Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Jannesky

Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2008
Sijainti
Vaala
Mikä on Galantissa jakopäänremmin vaihtoväli?
Paljonko 2.0 koneella yleensä kestää ajaa?

Omassa mittarissa 340tkm ja mietinkin, että kannataako tuota ruveta pelleiltään laittaan kunnolla kuntoon vai hutasemalla. Jos kone kestää sen 450tkm+ niin sitten vois jo alkaa suunnitteleen kunnon hitsauksia pohjaan, muuten mennään riman alta. Entinen 1.3 vm88 Lanceri toimi ainakin hyvin 350tkm asti ennen kuin uuteen kotiin lähti.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Vaihtoväliä en muista, mutta noin vanhoissa sitä ei kannata tuijottaa muutenkaan. Ensimmäisenä sieltä ei yleensä katkea varsinainen jakohihna, vaan tasapainoakselien hihna. Ja se voi katketa ennen vaihtovälin kilsojakin, ja sitä edesauttaa öljyinen jakopää. Ja tasapainoakselin katkeaminen voi huonolla tuurilla sekoittaa ajoituksen tai katkaista jakohihnan. Hyvällä tuurilla taas et edes huomaa tapahtunutta.

Kone kyllä kestää: ostin omani karvan alle 500tkm ajettuna. Ajoin sillä (ainakin) yli 60tkm ilman sen kummempaa. Ja tämä 60tkm sisälsi satoja kierroksia radalla, sitä ei todellakaan säästelty. Lopulta koneesta petti kansi tai kansipahvi. Uskon kuitenkin, että ns. normaaliajolla tuo kone olisi kestänyt vielä hyvinkin pitkään. Tietty koneet ovat yksilöitä, olen nähnyt paljon huonommassa kunnossa olevia, mutta vähemmän ajettuja koneita. Periaatteessa kuitenkin HYVIN kestävä moottori.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Omallani oli ajettu 415tkm myydessä ja yhä liikkuu (miksei liikkuisi), ostin auton 320tkm ajettuna. Jakohihnan vaihtoväli kai on 100tkm / 5v.
Öljy maistui myytäessä, mut se näissä aina vanhemmiten maistuu muutenkin. (ja siitähän pääsee eroon parin satasen konerempalla)

Eli en usko että Galanttia kovin helpolla moottori tappaa. Kyllä ne auton tappavat viat yleensä menee ECU osastolle ja/tai ruoste-osastolle etelän autoissa (esim. taka-akselin panhard tangon kiinnityksen irti-repeäminen)
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Kuulostaa ihan lupaavalta nuo kilometrit. Pitää tässä siis kunhan ilmat lauhtuu viedä Gallu arvioitavaksi pohjan osalta. Helmoja tuossa tutkailin ja kuskinpuolelta löytyi 3 noin 2cmx2cm reikää ja pelkääjän puolelta 2 sellaista 3cmx3cm reikää. Varmaan ei vielä niin vakavaa, mutta näkyy tuota aiemminkin hitsattaneen.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Mut toki fakta on että moisia galantteja saa myös halvalla, ja laatuun nähden jopa uskomattoman halvalla.
Eli jos kovin paljon pitää tilkkiä kantsii myös harkita että ostaa toisen (ehkä parempi kuntoisen)
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

J. Puhakka sanoi
Mut toki fakta on että moisia galantteja saa myös halvalla, ja laatuun nähden jopa uskomattoman halvalla.
Eli jos kovin paljon pitää tilkkiä kantsii myös harkita että ostaa toisen (ehkä parempi kuntoisen)

Jep itsekkin katselin noita hintoja niin ei niistä tarvii paljoo köyhtyä. No tämä yksilö maksoi periaatteessa vain bensat. Eli ilmaiseksi saatuun tavaraan ja yhteen seteliin lähti. Leimaa tuossa ei enää ollut 2009 viimeksi leimattu. 2010 maaliskuusta saakka ollut seisonnassa ja nyt aloin suunnitteleen leimaamista ens kuulle. Leimalle myyjän mukaan tehtävää vain: toinen takajarruputki ja sitten hitsattavaa helmoissa pari reikää ja takapalkissa reikä. Tämän Galantin hommasin lähinnä vain minimaalisen hintansa ja mitsu intouteni vuoksi. Tietenkin tästä olisi tarkoitus tehdä käyttis hetkellisesti, jotta nykyisen käyttis opelin saisin pistettyä kuosiin, vaikea vain päivittäisessä käytössä olevaa autoa alkaa rassaamaan. Tässä kun ennusteita katselin lupaillaan vielä maanantaille saakka 25-35asteen pakkasia, joten ei aivan heti pääse vissiin tutkimaan alustaa kunnolla.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Jannesky sanoi
Tässä kun ennusteita katselin lupaillaan vielä maanantaille saakka 25-35asteen pakkasia, joten ei aivan heti pääse vissiin tutkimaan alustaa kunnolla.

Sammaa vikkaa rahikaisella, pitäisi auto rekistöröintikatsastukseen viedä kahden viikon sisällä ja -30 hujakoilla pakkanen niin ei paljon pysty huoltoja tekee.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Tänään tuli tuo pääsulakeboksi, onko vinkkejä miten sen sais vaivatta vaihdettua. Taitaa olla pistokkeet sisässä vai miten lie?
No jos tänään kokeilis kunhan hieman rohkaistuu -26 vielä pakkasta. No kokeilin Gallua käyntiin varsin lämmittämättä kuitenkin perjantaina viimeksi hörissy. Hyvin hörähti parilla vonkasulla :D
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Jaksaisko joku napata kuvaa miltä rekisterikilven valot näyttää? Jos siellä nimittäin on jonkinmoiset kuvut niin tietäsin ainakin mimmosia ruveta työstään/metästään. Tai liekkö edes pakolliset leimalle tommoset yksityiskohdat? Mietin vaan, että kuuluuko noissa olla jotkut kuvut kuten Lancerissa vai onko tuossa vaan upotettuna sisälmyksiin polttimot ilman kupua.
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

Jannesky sanoi
Jaksaisko joku napata kuvaa miltä rekisterikilven valot näyttää? Jos siellä nimittäin on jonkinmoiset kuvut niin tietäsin ainakin mimmosia ruveta työstään/metästään. Tai liekkö edes pakolliset leimalle tommoset yksityiskohdat? Mietin vaan, että kuuluuko noissa olla jotkut kuvut kuten Lancerissa vai onko tuossa vaan upotettuna sisälmyksiin polttimot ilman kupua.
No on siellä kuvut ja ei ainakaan pelkät polttimot näy, vaikka ei nyt kyseistä Gallua olekkaan mistä kuvat ottais. Mutta jos käytettyjä oot kattelemassa, niin elä kovin montaa kymppiä niistä maksa, kun ei EA Galanttiinkaan kovin montaa kymppiä orkkikset uutenakaan maksa ;)
 
Vs: Galant GLSi 89 2.0 kysymyksiä

siel on sellaset suorakulmion muotoset kirkkaat muovi kotelot jotka on ruuveilla kiinni. en osaa kylläkään sanoa mistä sais mutta ilmotan jos tulee mieleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom