Vs: Galant 1991 2.0 GLSi (4g63 2.0 ECI multi 8V) vikakoodi 11 lambda mysteeri
Noniin pakokaasutestin tuloksia Protech Ipex-D mittarilla:
CO 1.105%, CO2 7.82%, HC 682 ppm, O2 0.02%, lambda 0.692, AFR 10.17.
Arvoista päätellen taitaa olla katalysaattori tukossa tai rikki, tainnu mennä rikkaalla seoksella ajamisen takia. Ei menisi noilla arvoilla katsastuksesta läpi ja haisee hieman erikoiselle myös. Toisaalta taas imuvuoto ei tunnu todennäköiseltä kun jäännöshappi ja lambda-arvo ovat ok.
Tuo AFR mietityttää kun oli noin matala että rikkaalla tuntuisi seos olevan. En tiedä onko tuo joku laskennallinen arvo vai oikein ehta mittaustulos. Ja mikä sen voisi aiheuttaa, olisiko sitten ECU taas porsimassa?
Uusia ovat: alkuperäinen lambda, ECU vesilämpömittari termostaattikotelossa, se MAF-anturipaketti jossa kolme anturia.
Katon seuraavaksi tulpat ja vilkaisen onko lambda nokinen. Harkitsen kyllä että laitan sen toisen ECU:n kiinni ja ajan sitten reilusti ja mittautan vielä päästöt uusiksi niin näkee että oliko katti vaan liian kylmä vai onko se oikeesti tukossa/pilalla.
Mitään ajatuksia tai lisättävää?