Gran turismo keskustelua

Vs: Gran turismo keskustelua

jazga sanoi
Muista asioista täysin samaa mieltä, mutta tähän on kyllä sanottava että jossain on vikaa.. ;D Itse olen ajanut tässä ~muutaman päivän padin kanssa ja ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin yllätyin siitä kuinka helppoa ja hauskaa ajaminen on verrattuna esim. prologueen.

Itse mielestäni vertasin tuota pädipelaamista Forzaan, en nyt tiedä sitten että onko se esim. helppoa verrattuna oikean auton ajamiseen pädillä. Eikä kyllä tosiaan sovi tuo PS3:n ohjain hanskaan sitten yhtään.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

MakeM sanoi
Itse mielestäni vertasin tuota pädipelaamista Forzaan, en nyt tiedä sitten että onko se esim. helppoa verrattuna oikean auton ajamiseen pädillä. Eikä kyllä tosiaan sovi tuo PS3:n ohjain hanskaan sitten yhtään. Mutta Forzassa on tosiaan helpompi ajaa pädillä.

Niiin ja koska itse en ole em. peliä pelannut koskaan on väittely tässä kohtaa vähän sama asia kun kummatkin hakkaisi päätänsä seinään.
Mutta mitä näitä juttuja on yleisesti ottaen lukenut niin kai se on jossain vaiheessa ostettava vaikka käytettynä X360 että pääsee tätä täydellistä teosta kokeilemaan
 
Vs: Gran turismo keskustelua

En väittelyä haekkaan, tokihan tuo helppous on ihan henkilökohtainen asia. Joku ei välttämättä saa pelattua moista pädillä ollenkaan ja toisen mielestä se on paras ohjain ko peliin. Tarkoitin vain sitä että Forzassa on helpommin omaksuttava padiohjaus.

Ei ole kyllä Forzakaan millään tavalla lähellä täydellisyyttä, mutta moni asia kyllä näemmä toteutettu paremmin kuin GT5:ssa. Sitä en kyllä osaa sanoa kumpaa pidemmässä juoksussa pelaisin mielummin.

Kumpaakaan "simulaattoria" en kyllä valitettavasti ole päässyt pelaamaan kunnon rattiohjaimella joten PC-sukulaisiin vertaaminen aika mahdotonta. Prologueta tuli kokeiltua vähän G25:lla joskus, mutta olipa totuttelemista 900 asteen kääntösäteeseen... Menihän se AMG-meisseli tosin lopulta ihan hyvää vinoa :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tuosta pädillä pelaamisesta :

Tämä on helpompi kuin prologue ajella. Tosin lvl 16 paikkeilla oli pakko kaivaa ratti hyllyltä... siihen loppuivat minun taitoni. Ei se tuolla ratillakaan kyllä ihan sujuvasti mene ,etenkin nuo ralli jutut ovat liian erikoisesti mallinnettuja.

Grand turismo rally events on vielä ihan ok... ,mutta toi Sebastian Löeb on jo kyllä melkoista sontaa...

Onko muut huomanneet ovatko erillailla toteutettuja ratti ohjaimen puolesta ? Ajotuntuma on ainakin täällä erilainen noissa kahdessa Eventsissä... Vaikka on samat helpit/asetukset päällä/pois.

Entäs onko jonkun muun mielestä jäällä enempi pitoa kuin soralla ?

Toki näihin yllä mainittuihin asioihin voi se rattiohjaimen merkki malli ja hinta vaikuttaa jonkin verran... Mulla nyt käytössä tuollainen halppis ratti.
----------------------------------------------

NASCAR oli mukavaa ajan vietettä... :peukku Ehkä tuon Karttingin jälkeen toiseks parasta tähän mennessä... Katsotaan milloin pääsen F1 sarjaan... Kalustoa pitäis saada jostain.

HUOM !

Jos jollakulla on tallissa jokin Le Mans GT kilpuri (800 -900hv / 800 - 950 Kg) niin saisko lainata ? Voin vaihdossa hyvittää mun kaikki Mitsubishi keräily kortit :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
Jos jollakulla on tallissa jokin Le Mans GT kilpuri (800 -900hv / 800 - 950 Kg) niin saisko lainata ? Voin vaihdossa hyvittää mun kaikki Mitsubishi keräily kortit :)

Mulla on Mazda 787B. :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tosin lvl 16 paikkeilla oli pakko kaivaa ratti hyllyltä... siihen loppuivat minun taitoni. Ei se tuolla ratillakaan kyllä ihan sujuvasti mene ,etenkin nuo ralli jutut ovat liian erikoisesti mallinnettuja.
Huomannut saman nyt 17 levelillä, ja tuntuu ettei auto enään oikein käänny mutkissa, sitä vauhtia kun ne pitäis saada meneen!
Eli ratti telinettä odottelen, sitten pääsee kepittään :driver
Jokku on kehunutkin että ratilla gt 5 helpottuu. Ainakin Codemastersin F1 2010 on tuo puoli kans että ratilla pystyy helpommin ajaan!
Ja soralla ei tunnu olevan mitään pitoo! :eek: Vähän huonosti tuo toteutettu.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

:) Uusin hankinta.
 

Liitetiedostot

  • IX.jpg
    IX.jpg
    162.8 KB · Lukukerrat 361
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Huomannut saman nyt 17 levelillä, ja tuntuu ettei auto enään oikein käänny mutkissa, sitä vauhtia kun ne pitäis saada meneen!
Eli ratti telinettä odottelen, sitten pääsee kepittään :driver
Jokku on kehunutkin että ratilla gt 5 helpottuu. Ainakin Codemastersin F1 2010 on tuo puoli kans että ratilla pystyy helpommin ajaan!
Ja soralla ei tunnu olevan mitään pitoo! :eek: Vähän huonosti tuo toteutettu.

Ajas jollain vanhalla ferrarilla.. Siinä on jotain mitä ajaa.. :D Kabiinissa löytyy yllättävän nopeasti lisää käsiä.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Piti sit itekki..
 

Liitetiedostot

  • Kyoto - Gion-1.jpg
    Kyoto - Gion-1.jpg
    61.4 KB · Lukukerrat 358
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Huomannut saman nyt 17 levelillä, ja tuntuu ettei auto enään oikein käänny mutkissa, sitä vauhtia kun ne pitäis saada meneen!
Eli ratti telinettä odottelen, sitten pääsee kepittään :driver
Jokku on kehunutkin että ratilla gt 5 helpottuu. Ainakin Codemastersin F1 2010 on tuo puoli kans että ratilla pystyy helpommin ajaan!
Ja soralla ei tunnu olevan mitään pitoo! :eek: Vähän huonosti tuo toteutettu.

Mitä hätäisesti pääsin lauantaina testaa kaverilla padilla myös sorarallia niin pitoa tuntui olevan n. 100x enemmän kuin mitä GT4:n soraralleissa, huomattavasti loogisempi tuntuma myös.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Onko tää nyt sitten haukuttu ihan kokonaan ::)
Piti ostaa isännälle joululahjaksi mutta taidan ostaa jonkun toisen pelin sitten jos tää ei olekaan mikään vautsi...
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cristan sanoi
Onko tää nyt sitten haukuttu ihan kokonaan ::)
Piti ostaa isännälle joululahjaksi mutta taidan ostaa jonkun toisen pelin sitten jos tää ei olekaan mikään vautsi...

Itse ostaisin tän pelin vaikka olis pelkkä Nordschleife mallinnettu.

Tosi hyvä peli tämä on. Ainoo että viiden vuoden odotusten jälkeen sen olisi pitänyt olla vielä paljon parempi.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Itse ostaisin tän pelin vaikka olis pelkkä Nordschleife mallinnettu.

Tosi hyvä peli tämä on. Ainoo että viiden vuoden odotusten jälkeen sen olisi pitänyt olla vielä paljon parempi.

Edelleenkin hieman epäilen tätä mallinnusta nuiden kierrosaikojen puitteissa..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Edelleenkin hieman epäilen tätä mallinnusta nuiden kierrosaikojen puitteissa..

+ Rata liian kapea. Osassa rataa vain 2 autoa mahtuu rinnakkain vaikka todellisuudessa autoja mahtuu 3 - 4 kpl.
+ Muutama mutka hivenen liian loivia.

Hivenen on vielä testaus kesken ,mutta :

SHIFT : ylä ja ala mäet ovat liian loivia kun taas sitten muutama radan erittäin vaikea kohta on osattu tehdä mukaan.

GT5 : ylä ja alamäet ovat loistavasti mallinnettu ,kun taas sitten nuo muutama vaikea kohta ovat poissa kokonaan.

Voisin näistä tehdä jonkinlaisen yhteen vedon jos jotakuta kiinnostaa... Mutta josko sitten seuraava peli taas parantaisi Nyrreä taas vähän.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cristan sanoi
Onko tää nyt sitten haukuttu ihan kokonaan ::)
Piti ostaa isännälle joululahjaksi mutta taidan ostaa jonkun toisen pelin sitten jos tää ei olekaan mikään vautsi...

Osta vaan. Suosituksena Standard edition niin ei mene eurot hukkaan. Giganteissa viimeviikolla 49.95 €. En kyllä missään nimessä suosittele minkään "Special Edition" version hankintaa... Säästää vaikka erotuksen johonkin väkijuomaan niin saa pieneen ahdistukseen lievennystä. :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cristan sanoi
Onko tää nyt sitten haukuttu ihan kokonaan ::)
Piti ostaa isännälle joululahjaksi mutta taidan ostaa jonkun toisen pelin sitten jos tää ei olekaan mikään vautsi...
Hankintaan ehdottomasti jos auto pelit lähellä sydäntä :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
+ Rata liian kapea. Osassa rataa vain 2 autoa mahtuu rinnakkain vaikka todellisuudessa autoja mahtuu 3 - 4 kpl.
+ Muutama mutka hivenen liian loivia.

Hivenen on vielä testaus kesken ,mutta :

SHIFT : ylä ja ala mäet ovat liian loivia kun taas sitten muutama radan erittäin vaikea kohta on osattu tehdä mukaan.

GT5 : ylä ja alamäet ovat loistavasti mallinnettu ,kun taas sitten nuo muutama vaikea kohta ovat poissa kokonaan.

Voisin näistä tehdä jonkinlaisen yhteen vedon jos jotakuta kiinnostaa... Mutta josko sitten seuraava peli taas parantaisi Nyrreä taas vähän.

Ottaisin myös forzan mallinnuksesta jonkinsortin näkemyksen, itteä kuumottaa kovasti se yks pomppu siinä radassa ennen sutö yhtä mutkaa, että onko se oikeasti oleamssa.
Mutta sitä et varmaan oo päässyt testaamaan?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Ottaisin myös forzan mallinnuksesta jonkinsortin näkemyksen, itteä kuumottaa kovasti se yks pomppu siinä radassa ennen sutö yhtä mutkaa, että onko se oikeasti oleamssa.
Mutta sitä et varmaan oo päässyt testaamaan?

Jos se on siellä lähempänä loppuosaa niin kyllä siellä oikeasti on aika raju kevennys kun rata menee alamäkeen ja heti sen jälkeen tiukahko mutka oikealle. Oli se mun mielestä myös tuossa GT:ssä, joskin muuten mun mielestä rata näytti jotenkin oudolta. Ei viime kesän muistisäännöt toimineet ollenkaan. Suurimpana "ongelmana" ehkä tuossa radassa ympäristön mallinnus, ei näytä ollenkaan tutulta.

Pari iltaa nyt tullut tuota pelattua ja en millään ymmärrä minäkään mihin se 5 vuotta meni. Ihan kivan näköinen peli ja hauska sitä on pelailla. Mitään niin mullistavaa siinä ei kuitenkaan ole, että tuo olisi edes etäisesti perusteltavissa.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Ottaisin myös forzan mallinnuksesta jonkinsortin näkemyksen, itteä kuumottaa kovasti se yks pomppu siinä radassa ennen sutö yhtä mutkaa, että onko se oikeasti oleamssa.
Mutta sitä et varmaan oo päässyt testaamaan?

En ole Forzaa päässyt koittamaan.

Jos vaan osaat tarkemmin kertoa tuosta radan kohdasta mitä tarkoitat niin helpottaisi.
Aika monta eri kohtaa mun mielestä puuttuu ,siis juuri noita liukkaita ulos kallistuksia , epätasaisuuksia , yms.

Eli siis vertaan omaan kokemukseen , Nurburgring driver training manuaaliin (puoliepävirallinen saatu ast:ilta) ja NFS SHIFT :iin.

Eli SHIFT:issä on aika monta noita pahoja kohtia...
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Bosch sanoi
Mites muuten onko noita kisoja tossa noin vähän? Eli noi pelkkät A-spec kisat pelkästään vai aukeaako jtn lisää? Eikös esim 4:ssa ollu aika pirusti niitä kisoja.

Juuri löytyi googlesta :

lvl 25 aukeaa niin 9 uutta kisaa. Endurance Series
lvl 30 niin jokin Red Bull event aukeaa Events osioon. Red Bull X1 Challenge
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Omat faktat pelistä:

1.Hankkisin tän pelin varmasti jos sitä ei jo itsellä olisi!
2.On parilta kaverilta (Forza miehiä henkeen ja vereen) tullut GT5:n paremmuudesta forzaan verrattuna. :peukku
3.Itsellä Special Edition koska kyseessä on peli jota odotin ja pitkään.
4.Voin kertoo että peli paranee yli puolella kun käytössä on kunnon ratti/polkimet! Itsellä käytössä: Logitech MOMO setti joka on tietokoneelle tarkoitettu.
5.Moni kavereistani on nyt koukussa ja ovat luvanneet hommata PS3+GT5 ;)

En voi kun suositella.. :driver
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Nonni! Nyt se tulla tupsahti postiluukusta tänään :). Ei muuta kun kovo huutamaan ja sen jälkeen ilta meneekin varmaan tahkotessa :peukku. Kokemuksia laittelen jahka pääsen hommaan sisään, kokoonpanona on Logitech G25, wheelstand pro, tykki+audiot normaalisti. Ainiin, ja ajohanskat ;D.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Konsolivalintaa harkitessani kaivoin vanhan Xbox 360 Arcaden kaapista missä se onkin ollut vain puolitoista vuotta käyttämättömänä ;D Laitos latasi hirveän kasan päivityksiä ja ilokseni jossain välissä oli tullut USB tikkujen tuki joten ilman kovalevyä olevalla Arcade versiollakin tekee jotain. Forza 3 ja toki tuleva Forza 4 kiinnostaisivat, mutta rattitilanne taitaa olla kokolailla huono Xboxille nykyisin. Vanha Microsoftin ratti oli kelvollinen hintaansa nähden (lainasin joskus kaverilta Forza 2:n pelaamista varten), mutta sitä ei enää saa.

Eli se puoltaisi kuitenkin Xboxin hävittämistä ja PS3+GT5+ratti hankintaa. Tosin sekin jäisi luultavasti parin viikon päästä käyttämättömäksi joten rahallisesti vaihto ei ole järkevää.

No laitoin Forza 3:n demon kuitenkin latautumaan.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Tänään edetty hyvin. Nyt 19 levelillä.
Makian autonkin sain mersun amg koulusta, C63 AMG. Ekana vaihtui auton väri ja BBS vanteiksi valittiin.
Sitten kävin testaan. Hemmetin hauska auto ajaa, turhat luistonestot hiiteen, ja lakua mutkissa rataan :peukku
Käydä Japanin sarja ajamassa, jos sais hilloa sieltä hyvin ja leveliä ylemmäksi. Ja autona tuonne otetaan evo 9, joka saanut mukavasti palikkaakin ;)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
Juuri löytyi googlesta :

lvl 25 aukeaa niin 9 uutta kisaa. Endurance Series
lvl 30 niin jokin Red Bull event aukeaa Events osioon. Red Bull X1 Challenge
Kerkesin jo pelästyä :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Mää kaipaisin lava-autoa.. en nää mistään mistä ostaisin sen.. :p

Niin ja emäntä on myös koukussa. Paahtaa just TME:llä Nyrree.. :D Ekaa kertaa oikeasti pelaa ees autopelii ja nyrree ni 10:30.2 :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Mää kaipaisin lava-autoa.. en nää mistään mistä ostaisin sen.. :p

Niin ja emäntä on myös koukussa. Paahtaa just TME:llä Nyrree.. :D Ekaa kertaa oikeasti pelaa ees autopelii ja nyrree ni 10:30.2 :)

Muistikuvieni mukaan voitin sellasen Dodge Ramin jostain lisenssistä ;D ,sitä sitten virittelin sen verran että sen Pick-Up challengen voitin
 
Vs: Gran turismo keskustelua

jazga sanoi
Muistikuvieni mukaan voitin sellasen Dodge Ramin jostain lisenssistä ;D ,sitä sitten virittelin sen verran että sen Pick-Up challengen voitin

Jaha.. Eipä oo tullu itelle. Tosin ia ja s ajamatta..

Ei ketää viittis lainata huomenna..?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Jaha.. Eipä oo tullu itelle. Tosin ia ja s ajamatta..

Ei ketää viittis lainata huomenna..?

ia:sta tulee tuo dodge. Voin kyl huomenna lainata sulle tota, kuha annat takas et saan ite ajettuu mokoman kisan :D
Ei keltää löytys jottaa autoo toho japanin klassikko kisaa mitä vois lainata?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Muistakaas sitte ku niitä autoja lähettelette ni molempien pitää olla onlinessä, jos ei näin ole ja lähetyksen jälkeen peli ehtii tallentua niin lähetetty auto häviää. :mad:
 
Vs: Gran turismo keskustelua

jazga sanoi
Muistakaas sitte ku niitä autoja lähettelette ni molempien pitää olla onlinessä, jos ei näin ole ja lähetyksen jälkeen peli ehtii tallentua niin lähetetty auto häviää. :mad:

No justiisa... aika outoo. Kiitti vinkistä, hyvä tietää ettei menetä autojaan..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nokonzok sanoi
Jos se on siellä lähempänä loppuosaa niin kyllä siellä oikeasti on aika raju kevennys kun rata menee alamäkeen ja heti sen jälkeen tiukahko mutka oikealle. Oli se mun mielestä myös tuossa GT:ssä, joskin muuten mun mielestä rata näytti jotenkin oudolta. Ei viime kesän muistisäännöt toimineet ollenkaan. Suurimpana "ongelmana" ehkä tuossa radassa ympäristön mallinnus, ei näytä ollenkaan tutulta.

Pari iltaa nyt tullut tuota pelattua ja en millään ymmärrä minäkään mihin se 5 vuotta meni. Ihan kivan näköinen peli ja hauska sitä on pelailla. Mitään niin mullistavaa siinä ei kuitenkaan ole, että tuo olisi edes etäisesti perusteltavissa.

Juu varmaan puhutaan samasta "pompusta", tuntuu vaan niin perhanan brutaalilta aina, ja jos ajaa vähänkin liian kovaa siihen niin varmasti et ole menossa seuraavaan mutkaan ainakaan siihen suuntaan mihin haluaisit.

Löysin sopivan In-car pätkän youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=1RNsI3HSHQU&hd=1
Kohta josta puhun on ajassa (vähän jälkeen): 06:30 (en tiedä nimeä, onko sillä)

Lisäksi toiset kohdat jotka kiinnostaa tietää miten todelisia on on tuo ylämäki tuossa 02:20 tienoilla (fuchsröhre tjsp?) (Tuntuu että mutka tulee kovin kovin nopeasti siellä ylhäällä, ja helppo jarruttaa liian myöhään) (liian aikaisin taas sylettää), samaten nuo molemmat "Karusellit", tuntuu aika usein ottavan levikkeiden päälle :p

Myös JP voi kertoa mielipiteensä, sit voidaan tilanteesta riippuen vaikka irrottaa keskusteluksi nurburingistä peleissä tms jos alkaa ahistaa..

