Galant ravistaa

I

Ilkka

Guest
Eli autona on Galant 1.8 GLS -91, ajettu 382tkm.
Ongelma on seuraava: Auto alkaa ravistamaan noin 80km/h -> nopeuksissa. :mad:
Renkaat ovat tasapainotettu.
Missähän voisi olla vika? Vetonivelet ovat alkuperäiset.
Etupyörien laakerit noin 10tkm sitten vaihdettu. Voisivatko kuluneet vetarit aiheuttaa ravistamista? :-/
 
kyllä vetaritkin tietysti voi sen tehdä....?
mutta kannattaa ensin tarkistaa napamutterit että onko oikeessa kireydessä en vaan muista että oliko galantis annettu momenttia niille....
ja tietenkin kannattaa kattella jarrut ettei makaa päällä

ja ei ole sanottua vaikka on kuinka hyvin tasapainotettu renkaat niin silti niissä voi olla pysty heittoa joka aiheuttaa tärinän..
kannattaa koittaa esim. kesärenkaita
että ravistaako niillä
 
Hmm.. noi napamutterit pitää kyllä tarkistuttaa, niissä voisi ollakin jotain.
Entäs vanteet.. Voivatko ne olla jotenkin menneet piloille, kun esim. rengas on puhjennut? Tolla autolla nimittäin eräs sukulainen teki joskus paljon reissuja venäjälle, renkaita puhkeili monta kertaa. :-/
 
kyllä vanteetkin väsyy ja ei tarvi joskus kaksistakaan monttua johon ajaa niin on kierossa ja kun kuitenkin on tiedossa tälläinenkin historia niin en yhtään ihmettelis...
 
Ford hokkus pokkuksessahan on tuommoinen valmistusvirhe et vetarit menee 30tkm - 100tkm lukemissa.

Ravistaa kiihdyttäessä ja just jossain 80km/h vauhdissa tuntuu eniten.

Google kertoo että omistajat on todella iloisia kun vetarit menee 30tkm :eek: jälkeen PAS 2 ;D
 
niin mutta senhän ei ole auto (sori niko) :-/ vaan kehon siirtoväline
ja kyllä niissä kaikkia muitaki lasten tauteja on... mitä ei japseissa esiinny missää :)
 
Joo, no eurooppalaisissa on taas niitä muita ominaisuuksia. ;) Meilläkin tossa toisena autona pösö 406. Mutta täytyy nyt antaa seuraavassa öljynvaihdossa kyllä tarkastaa nuo napamutterit. Vanteet sitten saavat olla mitä ovat, ei tolla motarilla juurikaan ajella. :)
 
No kyllä mitsunkin vetoakselit voivat antautua noissa kilometrimäärissä :(
 
Täytyy kyllä ranskalaisista autoista pitävänä ihmisenä kuitenkin ihmetellä, miten mitsun tekniikka kestää, moottorikin käy edelleen nätisti. ;D
 
jaa ennen 100tkm? kyllähän kaikki rikki saa jos haluu...

mutta jos tarkoitit tota Ilen 382tkm niin toisaalta mikään ei ole ikuista paitsi timantit ;D
 
pidätkö sä ranskalaisista ajoneuvoista?
ainoo josta oon tykänny oli citroen xantia 3.0 v6 kaverilla oli sellane ku sen oma oli huollos
niin ihan hienon kyydin antoi ja liikahtikin ihan tarpeeks
vaikka kaikilla on oma makunsa ja sitä kunnioitettakoon :)
 
Joo pehmeät kyydithän ne antaa toki :)
Huolenpitoa kaipaavat vähän eri tavalla kyllä kuin japanilaiset. Ostin sukulaiselta tämän Galantin ja mittarissa oli silloin 367tkm, autoon ei ollut oikeastaan tehty muuta, kuin määräaikaishuollot ja joitakin pieniä korjauksia.

Edit: No menipä vähän offtopiciksi tää juttu ;D
 
niin mutta senhän ei ole auto (sori niko) :-/ vaan kehon siirtoväline
ja kyllä niissä kaikkia muitaki lasten tauteja on... mitä ei japseissa esiinny missää :)

älä sitä pahoittele, kyllä mä tiedän ettei se ole auto ;D
 
jaa ennen 100tkm? kyllähän kaikki rikki saa jos haluu...

mutta jos tarkoitit tota Ilen 382tkm niin toisaalta mikään ei ole ikuista paitsi timantit ;D

Siis niinku mitsun kilometreistä puhuin.

Isällä laukes fokus tarkalleen 92tkm kohdalla ja sitä "autoa" ei ole rääkätty mitenkään. Paska mikä paska. Henk. koht. luotto on mennyt forddeihin ja ooppeleihi :mad:
 
vanteiden keskellä oleva reikä liian väljä?P onko vanteet tarkoitettu galanttiin ja auraukset yms. säädetty kohillee. Kannattaa tarkistaa tolppien yläkiinnitykset.
 
vanteiden keskireikä voi olla vaikka sentin suurempi jos jako ja pultit ovat oikeat ei pitäis ravistaa yhtään katu autoissa tolla keski reijällä ei ole mitään merkitystä tai vaikutusta kunhan pultit tai mutterit ovat oikeanlaiset siis alupalloissa omat ja peltivanteissa omat se keskireikä helpoitta vaan sen vanteen asennusta rallissa kuullemma sen keskireijän pitää olla just eikä melkeen sopiva katsastus hörhöt kään eivät puutu tohon keskireikä juttuun ;D
 
Olen samaa mieltä.. kuitenkin tulee ottaa huomioon et jos kantavana osana on pelkät pultit, niin sit kannattaa niiden kireys välillä tarkistaa.. tuppaa joskus löystymään..

Se nailoninen kappale, jota myös soviterenkaaksi kutsutaan, ainakin mulla pehmeni.. ku otin kiekkoa pois ja tutkailin.. johtuskohan tuosta että joskus on jarrulevytkin niin kuumat, et makkaran paisto niiden läheisyydessä onnistuu muitta mutkitta??
 
Muuten aiemmista autoistani huomattua.. eli kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa et on kolme hyvää syytä ravistukseen:

-donitsien kudosvauriot...
-sisemmän vetonivelen väljyys..
-raidetangonpää valmis...
 
joo eiköhän se lämpö sen ole aiheuttanut tein ielle alumiinista ne soviterenkaat mut yks huonopuoli on ne tuppaa jämähtämään kiinni samallatavalla kun vanhat alupallot joissa ei erillistä soviteholkkia ollut vaan keskireikä oli mikä oli muijan micraan sorvasi ite vähän isommaksi ton keski reijän ja hyvin pyörii ;D
 
markulle............... tais olla honda onkelmia vuonna kivi ja keppi? ;D
ja ainakin joissai saabi(smionsairaus) 8)
on kans sitä vikaa että sisäpäät vetareissa kuluu
ja alkaa vatkaan,jaaaa lopuksi sitte hajoo atomeiksi
 
järkyttävä määrä vaseliilia siihen sovitusrenkaaseen niin ei enää hapetu kiinni ;D
 
Hirmu usein johtuu siitä että jarrusatuloiden liu'ut tai männät on jumissa. Tsiigaa lämpeneekö jarrulevyt. Jos lämpenee kovasti niin nekin on jo soikeet. Onneks halvat Motonetissä

Teemu
 
meitin jollassa oli sama vika tossa viime keväänä
ja syy siihen "ravistukseen"oli jumahtanu liuku kuskin puolella :D
tai siis se oli kierossa en tiedä miten siitä oli kiero tullut
mutta vaihtamalla katos tärinät ;D
 
kyl toi vaseliini kävis ehkä peltivanteille mut ei ihan viittis alupalloja vaseliiniin sotkee tai kukin tavallaan ;D
 
Moro!

Itselläni on 2.4 gdi farkku. Noin 100 km vauhdissa alkoi ravistaa etupäässä. Kävin huollossa säätämässä aurauskumat. Sekä edessä että takana kaikki pyörät osoittivat himpun verran etuviistoon oikealle, joten auto kulki koriin nähden sivusuuntaan. Kulmien säädön jälkeen ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt.

Terv gdistw
 
Takaisin
Ylös Bottom