galant gti dynamic4 vaihdelaatikko

Haudi.
Korjauttamisesta en niin tiedä mut 2.synkkarengas on
n.50 egua. Okei no sen verran voi sanoa, että se synk-
karenkaan vaihto ei pelkästään riitä vaan siinä menee
kyllä vähä muitakin osia kun sen avaa. Jo pelkästään,
että pystyy ks. renkaan vaihtaa niin yks laakeri menee
jo uusiks yms.
t:Arska
ps. just itse korjasin oman lodjun ja laiton 1-4 synkat,
4-laakeria, aks.lukkomutterit/pultti, seegerlukkoren-
kaita/päittäishimmejä ja tietenkin stefat.
 
jos ite otat laatikon irti ja viet sellasenaan korjaamolle
ni laatikon aukaisu+osien vaihto on n.100egee.
riippuen tietysti paikasta mihin viet.mut ainakin täällä
meillä päin sillä on yleensä selvinny.
tietysti vielä osien hinta päälle.
 
Moi leppis.
Täytyy sanoa, että 100 egua on kyllä mielestäni todel-
la kohtuu hinta. Mutta miten on jos lodjuun joutuu
vaihtaa niitä kartiorullalaakereita niin kuuluuko edm.
hintaan sit myös päittäisvälyksen tarkastus/säätö vai
laittaako ks. hemmo vaan uudet osat ja se on siinä?
No mitä tulee lodjun poisottamiseen/takasinlaittoon..
voi kiesus :D. onhan aika mielenkiintoinen homma, että
siihen nähden toi ite lodjun sielunelämän analysoiminen
ja osien vaihto/päittäisvälyksien tarkastus/säätö on
ongelmista pienin, niinku varmaan leppis tiedätkin ;)
(vissiin muutaman kerran oot sen lodjun kans punner-
tanut) ;D.
Kysyin muuten ihan vaan "pokana" yhdestä merkki-
korjaamosta hintaa:laatikko irtonaisena sinne ja hae-
taan joku päivä/kättä taskuun=350-400egua.
Siihen hintaan tehdään sit kaikki niinku kuuluu?? ;D.
No tämmöstä tällä kertaa.
t:Arska
 
ninno entiiä sitte tartteeko tuota edes vielä alkaa korjaamaan kun menee hyvin vielä päälle.. rusahtaa vaan :D
 
ninno entiiä sitte tartteeko tuota edes vielä alkaa korjaamaan kun menee hyvin vielä päälle.. rusahtaa vaan :D


Jeps.. toi rusahteluhan vaihtohetkellä kuuluu näissä
"timanteissa" vähän niinku hintaan ja menee semmo-
senakin vielä pitkään :).
Eikä se nyt v****a mut vähän vaan tympii ;).
t:Arska
 
pykältäessä rääkyy vaan niin pahasti et tulee vaihettua suoraan kolmoselta ykköselle mut jospa tuohon tottuis..
 
joo onhan siinä oma vääntämisensä pois ja takas.
mutta tiedoksi vaan että kyllä se siitä nopeutuu,mitä
enempi sitä tekee.eka kerralla meni koko ilta kahteen mieheen irrottamiseen mut viimeks tais mennä pikkasen
yli 2 tuntia yksinään samaan hommaan.takas laittoon ehkä vähä enempi.kyl sen remontti reiskan ihan pätevä pitäs olla.ton galantin lootan lisäks se on laittanu mulle yhen gti lancerin lootan ja hyvin ne on pelannu.
vein kyllä sen laatikon silleen että laita kun kerkeet,ei
mitään kiirettä.en tiedä mitä se sitte normi pulliaiselta
ottaa mut tuskin kovin paljon enempi.en tiedä.
eihän se laatikon pois otto paljon etuvetosen vastaavasta hommasta eroa,ehkä vähän ahtaanpaa+kulmavaihteen irrotus.
kyl ne vaihteet menee nätisti päälle kun loota on just laitettu,ei rutise.
mut ei tarvi kun yhen kerran olla sorsa laatikossa
kesken kunnon kiihdytyksen,ni se on siitä.
jututin yhtä mitsu miestä kouvolan sprintissä viime vuonna,sanoi että laatikon huoltoväli sillä on n.50 km.
tosin sillä kyllä oli siinä evo 6:sessa yli 600hv.
 
Jeps
Se on varmaa, et toisella kerralla kyl varmaan menee
nopeammin/helpommin kun tietää nyt mikä pitää ot-
taa ekaks pois ja minkälaisia työkaluja mihinkin koh-
taan kun on nyt harjoitellut, mut toivottavasti ei nyt
ihan heti uudestaan :p.
t:Arska
ps. yli 600hv:n evo6:nen?? Paras trimmi minkä mä
oon tätä ennen kuullu on n.500 hv/600 Nm evo-
Lancuissa.
 
niin se ainakin muistaakseni väitti.
en saa nyt nimeä päähän,mut kuitenkin se äijä joka ajo sillä b ryhmän mg metrolla.voihan siinä olla vähän pyöristelyä ylöspäin ja se auto saattoi olla evo 5.
mut kuitenkin näitä uudempia evoja.
max powerissa oli muistaakseni 700+hv evo 7
englannista,katu käytössä.täytyy tarkistaa jos on se lehti vielä tallella.
eikö ne saanu siitä protonistakin jossa on a ryhmän galantin tekniikka yli 500hv?
 
No perskules... tosiaan leppis. Enpä muistanut eeeemil
peltokankaan Protonia ja tosiaan viel VR4:n motti.
Alkaa karata taas vähä ohi aiheen mutta mä kuulin, et
siin olis dynottu vähä vaille 570hv/690Nm?? Sit joo tää
Metro- kaveri=Santin Matti sillä on se Evo5:nen(6. taka-
spoikalla) siitä on kuullu kans niin monennäköstä teho-
lukemaa ettei tosikaan mut se on varma, et yksi tehok-
kaimmista Suomi Evoista on varmasti ;).
Ja sit tosiaan enkku/jenkki-pojilta löytyy kiihdytys/siviili
vehkeitä vaikka minkä tehosia kun ei ole noi edes rajoi-
tetuja sääntöjä hillitsemässä :D.
t:Arska
ps. vähän vaihteistoista sivuten molemmissa edm. au-
toissa on suorakytkentä-vaihteistot.
 
mäkin muistan sen 700+hv EVO7:n, taisi olla Norris Design nimisen pajan esittelyauto?

siitä oli joku maininta "Japanese Performance"-lehdessä (Arskan työkavereitten suosikkilehti toim. huom.) ;D

(Löysin: 771bhp, Simon Norris/Norris design)
 
Joo-o pitää paikkansa, Niko.
Täällä meillä muutama oikein vanhan kansan "jenkki"-
heebo aina nähdessään ks. lehden toteaa naureskel-
len sen olevan:"maailman suurimman vitsilehden" ;D.
Noh, annettakoon se heille anteeksi, kun ei ole oikein
tehdyistä japseista kokemusta ja jenkki on vaan se
ainoa oikea auto, niin eihän siinä sit mitään. ;).
Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
t:Arska
 
eemelin biili
http://www.automyyntipeltokangas.com/racing.html

ja santilla ja hollollahan on(oli) kanssa Proton Satriat....
 
Olen kävässyt tuossa protonissa istumassa.
Eivät antaneet kuitenkaan ajaa ;D
 
Haudi.
Vähän tohon topicciin liittyvää.
Tossa tein sen kytkin/vaihteistoremontin omaani ja
olen nyt ajellut sitä sisään n.300km. verran(kytk.valm.
suositus 400-600mailia) joten samallahan se laatikko-
kin siinä ;).
Täytyy sanoa, että kyllä laatikon luonne muuttui kerta-
heitolla. Menee niinku kaikki vaihteenvälitkin tosi he-
reesti ja ei rusahtele yhtään päällekytkeytyessä :).
Tosin olen nyt vielä välttänyt kaikkea ihan rajuinta
"shifteröintiä". Kaikenkaikkiaan positiiviseltä näyttää.
No okei, leppis meinas ,et kerran kun on sit jatkossa
ollut "sorsa" laatikossa ni se on sen jälkeen aina ;).
Mut antaas kattoo nyt, hyvältä näyttää ja tuntuu.
Et tämmöstä.
t:Arska
 
e15mitsubishi sanoi
Haudi.
Vähän tohon topicciin liittyvää.
Tossa tein sen kytkin/vaihteistoremontin omaani ja
olen nyt ajellut sitä sisään n.300km. verran(kytk.valm.
suositus 400-600mailia) joten samallahan se laatikko-
kin siinä ;).
Täytyy sanoa, että kyllä laatikon luonne muuttui kerta-
heitolla. Menee niinku kaikki vaihteenvälitkin tosi he-
reesti ja ei rusahtele yhtään päällekytkeytyessä :).
Tosin olen nyt vielä välttänyt kaikkea ihan rajuinta
"shifteröintiä". Kaikenkaikkiaan positiiviseltä näyttää.
No okei, leppis meinas ,et kerran kun on sit jatkossa
ollut "sorsa" laatikossa ni se on sen jälkeen aina ;).
Mut antaas kattoo nyt, hyvältä näyttää ja tuntuu.
Et tämmöstä.
t:Arska

mitäs maksoi? :)
 
Moi eenokki.
Noh, vaihteistonosat oli n.220-230 egua sis.1-4. synkat,
4-laakeria, 2.lukkomutteria, 1. lukitus "torx"-pultti, see-
ger lukkorenkaita 2kpl.(olisin ottanut uusempiakin mut-
ku maahantuojalla ei ollut) sekä muutaman shimmin
päittäisvälyksen tarkistus/säätämisen jälkeen. Tietysti
jos olis ollu "aurinkoakin" tarkempi kaveri niin olis viel
voinu ehkä muutaman muunkin osan vaihtaa mut ne
läpäsivät toleranssini ;).
No työt ei maksaneet mitään kun itse tein, paitsi nyt
ehkä napinan "taasko sitä ollaan sinne talliin menossa"
emännän puolelta ;D.
Ajallisesti ehkä n.2-työpäivää. Sit tietysti kytkinosat
päälle mut sehän olikin jo vähä ohi topicin.
t:Arska
ps. pari erikoistyökaluu olis tarvinnut, niitä MD... jotain
mut tein ne sit "by Arska". ;)
 
heeh.. ei kuukaudessa kaikkea autostaan ehdi oppia :) jospas se kamunkamu tois jaappaniasta uuden vr4/dynyn looran(ehkä myös vr4 koneen :))
 
Tossa mun varalaatikossa oli numerot:w5m332 wqyk
qq7555.en tiedä sen tarkemmin onko se joku ns.evo
mallin loota vai onko sama kun dynamiitissä.
onko arskalla muistissa vetarin stefan numeroita?
sais vaan haettua tiivisteen valmiiks ettei tarvi jättää
hommaa kesken.
 
Moi.
Jeps, toi W5M33-2 lodjun koodi ilmeni myös siellä
Mitsun varaosaohjelmassa kun hain itselleni osia ja
siinä kohtaa tuli esille, että on kahta lodjua olemas-
sa ja molemmat voi olla myös sekä Dyn4/VR4:ssä.
Sit oli olemassa viel joku kolmaskin koodi(en nyt muis-
ta sitä) mikä olis ilm. ollut hieman uudemmassa(-91)
eteenpäin?? Onhan mulla ne numerot, mut arvaa onko
nyt töissä mukana, saan huomiseksi ne kyl hahmolle
mikäli viel tarvii?
t:Arska
 
enpä tajunnut että näänhän mä ne tosta varalaatikosta
meinaa ne stefan numerot.
toisella puolella ei vaan näy numeroo mut kaipa ne samanlaiset on..
 
Moi
Olin tossa päivän poissa niin nyt vasta näitä numeroita
jos niitä tarvitset?
Oik.vetoaks:MD707184
Vas.vetoaks:MD719710
Kard. lähtö:MD701430
Ne on muuten ne vetarin stefat mitoiltaan samat, aino-
astaan sillä erotuksella, että vas. vetarin stefassa on
"stopparikaulus" ja ulkoinen roiskesuoja kun taas oik.
vetarinstefa on suorareunainen ilman roiskesuojausta.
Et tämmöstä.
t:Arska
 
Takaisin
Ylös Bottom