GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2012
Mikähän perkule tohon vehkeeseen ny heti sit tuli. Auto hajoo, heti ku kaupasta ajaa pihalle :seina

Eli auto käy kylmänä huonosti ja lämpimänä huonosti ja haisee palaneelle. Tossa kävin tänään päivällä kaupassa ja välillä se kävi hyvin mut sitten ku tulin pihalle, niin taas kävi päin persettä. Mikähän hitto tohon nyt tuli?

Tähän mennessä tehtyä: Vaihdettu tulpat, öljyt, suodatin, ilmansuodatin, putsattu kaasuläppäkotelo.

Koeajossa ennen ostoa ei tehnyt tollasta lainkaan. Autolla ajettu pari pitkää matkaa (yht. noin 1200km). Olisko voinut mennä katti tukkoon tai lambda lauennut? Autolla on tuskin hirveesti matka ajoa tehty viime omistajan toimesta (pelkkä arvio), joten olisko noi omat pitkät vedot / kunnolla kuumaksi ajo voinu irroittaa paskaa putkista ja menny sit tukkoon ja käryää? Vai joku muu, mikä?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

No voi perse. Ja milläs sen näin keskellä talvea rivarin pihalla korjaa... Voi helvatun helvata :seina
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy sanoi
No voi p*rse. Ja milläs sen näin keskellä talvea rivarin pihalla korjaa... Voi helvatun helvata :seina

Ootko kuullu semmosesta kun autokorjaamo? ;D
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Harri K sanoi
Ootko kuullu semmosesta kun autokorjaamo? ;D

En oo just äskettäin voittanu lotossa. Oikeestaan päinvastoin ku jouduin työttömäks :(
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Vika paikallistettu :peukku Kävin kaupassa ja taas kävi välillä huonosti ja välillä hyvin. Kun tulin kotiin, otin tulpat irti ja oli ykkönen ihan musta, eli ei oo käyny kaikilla. Laitoin takasi kiinni ja rupes taas käymään kaikilla. Lueskelin, että tulpan hatussa saattaa olla hapettumaa... Sitä ei nyt tullu puhdistettua kylläkään.

Tietää nyt ainakin, jos rupee taas vattuileen, että koittaa ensi putsata se puola/tulpan hattu. Jos ei sittenkään tokene, niin koitetaan toista tulppaa ja jos ei sittenkään tokene, niin se on sitten varmaan lähdettävä ostamaan uutta puolaa.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

miten must tuntuu et oot jo aika monta kertaa paikallistanu saman vian eri osiin kun on noita muita topikkeja lukenu
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

jooonas sanoi
miten must tuntuu et oot jo aika monta kertaa paikallistanu saman vian eri osiin kun on noita muita topikkeja lukenu
vähä samaa mieltä. Kannattais ne vikakoodit oikeesti käydä lukee..
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Harri K sanoi
vähä samaa mieltä. Kannattais ne vikakoodit oikeesti käydä lukee..

Vikakoodit ON luettu ja ei ollu mitään. Kiitos vaan kovasti uuden henkilön nätistä kohtelusta. Ihan vaan tiedoksi, että oon 20 vuotta ruuvailut autoja, että en oo ihan uusavuton (autot on viety vain aivan pakosta korjaamolle. Aina korjannu kaikki ite, kun on ollut mahdollista ja omistanut toistakymmentä autoa). On vaan ensimmäinen Mitsu ja luulin, että täältä voi kysyä vinkkejä ja apua. ???
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

tuli mieleen et missä vaiheessa koodit luettiin, eikö akku kuitenki jossai vaiheessa ollu irti niin onko sen jälkee tullu vikavalo ja sitte luettu koodit?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

jooonas sanoi
tuli mieleen et missä vaiheessa koodit luettiin, eikö akku kuitenki jossai vaiheessa ollu irti niin onko sen jälkee tullu vikavalo ja sitte luettu koodit?
Ei oo tullu nyt vikavaloa. Testeri on autossa mukana koko ajan siltä varalta et paukauttaa valoa tauluun. Akku oli irti aivan toisesta syystä ennen kuin sain testerin ja en tiennyt että tässä häviää noi vikavalot pelkällä akun irrotuksella. Olis ollu kyllä kiva tietää, mikä se vikavalo silloin aikasemmin oli... Mut ei vissiin mikään vakava, kun kerta hävis? Tässä(kö?) jää vikakoodit muistiin vain ku on joku vakavampi juttu? Vai jääkö tässä vehkeessä mikään muistiin? Helppo ainaki katsastaa ku vikavalot saa pois akun irrotuksella... Toisin kuin noi edelliset Mersut.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy sanoi
Ei oo tullu nyt vikavaloa. Testeri on autossa mukana koko ajan siltä varalta et paukauttaa valoa tauluun. Akku oli irti aivan toisesta syystä ennen kuin sain testerin ja en tiennyt että tässä häviää noi vikavalot pelkällä akun irrotuksella. Olis ollu kyllä kiva tietää, mikä se vikavalo silloin aikasemmin oli... Mut ei vissiin mikään vakava, kun kerta hävis? Tässä(kö?) jää vikakoodit muistiin vain ku on joku vakavampi juttu? Vai jääkö tässä vehkeessä mikään muistiin? Helppo ainaki katsastaa ku vikavalot saa pois akun irrotuksella... Toisin kuin noi edelliset Mersut.
Juu mutta tarkotin että ei ne vikavalot iha syyttä suotta sinne tule. Esim lambda on mitsus hyvin huono sytyttää vikavaloa vaikka pskana olisikin. Vain ihan täysin kaput tilanteessa se sytyttää valon yleensä. Ja voi vai vilkahtaakin välillä ennen sitä.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Ei perskuta kun ei tokene. Putsasin sen puolan tutin ja vaihdoin toisen tulpankin, mutta taas kylmänä kävi täysin kolmella pytyllä. Sitten kun lämpes, niin rupes käymään isoilla kierroksilla neljällä. Ja pihalle kun tulin takaisin ja kone oli kunnolla lämmennyt, niin kävi tyhjäkäynnillä vaivalloisesti neljällä ja kun nosti kierrokset yli 2000, niin kävi jo ihan hyvin kaikilla. Voiko nyt olla toi ykkösen puola sillai "vähän rikki"? Eli et lämpinämä toimis joten kuten.

En oikein mihinkään lambda-vikaan usko. Jos olis lambda-vika, niin miksi sitten ainoastaa olis toi ykköspytty pois pelistä ja nokee vain sitä ykkösen tulppaa. Kyllä se täytyy sytytysvika olla. Täytyis jostain saada toinen puola, mitä koittaa...
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Koita vaihtaa kahden puolan paikkaa ja kato pimeneekö joku toinen pytty.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy sanoi
Ei perskuta kun ei tokene. Putsasin sen puolan tutin ja vaihdoin toisen tulpankin, mutta taas kylmänä kävi täysin kolmella pytyllä. Sitten kun lämpes, niin rupes käymään isoilla kierroksilla neljällä. Ja pihalle kun tulin takaisin ja kone oli kunnolla lämmennyt, niin kävi tyhjäkäynnillä vaivalloisesti neljällä ja kun nosti kierrokset yli 2000, niin kävi jo ihan hyvin kaikilla. Voiko nyt olla toi ykkösen puola sillai "vähän rikki"? Eli et lämpinämä toimis joten kuten.

En oikein mihinkään lambda-vikaan usko. Jos olis lambda-vika, niin miksi sitten ainoastaa olis toi ykköspytty pois pelistä ja nokee vain sitä ykkösen tulppaa. Kyllä se täytyy sytytysvika olla. Täytyis jostain saada toinen puola, mitä koittaa...

Kato sitä puolaa pimeessä että kipunoiko se eli lyö läpi tai suihkuta siihen sumupullolla vettä.

Ja tarkotin sitä aiempaa vikakoodia tolla lambdalla...
Galantti (tosin vr4) rötäs mulla ainaki lambdavikasena koko ajan juuriki tyhjäkäynnillä. Kävi niin rikkaal et ei pystyny polttaan ja haisi ja paukkui. Ja ei vikakoodia ollut.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

EEIIIIIIIIII !!! Pakko oli tutkia lisää. Koitin ottaa siitä ykköspytyn puolasta johdon irti (auton käydessä) ja ei tapahtunut yhtään mitään. Sitten mittasin johdon liittimistä ja sinne ainakin sähköt tuli. Sen jälkeen mittasin puolan ja sekin näytti olevan ok (vertasin toiseen puolaan).

Ei kai nyt perkele ole sitten niin että suutin on hajonnut tai menny tukkoon. Eipä se sylinteri käy, jos ei sinne soppaa tule :( On kai pakko lähtee huomenna käymään paikallisessa huoltolaitoksessa. Ite yleensä tulee kaikki tehtyä, mutta tolle en kyllä voi mitään ainakaan näin sydäntalvella, kun ei edes näe niitä suuttimia, saati osais tehä semmoselle jotain ku lupasivat vielä niin kauheeta pakkastakin. :seina :seina :seina
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

kannattaa nyt kuitenki vielä koittaa noita edellä mainittuja kikkoja ennen ku vie korjaamolle...
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

no tukossa suutin ei pitäis olla jos kerran tulppa mustana ja käryää,ettei vuotais kusten bensat männän päälle?mutta kokeile sitä puolan vaihto kikkaa niin tiedät siirtyykö onkelma toiseen pyttyyn.jos ei niin katseet kohti suutinta,vai tietääkö viisaammat onko näistä poksahtu ecusta suuttimien ohjaus piirejä?meinaan jos se jättäis suuttimen auki?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

No tekis mieli kyllä mennä huomenna repimään vermeet irti vaikka olis kuinka pakkasta. Kuinkohan vaikea homma toi on saada irti. Ilmeisesti pitää irrottaa ainaki kaasuläppä ja imusarja, jotta pääsee suuttimiin käsiksi? Olisko toi nyt niin mahdoton irrottaa ite... Mielellään yrittäis ite liottaa suuttimet ja kattoo jos sais itse kuntoon. Oon sitä koulukuntaa et jos vaan suinkin sais ite hoidettua, niin tekee. Ettei tarttis maksaa toisten tuntitaksoja. Ja kun aikaa olis näin työttömänä... Ja rahaa taas ei
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

No entiedä suuttimista, mutta on noissa GDI koneissa ainakin ollut hiushalkeemia noissa tulpan hatuissa eli niissä lyhyissä natsajohdoissa, jotka ovat puolan ja tulpan välissä. Itse vaihtaisin ne ensin tuossa tapauksessa. Ja niitä et löydä sitten muualta kuin merkkiliikkeestä ja ovat noin 20€/kpl.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

MitsuMi sanoi
No entiedä suuttimista, mutta on noissa GDI koneissa ainakin ollut hiushalkeemia noissa tulpan hatuissa eli niissä lyhyissä natsajohdoissa, jotka ovat puolan ja tulpan välissä. Itse vaihtaisin ne ensin tuossa tapauksessa. Ja niitä et löydä sitten muualta kuin merkkiliikkeestä ja ovat noin 20€/kpl.

Jaa että vois vielä kuitenkin olla sähkövika? Eli vaikka mittasin et puola olis kunnossa, niin ei silti menis sähkö tulppaan asti? Just tuli muuten tosi tyhmä olo, kun en vielä ole koittanut tota tulpanhattua/tulppaa pois paikaltaan (vaikka kannen kylkeen), et tuleeko kipinää... Että joskus voi olla aika tyhmä. Täytyyki aamulla ensitöiksi kattoo toi.

Olisko muuten heittää tuon puolan/tulpanhatun varaosanumeroa? Olis hyvä tietää, jos tarttee lähtee hakemaan. Hitto, kun oliski sit kuitenkin toi sähkövika... Pääsis huomattavasti helpommalla :)
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

19-7171 sytytysjohtosarja, joka käy moniin Mitsuihin ja pitäs käyä tuohon sinunkin autoon. Hernepussin numero puolille: J5375001
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Ja TAAS vaihdetaan vikakuvausta :D Nytpä taitaakin olla niin, että kyseessä on vuotava suutin. Tutkittuani noi sähköjutut, jotka muuten on kunnossa, ja tyhmyydekseni voin kertoa että huomasin nyt vasta, missä ne suuttimet sijaitsee. Eli se ykkösen suutinhan näkyy hyvin siitä koneen etupäästä. Otin siitä liittimen irti ja huomasin, että sehän oli ihan "öljyinen" ja nytpä siis siitä diagnoosi, että sehän perkele vuotaa niin paljo ohi, että nousee bensa/öljy -paska sinne liittimeen asti... Liekö oikea johtopäätös?

Nyt tulin tähän johtopäätökseen, kun kerta nostaa kierrokset yli 2000, niin tuntuu että se silloin käy joten kuten neljällä, eli pääsee sitä bensaa vähän sinne sylinteriinkin. Ja se hajuhan voi just johtua tuosta, kun se suutin vuotaa/tiputtaa alleen.

Helvetti kun sen imusarjan on pakko olla siinä päällä. Hirvee homma nyt alkaa sitä sit purkaa, jotta pääsee käsiksi jakotukkiin, jotta saa suuttimen vaihdettua.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Voi pyhä jeesus mikä prokkis. :nykii Vermeet on jo melkein kokonaan irti. Enää pitäis saada jakotukki irti, niin pääsis suuttimiin käsiksi. Mutta pakko oli luovuttaa, kun ei vaan enää jaksanu. Selkä on paskana ja jalat on varmaan metrin pitemmät ku aamulla. Vähän harmittaa, ettei jaksanu viedä hommaa loppuun. No, jos huomenna sais jo suuttimet irti, niin pääsis liottelemaan niitä. Toivottavasti se riittää. Täytyis kyllä löytää joku paja, jossa suuttimet vois käydä testaamassa, ennen kuin lyö kaikki takas kasaan. Vähän vois vituttaa, jos ei auttaiskaan puhdistus.

Mahtaiskohan Jussin Dieselissä saada tollaset suuttimet testattua...?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

jos sieltä suutin on rikki ni tuskin se liottelulla kuntoon tulee.

janimy sanoi
Ja TAAS vaihdetaan vikakuvausta :D Nytpä taitaakin olla niin, että kyseessä on vuotava suutin. Tutkittuani noi sähköjutut, jotka muuten on kunnossa, ja tyhmyydekseni voin kertoa että huomasin nyt vasta, missä ne suuttimet sijaitsee. Eli se ykkösen suutinhan näkyy hyvin siitä koneen etupäästä. Otin siitä liittimen irti ja huomasin, että sehän oli ihan "öljyinen" ja nytpä siis siitä diagnoosi, että sehän p**k**e vuotaa niin paljo ohi, että nousee bensa/öljy -p*ska sinne liittimeen asti... Liekö oikea johtopäätös?

tarkotitko et vuotaa tiivisteistä ja roiskuttaa bensat pitkin konehuonetta? vai että vuotaa läpi sylinteriin ja kerää sinne niin paljon että pinta yltää liittimeen asti? ja mistä se öljy sinne tulee?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

No sepä se kun ei tiedä, onko se ykköspytyn suutin kokonaan rikki. Mut kyllä ne nyt kaikki on hyvä ottaa irti ja putsata, kun kuullemma kuitenkin nokeentuvat. Siksipä pitäiskin jossain käydä ne testauttamassa ennen takaisin laittoa jotta tietäis et pitääkö ruveta uutta suutinta etsimään. Kyllä ne muut toimii mut toi yksi suutin on mysteeri. Veikkaan kuitenkin, että se on vaan tukossa.

Samalla vois kattoa, josko siihen egr:ään sais jostain sen sulkulevyn ja pois pelistä. Imusarjakin pitäis kyllä nyt pestä, kun kerta irti on. En vaan tiedä, millä sen putsais, kun ei näin talvella oikein kiinnosta sellasta pihalla tehä. Hommaa olis ku joku vaa jaksais tehä ;D
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Lähtihän ne suuttimet vihdoin irti. Perkule et oli lujassa. Tai oikeastaan suuttimet lähti suht hyvin irti, mut jakotukki oli niin maan perkuleen lujasti kiinni.

Tietääkö kukaan, missä Salon seudulla sais testattua noi suuttimet? Jussin Dieselissä ei onnistu bensasuuttimen testaus :(

Joku oli kyllä jossain rakentanu ite sellasen aparaatin painonapista, 9V patterista ja suutinjohdosta, jolla sai suuttimen auki ja oli siis putsannu/testannu ite. Olishan sekin vaihtoehto, jos vaan tietäis, millä jännitteellä noita suuttimia ohjataan...

Suuttimen ku sais auki, niin ei muutaku puhdistusainetta paineilmalla läpi niin kauan et näyttää suihku hyvältä...
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Sitä suutinta ei sitte kestä sillä paristollakaa pitää kauaa auki yhtäjatkosesti tai hajotat sen.

Ja eiku pesuhuoneeseen vaan peseen imusarja. Käyt ostaa halpahallista jonku saavin tms ni ei tarvi paikkoja sotkee. Ja pöntöstä alas moskat ;D
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

No HUH HUH :nykii Mistähän timanttitiski keksi sen suuttimen hinnan kun kävin siellä kysymässä..? Ne halus YHDESTÄ suuttimesta 340€ ja mä löysin netistä paikan, josta saa Kiinasta viikossa lentorahtina KAIKKI NELJÄ SUUTINTA hintaa 122€ (suuttimet + rahti)

Tuolla hinnalla mitään suuttimia lähetä puhdistamaan. Tilasin kaikki neljä uutta. Ei tartte sit arvailla kun lyö kasaan että tuliko kuntoon vai ei.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Onko kiinasuuttimet samat eli korkepaineisen GDI:n kestävät?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Ok, viskaa osanro näytille ni voi helpottaa muitaki joskus :peukku
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Nii no siis Mitsun osanumeroa en tiedä, mutta suuttimen kyljessä oli toi numero: E7T05072

Ja sillä numerolla löysin nuo suuttimet tuolta: http://www.aliexpress.com/item/Fuel-Injector-FOR-Mitsubishi-E7T05072-Free-Shipping/370974146.html

Tilaus on vetämässä ja ainakin yhteydet ko. puljuun toimii. Eli lähettivät sieltä päin kyselyä ja viestiä, joten luulis homman toimivan keskivertoa paremmin. Yleensä kiinasta tilattaessa ei tuu minkäänlaista tietoa.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Mistä sais selville mitsun osanumerot? Tuli vaan mieleen, että jollei uusien suuttimien mukana tule noita ala- ja yläpään kuparitiivisteitä, niin sellaset pitää sit jostain hommata. Ja imusarjan tiivistekkin olis hyvä vaihtaa uuteen. Olis huomattavasti helpompi hakea osia, kun tietäis osanumerot.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Ohessa osat mitä kyselit.
 

Liitetiedostot

  • gdi_suutintiivisteet_imusarjatiiv.jpg
    gdi_suutintiivisteet_imusarjatiiv.jpg
    103.1 KB · Lukukerrat 420
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Olen tässä osia putsatessa ihmetellyt tuota imusarjan alla olevaa mustaa muovipönttöä, josta lähtee se letku jarrutehostajalle... Sen ymmärrän, että siitä menee siis ilmeisesti alipainetta sinne jarrutehostajaan, mutta MIKÄ he*v***i tuon pöntön funktio oikein on??? Jotakin minäkin muka tekniikasta ymmärrän, mutta ei kyllä mitään yritystä ymmärtää tuon osan suunnittelijan ajatuksenjuoksua. Olis kai sen alipaineen saanu sinne jarrutehostimeen jotain seitsemän kertaa helpomminkin kuin tollasella pöntöllä...? Valaiskaa viisammat nyt mua, kun en tajua. :nykii

EDIT: Ja mitenkäs oli sitten sen katsastuksen kanssa, jos/kun laittaa tuon EGR:n tukkoon? Ei vissiin ollu silti ongelmia katsastuksessa? Vai oliko sillä tukkimisella jotain miinuksia?
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Uudet suuttimet tuli tänään. Täysin samanlaiset oli ku alkuperäiset, vaikka tuli kiinan-maalta :) Nyt on kone taas läjässä ja testiajokin suoritettu. Toimii kuin se kuuluisa junan vessa, nyt kun on uudet suuttimet, kaikki osat putsattu ja pesty ja EGR tukittu. Tuli myös lambda-anturi myös puhdistettua samalla. Nakutuskin loppu aivan tyystin tuon koeajon jälkeen :peukku Vielä keväällä, kun ilmat lämpenee, niin teen autoon Forte huuhtelun ja vaihdan vielä uudet öljyt. Mutta nyt jo pienellä koeajolla oli auto kuin eri planeetalta ja toimii todella hyvin. Eikä haise enää palaneelle. :peukku Nyt kelpaa :driver

Lisätään vielä, mikäli jollekkin tulee tarve tietää, niin -00 2.4 GDI Galantin Lambda on mallia:
Denso 234000 8360 04B14
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy sanoi
Tuli myös lambda-anturi myös puhdistettua samalla.

Tuosta lambda puhdistuksesta oon ite sitä mieltä et vähä ku pskalla kävisit, kohta on hätä uudelleen ;D
Eli jos lambda on 60-100tkm ajettu niin uutta tilalle vaan :peukku
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

janimy sanoi
Uudet suuttimet tuli tänään. Täysin samanlaiset oli ku alkuperäiset, vaikka tuli kiinan-maalta :) Nyt on kone taas läjässä ja testiajokin suoritettu. Toimii kuin se kuuluisa junan vessa, nyt kun on uudet suuttimet, kaikki osat putsattu ja pesty ja EGR tukittu. Tuli myös lambda-anturi myös puhdistettua samalla. Nakutuskin loppu aivan tyystin tuon koeajon jälkeen :peukku Vielä keväällä, kun ilmat lämpenee, niin teen autoon Forte huuhtelun ja vaihdan vielä uudet öljyt. Mutta nyt jo pienellä koeajolla oli auto kuin eri planeetalta ja toimii todella hyvin. Eikä haise enää palaneelle. :peukku Nyt kelpaa :driver

Lisätään vielä, mikäli jollekkin tulee tarve tietää, niin -00 2.4 GDI Galantin Lambda on mallia:
Denso 234000 8360 04B14

Noh nytte ku näkis mitä on fueltrimmit ja pystys loggaa 1 ja 2 lambdoja näkis vielä eron, kulutus varmaan tippu.... Se nostajien NAPUTUS on kyllä hivenen eri juttu. Noi korkeepainesuuttimet pitää aina ääntä mutta voikohan olla että vanhat suuttimet pitää enemmän ääntä ku uuddet..
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Harri K sanoi
Tuosta lambda puhdistuksesta oon ite sitä mieltä et vähä ku pskalla kävisit, kohta on hätä uudelleen ;D
Eli jos lambda on 60-100tkm ajettu niin uutta tilalle vaan :peukku

Ei siinä lambdassa mitään vikaa ole. Tuli nyt vaan huvikseen samalla puhdistettua, kun kerta oli siinä niin hyvin "hollilla"... Ei kai siitä nyt haittaakaan voi olla... Vai voiko? ??? Puhdistin siis ihan tuohon tarkoitukseen olevalla aineella (MAF Cleaner) ja paineilmalla. Mut ei sitte...
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Kyllä mulle joskus o sanottu et puhdistamal lambdan saa rikki. Toki siis en tiä mite.
Mut siis lambdahan huononee iän/käytön myötä. Uusi on aina uusi anturi. Jos lambdal on ajettu yli 100tkm ni itse ainaki vaihdan uutta tilalle, saattaa nimittäi vaikuttaa bensankulutukseenki positiivisesti.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Harri K sanoi
Jos lambdal on ajettu yli 100tkm ni itse ainaki vaihdan uutta tilalle, saattaa nimittäi vaikuttaa bensankulutukseenki positiivisesti.

eiks tuo ny oo vähä turhaa jos vanhaki pelaa en oo missään törmänny et kuuluis esim huolto-ohjelmaan kuten tulpat yms kuluvat osat
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

mikko412 sanoi
eiks tuo ny oo vähä turhaa jos vanhaki pelaa en oo missään törmänny et kuuluis esim huolto-ohjelmaan kuten tulpat yms kuluvat osat

Mitsuissa en oo törmänny että olis vaihtovälejä lambdalle mutta kyllä niitäkin on, esim. joidenkin aikakauden toyotissa on joku lambdan toiminnan tarkastus xxTKM ( eli periaattees suomes vuotuinen katsastuksen päästömittaus ajaa saman asian), ja vaihtoväli oli muistaakseni joku 160tkm tai jotain siihen suuntaan..
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Hmm. Lambdan vaihto. Mikä se on ??? Itämainen taruolentoko :) GDI Gallu ja orkkis lambdoilla mennään ja mittarissa 305 tkm. Ei oo muuttunu kulutus sitten viimeisen 13 omistus vuoteni aikana.
 
Vs: GDI Galant haisee ja käy huonosti

Mitä olen tuon lambdan toiminnan käsittänyt niin ei se varsinaisesti kulu vaan vaihdetaan sitten kun pettää.
Voihan se toiminnan tarkastus huolto-ohjelmaan kuulua ja vaihtokin tietyssä kilometrimäärässä jotta ei tule merkille huonoa mainetta rikkoutuneiden lambdojen takia ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom