Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olllli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Olllli

E32 Galant Hatchback
Liittynyt
20 Joulukuu 2016
Kumpi ja miksi: lancer mk7 2,0 farkku vai galant mk8 2,4 manuaali farkku?
Virtuaalimatkustajana galantti tilavampi ja paremmat varusteet, mutta ulkonäkö turhan 90s.

Näillä näkymin hakusessa toinen auto ja kriteerit: mitsubishi, farkku, 2000-luvun puolelta, hyvät varusteet ja plussaa jos kattoluukku.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Lancer.

4G63 - Varmatoiminen kone. Varaosia saa halposti.
Kori todennäköisesti vähemmän ruosteessa.
Alusta on mielestäni parempi kuin Galantin multilink. Perusautoksi mielestäni todella kiva ajaa jos alustan komponentit on kunnossa.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Itse ottaisin tuossa tilanteessa galantin, jos hyvä tai edes kohtuullinen yksilö pelleiltään ja runko-osiltaan löytyy (muutoin lancer). Valitettavan moni on melko rapeassa kunnossa tietyistä kohdista, eli monta kohtaa täytyy kyllä katsella tarkkaan niiden kanssa. Vakio alusta galantissa on kyllä vähän rimpula, mutta pienikin madallus ja vähän matalaprofiilisemmat renkaat kyllä kohentaa ohjaustuntumaa huomattavasti, mikäli melutasosta on valmis hieman tinkimään. ::) Varusteet on suurimmassa osassa autoja hyvällä tasolla (mm. autom.ilm., abs, cruise, 4x bägit, nahkasisustaa löytyy yllättävän monesta jos se nyt vaikuttaa).

Katsoisin galantin kohdalta kyllä kaikki moottorivaihtoehdot (2.0,2.4,2.5v6). Jos tarkoitus on kauppakassi hommata niin kai se sama 4g63 mosa galantissakin menisi? Kaikki nuo karkeasti saman verran manuaalina vie mukaan lukien tuo lancer kakslitrasella koneella.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Hyviä pointteja. Mites sisätilat, kumpi on tilavampi?
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

kummankin omistaneena voisin sanoa et galantti.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Peksih sanoi
Vakio alusta galantissa on kyllä vähän rimpula, mutta pienikin madallus ja vähän matalaprofiilisemmat renkaat kyllä kohentaa ohjaustuntumaa huomattavasti
Galanttia ei kannatakaan pudottaa paljoa koska sitten tulee vetarien kulumisongelmaa.

Peksih sanoi
Katsoisin galantin kohdalta kyllä kaikki moottorivaihtoehdot (2.0,2.4,2.5v6). Jos tarkoitus on kauppakassi hommata niin kai se sama 4g63 mosa galantissakin menisi? Kaikki nuo karkeasti saman verran manuaalina vie mukaan lukien tuo lancer kakslitrasella koneella.
Galanttiin valitsisin V6:n. Se kone sopii siihen erittäin hyvin. Kalliimmaksihan se tulee joka suhteessa kuin 2.0 mutta käy koeajamassa kaikki vaihtoehdot niin tiedät mikä miellyttää itseäsi enemmän.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Itse suljin 2,0 ja V6 koneet pois. Pienempi liian pienen oloinen ja V6 koneet ei oikein innosta etuvetoisissa. Makuasia, lähinnä huolto aina veemäistä.
Näillä tiedoilla mitä olen saanut niin tasavertaisia ovat. Taitaa lähiviikkojen nettiauton tarjonta ratkaista kilvan.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Olllli sanoi
Itse suljin 2,0 ja V6 koneet pois. Pienempi liian pienen oloinen ja V6 koneet ei oikein innosta etuvetoisissa. Makuasia, lähinnä huolto aina veemäistä.
Näillä tiedoilla mitä olen saanut niin tasavertaisia ovat. Taitaa lähiviikkojen nettiauton tarjonta ratkaista kilvan.

Suljit juuri väärät koneet pois. V6 on toimintavarmin koko porukasta. Noihin 4-sylinterisiin porukka joutunut tekemään kansiremppoja. Varsinkin GDi on semmoinen paketti, jota en kyllä ottaisi. Käynti on tossa 2.4:ssa kuin betonimyllyssä. Kierroksilla ei vedä. Vääntöä on siellä 1500-3000 alueella. Kulutus vastaavalla vaihteistolla eroaa ehkä puol litraa v6:sta, joka vetää koko kierrosalueen hyvin ja käy silkinpehmeästi. Ainiin ja se kulutus on 98:lla. Nokeaa itsensä ja pitäisi varmaan joka tapauksessa paljon ajetusta käyttää kansi pöydällä että autosta saisi hyvän.

Se positiivinen siinä GDi:ssä on, että saattaa saada niillä paremmilla korisarjoilla varustetun ja maantiellä ohituskiihtyvyys ihan Ok vrt tuohon 2.0.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Jopas, ja mä ku ajattelin et 2,4 ois perusvarma moottori.
No mites galantin automaatit, mulla on sellainen käsitys, että tuppaavat hajoamaan?
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Kyllä ne automaatit ihan kestäviä on jos vaan vaihtelee öljyt ajallaan ja käyttää kunnollisia öljyjä.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Ei se 2,4 mikään rakettitiedettä sisältävä moottori ole ja ainakin itse voisin vielä yhden ottaa. Mutta kyllähän se kutosella päästely kuitenkin tuo hieman sitä ajamisen nautintoa arkeen 8). 2,4:sen kierrättäminen punaviivalle on tosiaan melko turhaa, koska vääntö katoaa hyvissä ajoin ennen sitä, kutonen menee huomattavasti äkäisemmin koko alueen läpi hyvän soundin säestämänä ;D. Pohjimmiltaan 2.4 on kuitenkin samaa peruskauraa mitä muut sirius-sarjan bensakoneet. GDI:n "ongelmat" rajoittuvat lähinnä tuohon imupuolen nokeentumiseen (suurin noen aiheuttaja sähkö-ohjattu egr+egr:n ulostulo aivan älyttömässä paikassa) ja sen aiheuttamiin ongelmiin, sekä muutamasta muusta jo ajan virtaan hukkuneesta syystä. Mutta mikäli autoa on poljettu välillä reilusti sekä EGR tulpattu tiivisti ja hyvissä ajoin (parin auton kokemuksella viimeistään n. ~ 200tkm kohdalla ajotavasta riippuen) niin pitäisi imupuoli melko hyvässä kunnossa olla ja pysyä. Korkeapainepumpun suodattimet kannattaa vaihtaa silloin tällöin (pari euroa/kpl timanttitiskiltä) sekä puolien/tulppien kunto tarkistaa sekä käyttää ainoaa oikeaa GDI:lle sopivaa tulppaa. Ja totta kai ysikasia tankkiin niin kyllähän tuollakin päästelee. :driver

Kyllä toki kaikkein mieluiten kutosen manuaalina ottaisin, kone tekniikaltaan lähes pomminvarma. Öljyjen sekä jakohihnan vaihto kannattaa huolehtia ajallaan (vuodet tai km) tai muuten voipi olla toisin. Kutosmanuaalien tarjonta on useimmiten vaan melko nihkeää tai sitten ylihinnoiteltua auton yleiseen kuntoon ja varusteisiin nähden.

Turbiineja on porsinut ainakin alkupuolen automaateista (vielä Invecs-I?) moottorista riippumatta. Manuaaleista oikeastaan mallista riippumatta saattaa olla mm. kytkinakselin laakeri kulunut.

Eikä ollut tarkoitus pitää mitään erityistä mainospuhetta kummastakaan koneesta, suosittelen käymään koeajamassa useampia vaihtoehtoja kuten Basbarduu edellä jo sanoi (ehkä myös sitä lanceria). Itsellä on molempia ollut ja aina on moottorin puolesta eteenpäin päästy ilman suurempia huolia. :driver
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Automaattia (uudempaa Invecs-II) voin ainakin suositella. Mainio kumppani tuolle V6-koneelle. Ainoa ongelma on suorituskyvyn puute isolle tielle kiihdyttäessä 2 -vaihteella 50-90 välissä. Laatikot kestää jos on huollettu oikein. Manuaaleissa enemmän ongelmia mielestäni (itsellä ainakin osunut enemmän).

Edellleen se GDI-koneen "kulutusetu" on hyvin kyseenalainen suorituskykyyn nähden vaikka muuten olisikin Ok-kone. Mulla oli loppuvaiheen malli joka ei käytännössä aktivoinut laihaseostoimintoa yli 70 nopeuksissa ( se valon palaminen mittaristossa ei kerro yhtään mitään) ja sitä kautta söi enemmän kuin 99 Gdi maantieajossa. Kulutus matka-ajossa oli 7,2 litraa 98:a ja nykyisellään menee V6 automaatilla vastaavassa ajossa alle 8 litraa 95E:tä. Ei ole hirveän iso ero.

Mitä farmariin tulee niin galant on kyllä iso. Lancerissa pitäisi kyllä olla ilman muuta farmari jos semmosen hommaa. Kääntyykö siinä sedanissa edes penkit.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Iso kiitos kun jaksatte raapustaa näin kattavaa stooria. Ei se V6 kuulosta enää niin huonolta ajatukselta, mutta automaattiin en sorru ;D
Ei taida olla yhtää autoa, missä egr toimisi. Nykyisestä mitsusta tulppasin samalla ku tein koneen.
 
Vs: Farmaria hankkimassa. Galant vai Lancer

Olllli sanoi
Iso kiitos kun jaksatte raapustaa näin kattavaa stooria. Ei se V6 kuulosta enää niin huonolta ajatukselta, mutta automaattiin en sorru ;D
Ei taida olla yhtää autoa, missä egr toimisi. Nykyisestä mitsusta tulppasin samalla ku tein koneen.

Itseasiassa omassa v6:ssa oli varsin siisti imusarja vaikka ei oltu egr:ää tulpattu, kilometrejä oli takana noin 235tkm, mutta tulppasin sen varmuuden vuoksi kansiremontin yhteydessä.
 
Takaisin
Ylös Bottom