Galant 2,5 V6 -00 Nykii

OKSA

Galant 2.5 V6 Elegance -00
Liittynyt
27 Toukokuu 2004
Sijainti
Varpaisjärvi
Nykimistä satunnaisesti alle 2000 rpm. Jakajan kansi ja pyöriä vaihdettu juuri. Ei loppunut sillä. Ongelmat alkoi viime kesänä kosteilla keleillä jos seisoi muutaman päivän niin muutaman kerran teki sen että ei lähtenyt käyntiin. Jos ajoi isoon rapakkoon niin alkoi nykimään ja sitten kun sammutti niin pyöri hädintuskin muutamalla pytyllä. Meni noin viitisen minuuttia ja sitten taas toimi. Ajossa ei muuten nykinyt. Nyt taas talvella ajoin reissussa lumituiskussa auton perässä muutamia kilometrejä ja silloin alkoi nykimään. Kun keli selkeni niin matkaajossa ei nykimistä esiintynyt, mutta taajamassa kun kierroksia on alle 2000 niin epämääräistä nykimistä esiintyy. Itse alan epäillä noita tulpan johtoja. Ei ihan ekana niitä viitsis ruveta vaihtamaan kun on aika työläs homma. :seina ???
 
Vs: Galant 2,5 V6 -00 Nykii

mitsuV6 sanoi
Itse alan epäillä noita tulpan johtoja. Ei ihan ekana niitä viitsis ruveta vaihtamaan kun on aika työläs homma. :seina ???

Ihan hyvä epäilys. Ei se nyt ihan niin kauhea homma ole jos vain on lämpimähkö tila missä työskennellä, tästä mallia imusarjan irrotukseen (juuri muutahan siihen ei tarvita):

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45325.0

Myös tulpathan kannattaa vaihtaa siinä samalla jossei ole tietoa milloin viimeeksi vaihdetut tai jos vaihdosta on aikaa useampia kymppitonneja.
 
Vs: Galant 2,5 V6 -00 Nykii

DaJackal sanoi
Ihan hyvä epäilys. Ei se nyt ihan niin kauhea homma ole jos vain on lämpimähkö tila missä työskennellä, tästä mallia imusarjan irrotukseen (juuri muutahan siihen ei tarvita):

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45325.0

Myös tulpathan kannattaa vaihtaa siinä samalla jossei ole tietoa milloin viimeeksi vaihdetut tai jos vaihdosta on aikaa useampia kymppitonneja.

Juurikin näin... ja puolat... eikun :D
 
Vs: Galant 2,5 V6 -00 Nykii

Tuossa aikani tuota vikaa tunnustellessa..... Avasin sitten tuon moottorin suojamuovin ja siellä oli kaksi tulpanhattua noussut ylös sentin pari, eli olivat irti. Ei ihme jos hieman nykii. Laitoin ne kiinni ja sitten ajelin pari päivää. Nykiminen alkoi melkein heti taas uudelleen. No ei kun muovi taas pois ja taas oli kaksi hattua irti. Kokeilin sitten avaimella tulppien kireyttä ja nepäs prkl oli löysällä. Olivat viimme huollossa kirineet nuo tulpat hieman huolimattomasti. Kun tulppa löystyi niin se pakkasi painetta siihen tulpan putkeen ja hattu pomppasi irti. Kaikenlaista vikaa sitä voikin tulla. Ei ihan ekana tullut tuo mieleen. Nytpä kumminkin kunnossa ilman suurempia remppoja. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom