gen 2 pajeron sähkövika

flatbed

New Member
Liittynyt
29 Kesäkuu 2009
Murheet alko viikko sitten, ensin naftamittari alkoi elämään omaa elämäänsä näyttämällä liian pientä polttoainemäärää. Tänään töistä tullessa syttyivät latauksen, vedeneroittimen ja jäähdytysnesteen määrän merkkivalot. :seina Ko valot vilkkuvat jos lämppärin puhallin on pois päältä ja palavat koko ajan jos puhallin on päällä. Kiekka mittari on nykinyt jo pitempään. Kuuluisa tuhannen taalan kysymys onkin missä vika ja kuinka suuren lainan joudun ottamaan vian korjaamiseksi ::)
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Saattaapi olla vika laturissakin. Hiilet lopussa tjsp. Minulla meni aikanaan Hiacen laturi ja lähemmäs kaikki valot mitä taulussa on, syttyivät. Tarkasta nyt vaikka aluksi latausjännite, ihan kympin yleismittari riittää ja jos on näitä "kahden akun järjestelmiä" saattaa olla parempi mitata kummastakin akusta erikseen - saa samalla vähän päättelytietoa. Vinkiksi tieto että yhden akun kunnossaolevassa järjestelmässä on jännite 14 - 14,5 volttia - näin ainakin minulla useammassa autossa. Pätkäpajeronkin mittari näyttää tuollaisia lukemia vielä H4-kuormallakin ;D. Nyt viimeksi meni Mondeosta hiilet, mutta vain latauksen merkkivalo syttyi - ei ole japanilaista tekniikkaa ::) - vaihtolaturi Motonetista jotain 220 euroa.

Jätetään tilaa laajemmille arvauksille.....
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Laturi vois olla aika hyvä arvaus joo. Hiacesta kun puhutaan, niin serkkupojalla vilkkuu kans silloin tällöin valot kun sillä on se liitin laturissa hieman väljä. En tidä sit miten se vaikuttaa noihin mittareihin. Merkkivalojahan se kyllä sekottaa herkästi.
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Sunnuntai päivä vietetty laturin vaihtopeijaisissa. On se mitsun insinööri osannut laittaa melko hankalaan paikkaan sen laturin. No vika sentään korjaantu, kun paikalle tuli 90A laturi. :driver Mutta nafta- ja kiekkamitarit jatkavat oman elämänsä pitoa eli näyttävät mitä lukemaa haluavat ???
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Voisko olla, että polttoainemittarin anturi sattui hajoamaan juuri ennen laturia?

Mulla oli 1.koppasen Pajeron kiekkamittarissa kylmäjuotos, niin toimi miten sattuu, mutta vika voi olla myös ruiskupumpun kyljestä löytyvässä anturissa.
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Kannattaa tutkia myös mittariston ja johtosarjan välinen liitin. Ihan kuin joku olisi joskus löytänyt vastaavan oloisen vian siitä...

Toinen hieman asiaa sivuava keskustelu:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=21205.0
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Nyt olisi hyvä tietää ottaako kierroslukumittari lukeman laturin W-navasta vaiko jostain muualta :-\. Esim dieselvolvoissa 700 -sarjassa se näin tekee. Jos näin on, täytyisi katsella oliko vanhassa laturissa tuota W-napaa ja onko sellainen tässä uudessa myös. Toinen tapa olisi käyttää kolmivaihetekniikkaa hyväksi käyttävää tahtigeneraattoria ja muitakin konsteja toki on.
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Voihan se tieten olla, että ovat muuttaneet tuon kierroslukumittauksen laturiin. -93 2,5TD Delicassa, 1.Gen Pajeroissa ja L-200:ssa tuonne vuoteen -93 asti ainakin mittaa ruiskupumpusta. Johto menee pumpun ja kannen välistä pumpun sisään.
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

MVa~1 sanoi
Voihan se tieten olla, että ovat muuttaneet tuon kierroslukumittauksen laturiin. -93 2,5TD Delicassa, 1.Gen Pajeroissa ja L-200:ssa tuonne vuoteen -93 asti ainakin mittaa ruiskupumpusta. Johto menee pumpun ja kannen välistä pumpun sisään.

Mitähän siellä ruiskupumpun sisällä mahtaa olla :-\? Onko joku kenties tutkinut syvällisemmin? Näissä on aina joku utelias, vaikka kolme tapaa olisi jo tiedossa ;D - wanhemmissa VAG:n dieseleissä tuo W-navasta lukeminen, tahtigeneraattori nokka-akselin päässä vanhemmissa Yanmareissa, ja lisäksi magneettipulssia vauhtipyörältä lukevia monissa sisämoottorilla varustetuissa veneissä ja jälkiasennettuna autoissa. Tuolla keskustelussa tosiaan viitattiin tuohon W-napaankin, kolmivaihetekniikkaa oikeastaan sekin.
 
Vs: gen 2 pajeron sähkövika

Eipä ole tullut ikinä kurkattua, mutta eiköhän sielläkin joku pulssianturi ole.. Kuka uhrautuu ja purkaa omasta autostaan pumun irti ja tutkii??

EDIT: kytkentäkaaviossa lukee vain REVOLUTIN PICK UP (tachometer) Ja sitte on tuommonen hassu kuva joka kai kuvaa sitä anturia.
 
Takaisin
Ylös Bottom