g63t celesteen

C

celeste gt

Guest
mitähän pitäis ottaa huomioon? ja onko eroa jos motori on etuveto galantista? entäs ohjainpoksin johdotukset?
kertokaa!!
 
mikset ota konetta takavetoisesta? Se on jo valmiiksi 20hv tehokkaampi, oikeanlaisilla koneenkorvilla ja kun otat johtosarjan elintenluovuttaja autosta niin ei tarvitse senkään kanssa kikkailla... Muista: takaveto turbon lohkoon ei käy kuin takaveto turbon laatikko.

Mitä pitää ottaa huomioon: no, varmasti saat tapella konttorilla, että saat luvat siihen swappiin. Pelimies käyttää vertailuautona Plymouth Fire Arrow (2,6 koneinen Celeste) -sopivien papereitten löytäminen teettää tietysti hommia.

Mitä muuta pitää ottaa huomioon: vanhoista 4G63 SOHC turbo koneista tuntuu olevan kannet halki järjestään, budjetoi se siihen koneen hintaan jo valmiiksi.
 
niin ja sitten: JOS otat koneen (lohkon) takaveto turbosta, niin ota sitten laatikko ja kardaanikin -takaveto turbon lohko ei käy muihin laatikoihin kuin turbon omiin.

Kardaanissa voi sitten ollakin sovittamista, koska "yoke" voi olla erilainen ja Gallun kardaani on varmasti pidempi kuin Celesten.

Eli siinä mielessä etuvetoisen lohko on helpompi sovittaa..
 
Elikkä siis etuveto turbon lohkoon käy takaveto vaparin laatikko? Ja takaveto turbon lohkossa on kytkinkopan pulttikuvio erilainen kuin muissa mitsuissa?
 
Juuri näin. Takaveto turbon lohkoon ei käy kuin takaveto turbon laatikko, etuvetoisen turbon lohko taasen on sillä "yleis-mitsubishi" jaolla, joka käy melkein minkä vaan lootan perään.
 
mistä erottaa onko minulla etu vai takavetoisen turbo kone nokalla koska aski on ilmeisesti orggis ???
 
oisko takavetosen moottorin kärjessä rupelli kun etuvetosessa sitä ei ole? ;D
 
ei ole rupellia kun on sähköinen flekti tilanpuutteenvuoksi ;Denkä tiedä onko ollut alunalkaen rupelli
 
en nyt osaa suoraan neuvoa mistä sen erottaa, varsinkin kun sinulla on kaasari ruiskun tilalla. "injection mixer" on etu- ja takavetoisissa erilainen.

Jotenkin muistelen, että sinun autossasi olisi etuvetoisen lohkossa oleva G63 tbo...
 
muistelisin että tuo sun cele on takavetoisen tekniikalla...
lohkoista muistelisin senverran et takavetolohkossa ei ole kuin yhdet kannakeiden paikat ja etuvetoisen lohkossa kahdet, mulla on tallilla vielä 1 G63 takavetoalakerta joka oli modattu etuvetoiseen kauheilla lattaraudoilla :p
 
Muistanko väärin että öljykopassakin oli pientä eroa eli täyttöaukko eri kohdassa ja teksti toisinpäin? Se ei tietysti todista suuntaan eikä toiseen, on sen verran helppoa vaihtaa toisesta koneesta :)
 
Haudi.
Lopetetaanpa arvailu.
Takavetoisen Tbo:n lohkon kytkinkopan ylempien vaakatasossa olevien vaihteisto kiinnityspulttien väli on 130 mm. ja alimmaisten vastaavien missä on myös ne ohjainholkit on vastaavasti 330 mm.
Etuvetoisen/ 4wd:n (gallut) lohkon vastaavasti niin, että ylempien on 110 mm. ja alimmaisten 310 mm. Huom. nämä mitat ovat reikien keskeltä keskellä ja TÄMÄ on varmin tapa eroittaa 4G63 tbo lohkot taka- vs. etuvetosten välillä 8).
t:Arska
 
celeste gt sanoi
mitähän pitäis ottaa huomioon? ja onko eroa jos motori on etuveto galantista? entäs ohjainpoksin johdotukset?
kertokaa!!
ja mitäkähän mallia käytetään tuolloin vertailukohteenna ku gelesten tehokkain kone on ollu 110hp ja siihe 20% päälle kysynpähän vaan ???
 
Kuten Niko jo tuolla mainitsi, vertailukohteeksi Plymouth Arrow. Jenkeissä Celesteä myytiin Plymouthin nimellä ja 2,6-litraisella koneella.
 
Jkorpela sanoi
Ja tehot muistaakseni 135hv tietämissä,
moottori joka käy swappiin on siis 150hv tbo etuvedosta. ;D
kuihan paljo tuosta koneesta sais kutitettua lisähönkyä ku perse tottuu niihi 150heppaan?
 
"Guuglaamalla" löytyy esim. starionin ralli autoja 250hv etuveto galluja n.200+hv yms... kyllähän siit saa jos sijoittaa....

vai tarkoititko tota 2.6 vaparia?
 
Jkorpela sanoi
"Guuglaamalla" löytyy esim. starionin ralli autoja 250hv etuveto galluja n.200+hv yms... kyllähän siit saa jos sijoittaa....

vai tarkoititko tota 2.6 vaparia?
eiku tota turboa ja tavoitteena ois 250 takapyöriltä. :D mitenhän turbon vaihto isompaan ja interoolerin asennus vaikuttas asiaan??
 
Se että otat 8valve tbo koneesta 250hv taka pyöriltä
edellyttää ison tbo vaihtoa+välijäähyn tekemistä, kannen avartamista,ruiskun muutoksia,männät+kiertokanget vaihtoon yms... aika pitkä lista...
imusarja+pakosarja tekemistä virtaus mittaukset yms...

hommaa on ;D
 
Jkorpela sanoi
Se että otat 8valve tbo koneesta 250hv taka pyöriltä
edellyttää ison tbo vaihtoa+välijäähyn tekemistä, kannen avartamista,ruiskun muutoksia,männät+kiertokanget vaihtoon yms... aika pitkä lista...
imusarja+pakosarja tekemistä virtaus mittaukset yms...

hommaa on  ;D

en mie sentää pilalle aijo pistää projektia vaan aijon käyttää viikkoja taikka jopa kuukausia siihen ;D
 
Niko Päivinen sanoi
Mitä pitää ottaa huomioon: no, varmasti saat tapella konttorilla, että saat luvat siihen swappiin. Pelimies käyttää vertailuautona Plymouth Fire Arrow (2,6 koneinen Celeste) -sopivien papereitten löytäminen teettää tietysti hommia.

Nostan tämän ylös...
Valitan Niko, ei käy Arrow ei käy verailu kohteena...
Tekniikka@ake.fi : Dodge ei kuulu Mitsubishi Coltin kanssa samaan mallisarjaan, joten sitä ei voi käyttää vertailumallina. Mitsubishi Coltin rinnakkaismalliksi kelpaa toinen samaa korimallia oleva Colt.

huoh... vaikka eroa on vain kone ja merkki keulassa... :seina :seina

suomen mahta suuri  :seina :seina jätän sanomatta...

hyviä puolia on tosin se että etuvedon tbo koneen vaihtaa ilman alusta/jarru muutoksia jos Celestessä
on 2.0GSR:n jarrut (eli ne isot rummut)
kun teho jää sallituun ;D eli 125hv (sae) ja tbo galantissa 150hv ;D ;D
 
just just.... onpa kumma juttu sinänsä, että ameriikan vekottimissa moinen kyllä onnistuu: Pontiac Firebird ja Chevy Camaro on katsottu samaan mallisarjaan kuuluviksi, vaikka niissä on enemmän eroja. Muistaakseni tulkinta meni niinkin väljästi, että koska molemmat ovat GM:N F-body (tms) autoja, niin ne kuuluvat samaan sarjaan. Pitää vissiin hommata se Daewoo, eiköhän siihen saa tiputtaa jonkun Corveten mosan (GM:n autoja molemmat).

Eli en kyllä luovuttaisi ihan noin helpolla. Tuo on se normaalia tuomio autoista, joista ne eivät tiedä konttorilla yhtään mitään (käsittää kaikki Mitsut).
 
Vs: Re: g63t celesteen

e15mitsubishi sanoi
Haudi.
Lopetetaanpa arvailu.
Takavetoisen Tbo:n lohkon kytkinkopan ylempien vaakatasossa olevien vaihteisto kiinnityspulttien väli on 130 mm. ja alimmaisten vastaavien missä on myös ne ohjainholkit on vastaavasti 330 mm.
Etuvetoisen/ 4wd:n (gallut) lohkon vastaavasti niin, että ylempien on 110 mm. ja alimmaisten 310 mm. Huom. nämä mitat ovat reikien keskeltä keskellä ja TÄMÄ on varmin tapa eroittaa 4G63 tbo lohkot taka- vs. etuvetosten välillä 8).
t:Arska

Entä jos on molemmat etäisyydet noiden yläpulttien kanssa?

Mitä tuota omaa mittailin konepaikoillaan rullamitan kanssa, niin löysin sieltä tosiaan kaksi pultin paikkaa n. 110mm ja 130mm. ja tuo oli kiinni juuri siinä 130mm kohdalla.

http://www.l200ute.com/download/km132ws.pdf

Tuossa sivun 2 oikeassa alakulmassa olevassa kuvassa, jos tarkkaa katsoo niin on kaksi reikää siinä ylälaidassa.
 
Vs: Re: g63t celesteen

Wlooffy sanoi
Entä jos on molemmat etäisyydet noiden yläpulttien kanssa?

Mitä tuota omaa mittailin konepaikoillaan rullamitan kanssa, niin löysin sieltä tosiaan kaksi pultin paikkaa n. 110mm ja 130mm. ja tuo oli kiinni juuri siinä 130mm kohdalla.

http://www.l200ute.com/download/km132ws.pdf

Tuossa sivun 2 oikeassa alakulmassa olevassa kuvassa, jos tarkkaa katsoo niin on kaksi reikää siinä ylälaidassa.

mulla oli myös omassa celestessä ylhäällä 2 jakoa. 4g52 koneessa on eri kohdassa kuin 4g63 yläkiinnitys.
tämän mallin laatikko sopii siis molempiin koneisiin.
alakiinitys on se ongelma mikä erottaa turbon ja vapaastihengittävän laatikon.
 
Vs: g63t celesteen

Eli tämä laatikko on narrow blockiin 4g63 tarkoitettu, missä on vain lisäkiinnike tuolle 4g52:lle?
 
Vs: Re: g63t celesteen

Wlooffy sanoi
Entä jos on molemmat etäisyydet noiden yläpulttien kanssa?

Mitä tuota omaa mittailin konepaikoillaan rullamitan kanssa, niin löysin sieltä tosiaan kaksi pultin paikkaa n. 110mm ja 130mm. ja tuo oli kiinni juuri siinä 130mm kohdalla.

http://www.l200ute.com/download/km132ws.pdf

Tuossa sivun 2 oikeassa alakulmassa olevassa kuvassa, jos tarkkaa katsoo niin on kaksi reikää siinä ylälaidassa.

Jeps, olen tietoinen tästä.
Toi tupla jakonen yläpään pulttikiinnitys(km132) on ollut käytössä vapari 2.0/2.6 litrasten perässä.? Km116 on taas ollut vastaavasti vapari 1.2-1.6 ltr:n perässä(tässä mielestäni ylhäällä vain ainoastaan kapeajako??) vahvistaako jos joku tietää?
Kummassakaan edm. ei kuitenkaan alapulttien jako ole leveä elikkä ei mene takaveto tbo-lohkoon!

KM132B on Tbo Gallujen/Sapporoiden(82-84) ja Starionien vaihteisto(82-85 varmuudella) ehken myös 86-90 ?
KM132A on Tbo Lancerin(EX2000) 81-82 vaihteisto, muuten sama kuin edelliset tbo versiot paitsi että on lyhyemmällä hännällä(vaihteiston takakuori/pääakseli) sekä ainakin 1. ja 2. vaihteen välitykset ovat eri.

Edelleenkin helpoin tapa on erottaa takaveto Tbo-MALLIEN vaihteistot vapareista on toi ks. leveä jako sekä ylä-/alapään kiinnityksessä, kuten aikaisemmin mainitsin.

-A

edit: Tbo-diesel Galluissa/sama aikakausi löytyy myös vain ja ainoastaan tuota leveää pulttijakoa(ylä-/ala) ja kyseisessä lodjussa on kytkinkoppa vielä hieman pidempi, johtuen tästä kytkimen lisänä olevasta 'momentinmuunnin' hässäkästä.
Myös uudemmissa Pajeroissa,L200,L300, ym. löytyy myös jonkun sortin KM132 versiota missä on myös tuo leveempijako(ylä-/ala).
 
Vs: Re: g63t celesteen

e15mitsubishi sanoi
edit: Tbo-diesel Galluissa/sama aikakausi löytyy myös vain ja ainoastaan tuota leveää pulttijakoa(ylä-/ala) ja kyseisessä lodjussa on kytkinkoppa vielä hieman pidempi, johtuen tästä kytkimen lisänä olevasta 'momentinmuunnin' hässäkästä.
Myös uudemmissa Pajeroissa,L200,L300, ym. löytyy myös jonkun sortin KM132 versiota missä on myös tuo leveempijako(ylä-/ala).

jos oikein ymmärsin ammattilaisten puheet niin L200 takaveto/L300 kävis lootan
kytkinkoppa takaveto TD galantin laatikkoon (+jotain muuta osaa)ja sillä pääsisi eroon
ylimääräisesta painosta (lue momentin muunnin) ;D
 
Vs: g63t celesteen

Onko kellään mitään tietoa paljonko esim. vapari 2.0 takaveto galantin 5-vaihteinen loota sietää vääntöä? Mulla kun ei ole mitään kokemusta noista niin valaiskaa tietämätöntä onko nuo miten kestäviksi/heikoiksi todettuja laatikoita. ??? Tokihan sovittamalla saa mitä vaan lootaa etuvetoisen 4g63:n perään mutta jos vaan helpommalla selviää niin aina parempi. ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom