galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

koukku

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2011
Eli omistan galant vuosimallia -99 mittarissa huimat 234tkm. Tuli erikoinen vika kesken matkan, vauhtia 100km/h sammui kuin seinään ja ei suostu käynnistymään. Bensapumpun johtoihin ei tule sähköjä, mutta pumppu toimii suoralla sähköllä mutta silloinkaan ei auto käynnisty. Sulakkeet katsottu kaikki ehjiä. Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia?

EDIT: "temppuilee" on aika laaja käsite, otsikko editoitu ohjeiden mukaiseksi
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

No eiköhän ensiksi kannattaisi lukaista vikakoodit, jospa vaikka sieltä selviäisi.
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

missä kunnossa jakopäänhihna? ettei ois vaan korkannu :'(
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

kilometrien ja ajan puolesta ei pitäis olla jakopää ja venttiili koneisto kyl pyöri kun startilla pyöritti.
noh auto on nyt merkki liikkeessä tutkittavana jännityksellä odotetaan mitä masentavaa sieltä löytyy.
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

palaako CE valo?

jos laitat virrat päälle niin syttyykö merkkivalot normaalisti ja CE valo sammuu muutaman sekunnin kuluttua virtojen päälle laittamisen jälkeen?

ellei syty CE valo ollenkaan niin ECI sulake on palanu jostain syystä
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

kaikki merkki valot syttyvät normaalisti kaikki toimii normaalisti mutta bensapumpulle ei tule sähköjä ja vaikka suoralla sähköllä pyörittää pumppua niin ei käynnisty. Kaikki sulakkeet on nypitty irti ja vastusmittarilla testattu,ehjiä oli kaikki.

Edit. Maanataina saa kuulemma viimeistään tietää mitä hajos näin ilmoitti merkkiliike, aikaisemmin ei ellei tule peruutus aikaa.
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

no sit menee mun villi arvaus siihen että ecu ei tajua koneen pyörivän ja ei tarvi bensaa.

joku kampuran/nokka-akselin asento tunnistin tai vastaava anturi.

tosin tuo omia välineitä uudempi ja siinähän saattaa olla jo mitä vaan mitä en osaa edes pelätä(haaveilla)

kun välillä lukee jotakin uudempien autojen vikoja ym ni tulee fiilis et 97(joka mun uusin)ni uudempaa (sanotaan nyt 05 ja siitä uudemmat) tarvii kaikenmaailman hässäköitä.

kuten esim jarrupalojen vaihto vaatii järjestelmän vikakoodin nollauksen,menee kyllä ihan merkkiliikkeen rahastukseen moinen pelleily jo :seina
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

Oliskohan tästäkin voinu mahdollisesti hajota se käynnistykseneston ohjainyksikkö.. muutamia tiedän hajonneen..
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

no niin nyt on toivottavasti koko vikalista kasassa. Eli, kampiakselin tunnistin oli rikki syy miksi se oli hajonnut oli tasapainotus akselin hihnan katkeaminen joka oli myös aiheuttanut jakohihnan hyppäämisen yhdellä hampaalla. Mitä todennäköisemmin edellisessä jakohihnan vaihdossa ei ole viitsitty vaihtaa tasapainotus akselin hihnaa :(
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

koukku sanoi
no niin nyt on toivottavasti koko vikalista kasassa. Eli, kampiakselin tunnistin oli rikki syy miksi se oli hajonnut oli tasapainotus akselin hihnan katkeaminen joka oli myös aiheuttanut jakohihnan hyppäämisen yhdellä hampaalla. Mitä todennäköisemmin edellisessä jakohihnan vaihdossa ei ole viitsitty vaihtaa tasapainotus akselin hihnaa :(

nonni, nyt ei kannata lotota enää :nykii sulla on käyny munkki! tuon hihnan katkeeminen tekis mun tuurilla kansi remontin :eek:
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

kaveri tuumas tähän asiaan, että tuuria on ollut että se hihna hajotti sen anturin heti niin kone sammu välittömästi :) Mutta ainakin nyt on sitten jakopäässä kaikki taas uutta ja hintakin on kyllä riittävän suolanen että kirveltää nyt jo lompakon kulmaa
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

eli meni mun arvaus sit melkoisen lähelle (oikeestaan molemmat veikkaukset) eka jakopäähän ja seuraava pyörimisen tajuavaan tunnistimeen ;D eli kampuran asentotunnistimeen

ja alkusyyllinen se saamarin jakopään seutu,kun se tasapainoakseli lymyää juuri sillä seudulla konetta

täytyy kyllä todeta et hyvä tuuri kuitenkin,vaikka onnettomasti sattui.olis meinaa kansiremppa ottanu jo moneen kulmaan lompakossa yhtäaikaa :)
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

Jännä että tässä on ollut pitkä keskusteul eikä vieläkään ole mitään hajua mikä kone. :)
Veikkaukseni kuitenkin on että 2.0 4G63, eikait V6 koneissa nuita ole.
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

J. Puhakka sanoi
Jännä että tässä on ollut pitkä keskusteul eikä vieläkään ole mitään hajua mikä kone. :)
Veikkaukseni kuitenkin on että 2.0 4G63, eikait V6 koneissa nuita ole.

Teoriassa vois olla gdi mutta siinä tapauksessa kys moottorityyppi olis muuten vaan haukuttu samassa yhteydessä :D:D Eli eiköhän se ollu tää 2.0.
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

niin näköjään oli unohtunut mainita kone 2.0L 136hv, ei ole gdi, perus kone
 
Vs: galant -99 temppuilee: sammui ajosta, ei käynnisty enää

koukku sanoi
niin näköjään oli unohtunut mainita kone 2.0L 136hv, ei ole gdi, perus kone
:eek:fftopic tämä kummallisuusmoottori: 16 venttiiliä, 12 keinuvipua ja yksi nokka-akseli ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom