaakaan jättänyt tielle, tai ilman että siihen on ilmennyt ensimmäistäkään vikaa mikä johtuisi mistään muusta normaalista kulumisesta. Esim. kun eka pusla meni niin vaihdoin koko akseliston kaikki puslat kerralla -> puhutaan reilusti yli 200tkm ajetusta autosta.
Samahan se on noissa bemmeissä. Esim. E39 syö kerran kahteen vuoteen reilummin ajavalla puslat ja marmorilla ne maksaa sen 2000e. Jos haluaa että se on ajaa semmoinen kun se on ajaa niin ne kannattaa vaihtaa KAIKKI kun eka menee (koska jos et vaihda niin ns. vaihto -> pyöräkulmien suuntaus -> vaihto -> pyöräkulmien suuntaus rumba alkaa)
Toki motorsporttimallit on motorsporttimalleja ja mun käsityksen mukaan nuo s-koneiset bemaritkin vaatii aika reilusti huomiota että niillä voi ajaa joka päivä (lue: euroja).
Mitä mä nyt oon täällä foorumilla Hondamiehenä pyörinyt niin ei mulle ainakaan oo jääny semmonen fiilis et "hyi hitto, ei tommosta, hirveitä rytokasoja". AYC ongelmat kuulostaa vakavilta mutta muutenkin uskon et oma valinta osuis RS malliseen missä olisi ns. "tavallinen perä". Talvellakin hauskempaa![]()
|auri sanoiNo, Evo on ainut Mitsubishi minkä mä olen valmis ostamaan, perus Lanceri ei vaan aiheuta minkään näköistä omistamisen halua. Ei ole mitään pakottavaa tarvetta omistaa mitään todella nopeaa autoa, mutta ajellaan nyt rivakammilla autoilla kun vielä nuorena pystyy. Diisselifarmarin voi sitten ostaa kun sille on oikeasti tarvetta. E39 puslaongelmaa en kyllä ihan allekirjoita, tai ainakaan oma edellinen ei noin rivakasti niitä syönyt, toki ei voi kiistääkkään Bemarin pusla ja tukivarsi ongelmia. Jatketaan Evoista.
kuvassa se näytti enemmänkin revenneeltä kuin kuluneelta, hieman samalle kuin tuo volvon apukuskin penkki kun kaveri lähti vauhdikkaasti siitä ja joku työkalu olis halunnut jäädä istumaan. Sen näkee sitten paikanpäällä onko se hankautunut vai saanut muuten osumaa. Ajokilometreistä saattais saada osviittaa kokeilemalla turbon välyksiä? Olettaen sen olevan alkuperäinen vielä, jos myyjä antaa koettaa.Harri K sanoisama tuli mieleen... ei kulumaa itsellänikään vaikka tupla km määrä.
TimoI sanoiNyt on tilanne kuumentunut pisteeseen että evo 7 tulee pihaan, perjantaina menen rahat taskussa katsomaan tätä:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5877171
Harri K sanoisama tuli mieleen... ei kulumaa itsellänikään vaikka tupla km määrä.
LegnumVR4 sanoiKuumotus tuntuu kivalta paikassa kuin paikassa, mutta mitä olis katsastus ennen kauppaa? Ei tarvi sitten tippa linssis korjailla bugeja ..
TimoI sanoienpä oo muuten huomannut kysyä milloin on katsastettu, eikä sitä näytä tosiaan ilmoituksessa olevankaan.
janza sanoiReiludiili vaikka että yhdessä leimalle koeajon yhteydessä mikäli on leimakelpoinen tai ei ole hiljattain katsastettu. Jos menee läpi niin ostaja maksaa leiman ja jos ei niin saa myyjä maksaa
Katso myös etuvalot että kuvio on oikein ja löytyy E-merkit noista.
Mikäli ei ole E-hyväksyttyjä valoja ja auto on muuten passeli ja sen meinaat ostaa,
niin </mainos> multa saa suhteellisen edullisesti parin Evo 8 EU-valoja, eli LHD kuvio ja ja E-merkit löytyy. <\mainos>
Mukavampi sitten käydä leimalla että ei tarvitse jännittää meneekö ei merkityt / RHD kuvioiset valot läpi.
Myyjä voi vakuuttaa tämän auton vikojen varalta.
If Auton Kuntoturva korvaa kaupan jälkeen ilmenneet viat
jopa 6 kuukauden ajan. Nyt vain 79€.
mikko6 sanoiEhdottaisin myyjälle myös tämän ottamista;
TimoI sanoiOngelma tulee siitä että pääsen turusta liikkeelle vasta klo 14.30, sitten pankin kautta Vantaalle. En tiedä kuinka pitkään katsastusasemat on siellä auki?
TimoI sanoiOngelma tulee siitä että pääsen turusta liikkeelle vasta klo 14.30, sitten pankin kautta Vantaalle. En tiedä kuinka pitkään katsastusasemat on siellä auki?
harrim sanoiJoo nuo nelosen penkit on kyllä maailman rumimmat ja ovipahvitkin pitäny sillä samalla kalsarikankaalla päällystää
lancer evo-r sanoiOn muuten oikeesti toi Speed penkki malliltaa hienoin mitä evoissa on nähty. Edelleen muistelen haikeana kolmosen tiukkaa otetta aamuisin kun istahti Recaron syliin. :-*
Onnea TimoI:lle uudesta hankinnasta.eukku Kytkimeen kannattaa kokeilla että jos säätäminen auttaisi yhtään. Varsinkin jos ei luista yhtään.
TimoI sanoiKiitti, mitä meinaat kytkimen säädöllä? haulla en löytänyt mitään?
lancer evo-r sanoiPolkimen ja pääsylinterin välissä on säätötanko. Löydät kun katsot kytkinpoljinta. Sitä ruuvaat hieman lyhyemmäksi niin polkimeen pitäis tulla muutaman sentin "tyhjä". Nyt sulla on varmaan poljin heti kova kun alat painamaan sitä?
Tosin jos kytkin on loppu ni se on loppu eikä säätö paljon auta. Itsellä on sama homma enkä säätämällä saanut poljintuntumaa paljoa rparemaksi mutta kesti ainakin tämän kesän ajot ilman luistamista.
Infl44tio sanoiOlen aikeissa ostaa kyseisen evon http://m.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6068119?vifAdCount=15&vifNav=Y
Mitäs kaikkea pitäs osata kysyä/ katsoa
Harri K sanoihttp://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45114.0
Lisäksi:
- virrat päälle (ei käyntiin auto) ja tarkista että srs +check engine yms sammuvat hetken kuluttua. Eli vain lataus +ovivalo ja turvavyö valo jäävät palaan mavdollisesti. Katso myös että ayc valo sammuu käynnistyksen jälkeen.
Tärkeintä: jos auto käy huonosti tms, USKO itseäsi että autossa on mahdollisesti vikaa, älä usko myyjän selityksiä.
tai paineanturi antaa fail- 20sek jälkeen. Siis painetta on mut anturi ei näe. Enivei, ayc vika sekin on toki.cubeqtio sanoiAYC:stä yks juttu. AJA autoa vähintään minuutin ainakin. Jos käynnistät paikallaan niin AYC-vikavalo ei syty välttämättä. Eli jos pumppu just ja just jaksaa parkissa laittaa peruspaineen ja paineakku pitää sen niin valo ei syty - KUNNES lähet ajamaan ja järjestelmä tarkistaa itsensä 20 sek sen jälkeen kun auto on ylittänyt about 20kmh.
Vinkkinä vaa..
maksaa verot ni saa ajella... sitä ennen aika mahdotonta kun kerran on veropäätös haettu vissiin jo?Infl44tio sanoiNyt tuli uusi ongelma eteen kyseisen auton ostossa siinä meni ne koe kilvet vsnhaksi??
Infl44tio sanoiNyt tuli uusi ongelma eteen kyseisen auton ostossa siinä meni ne koe kilvet vsnhaksi??
eiköhä tällä ole jo vissii 2-3 omistajaa ollu jo ja vieläki myydään taxfreenä. Jos oikein oon ymmärtäny. Tos ylempänä erään foorumilaisen omistuksessa ollut (linkki)TimoI sanoiMiksei siitä ole maksettu veroja? ostanut pommin ja päättänyt minimoida tappion?
Harri K sanoieiköhä tällä ole jo vissii 2-3 omistajaa ollu jo ja vieläki myydään taxfreenä. Jos oikein oon ymmärtäny. Tos ylempänä erään foorumilaisen omistuksessa ollut (linkki)
niipä, sitähän mä täs varottelin just.TimoI sanoiNo eikö se vaikuta vielä huonommalta?
Infl44tio sanoiTaidanpa jättää väliin koko oston.. Kaippa sitä pitää vaa jatkaa 3 parissa. Kiitos vastanneille![]()
Ei oo paikkaa missä kasata..TimoI sanoiEikö tämä olisi mielenkiintoinen? http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6134524
Infl44tio sanoiTaidanpa jättää väliin koko oston.. Kaippa sitä pitää vaa jatkaa 3 parissa. Kiitos vastanneille![]()
Riksteri sanoiMoro,
Täälläkin ilmottautuu yksi Evo kuumeen puraisema. Budjetti max. 15k€. Kiire ei ole ainakaan vielä. ;D
Seiska kiinnostaa, vanhemmat ei omaa silmää miellytä ja uudemmat ei taida budjettiin sopia.
Tästä kellään tietoa? Ilmoituksen perusteella ns. kaukaa kierrettävä omasta mielestä, mutta nettihautomon ainut seiska mikä mahtuu hintaluokkaan.. :-\
Huomaatteko tuossa jotain, mikä ehdottamasti pistää hälytyskellot soimaan?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/6152281
Riksteri sanoimutta nettihautomon ainut seiska mikä mahtuu hintaluokkaan.. :-\
Huomaatteko tuossa jotain, mikä ehdottamasti pistää hälytyskellot soimaan?