Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Eli tutulla lakkasi sigmaatti ottamasta mitään vaihdetta päälle enää. Pikaisesti lueskelin tuolta galant-topikeista, että niistä ei-tiptronic laatikoista olisi noita turbiineja mennyt (spoorit) niin olisiko tässä sigman automaatissa käynyt mahdollisesti samalla tavalla? Öljyt lodjusta pitää toki vielä katsoa. Tuskin öljyn puute ja suodattimen tukossa oleminen ihan tuollaista tekisi ???

Pystyykö tuota vanhaa turbiinia vielä korjaamaan, ja mitä kustantaisi? Pikaista apua kaivataan! :)

Kaveri harkitsi myöskin manuaalilootan vaihtamista tilalle, kävisikö halvemmaksi / helpommaksi? Autoa tarviivat kuitenkin joka päivä ja tämä sigma on heidän ainoa autonsa.
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Öljyt, suodatin, öljypumppu. Kaikki nuo lopettavat kaikkien vaihteiden toiminnan, jos vikaantuvat.
Turbiinin spoorit tietty yksi mahdollisuus, käsittääkseni niitä korjattuja/parannettuja sai jostain ostettua valmiina.

Manuaalilootan vaihto vaatisi polkimien vaihdon, keskikonsolin, vaihdekepin, kytkimen sylinterin, vauhtipyörän, kytkimen, itse laatikon.....

Pitäisi päästä itse purkamaan jostain autosta nuo, että saisi kaikki varmasti mukaan...
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Vaihteiston öljyt ja suodatin juuri tänään vaihdettu (ostettu mitsuhuollosta orkkis öljyt ja suodatin),kokeiltu ja ei muutosta entiseen. Entiset lootaöljyt tosin olivat ihan keltaista litkua :eek:

Olis kiva kun olis jotain vinkkiä mistä noita korjattuja/paranneltuja turbiineja sais sitte ostaa, ja mitä maksais? Täytyypi vaikka googletella hieman. Vaihtoehtoisesti jos joku kertois missä ois noita automaattiloota-korjaamoja?

Ei taida enää tuo manuaalilootan ettiminen olla vaihtoehtona, pikemminkin auton vaihto kuulemma jos ei saa äkkiä kondikseen :-X
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

http://www.jntrading.fi/

Tämmöinen virma kaivettu esiin kuuklen suosiollisella opastuksella. Kellään kokemuksia ko. puljusta ???
Hinta-arvio turbiinin korjaukselle oli ~300 euroa. Mielestäni ei paha hinta, kun olen kuullut enemmänkin maksavan.

Sigma kököttää tällä hetkellä pihassa odottamassa että mitä tehhään ja kaveri osti Honda Accord 2.0 -91 :sen käyttikseksi siksi aikaa :nykii
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Kannattaa se nyt varmistaa, että kyseessä tosiaan on turbiinivika. Koska ainakin itse olen ymmärtänyt, että se vaivaisi nimenomaan tietyn mallisia uudempia lootia, ei näitä vanhempia?

Joku öljypumppu voi sen sijaan olla syypää, ja onhan noissa kaikenlaisia venttiileitä ja joku ohjainyksikkökin varmaan?
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Kyllä siellä öljy kaiketi kiertää kunnolla, kun lodjun öljytikun ottaa pois yrittääkseen kattoa öljyn määrää niin kyllä se siellä aika mukavasti höplöttelee se öljy. Sen verran hyvin ettei tikusta meinaa mitään selvää saada, kun öljy pulputtelee sieltä melkein ulkopuolellekin.

Oma ohjainyksikkönsähän lodjulla tosiaan on. Mutta mahtaa olla aika työläs homma kaivaa se esille, ja paljonkohan jonoa Eskulla mahtanee olla? Tosin autoa nyt varmaan joutanee seisottaa jonkun aikaa, kun tosiaan hommasivat accordin siksi aikaa. Ei siitä varmaan haittaakaan olisi, jos senkin huoltaisi. Jos joku vielä kertoisi, missä se laatikon ohjausyksikkö sijaitsee?

Oli vähän semmoinen epäilys, jos sillä saksassa tai jossakin olisi yritetty vähän "nopeita lähtöjä" vaihde vapaalla ja kaasulla kierroksia antaen ja sitten kierrokset päällä lyö D:lle niin kyllä se minun mielestäni juurikin turbiinia rasittaa ???

Katsotaan, katsotaan. Kyseinen puulaaki oli halukas tutkimaan koko laatikon. Oma hommansa lienee tosin laatikon toimittaminen, kun pulju sijaitsee turun liepeillä, ja sigman omistaja pohjois-savossa. Jos jostakin lähempää, vaikkapa Jyväskylän seudulta löytyisi korjausfirma, niin se olis paljon parempi.
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Lisäilläänpäs vähän:

Kylmänä ottaa vaihteet päälle mutta isolla viiveellä, liikkuu kuitenkin. Mutta lämmettyä ei ota enää pykälää silmään. Viittaisko tää nyt kuitenkin siihen öljynkiertoon laatikossa? Öljyt vaihdettu vastikään mitsun omiin öljyihin ja suodatin myös. Öljyä on oikea määrä laatikossa, tosin käynnissä ollessa vaikea määritellä kun öljy paiskoo sitä tikkua koko ajan kun ottaa tikun pois ja yrittää katsoa paljonko öljyä laatikossa on.
 
Vs: Farmari 3.0 12v sigman automaattilodju hajosi?

Eiköhän tuostakin saattaisi saada jotain vikakoodeja, jos esim joku solenoidi jumissa tms. Tuo öljyn "pulputus" ei kyllä kuulosta ihan normaalilta.
 
Takaisin
Ylös Bottom