Peke
Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
- Liittynyt
- 14 Joulukuu 2003
- Sijainti
- Pääkaupunkiseutu
Vs: Evojen ilmanputsari
Hienolta näyttää.
Hienolta näyttää.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Juischi sanoiValmis tekele ym muuta..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16072.0
nokonzok sanoiKutosessa oli hyvä kun konepellissä on reikä suoraan suodattimen kohdalla.
Peke sanoiEikö kellään kokemuksia? :Mitäs vakio paneeli maksaa?
Cirrus sanoiMuutama rallia ajava tuttu sanoi tosiaan, että tuo vakio boksi on niin hvä että sitä ei kannata vaihtaa mihinkään. Oma oli aika likainen, joten pistin tällaisen: ttp://cgi.ebay.co.uk/Mitsubishi-Lancer-Evolution-K-N-Air-Filter_W0QQitemZ170187885524QQcmdZViewItem?hash=item170187885524
K&N on kait joissakin testeissä pärjännyt kohtalaisesti. En huomannut sillä tavalla mitään muutosta. Äänissäkään oikeastaan. Tosin tuo on ollut mulla vähä aikaa vain. Joskushan imuäänet kovenee vaparisuodattimella.
Varaosamaailmasta luulis löytyvän...Peke sanoiMitähän lie K&N täällä kustantaa? Ja missä ois hyllyssä(pääkaupunkiseutu tai Jyväskylä)? ???
Harri K sanoiVaraosamaailmasta luulis löytyvän...
uge sanoiVakio MR552951 hinta 61e, pirkkaversio XR552951 18e.
Teemu T. sanoiOnko tietoa, onko toi halvempi paljon huonompi? Itse otin viimeksi tuon halvemman, kun oli niin suuri hintaero?
InF sanoikutoses orkkis ilmanputsari ja maffi näyttää kyl just siltä et ei voi olla varma meneekö sieltä ilma läpi ollenkaan![]()
Samppa sanoiMeinaatko sitä boksia itsessään vai sitä ilmaputkea mitä kautta boksi imee ilman? Minusta itse se boksi on kohtuu asiallisen oloinen. Laitoin sen itselle takaisin hiukan muokattuna. Tuon kun siirsi akun paikalle ja silpaisi siitä päädyn keskitasosta alaspäin auki, sai mielestäni aika hyvän ratkaisun. Penkissä en ole koittanut tehoeroa (jos sitä edes on) mutta silmämääräisesti kohtuu virtaava ratkaisu ja imuilman lämmöt pysyy kurissa. Bypassin suhahdukset se kyllä vaimentaa, joten katu-uskottavuus kärsii ;D Maffi on kyllä hiuka tukkosen olonen, mutta siihen ei oikein helppoa ratkaisua löydy, kun ei moottorinohjaustakaan ole tarkoitus päivittää.
Se alkuperänen boksin ja ulkoilman välissä oleva putki on kyllä aika tukkoisen oloine. Lienee äänen vaimennuksen takia tehty tuollaiseksi?
RS_COS sanoiEntä onko olemassa mitään hyvää vakiokoteloon tulevaa suodatinta, jolla sais vähän äänimaailmaa parannettua ilman tehon putoamista? Olisi varmaan fiksumpi vaihtoehto kun tuo kartiomalli, ei tartteis huolehtia siitä lämpimästä ilmasta.
Mani sanoiJa jos ääni haluut niin kyl ihan vakioboksiin tulevilla filsuilla saa ääntä lisää.
Mani sanoiTota K&N Typhooni jengi haukkuu ihan huolella ja vissiin säätäjätkin "rakastavat". Sopivasti sekottaa MAF kuulema...
Ja jos ääni haluut niin kyl ihan vakioboksiin tulevilla filsuilla saa ääntä lisää.
nokonzok sanoiKasissa ei ainakaan tapahtunut K&N paneelifilsulla minkäänlaista muutosta äänessä, eikä kyllä tehoissakaan.
Okei, no onko muista paneelisuodatinmerkeistä kokemuksia? En viiti kartiosuodatinta laittaa kun se toimivuus tuntuu kärsivän :Pietari sanoiWord. Tai sen verran olen eri mieltä että ihan aavistuksen paremmin tuninkipaneelifilsulla kuuluu turpon äänet ainakin mun veeceessä (E9) mutta muuten ei maksa vaivaa koska voimaa sillä ei stg1 vireisessä tule. Ääntä saa reilummin lisää noilla kartiotötteröillä, onhan se ääni merkittävä osa näiden vessojen viehätysvoimaa.
miq79 sanoimistähän löytyis evo3 sopiva kartiofiltteri? ??? .. uudempiin löytyis kyl helposti.
RS_COS sanoiOkei, no onko muista paneelisuodatinmerkeistä kokemuksia? En viiti kartiosuodatinta laittaa kun se toimivuus tuntuu kärsivän :![]()
Heppara sanoiEvo 8:ssa oli BMC paneelisuodatin. Tehoissa ei muutosta, mutta imuäänet muuttuivat hieman. Olihan
tuossa suodattimessa sekin etu, ettei tarvinnut ostella sen jälkeen suodattimia. On käytännössä ikuinen.
Pari kertaa vuodessa pesu ja öljyäminen.
RS_COS sanoiTilasin tuon K&N:än paneelisuodattimen:
http://www.knonline.fi/332105-kn-air-filter-p-166.html
Tuo on ilmeisesti ihan normisuodatin, ettei mikään pestävä/öljyttävä?
Biim sanoiKäsittääkseni kaikki K&N:t on pestäviä ja öljyttäviä.
emsii sanoiMistä porukka on hommannu noita AEM:n short rameja ysiin tai muihin ja mihin hintaan?
Jostain suomalaisesta lafkasta löyty 319€.
TvonS sanoiTässä tämä oma kansiMOD. Vähän tällaista oem-lookkia haettu...
Ihan turhamaisuuttani ajattelin kokeileilla miten tsuhahtelee. Ja hyvinhän se... :driver
jonioo sanoiMiksi pitää unohtaa? Onko jotai haittaa sitte. Jotai perustelua![]()
Basbarduu sanoiEi se MAF ainakaan täysin sekoa mutta kyllä tuokin tulee vaikuttamaan.
Uskaltaisin kyllä väittää että seokset eivät ole yhtä hyvin säädöissä kuin orkkisboksilla. Ilmavirta pitäisi saada menemään tasaisesti MAF-anturin läpi mutta nuilla vapaavirtaussuodattimilla niin ei yleensä tapahdu. Sitten jos imetään vielä lämmintä ilmaa moottoriin niin ollaan onnistuttu jo pilaamaan aika hyvin toimiva systeemi.lancer evo-r sanoiToimii hienosti, eikä aiheuta sekoilua.
Basbarduu sanoiUskaltaisin kyllä väittää että seokset eivät ole yhtä hyvin säädöissä kuin orkkisboksilla. Ilmavirta pitäisi saada menemään tasaisesti MAF-anturin läpi mutta nuilla vapaavirtaussuodattimilla niin ei yleensä tapahdu. Sitten jos imetään vielä lämmintä ilmaa moottoriin niin ollaan onnistuttu jo pilaamaan aika hyvin toimiva systeemi.