Elikkä elikkä, n. reilu kuukausi sitten kävin katsastamassa auton ja tuli vikalistaa päästöjen (putki vuosi ja lambdakin sieltä nasahtanu) ja pallonivelen verran.
tyhjäk. HC 174 CO 1,84 O2 6,14 CO2 9,57
>2k rpm HC 192 CO 4,2 O2 4,08 CO2 4,05 λ 1,14
Korjailin noita aikani kuluksi vaihtamalla lambda-anturin, hitsaamalla putken ja vaihtamalla pallonivelen, kiirekkös tässä kun ei autoa ns. "tarvitse"
Tänään uudestaan:
tyhjäk. HC 142 CO 0,52 O2 0,81 CO2 14,19
>2k rpm HC 134 CO 1,52 O2 0,56 CO2 13,54 λ 0,97
Sallitut arvot:
tyhjk. HC 100 CO 0,50 O2 5,00
>2k rpm muut arvot samat, paitsi CO 0,30 ja Lambda 0,97-1,03
ECU ei enää anna virhekoodeja. Muita mahdollisuuksia kuin KAT? Näissä malleissa enemmän kuin yksi lambda?
Kuuluuko tähän edes lambda?
**lisätty lailliset arvot ja jokerikysymys**
tyhjäk. HC 174 CO 1,84 O2 6,14 CO2 9,57
>2k rpm HC 192 CO 4,2 O2 4,08 CO2 4,05 λ 1,14
Korjailin noita aikani kuluksi vaihtamalla lambda-anturin, hitsaamalla putken ja vaihtamalla pallonivelen, kiirekkös tässä kun ei autoa ns. "tarvitse"
Tänään uudestaan:
tyhjäk. HC 142 CO 0,52 O2 0,81 CO2 14,19
>2k rpm HC 134 CO 1,52 O2 0,56 CO2 13,54 λ 0,97
Sallitut arvot:
tyhjk. HC 100 CO 0,50 O2 5,00
>2k rpm muut arvot samat, paitsi CO 0,30 ja Lambda 0,97-1,03
ECU ei enää anna virhekoodeja. Muita mahdollisuuksia kuin KAT? Näissä malleissa enemmän kuin yksi lambda?
Kuuluuko tähän edes lambda?
**lisätty lailliset arvot ja jokerikysymys**