GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Niin, eli on kysymys kuitenkin melko harvinaisesta moottorista Suomen maanteillä, joten ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten paljon teidän GDi -autoillanne on ajettu ? Mitä vikoja moottoripuolella on ilmennyt niiden kilometrien aikana (eli tässä threadissa jättäkäämme karstojenputsauksen jne. pois, vaan puhutaan siitä, että jotain on oikeasti hajonnut) ?

Näillä ajomäärillä matkamittari on kivunnut jo lyhyessä ajassa 160tkm tuntumaan. Ongelmia ei ole ollut. Olisi vain mukava löytää joku, jonka autolla on ajettu jonkin verran päälle 200tkm. Sinunko, vai tiedätkö sellaisen auton ?

Asiantuntija tuttu sanoi, että tuo kone tuskin on moksiskaan kilsoista pitkään aikaan, kunhan röörit pidetään puhtaina ja enpä kyllä haluaisi vaihtaakkaan vielä aikoihin 8)
 
Re: GDi -autojen kilometreistä

Omalla 2.4 GDI Galantilla 7.10.04 saapuessaan Suomeen oli ajettu 64tkm.
Nyt 31.1.2004 mittarissa on 74tkm.
Putsauksia tehty ja pakoputkistoa paikkaltu (syynä auton mataluus ja sakemannin "offroad"-harrastus ilmeisesti)

muuten ok, pientä säätöä koneelle tehdään koko ajan...
 
Re: GDi -autojen kilometreistä

Kilometrejä minullakin vasta n. 110 tkm.

Tekisikin mieli käydä jututtamassa tämän auton entistä omistajaa, eniten ajettu GDi mitä minä tiedän. Toisena listalla on yksilö jolla ajettu "vasta" 151 tkm...
 
Noniin. Kaivoin tämän vanhan threadin esiin ja vaihdoin tuon otsikonkin. Sopisiko tämä nyt paremmin tekniikka osioon (voisi siirtää tietysti) ?

Mutta jokatapauksessa pientä päivitystä. Nyt on se n. 40tkm ajettu ilman mitään ongelmia. Mittarin lukema kivunnut yli 160tkm ja auto toimii kuin ajatus ja menee kuin sukkasilteen.

Mitenkäs muilla ? Kiinnostaisi noista Jassen Carisman ongelmista kuulla. Itsellänikin on ollut tuollainen käsitys, että juuri tuon ekan korimallin gdi karitsoissa ne suurimmat ongelmat ovat olleet. Ei sellainen nykiminen kyllä mikään ominaisuus ole. Olisiko sitten sellainen neuvo mitään, että jos ekan korimallin gdi karitsan meinaa ostaa, niin ajaa sen ensin kunnolla lämpimäksi koeajolla, eikä tee vain mitään pientä pyrähdystä ?

Kaikki tietävät varmaan, että miten auto käyttäytyy kun rullaa kytkin ylhäällä ja se on juuri sammumaisillaan. Kulku ei ole kovin tasaista (jurruutusta). Minusta juuri tuo "jurruutus" korostuu gdi: ssä ja sitten se kaivaa jostain lisää kaasua ja auto ei sammu (juuri ykkösvaihteella, kakkosella ei tunnu niin). Siinä ne ainoat epätasaisuudet meitin autossa olivatkin :)
 
Juggis sanoi
Itsellänikin on ollut tuollainen käsitys, että juuri tuon ekan korimallin gdi karitsoissa ne suurimmat ongelmat ovat olleet.

Minulla on ollut sellainen käsitys että ensimäiset GDi Carismat ovat mekaanisella kaasuläpällä (vaijeri) ja että juuri niissä olisi ollut vähemmän ongelmaa.
 
Myxi sanoi
Juggis sanoi
Itsellänikin on ollut tuollainen käsitys, että juuri tuon ekan korimallin gdi karitsoissa ne suurimmat ongelmat ovat olleet.


Minulla on ollut sellainen käsitys että ensimäiset GDi Carismat ovat mekaanisella kaasuläpällä (vaijeri) ja että juuri niissä olisi ollut vähemmän ongelmaa.

Pitää paikkaansa, että ne ovat mekaanisella kaasuläpällä, mutta siitä huolimatta. Ja juuri tuon takia, että rakenne on yksinkertaisempi kuin uudemmissa, niin tuntuu oudolta ettei Jassen auton vikaa löydetä.
 
Juu mun autollahan on ajettu se 130tkm ja on juuri sillä mekaanisella läpällä, jonka pitäisi maahantuojan edustajan mukaan olla varmempi toiminen, mutta taasen vastaavasti huonommin säädettävissä.

Ja kuntoonhan se ei tullut ja on lähdössä takaisin liikkeeseen. Enempää en en jaksa asiaa puida koska olen sen kanssa mielestäni jo tarpeeksi stressannut ja nostihan maahantuojakin jo asian kanssa kädet pystyyn.
 
Sen verran voisin vielä lisätä asiaan että nykiminen ilmenee parhaiten kolmosvaihteella ajettaessa noin 60-80 km/h ja tasakaasulla. Tällöin ainakin minun timanttini muuttuu kenguruksi.
 
Jasse sanoi
Sen verran voisin vielä lisätä asiaan että nykiminen ilmenee parhaiten kolmosvaihteella ajettaessa noin 60-80 km/h ja tasakaasulla. Tällöin ainakin minun timanttini muuttuu kenguruksi.

Sama tilanne oli omalla Carismalla, 1.8 GDI HB -97. Tosin ei se nyt ihan kenguru ollut, mutta kuitenkin.
 
Galant -99 ajettu 246000 km
Ilmastoinnin kompura on vaihdettu n.230000km
öljyä vie n.1L /2500km JA kulutus on liikaa minusta n.10-11 L /100km tosin suurin osa on KAUPUNKI ajoa...
ja kaasujalka on aika raskas.
Mutta muuten ollut ihan ok... :driver
 
Minulla on 2000 vuosimallin GDI ja ajettu 174 tkm. Kone puolella ei ole oikeastaan ollu muuta kuin etummaisen lambda anturin vaihto, joka ei muuten näkynyt diagnostiikassa vaan se piti ottaa irti ja mitata ja siihen häipyi minulla mystiset nykimiset pienellä kaasulla ajettaessa. Muuta kuluvaa on sitten kylläkin menny kuten ulommat raidetangon päät, sekä toiselta puolen sisempi raidetangonpää ja kuskinpuolelta etummainen pyöränlaakeri.  :seina
 
Etupään nivelet tuntuu näissä olevan kovilla. Itekin juuri vaihdoin etutukivarren kun oli alapallo väljä (165tkm). Yhen _asiantuntijan_ mukaan tän kokoluokan autot pitäs aina olla takavetosia - sama ongelma on kuulemma passateissa sun muissa "isoissa" etuvedoissa..

Kone toimii taas kuin kello, mutta kyllähän sitä ny on rukattukin.. Mutta meikäläisen ongelmia nyt ei voi noihin tyyppivikoihin listata - eikä koneenkaan - har har  :seina
 
Oma GDI-Carisma on vm 1998, nyt mittarissa karvan alta 186tkm (ostohetkellä 10kk sitten 158tkm).

Pakko olla tyytyväinen tähän vekottimeen, sillä mulla ei ole ollut mitään ongelmia tai vikoja, mitä nyt kylmänä käynnistettäessä naksuttaa jonkun km:n ennenkuin hiljenee taas kokonaan. 180tkm kohdalla tuli "pakollinen" huolto, jossa meni sitten jakohihnan lisäksi kaikki litkut yms. sälä vaihtoon eli maksoi hunajaa.

Mutta rikki ei ole mennyt vielä mitään, eikä ole edes nykinyt...merkillistä :p

-JJ-
 
Itellä kans 98 GDi Carisma, ihan hyvin toiminut ja ajettu n. 176tkm. Jakopään vaihto olisi edessä, ja siinäpä se, itelläkin on tuota pientä nyintää..pitäisi varmaan mittailla se etu lambda :D
 
Venttiilin nostajat ja pakoputki entiset, mittarissa vain 145tkm, tosin muuta ei sitten ole ollutkaan. Ei vie öljyä ja kulutus on kohtuullinen 6,8L yhdistetty. JA MIKÄ PARASTA! EI RUOSTETTA MISSÄÄN. :eek:
 
Niinpä tuo huoltomies perjantain 135tkm huollossa meinasi että pakoputkelle joutunee kohta jotain tekemään, muutempa ei ole tarvinut uudenmallisen kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen tehdä oikeastaan mitään muuta kuin tankata ja ajaa ;)
 
Myxi sanoi
Niinpä tuo huoltomies perjantain 135tkm huollossa meinasi että pakoputkelle joutunee kohta jotain tekemään, muutempa ei ole tarvinut uudenmallisen kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen tehdä oikeastaan mitään muuta kuin tankata ja ajaa  ;)

Jepjep, auto on ollut nyt TÄYSIN viaton. Ei pienintäkään häiriötä tai muuta moneen moneen vuoteen. Kun vertaa tuohon saksanseisojaan, niin tuo galan luotettavuus ja kestävyys tuntuu aivan uskomattomalta :nykii

Olen nyt koeajanut aivan tuliteriä autoja muutaman ja ensi viehätys on aina suuri. Sitten kun niiden jälkeen istuu taas galan ratin taakse, niin eivät ne sitten tunnukkaan yhtään erikoisilta :peukku Viel kun ens kesäks vaihtaa uudet iskarit alle ja kenties alustasarjan niin kelpaa ajella vielä ainakin muutaman vuoden :driver

Ainoa vika joka nyt on, niin mittaristosta on yksi valo palanut. Jossain päin forumiahan olivat ne mittariston purkuohjeet. Täytyy joskus kaivaa esille ;) Vai oliko ne vaan jäsenille? Joka tapauksessa oon ajatellu, että ens vuodeks vois liittyä clubiin :)
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

mulla oli -98 gdi-bensa carisma, ajettu 130tkm. oli todella hyvä enkä mitään gdi-tukkoisuutta tai nykimistä huomannut. :peukku

ainoa vika oli että joskus harvoin ilmastoinnin ollessa päällä (kylmänä) tyhjäkäynti vaelteli ja joskus sammuili. en tiedä missä vika oli ja että liittyikö se gdi:hin mitenkään ::)
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

mulla 99' gallu 155tkm ajettu nyt ja muuta ''vikaa'' ollut ku pieni käyntiin lähtö häiriö silloin tällöin joka johtui siitä et auto löi itsestään käynnistyksen eston päälle syynä ilmeisesti kulunut avain kun ole avaimen vaihdon jälkeen reistannut... ::)
 
Vs: Re: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jasse sanoi
Sen verran voisin vielä lisätä asiaan että nykiminen ilmenee parhaiten kolmosvaihteella ajettaessa noin 60-80 km/h ja tasakaasulla. Tällöin ainakin minun timanttini muuttuu kenguruksi.

Voisitteko ystävällisesti kertoa onko tuolle vialle mitään tehtävissä vai kannattaako päästä autosta eroon?
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

kaasuläppäkotelon ja suuttimien putsaus saattaisi auttaa, kaasuläpän putsaushan pitäisi tehdä ihan säännöllisesti, voi tehdä itsekin. Tiedätkö onko koska tehty?
Tai tietty helpointa on vain vaihtaa vaihdetta..
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Niin, voi olla myös vääränlaiset tulpat. Monet huoltoliikkeet eivät usko, että miten nirsoja gdi:t ovat tulppien suhteen. Näin ainakin yhdessä tapauksessa alkoi auto temppuilemaan, kun laittoivat vääränlaiset tulpat pellin alle, jotka paperilla näyttivät periaatteessa ihan käypiltä.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Enpä ole varma onko kaasuläppäkoteloa putsattu milloinkaan. Täytyypä kokeilla olisiko siitä mitään apua.
Tulppien vaihto ei auttanut, mutta en kylläkään tiedä olivatko uudet tulpatkaan sitten juuri oikeanlaiset.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jalkku, minkäs verran ajettu auto kyseessä?
Ja mitkä tulpat? Oikeat ngk:t tunnistaa kalliista hinnasta :p
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

110 tuhatta ajettu ja tulpat pitäisi kyllä olla ihan oikeat.
Kaasuläppäkotelon putsaaminen poisti nykimisen lähes kokonaan.
Kannataisiko sitä läppäkotelon säätöruuvia yrittää vielä väännellä aukipäin? Se oli ja on edelleen melkein pohjassa.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

tämäkin näkyviin
http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/gdiputsaus
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Galluni on vm2002, mittarissa 87tkm. Ite tuolla ajanut reilu 15tkm ilman ongelmia. 90tkm:n huolto ajankohtaista, saa nähä löytyykö jotain...
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

kapsu sanoi
oletkos 90tkm huoltohintoja kysellyt?


Jep. Treen Vemixille olis tarkotus mennä. 90tkm:n huollon normitoimenpiteet + ilmastoinnin huolto + pyöränkulmien tsekkaus. Hinta-arvio oli ehkä vajaa 1000e. Elikkäs touhutonni! Hyi sattana :mad:
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Noissa tuntuu hintataso heiluvan jonkin verran, mutta vissiin vemix/veho akselilla on vakiohinnastot :-\
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jackie sanoi
Jep. Treen Vemixille olis tarkotus mennä. 90tkm:n huollon normitoimenpiteet + ilmastoinnin huolto + pyöränkulmien tsekkaus. Hinta-arvio oli ehkä vajaa 1000e. Elikkäs touhutonni! Hyi sattana :mad:
Jokos tehtynä, menikö tonni?
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Vein auton vemixille 90tkm huoltoon. No, soittelivat muutaman tunnin päästä, että jakopäästä oli joku "vahatäytteinen" rulla mennyt päreiksi. On sitten tullu ajeltua (ties miten kauan) remmi löysällä :nykii

Onneks ei oo hypännyt! Huhhuh

Lisäksi apulaitehihnan kiristinrullan laakeri oli tullu tiensä päähän. No prkle!

Pelästyin tuota jakopää-hommaa niiin vi***ti, että pakko ottaa hieman rauhottavaa. Vapunvietto alkakoon 8)
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jackie sanoi
Vein auton vemixille 90tkm huoltoon. No, soittelivat muutaman tunnin päästä, että jakopäästä oli joku "vahatäytteinen" rulla mennyt päreiksi. On sitten tullu ajeltua (ties miten kauan) remmi löysällä :nykii

Onneks ei oo hypännyt! Huhhuh
Pitikö kone jotenkin erilaista ääntä tämän johdosta?
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jackie sanoi
Vein auton vemixille 90tkm huoltoon. No, soittelivat muutaman tunnin päästä, että jakopäästä oli joku "vahatäytteinen" rulla mennyt päreiksi. On sitten tullu ajeltua (ties miten kauan) remmi löysällä :nykii

On tässä tullut ihmeteltyä, että mikähän rulla tuo mahtaa olla... Ilmeisesti tuota osaa ei jakopäärempan yhteydessä vaihdeta kun piti laittaa tilaukseen. Oma käsitys on ollu, että kaikki kiristin- ja ohjausrullat vaihdettais. Koijataanko tässä apinaa? Osaako joku sanoa?

No, huomenna liikkeeseen ukkoja jututtamaan. Räjäytyskuvan ainakin haluaisin eteeni saada...
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Mulla on semmonen käsitys asiasta että GDI on dohc kone ja siellä on sellainen hydraulinen vahatäytteinen kiristin, samantyyppinen kuin tuossa minun vanhassa gti galantissa. Kyseinen kiristin on jonkun pirun tai vastaava keksintö, maksaa tosiaan semmosen 140-150e, mulla on tarvittaessa kuvaakin kyseisestä laitteesta.

Sitä ei tarvitse vaihtaa jokaisen hihnanvaihdon yhteydessä, ja tosiaan yleensä toimitaan juuri niin että se tilataan jos tarvitsee, mielestäni huono käytäntö, itselläni tästä syystä edessä yksi ylimääräinen jakopään avaus. :seina

Siis tämä osa ei ole varsinainen rulla vaan osa joka kiristää rullaa. En nyt ole ihan satavarma tästä asiasta.....
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

itsellävm.2000 2.4 gdi spacewagoni mittarissa nyt jotain 221tuhatta ja ei ole ilmenny minkään laista vikaa... hurisee aina yhtä hyvin :D
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Itsellä on Carisma 1.8 GDI vm.98 ja mulla pääsi tuo jakopään hihna hyppäämään. Kyllä sieltä sellainen outo ääni on kuulunut jonku aikaa mutta en arvannu että kuuluu jakopäästä. Onneksi kävi niin mahtavasti ettei venttiilivaurioita päässy syntymään. Liikkeessä vaihtoivat kampiakselin päähän uuden hammaspyörän joka oli jotenkin "syöpynyt". Epäilivät sitä syyksi hihnan rikkoontumiseen. Suosittelen lämpimästi vaihtamaan vesipumpun ym säleet jakopäänhihnanvaihdon yhteydessä. Ei nimittäin mikään kiva yllätys kun jakopäänhihna menee rikki.

Autolla ajettu 230 tkm. Muuten ihan mukava moottori, mutta tyhjäkäynti on humpannut koko sen ajan kun auton olen omistanut (ostohetkellä 175tkm). Pitäis varmaan koittaa kaasuläppäkoteloa putsailla.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

CarismaMitsu sanoi
Itsellä on Carisma 1.8 GDI vm.98 ja mulla pääsi tuo jakopään hihna hyppäämään. Kyllä sieltä sellainen outo ääni on kuulunut jonku aikaa mutta en arvannu että kuuluu jakopäästä. Onneksi kävi niin mahtavasti ettei venttiilivaurioita päässy syntymään. Liikkeessä vaihtoivat kampiakselin päähän uuden hammaspyörän joka oli jotenkin "syöpynyt". Epäilivät sitä syyksi hihnan rikkoontumiseen.

Mielenkiintoista! Lähtikö hihnasta hampaat? Minullahan ex-kiesissä hihnasta lähti hampaat ja kansi remonttiin. Etenkin kampiakselin hihnapyörässä selvää kulumaa ja syöpymiä pinnassa. Eräällä palstalaisella (2.4 GDI) vaihdettiin 90 tkm huollossa kaikki hihnapyörät takuuseen pinnan kulumisen vuoksi. Omassa tapauksessa yritin viimeiseen asti vedota maahantuojaan hihnapyörien valmistusvirheen takia. Eivät lämmenneet ajatukselle. Jotankin materiaali- tai karkaisuongelmaa näissä täytyy olla. Eihän hihnapyörien pitäisi tällä tahdilla kulahtaa. Tähän ongelmaan viitaten suosittelen lämpimästi teettämään jakopään huollon merkkiliikkeessä. Mikäli laukeaa, niin saa merkkiorganisaatio kantaa vastuunsa (omaa ei ollut huollettu merkkiliikkeessä).
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Jalkku sanoi
110 tuhatta ajettu ja tulpat pitäisi kyllä olla ihan oikeat.
Kaasuläppäkotelon putsaaminen poisti nykimisen lähes kokonaan.
Kannataisiko sitä läppäkotelon säätöruuvia yrittää vielä väännellä aukipäin? Se oli ja on edelleen melkein pohjassa.

Nykimisestä: sytytystulppien hatuissa on ollut joissain malleissa hiushalkeamia. Ne vaihtamalla nykiminen poistunut.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Clavurion sanoi
Mielenkiintoista! Lähtikö hihnasta hampaat? Minullahan ex-kiesissä hihnasta lähti hampaat ja kansi remonttiin. Etenkin kampiakselin hihnapyörässä selvää kulumaa ja syöpymiä pinnassa. Eräällä palstalaisella (2.4 GDI) vaihdettiin 90 tkm huollossa kaikki hihnapyörät takuuseen pinnan kulumisen vuoksi. Omassa tapauksessa yritin viimeiseen asti vedota maahantuojaan hihnapyörien valmistusvirheen takia. Eivät lämmenneet ajatukselle. Jotankin materiaali- tai karkaisuongelmaa näissä täytyy olla. Eihän hihnapyörien pitäisi tällä tahdilla kulahtaa. Tähän ongelmaan viitaten suosittelen lämpimästi teettämään jakopään huollon merkkiliikkeessä. Mikäli laukeaa, niin saa merkkiorganisaatio kantaa vastuunsa (omaa ei ollut huollettu merkkiliikkeessä).
Kyllä siitä hihnasta hampaat meni, koneesta alkoi kuulua stik stik -ääni ja auto kävi vielä tyhjäkäynnillä. Sammutettuani jakopää ei enää pyörinyt. Merkkiliikkeessä huollatettu, mutta ei mennyt minkään takuusen piikkiin.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

CarismaMitsu sanoi
Kyllä siitä hihnasta hampaat meni, koneesta alkoi kuulua stik stik -ääni ja auto kävi vielä tyhjäkäynnillä. Sammutettuani jakopää ei enää pyörinyt. Merkkiliikkeessä huollatettu, mutta ei mennyt minkään takuusen piikkiin.

Vaikka 2 vuoden takuu olisi jo mennyt umpeen, kyllähän valmistajan ja huollon tekijän vastuu tekemisistään säilyy (oletettu kestoikä). Jos vaurio on tapahtunut ennen ohjeistetun huoltovälin täyttymistä, merkkiorganisaation pitäisi tulla vastaan huoltokuluissa (saatu käyttöhyöty ajettujen kilometrien osalta). Eihän tuollaisen ennen huoltoväliä tapahtuneen vaurion syynä voida pitää muuta kuin asennusvirhettä tai valmistusvirhettä hihnassa, hihnapyörässä tai oheislaitteissa. Suurella todennäköisyydellä kulunut kampiakselin hihnapyörä on kuluttanut hihnan kudospinnan, jolloin hampaat lähtevät hyvinkin pienellä voimalla hihnasta irti. Tässä sinulla on nyt vähintään kaksi ennakkotapausta neuvottelujen tueksi. Jos kulunut hihnapyörä todetaan vaurion aiheuttajaksi, huollossa on todennäköisesti laiminlyöty hihnapyörän kunnon arvioiti edellisen hihnanvaihdon yhteydessä, tai hihnan kireys on ollut väärä. Sen verran vieläkin sieppaa tuo oma tapaus, että joku roti tähän hommaan on saatava.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

ristor sanoi
Nykimisestä: sytytystulppien hatuissa on ollut joissain malleissa hiushalkeamia. Ne vaihtamalla nykiminen poistunut.

Hmm. Mulla ei nyt mitään voimakasta nykimistä ilmene, mutta ois mielenkiintoista tietää minkä koneen yhteydessä ja minkä vuosimallin autoissa noita hiushalkeamia on ollut? Jos oma autoni kuuluu riskiryhmään (-00 GDI Galant), niin voisin käydä suosiolla vaihtamassa piuhat. :eek:
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Hmm... Viime kesän kesäautosta -92 Eclipsestä loppui nykiminen vaihtamalla tulpanjohdot... Saas nähdä joutuuko omaan -00 Galluun tekemään saman operaation ::)

Paljonkos tulpanjohdoilla yleensä pitäisi pärjätä ilman vaihtoa? Ei Eclissäkään ollut kuin reilu satku mittarissa mutta siinä tapauksessa ajan hammas oli päässyt puraisemaan.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

GDI rules sanoi
Hmm. Mulla ei nyt mitään voimakasta nykimistä ilmene, mutta ois mielenkiintoista tietää minkä koneen yhteydessä ja minkä vuosimallin autoissa noita hiushalkeamia on ollut? Jos oma autoni kuuluu riskiryhmään (-00 GDI Galant), niin voisin käydä suosiolla vaihtamassa piuhat. :eek:

En muista EA-Galanteista tiedä, mutta ainakin 2.4 GDI:ssä on tulpille erilliset puolat, joten varsinaisista tulpanjohdoista ei voi puhua. Jos siinä hatussa on hiushalkeama, koko puola menee vaihtoon. €€€
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Kertokaas jos ootte muut törmänny vastaavaan vikaan.... eli silloin tällöin! kiihdyttäessä loppuun asti auto hyytyy... siis kone sammuu... ja nyt viimeksi myös ajon aikana sammuili itsestään useaan otteeseen myös normi ajossa.... vika epäilyjä on ollu monia mutta kertokaas omat veikkaukset... ja auton siis saa uudestaan käymään nollaamalla hälyn??? niin ja vika katoaa aina silloin tällöin ja tulee taas takaisin juuri sellaisena päivänä ku autoa todella eniten tarvitsis... mittauksiin en rupea ihan heti viemään ja tällä hetkellä on menos vaihtoon pois varmempi toimisen auton tieltä ellei nyt täältäkään mitään ideoita synny... :seina
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

Blizzard^ sanoi
ja auton siis saa uudestaan käymään nollaamalla hälyn???
eikös tuo viittaa aika selkeesti siihen että hälytin sekoilee, menee käynnistyksenesto päälle tms.
Jos hälyssä on huoltoavain tms niin käännäppä se ohitukselle jos mahdollista.
 
Vs: GDi -autojen kilometreistä ja vioista

kapsu sanoi
eikös tuo viittaa aika selkeesti siihen että hälytin sekoilee, menee käynnistyksenesto päälle tms.
Jos hälyssä on huoltoavain tms niin käännäppä se ohitukselle jos mahdollista.

siihenhän se viittaa juu.... huolto avain on.. tai siis toi tikku ja siis sitä näyttämällä juuri saa auton käymään... hetkeks... perkeleen cobra... :seina


edit... paitti et papereis lukee ettei oo käynnistyksen esto cobran kautta käytössä kun käytetään auton omaa.... ota näist sit selvää tyhmällä päällä... :p
 
Takaisin
Ylös Bottom