Galant E32A nykii pienillä vaihteilla

X

X

Guest
Jees, eli nyt tossa 255tkm kohdilla huomasin että Galant on ruvennut nykimään niin pirusti kun moottori on vielä kylmänä niin ensimmäiset 0-3000rpm mennään hieman nykimällä ja sitten 3000 kiekan jälkeen otetaankin jo spurtti eikä nyi enää. Nykiminen ilmenee ainoastaan 1 ja 2-vaihteilla, kolmosella (ja sitä suuremmilla) nykimistä ei enää ilmene. Nykiminen myös vähenee kun moottori on hieman lämmennyt.

Auto on siis -88 E32A Galant 1.8 kaasaripeli.

Ajattelin että onkohan se vaan jotain "kausittaista nykimistä" mutta kun auto on jatkanut sitä viimeiset 5000km (nyt 260tkm lasissa) niin pitäisi varmaan tutkia missä vika piilee ;-)

Ehdotuksia mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
 
Veikkaisin, että tulpanjohdot lyö läpi. Mulla oli joskus tossa E15 galantissani lähes yhtenevät oireet joka johtui juuri tulpanjohdoista.
 
kaasari kannattaa myös putsata...
kaverilla tosin e15 gallu autto nykimisees

ilman putsari pois ja kaasarin puhdistus ainetta suoraan kurkkuihin ja vähän kankaalla putsata ja lisää myrkkyä läpille... antaa vähän vaikuttaa ja

sitten sahata käyntiin ja n.2000rpm pitää koneessa ja sumuttaa vähän lisää kaasarin puhdistus ainetta kurkuihin pitäen koneen käynnissä ja kierroksia yllä koko sumutuksen ajan...

sitten EGR:n alipaine letku irti ja tulpata ettei sotke imusarjaa kaasareita (en muista onko 1.6 tai 1.8 tätä ollenkaan mutta varauksella ;D)
 
ja muistakaa vanha ystävämme alipaine -eli imupuoli pitää olla tiivis; letkut, tiivisteet jopa jarrutehostin voi aiheuttaa alipaine vuodon...
 
Niko Päivinen sanoi
ja muistakaa vanha ystävämme alipaine -eli imupuoli pitää olla tiivis; letkut, tiivisteet jopa jarrutehostin voi aiheuttaa alipaine vuodon...

Niinpä :eek: ;D
 
Kannattaa kattoo se koneesta vasemmasta reunasta imusarjan keskelle menevään "mottiin" menevä paineletku,oli mulla ainakin hinkkautunu puhki ilm. kytkimen vaijerin liikkeestä.Ja voihan ryypyssäkin jotain olla,tai sit esim kaasarin/imusarjan väliset tiivisteet vuotaa..Ite taistelin 3-4 vk "samankaltasen" asian kanssa,ja huomas et kyl kannattaa kaikki vaihtaa kerral.
 
Takaisin
Ylös Bottom