M
mazzikazzi
Guest
Tässä listaa:
· Vaihteiston synkronointi voi olla kulunut.
· Vaihteiston laakerivikoja.
· Kytkin kulunut. Kytkinlevyn materiaalia muutettu v. -93.
· Sytytysongelmia. Vika voi johtua läpilyönnistä virranjakajan kannessa. Kansi muutettu vuonna -93.
· Moottorin jakopään tiivisteet vuotavat enemmänajetuissa autoissa.
· Vesipumppuvuotoja.
· Takajarrut puoltavat.
· Takajarrulevyt ruostuvat.
· Jarrusatulat juuttuvat.
· Seisontajarru heikkotehoinen, juuttuu malleissa, joissa on levyjarrut takana.
· Jarruputket ruostuvat.
· Pakoputkiston kestoikä on 3-5 vuotta.
· Kun etupää kolahtelee ajossa erityisesti ajettaessa kaivonkansien yli, niin syynä on, että kallistuksenvakaajan päiden tukitankojen nivelet kuluvat väljiksi ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnityksen kumiholkit kuluvat väljiksi.
· Sylinterikannen tiivistevuotoja.
· Moottorin ylikuumenemisia.
· Kannentiivisteen palamisia.
· Laturivikoja.
· Jakohihnavikoja.
· Ohjausnivelissä väljyyttä.
· Vanhemmissa malleissa ruostevikoja. Suojausta parannettu vuodesta 1988 lukien.
· Öljyvuotoa anturin juuresta.
· Jäähdytinvuotoja.
· Öljynpaineanturivikoja. Jos öljynpaineen varoitusvalo syttyy tyhjäkäynnillä, niin vika on yleisimmin anturissa.
· Pakokaasupäästöt liian korkeat
· Suihkutusmoottoreissa esiintyy suutinvuotoa, joka ilmenee huonona käynnistyvyytenä, kun moottori on lämmin. Ei vaikuta kylmäkäynnistyvyyteen. Suuttimet maksavat toista tuhatta markkaa kappale.
· Nelivetomallien jakolaatikoissa ongelmia. Kuuntele koeajolla, ettei jakolaatikko pidä ääntä. Korjaus on kallis.
(HS Auto & liikenne 11.03.00 Vikasarja - Mitsubishi Galant)
Melkoinen lista, onko kokemuksia? Oma nykii tasaisessa ajossa, johtuisiko tuosta virranjakajan kannesta?
· Vaihteiston synkronointi voi olla kulunut.
· Vaihteiston laakerivikoja.
· Kytkin kulunut. Kytkinlevyn materiaalia muutettu v. -93.
· Sytytysongelmia. Vika voi johtua läpilyönnistä virranjakajan kannessa. Kansi muutettu vuonna -93.
· Moottorin jakopään tiivisteet vuotavat enemmänajetuissa autoissa.
· Vesipumppuvuotoja.
· Takajarrut puoltavat.
· Takajarrulevyt ruostuvat.
· Jarrusatulat juuttuvat.
· Seisontajarru heikkotehoinen, juuttuu malleissa, joissa on levyjarrut takana.
· Jarruputket ruostuvat.
· Pakoputkiston kestoikä on 3-5 vuotta.
· Kun etupää kolahtelee ajossa erityisesti ajettaessa kaivonkansien yli, niin syynä on, että kallistuksenvakaajan päiden tukitankojen nivelet kuluvat väljiksi ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnityksen kumiholkit kuluvat väljiksi.
· Sylinterikannen tiivistevuotoja.
· Moottorin ylikuumenemisia.
· Kannentiivisteen palamisia.
· Laturivikoja.
· Jakohihnavikoja.
· Ohjausnivelissä väljyyttä.
· Vanhemmissa malleissa ruostevikoja. Suojausta parannettu vuodesta 1988 lukien.
· Öljyvuotoa anturin juuresta.
· Jäähdytinvuotoja.
· Öljynpaineanturivikoja. Jos öljynpaineen varoitusvalo syttyy tyhjäkäynnillä, niin vika on yleisimmin anturissa.
· Pakokaasupäästöt liian korkeat
· Suihkutusmoottoreissa esiintyy suutinvuotoa, joka ilmenee huonona käynnistyvyytenä, kun moottori on lämmin. Ei vaikuta kylmäkäynnistyvyyteen. Suuttimet maksavat toista tuhatta markkaa kappale.
· Nelivetomallien jakolaatikoissa ongelmia. Kuuntele koeajolla, ettei jakolaatikko pidä ääntä. Korjaus on kallis.
(HS Auto & liikenne 11.03.00 Vikasarja - Mitsubishi Galant)
Melkoinen lista, onko kokemuksia? Oma nykii tasaisessa ajossa, johtuisiko tuosta virranjakajan kannesta?