Galant käyntihärö?Lisää ongelmia..

Scrappa 666

Galant 2,4 GDI & L300
Liittynyt
21 Huhtikuu 2006
Sijainti
Oulunsalo
Gti 2.0 vm90 E33. Pitkään ei riemua riittäny että muka gallu toimisi!!..Nyt sellanen vika ettäs ku ajelee ni välillä käy nätisti niinku pitää ja sit taas kaikki on päin p##settä :seina kun löysää kaasun tyhjäkäynti alkaa heijaileen sammumisen ja 1200 kiekan välillä mutta tasaa pian about 850-900 jengaan (tärisee hieman ja pökyttää) ja ku ajelee taas jonku matkaa ja löysää kaasun käy pirun nätisti ja tyhjäkäynti ei heijaa sit taas ajon jälkeen sama vika ilmenee ja taas korjaantuu..Olen tutkinu nuita vanhoja topiceita muttas ihan samaan en ole törmänny..Että olisko jollain jotain neuvoa? Huomenna mittaan ton tyhjäkäynti moottorin ohmit..Nii ja on kokeiltu toisella eculla mutta ei kummene ja vika valo ei pala.. :mad: Alkaa näyttää siltä että tulee se kokko juhannukseksi
 
Re: Galant käyntihärö?

Vika korjattu :) Elikkäs syynähän oli tuo puolen hampaan heitto jakopäässä tarvike remmillä..kävin hakeen mitsun oman remmin ja tuo kyseinen puolen hampaan heitto pieneni ;D enää ihan pieni heitto mutta ei haittaa käyntiin..Ei näköjään saa edes mitsun omalla remmillä ihan kohdilleen :mad: Mutta nyt on taas kiva pöristellä  :driver ku auto pelittää!!
 
Re: Galant käyntihärö?

Elikkäs nyt ilmentyny uusi ongelma kun tuli tossa testattua suoritus kykyä. Ja äsken vielä hehkutin että kaikki taas toimii mutta olisihan se pitäny arvata että joku ongelma jälleen :seina Kun kiihdyttää reippaasti(kaikki mitä lähtee) niin tuntuu tossa 5000kiekan kohilla sellasta hyytymistä niinku tulisi rajoitin vastaan..menee tehottamaksi ja sit hiljentää niin ei vedä kunnolla alakierroksilla..Voisikohan tämä johtua venttiileistä??ja sit tulee esiin taas vanha vika että tyhjäkäynti seilaa ja auto tärisee tyhjäkäynnillä,mutta antaa käydä vähän aikaa niin kaikki hyvin..Ongelmia ei ole jos ajaa hissukseen sunnuntai meiningillä.Sillonku meni se tp-akselin hihna poikki ni jako oli samalla hypänny noin 5hammasta..Mutta venttiilit ei äännä,olisko ne voinut saada vähän kipeetä? Ja sekin vielä että nokkien ajotuksia ei saanut edes mitsun omalla remmillä kohillee..Auttakaa nyt joku vähän?
 
jos tollai 5 hammasta on hypänny ni kyllä ne venttiilit taitaa siitä ottaa itteensä
 
Kyllä sielä on venttiilit jo vinossa, jos jako on kerran 5 hammasta heittäny. :'( Pari hammasta se muistaakseni kärsii heittää ilman osumaa. Muistaakseni imupuolen venttiilit ottaa ensin mäntiin.
Eikä se ihan pieni heitto mitään haittaa siinä nokkien ajoituksessa. Kunhan se heitto nyt ei ole mitään hampaan luokkaa.
 
:seinaJee hienoa..Tuota mitähän koneistus maksaa kokemuksia? No joo onneksi on toinen kansi valmiina koneistettu että eiku kansipahvi uusi ja venat ja kilkkeet paikalleen ::) ( Sitten jos joku tarvii nii olis koneen alakerta kilkkeineen  ylimääräsenä, pakosarja ei tunnistin malli ja puolat..)
 
Scrappa 666 sanoi
:seinaJee hienoa..Tuota mitähän koneistus maksaa kokemuksia? No joo onneksi on toinen kansi valmiina koneistettu että eiku kansipahvi uusi ja venat ja kilkkeet paikalleen ::) ( Sitten jos joku tarvii nii olis koneen alakerta kilkkeineen  ylimääräsenä, pakosarja ei tunnistin malli ja puolat..)
Iteltä heitti GTI viis vai kuus hammasta ja puolet venttiileistä uusiksi ::) Kallista hupia ::)
 
juu itelläkin muistaakseni 6 hammasta jako pielessä ja kaikki imuventtiilit solmussa ja holkit+yks keinuvipu. tänään just laittelin uutta kantta paikalleen ja paremalla ajalla korjaan tuon vanhan kannen. ihmetyttää kans ettei millään saa noita nokan merkkejä täysin suoraan linjaan... eli jos nokka pyörien merkit on vastakkain kohillaan ni uloimmat merkit molemissa pyörissä jää noin puoli hammasta "yli". normaalia..?en tiedä. no jospa tuta huomenna sais koneen kasaan.
 
jos kantta ja/tai lohkoa on jossain vaiheessa oikaistu (=madallettu) tarpeeksi, niin merkkejä ei enää saakaan linjaan ilman säädettäviä nokkapyöriä...
 
Niko Päivinen sanoi
jos kantta ja/tai lohkoa on jossain vaiheessa oikaistu (=madallettu) tarpeeksi, niin merkkejä ei enää saakaan linjaan ilman säädettäviä nokkapyöriä...

ratkaisu : säädettävät nokkapyörät  :peukku
 
Joo kyllähän nuo säädettävät olisi asialliset ;D Minkähän hintaisia mahtaa olla? Mut ihme juttu tuo että ku ne venat ei äännä yhtään ja tosiaan ku nätisti ajaa ja kiihdyttelee ni käy tosi hyvin ja vetää ??? Hmm tuossa ku tarkastelin nuita ajoituksi kunnon viivaimella ni heittäähä se melkeen hampaan ja sillä vanhallakin remmillä pelittänyt vuoden ilman ongelmia..jaa a täytyypä mittaa noi venttiilin välit ennenku menen repiin kantta vekka jos siitä vaikka saisi vähän suuntaa antavaa?? ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom