GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Hmm. Nyt kun on jo puolenviikon ja vajaan tuhannen kilometrin verran kokemusta projektista, jossa tukin EGR:n sekä puhdistin kunnolla kaasuläpän molemmin puolin ja imusarjan neitseelliselle pinnalle, niin liikkeelle lähdöt ovat muuttuneet erittäin sivistyneeksi. Ennen operaatiota teki joskus sitä, että kun nosti kytkintä, niin ensin hyökkäsi ja sitten nyykähti ja sitten taas lähti. Nyt kyseinen köykkiminen on kokonaan hävinny ja moottorin luonne on muuttunut muutenkin erittäin sivistyneeksi. Kaasuun reagointi on paljon herkempää ja tosiaankin tuntuu että vääntää alhaalta tasaisemmin ja riskimmin. :peukku. Imusarjassa ei kuitenkaan ollut pahimmilllaankaan kuin noin millin vahvuinen nokikerros (olihan imusarjassa seinämiä joiden kulmiin oli voinut keräytyä paksumpiakin kerroksia) ja puhtain kanava oli neitseellinen (autolla on ajettu 197 tkm). Voisin päätellä, että tärkeintä projektissa oli puhdistaa kaasuläppä molemmin puolin kun koko kaasuläppäkotelo oli irti. EGR:n poistaminen pelistä saattoi auttaa siihen, että nyt poltettava seos on tasalaatuisempaa kuin semmonen jossa on kierrätettyjä pakokaasuja matkassa. Sitten vielä semmoinen hassu huomio, että ennen monta kertaa peräkkäin voimakkaasti jarruttaessa saattoi alkaa jarrut ravistamaan. Nyt kyseinen ominaisuus on poistunut. Korjatkoon viisaampi jos olen väärässä, mutta muistaakseni GDI Galantin imusarjaan tulee jarrutehostimen alipaineletku, joten liittyisiköhän imusarjan puhdistaminen tuohon jarru huomioon.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

:eek:fftopic
Blizzard^ sanoi
edit... paitti et papereis lukee ettei oo käynnistyksen esto cobran kautta käytössä kun käytetään auton omaa.... ota näist sit selvää tyhmällä päällä... :p
niin toki, mutta nyt cobra aktivoi sen virheellisesti, anturi/kosketushäikkää hälyttimen kiluissa.. tai sit se on vaan seko ;D
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

kapsu sanoi
:eek:fftopicniin toki, mutta nyt cobra aktivoi sen virheellisesti, anturi/kosketushäikkää hälyttimen kiluissa.. tai sit se on vaan seko ;D

Joo eiköhän se oo sekaisin... kuitenkin jäi aiemmin sanomatta myös se et on tehny tota aiemminkin... talvel useamman kerran.... ;D mut ehkä se siitä...
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Olettekos muuten kokeilleet 98 oct. bensaa?
Hiukan muuttuu kärry sillä.... :driver
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

hanski-58 sanoi
Olettekos muuten kokeilleet 98 oct. bensaa?
Hiukan muuttuu kärry sillä.... :driver

Niin tekee. En koskaan edes käytä tuossa susivitosta. Niin suuri on ero :nykii
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

hanski-58 sanoi
Olettekos muuten kokeilleet 98 oct. bensaa?
Hiukan muuttuu kärry sillä.... :driver

ite oo huomannu mitään eroa... mut kait se on sit susi koko kärry... ;D täytyy tänää sit hakea 99 ja katsella lisää.... vapari kannattaa laittaa... ainakin kostealla +8 +15 välillä muuttuu aika paljon... kuumal kelil ei sit haluakkaan tehä muuta ku pitää metelii... :driver
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Clavurion sanoi
En muista EA-Galanteista tiedä, mutta ainakin 2.4 GDI:ssä on tulpille erilliset puolat, joten varsinaisista tulpanjohdoista ei voi puhua. Jos siinä hatussa on hiushalkeama, koko puola menee vaihtoon. €€€
Tutkinpa omasta autosta kyseistä asiaa ja ei tarvi vaihtaa puolaa onneksi. Puolan alta tulpanjohdon lyhyt tumppi lähtee nätisti irti, mutta en oo vielä tiedustellu hintaa :).

Alkaa kieltämättä menemään tämän otsikon ohi jo, mutta kun tässä on tätä EGR ja kaasuläppä juttua jo käsitelty aika paljon niin ajattelin vielä jatkaa. No nyt oon omalla EGR:ättömällä ajellu jo hyvän tovin ja homma on vörkkiny hyvin alkukangerruksien jälkeen. On aika tarkka imupuolen vuotokohtien suhteen. Eli kun EGR:än sulkee niin huolella pitää tiivistää. Kuparilevy on pitänyt jälkikiristyksen jälkeen hyvin ja tänään kun tsekkasin levyn kunnon, niin ei ollut syöpymistä esiintynyt. Täällä joku kehui, että 98 bensalla saa selkeätä hyötyä 95:seen verrattuna ja niin itsekkin aluksi luulin. Sen jälkeen kun löysin imupuolen vuotokohdan, joka oli kuparilevyn EGR:än sulkulaipan reunasta, niin 98 bensasta saatu teho hyöty katosi. Auto nimittäin oli käynyt vuodon ansiosta liian rikkaalla, koska happitunnistin totesi, että happea on liikaa ja lisäsi seosta rikkaamalle ja näin ollen tuntui että ois ollu potkua lisää 98:lla. Tulpat olivat hieman mustahkot tai sanotaanko että tummahkot. Sitten kun tukin imupuolen vuotokohdat, niin ei pers dyno ainakaan erota 95:sen ja 98:sin tehoeroa. Startti pilotti on muuten aika hyvä aine paikallistamaan imupuolen vuotokohdat, kun vuotokohta osuu kohdalle, niin tyhjäkäyntikierrokset pomppaa ilosesti :peukku.
 
Takaisin
Ylös Bottom