Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

ile-78

New Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2009
Eli näitä mitsun 2.5td välijäähyllisiä koneita on kuitenkin aika monella (ainakin pajero 1.gen ja 2.gen).

Ja nyt kiinnostais tietää mitä öljyä porukka noissa käyttää ja miten ne pysyy sisällä ja millaiset vaihtovälit. Lisäksi vielä jos maininta koneen ajomäärästä. Ja mikäli jotain muuta mainittavaa. esim. eri turbo/jne jne


1. öljyn merkki/"malli"

2. vaihtoväli

3. kulutus vaihtovälillä (tai l/1000km)

4. koneella ajetut kilometrit viimeisestä "täysremontista" (mitä rempattu rengastus/venttiilinvarrenkumit ja sen vaikutus öljyn kulutukseen.

(5. Muuta huomioitavaa, mikä mielestäsi vois vaikuttaa öljynkulutukseen.)
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

1. Teboil Diamond Diesel 5W-40 (täyssynteettinen)

2. 10 tkm, samalla vaihdan aina suodattimen

3. vaihtovälillä ehkä 3 dl

4. 385 tkm (?), 300 tkm kohdalla vaihdettu uusi kansi, alakerta vanha.

5. Kansiremppa ei mielestäni juurikaan vaikuttanut kulutukseen. Autosta on huoltokirja melko pitkälle.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

Onko tosi että porukka ei seuraile yhtään mitä/miten paljon auto syö öljyä tai mitä öljyä....?

Enpä kyllä sitten ihmettele, jos joillakin on näissä aina jotakin vialla/hajalla.

Luulis että etes tuollaisista perusasiosta oltaisiin kiinnostuneita, eikä vaan ajella menemään.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

teboilin 10w40 samaa kun meidän firman,10 scaniassa eli kuormaautoissa pitäs olla hyvä öljy ja kun sattuu olee edullista ;) kaippa jokun 10000 pidän vaihtovälinä tosin nyt ajettu koneremonmtin jälkeen 1500km vaihdoin öljyt toiset samanverran vaihan uudestaan ja putsarinkin kanssa
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

1. Mobil Delvac 5W-40 täyssynteettinen
2. 10 tkm, suodatin samalla
3. vuodoista riippuen 5dl - 1½l
4. 325tkm kun mulle tuli, jotakin ennen sitä tehty, pääasiassa harmaalla sikaflexillä kasattu
4/5. kansi vaihdettu 420 tkm, ei vaikutusta ölppään, sikaflex suurempi harmi
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

1. 5w40 aika usein Delphiä, mutta myös muita merkkejä laittanu
2. 7500km-10000km, suodatin samalla
3. Ei oo merkittävästi syöny öljyä, ei oo tarvinnu lisäillä
4. 543000km ja risat mittarissa, en tiedä onko koneelle mitään tehty enkä nyt ainakaan mee mitään huoltokirjaa selaamaan. Mää en oo muutaku keinuvipuakselin vaihtanu kun yks keinuvipu hajos
5. Nyt huomannu että on jostain tullu öljyä sinne lähelle oikeaa etupyörää, tarttis selvitellä jossain vaiheessa mistä vuotaa
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

1. Jos oon käyttänyt liikkeessä vaihdattamassa niin siellä ovat laittaneet Bp 5w40. Jos vaihtanut itse niin sama Teboil kun Niksalla , talvella. Kesällä joku delvac diisel moottori öljy. Ihan tavallinen, pysyy hyvin sisällä.

2. Alussa 7000 - 8000km, mut kun huomasin että muutkin ajaa pitempään tai tajusin että nyt on paremmat öljyt ku sillon 20 v sitten, niin nyt ainakin 10000km.

3. Talvella pitää lisätä kun on löysemmät, n. puol litraa. Kesällä ei tarvitse jos on Delvacit. Viimeks kun oli Teboilit kesällä ,3L lisäsin.

4. Vaihdettu Japan tuonnin 100 000 km ajettu kone 60 000 km sitten.

5. Tuskin piti japaninpojan puheet paikkansa.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa


1. Teboil Gold, melko halpaa ja täyssyntettistä?

2. 15 000 vaihtoväli ja suodatin samalla. Jos tää katiska pelaa mulla vielä muutaman vuoden niin tuskin romumies maksaa enempää siitä, että öljyt olis vaihdettu lyhyemmällä välillä.

3. Pari kolme litraa taitaa hävitä. 2kpl 4 litran kannua yleensä riittää vaihtoon ja lisäyksiin.

4. Kone 2.5td, ei kuuleria, 385tkm, uusi kansi 20tkm sitten. Öljynkulutus väheni, vuoti ennen kannentiivisteen takapäästä ja varmaan oli venttiilikumit vähän kovettuneet. Ei merkkaa tonttia enää. Alakertaan ei ole tehty mitään remonttia.

Eikös näillä nykyöljyillä kestäs ajella vieläkin pidempään, varsinkin jos tulee lisättyä useempi litra tuoretta matkan varrella? Edellisellä diiseli-korollalla ei tarvinnu öljyä juuri vaihtaa, lisäili vaan niin koko öljytilavuus kyllä vaihtui suositellun vaihtovälin aikana...
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

-TB:n gold tai diamond synt. 10-40 (vain kesäajoa meillä).
-10 tuhatta tai vajaa, aina suodatin myös.
-ei tarvi lisätä.
-ajettu 370 t. vm 92
-kansi ponnistettu ja höylätty ja ventt.rem.ja uudet nostajat pari vuotta sitte.
-etustefat ja remmit, laturi, jäähdytin, jarruputket uusittu, yms..
pelaa eikä ole propleemia.
Hyvä on, startti joskus räääkäsee.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

Tb:n omaa täyssynteettistä timanttia 5w40... vaihtoväli vaihtelee ajojen mukaan mutta nyrkkisääntönä olen pitänyt keväällä lumien lähdettyä uudet liemet koneeseen ja syksyllä ennen lumia taas homma uusiksi.. suodatin aina vaihtoon samalla + alakerran rasvaus 3-4 kertaa vuodessa... nyt keväällä tulee kaikkien vaihteiston, etuperän, ja takaperän öljyt uusiks samalla reissulla... kiesi on -95:nen 2.8 tdic :driver 265000 ja kansi uusittu 15000 km sitten... :nykii
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

1.
TB:n 10/30 poweria, muistaakseni se on mineraaliöljy.
2.
Vaihtoväli oli 10 000 auton oman mittarin mukaan.
3.
Ei tarvinnut lisätä välillä, pysyi merkkien välissä hyvin.
4.
Ostettaessa oli 360 000 mittarissa eikä mitään tietoa aiemmasta pidosta.
5.
Itse ajoin autolla 60 000 eikä tilanne muuttunut sinä aikana. Öljyt pysyi hyvin koneessa, ei vuotanut ulospäin eikä syönyt. Koneelle ei minun aikana tarvinnut tehdä mitään, olin siihen erittäin tyytyväinen. Öljynvaihtotyön hinta paikallisella TB:llä oli vitosen, ja suodattimen kanssa kympin eli koko öljynvaihtolasku 17 euroa. Jos vaihtoi suodattimen, käynnin hinta meni vähän yli 30 euron. Hyvin harrastajaystävällinen hinnoittelu.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

toimiskohan
Teboil Monitra plus vaihdelaatikossa?
Monitra Plus SAE 10W-30 API: CF-4, CD/SF, GL-4/GL-5
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

Mr mmc sanoi
toimiskohan
Teboil Monitra plus vaihdelaatikossa?
Monitra Plus SAE 10W-30 API: CF-4, CD/SF, GL-4/GL-5

Toiminee laatikossakin. On API-luokituksessa GL-4/5. Nämä STOU-öljyt olivat minulla aikanaan myös kevytkalustoissakin moottoreissa ja vaihteistoissa, kun tein noita maataloushommia. Sitä harvalla autolla mennään 100 hv:n teholla täysi rähinä päällä kahdessa vuorossa kuten joskus kevättöissä tehtiin. Eikä ongelmia.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

lekaseppä sanoi
Toiminee laatikossakin. On API-luokituksessa GL-4/5. Nämä STOU-öljyt olivat minulla aikanaan myös kevytkalustoissakin moottoreissa ja vaihteistoissa, kun tein noita maataloushommia. Sitä harvalla autolla mennään 100 hv:n teholla täysi rähinä päällä kahdessa vuorossa kuten joskus kevättöissä tehtiin. Eikä ongelmia.

sen tiedän että toimii laatikossa mutta toimiiko mitsun laatikossa tämä moottori/vaihdelaatikko/hydrauli öljy yhdistelmä :p
ku noi etuvetojen lootat on ihan sika tarkkoja öljyistään...
että oliskohan joku kokeillu vai pitäskö olla ensimmäinen
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

neste 10/30 lxe turpo. mittaris 380tkm vaihto n 10tkm välein eikä kuluta niin et tikus huomaas mitää hävikkiä. remonteista ei pahemmin tietoo.
 
Vs: Gallup: Mitä moottoriöljyä käytät 2.5TD IC Pajerossa

Teboil gold TS ja suodatin samalla. 10 tkm vaihtoväli (vähän lipsuu joskus). Pitää lisiä vähän tai paljon, riippuu ajosta. joku 1,x litraa lienee "ennätys" kun tuli vedettyä painavaa kärryä perässä n. 1,5tkm eikä nilkka ollut aina koukussa ;D (onko vähän jos ainetta menee n 17l/100 km)
nyt ajettu jo/vasta 213 tkm (-98 2,8 TD), ei rempattu.. tartteeko näitä rempata?? :nykii ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom