Mun vm. 2000 Galant 2.4 GDI ei sitten millään toiminut kokoaikaa kunnolla, eikä enää keksitty mitä olisi pitänyt korjata. Joten moottori meni toiseen Galanttiin varaosa käyttöön. Minä taas ajattelin sovittaa tuon V6 koneen omaani ... itse tekniikkahan tuonne uppoaa hienosti, vaikkakin muutamia yllätyksiä tuli.
No nyt on kovaa pohdintaa johtojen kanssa. Koneen johtosarja on vaihdettu tietenkin ... nyt kuitenkin kojetaulun johtosarja ei kaikilta osin tunnu sopivan. Siis kaikki liittimet ei sovi suoraan. Varmaankin sen takia kun GDIssä on noita sähköisiä juttuja kuten esim. kaasupoljin (V6 vaijerilla), vakionopeus säädin toimii sähköllä (V6 alipaineella), automaatti ilmastointi (V6 manuaali), tiptronic automaatti (V6 manuaali).
Siis pitääkö vaihtaa kokonaan kojetaulun johtosarja?? Sitten pitää kai vaihtaa vakionopeuden säätimenkin nappulat, kun GDI:ssä on pelkästään viiksi ratissa ja tuossa V6 autossa oli erillinen on/off katkaisija viiksen lisäksi. Entäs jos vaihdan kokonaan sen johtosarjan niin saanko automaatti ilmastoinnin toimimaan?? Siis rupeaakohan toimimaan jos puran johtosarjat ja lisään GDIn automaattiilmastoinnin johtosarjasta ilmastoinnin johdot tuohon V6:sen manuaali ilmastoinnin johtosarjaan??
Laitan tähän nyt vielä muutamia huomioita jos vaikka jotakuta joskus mietityttää.
- ilmastoinnin kompurat on samoja, putket vaan erilaiset ... mutta varovasti taivuttamalla sopii GDIn kompuran putket V6seen
- bensapumppu on sama (itse pumpun numerosarja sama), varaosanumero on eri koska GDIssä on kaksi paluu putkea siinä pumpun kiinnikkeessä
- etummaisen ja takimmaisen kannakkeen pultin halkaisia eri.
- automaatti GDIssä ei ole tulipellissä kytkimen sylinterin reikiä, sisäpuolella autossa on ne reikien paikat merkittyinä.
En tiennyt mille osastolle tän nyt olisi laittanut, joten olkoon yleinen ja ylläpito siirtäköön minne tahtovat. Pohdin vielä että olisko pitänyt tehdä oma projekti päiväkirja, jos vaikka joku muukin innostuu tämmöstä projektia tai jotain muuta aiheeseen liittyvää puuhastelemaan. Kun tässä nyt tulee kokeiltua tuota manuaali ilmastoinnista automaattiin siirtymistäkin.
No nyt on kovaa pohdintaa johtojen kanssa. Koneen johtosarja on vaihdettu tietenkin ... nyt kuitenkin kojetaulun johtosarja ei kaikilta osin tunnu sopivan. Siis kaikki liittimet ei sovi suoraan. Varmaankin sen takia kun GDIssä on noita sähköisiä juttuja kuten esim. kaasupoljin (V6 vaijerilla), vakionopeus säädin toimii sähköllä (V6 alipaineella), automaatti ilmastointi (V6 manuaali), tiptronic automaatti (V6 manuaali).
Siis pitääkö vaihtaa kokonaan kojetaulun johtosarja?? Sitten pitää kai vaihtaa vakionopeuden säätimenkin nappulat, kun GDI:ssä on pelkästään viiksi ratissa ja tuossa V6 autossa oli erillinen on/off katkaisija viiksen lisäksi. Entäs jos vaihdan kokonaan sen johtosarjan niin saanko automaatti ilmastoinnin toimimaan?? Siis rupeaakohan toimimaan jos puran johtosarjat ja lisään GDIn automaattiilmastoinnin johtosarjasta ilmastoinnin johdot tuohon V6:sen manuaali ilmastoinnin johtosarjaan??
Laitan tähän nyt vielä muutamia huomioita jos vaikka jotakuta joskus mietityttää.
- ilmastoinnin kompurat on samoja, putket vaan erilaiset ... mutta varovasti taivuttamalla sopii GDIn kompuran putket V6seen
- bensapumppu on sama (itse pumpun numerosarja sama), varaosanumero on eri koska GDIssä on kaksi paluu putkea siinä pumpun kiinnikkeessä
- etummaisen ja takimmaisen kannakkeen pultin halkaisia eri.
- automaatti GDIssä ei ole tulipellissä kytkimen sylinterin reikiä, sisäpuolella autossa on ne reikien paikat merkittyinä.
En tiennyt mille osastolle tän nyt olisi laittanut, joten olkoon yleinen ja ylläpito siirtäköön minne tahtovat. Pohdin vielä että olisko pitänyt tehdä oma projekti päiväkirja, jos vaikka joku muukin innostuu tämmöstä projektia tai jotain muuta aiheeseen liittyvää puuhastelemaan. Kun tässä nyt tulee kokeiltua tuota manuaali ilmastoinnista automaattiin siirtymistäkin.