Voisin myös ottaa nurbua kiertäneinen mielipiteitä näyttääkö tuo miten oikealta mallinnukselta?

Ja mitä tulee itse auton mallinnukseen/grafiikkaan jne etc, haluan muistuttaa että peli on kuitenkin yli 14kk vanha, ja kyseinen sisusta ei ole mikään "premium" sisusta, vaan ihan samanlainen täysin mallinnettu sisusta kuin kaikissa muissakin yli 500 autossa on, mut en ehkä rumaksi sanoisi.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Konsolivalintaa harkitessani kaivoin vanhan Xbox 360 Arcaden kaapista missä se onkin ollut vain puolitoista vuotta käyttämättömänä ;D Laitos latasi hirveän kasan päivityksiä ja ilokseni jossain välissä oli tullut USB tikkujen tuki joten ilman kovalevyä olevalla Arcade versiollakin tekee jotain. Forza 3 ja toki tuleva Forza 4 kiinnostaisivat, mutta rattitilanne taitaa olla kokolailla huono Xboxille nykyisin. Vanha Microsoftin ratti oli kelvollinen hintaansa nähden (lainasin joskus kaverilta Forza 2:n pelaamista varten), mutta sitä ei enää saa.

Eli se puoltaisi kuitenkin Xboxin hävittämistä ja PS3+GT5+ratti hankintaa. Tosin sekin jäisi luultavasti parin viikon päästä käyttämättömäksi joten rahallisesti vaihto ei ole järkevää.

No laitoin Forza 3:n demon kuitenkin latautumaan.

Itse asiassa AST, fanatec julkaisee uuden pro ratin näillä nappuloilla, kisainen porsse tunnistuskilpailu vielä menossa.. Mutta harva varmaan on valmis maksamaan 400-500e ratista ja polkimista.. http://www.slipperybrick.com/wp-content/uploads/2008/04/porsche-wheel.jpg (tuo oli se vanha setti, + lisäksi sai ne clubsportit (199e) http://forzamotorsport.net/uploadedImages/Latest_News/Articles/Official_News/padles_clubsport.jpg?n=735 (alumiinia, täysin säädettävillä pedaalien paikoilla etc..)

Hint 1: It is again the top of the line product at Fanatec
Hint 2: Just like the PWTS Pure it will be offered as a standalone wheel as well as in different bundles.
Hint 3: It is not orange and has no yellow stripe in the middle of the wheel rim
Hint 4: It is licensed by a German sports car maker (surprise, surprise!. But don't worry this will not make the wheel significantly more expensive. Just more beautiful. (Hint inside hint: Nobody guessed the correct model yet)
Hint 5: It will have illuminated buttons and that means...?
Hint 6: The logo of the car shows a black horse
Hint 7: One component of the wheel can only be made in Italy and another one we get directly from the UK
Hint 8: The colour of the base is named after something which is 1000 times faster than the car itself
Hint 9: The car model is no longer in production but will never look old or lame

3 Oikein arvannutta voittaa ratin ennakkotuotantoerästä :p
Jos forza demon pohjalta inspaa niin mulla on tuo oma forza koodeineen joka tuli xboksin mukana ylimääräiseä (mulla on se ultimate siitä itellä)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Lisäksi toiset kohdat jotka kiinnostaa tietää miten todelisia on on tuo ylämäki tuossa 02:20 tienoilla (fuchsröhre tjsp?) (Tuntuu että mutka tulee kovin kovin nopeasti siellä ylhäällä, ja helppo jarruttaa liian myöhään) (liian aikaisin taas sylettää), samaten nuo molemmat "Karusellit", tuntuu aika usein ottavan levikkeiden päälle :p

No on se nyt sinnepäin ainakin, itse noista mitään tarkempaa en osaa sanoa kun olen ajanut vain 14 turistivauhtista maisemakierrosta. Mutta tästä erään toisen klubilaisen videosta näkyy millainen se kohta on todellisuudessa (ja miten se kannattaa ajaa): http://www.youtube.com/watch?v=v2kWpKH-6Zw

Ja onhan ne karusellit aika raakoja autolle. Eli todella matala auto voi hyvinkin napata kiinni koska pinta on mitä on, jousitus painuu kallistetulla osalla ja kulma kallistetun osan ja tasaisen osan välillä on aika jyrkkä. Itse ajoin kerran karusellissa sisällä ja sen jälkeen säälin autoja sen verran että pysyttelin suosiolla tasaisella osuudella.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Puhakka nää sun kommentit on kaikki ollu jo monta päivää aikamoista provoa ja trollausta. Mitä sen nyt on väliä onko joku nyrre 10m lyhyempi tai pidempi kun oikea?

Jatketaanko keskustelua ilman forzaa, fanateccejä, xboxeja tai mitään muutakaan?

Hieman ketuttaa taas, peli heitti taas varsinaiset Gran Turismot. Professional- levelillä on kilpailusarja nimeltä Schwartzwald ym ym. Noh, ajattelin et nyt on kovan luokan saksalaisia vastassa. Menin kauppaan, ostin C63 AMG Mercedeksen ja tuunasin n. 600hv:ksi ja tuhlasin melkein toiset 100,000CR niihin. Säädin alustan ja testasin ihan Nürburgringilla (7:21:xxx) että olis vimosen päälle kunnes alkaa kisat.

Noh, vihdoin pääsin kilpailuun ja katselin osallistujien listaa. LUPO GTI '03, VW Golf GTI '79, OPEL SPEEDSTER TURBO.

4382713814_4ff9b60a75_o.jpg
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Mää kaipaisin lava-autoa.. en nää mistään mistä ostaisin sen.. :p

Löytyy saat vaikka omaks... tai vaihdat niihi museo kortteihin. :)

Chiqi_ sanoi
Ei keltää löytys jottaa autoo toho japanin klassikko kisaa mitä vois lainata?

Löytyy. Ainakin 2 kpl joilla mahkut voittaa.

Laittakaa koneet about klo 17 - 19.


PS. Rallikalustoakin löytyy jos jollain tarvetta.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Chiqi_ sanoi
ia:sta tulee tuo dodge. Voin kyl huomenna lainata sulle tota, kuha annat takas et saan ite ajettuu mokoman kisan :D
Ei keltää löytys jottaa autoo toho japanin klassikko kisaa mitä vois lainata?
Mulla taitaa löytyä yksi tuommoinen klassikko konsepti auto tuonne sarjaan!
Hemmetin ruma se on, mutta sillä pärjää ;D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Puhakka nää sun kommentit on kaikki ollu jo monta päivää aikamoista provoa ja trollausta. Mitä sen nyt on väliä onko joku nyrre 10m lyhyempi tai pidempi kun oikea?

Jatketaanko keskustelua ilman forzaa, fanateccejä, xboxeja tai mitään muutakaan?

?, Jos joku kysyy/kommentoi Forzaa niin kai sitä saa vastata?, En ole itse huomannut kyllä mitään trollauksia, pitää tarkistaa*.. Ja mikä helvetin 10metriä?, jos kierrosajoista johonkin sulaa minuutti niin radassa on jotain muuta kuin 10 metriä eroa (tai radassa ei mitään vikaa, mutta itse fysiikka kusee).

Ja muistaaksenihan peliä ainakin mainostettiin nimellä "real driving simulation" joka tarjoaa sen "täydellisen ajokokemuksen", eli voisi olettaa että radat olisi oikeaa vastaavia, eikä mitään "real mmmmm i feel so good, man"-simulator kun vetäsee alle 7 minuutin ajan nurrelle vakiolla MercedezBens W123 dieselillä.

*edit* Tarkistettu: Eli meitin "trollaukset" parin päivän+ ajalta:

- Olin sitä mieltä että melko mielenkiintoisesti valittu nuo premium autot, jos Fiat 500 / Golft GTI jne kerta on premium käsittelyn arvoisia autoja. Ja samalla sitä mieltä että kazunori vain epäonnistui täysin "enemmän on vähemmän"-ajattelussaan.
- Samaa mieltä olin myös karttojen vaihtelevasta laadusta, ehkä niistäkin osa on revitty suoraan GT4 jotta saadaan huikeat 70 eri variaatiota muutamasta eri radasta.
- Kommentoin myös tuota että on mielestäni tyhmää että pitää pelata leveleitä ylös että aukeaa autot x / kentät y / fysiikat z ja vauriomallinnut w.
- Olin sitä mieltä että Youtube videoissa nuo vakioäänet (rajotin jne) jotka tuntuu joka videossa olevan on p*rseestä (tai suoraan GT4), nimitetään niitä vaikka "standard" ääniksi, kuitenkin pelistä löytyy joku real driving mode jossa korvista vuotaa hunajaa ja realismi on tapissaan.
- Olin sitä mieltä että jokin ei nyt täsmää nurressa ja kiinnosti sen vastaavuus Forzan vastaavaan jota ainakin internetissä on kehuttu, postasin jopa videon aiheesta.
- Kommentoin aiheeseen kun joku mainitti että xboksille ei nyt ole rattia että ilokseni huomasin että sellainen tulee.
- Kommentoin että minun skyline ei spoolaa 2000rpm.
- Kommentoin että mitä v*ttua on touhuttu prologuen jälkeen, kun laskee prologuen autotkin nuista premium autoista pois (72?) niin ei kovin paljoa jää viivan alle.

Toki jos tuosta provoa saa niin sitten pitää varmaan jatkaa sen "real dismissal simulator":in parissa. "Tää on ihan oikeasti ihan paras, onhan, onhan onhan?"-simulaattori. :driver
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Chiqi_ sanoi
ia:sta tulee tuo dodge. Voin kyl huomenna lainata sulle tota, kuha annat takas et saan ite ajettuu mokoman kisan :D
Ei keltää löytys jottaa autoo toho japanin klassikko kisaa mitä vois lainata?

Ahaa.. Ok ajan sen tänään ja palaan asiaan. :)

-JP- sanoi
Löytyy saat vaikka omaks... tai vaihdat niihi museo kortteihin. :)

Kiitos tarjouksesta. Katson saanko ensin tosta ia:sta sen mitä tarviin. :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
?, Jos joku kysyy/kommentoi Forzaa niin kai sitä saa vastata?, En ole itse huomannut kyllä mitään trollauksia, pitää tarkistaa*.. Ja mikä helvetin 10metriä?, jos kierrosajoista johonkin sulaa minuutti niin radassa on jotain muuta kuin 10 metriä eroa (tai radassa ei mitään vikaa, mutta itse fysiikka kusee).

Ja muistaaksenihan peliä ainakin mainostettiin nimellä "real driving simulation" joka tarjoaa sen "täydellisen ajokokemuksen", eli voisi olettaa että radat olisi oikeaa vastaavia, eikä mitään "real mmmmm i feel so good, man"-simulator kun vetäsee alle 7 minuutin ajan nurrelle vakiolla MercedezBens W123 dieselillä.

*edit* Tarkistettu: Eli meitin "trollaukset" parin päivän+ ajalta:

- Olin sitä mieltä että melko mielenkiintoisesti valittu nuo premium autot, jos Fiat 500 / Golft GTI jne kerta on premium käsittelyn arvoisia autoja. Ja samalla sitä mieltä että kazunori vain epäonnistui täysin "enemmän on vähemmän"-ajattelussaan.
- Samaa mieltä olin myös karttojen vaihtelevasta laadusta, ehkä niistäkin osa on revitty suoraan GT4 jotta saadaan huikeat 70 eri variaatiota muutamasta eri radasta.
- Kommentoin myös tuota että on mielestäni tyhmää että pitää pelata leveleitä ylös että aukeaa autot x / kentät y / fysiikat z ja vauriomallinnut w.
- Olin sitä mieltä että Youtube videoissa nuo vakioäänet (rajotin jne) jotka tuntuu joka videossa olevan on p*rseestä (tai suoraan GT4), nimitetään niitä vaikka "standard" ääniksi, kuitenkin pelistä löytyy joku real driving mode jossa korvista vuotaa hunajaa ja realismi on tapissaan.
- Olin sitä mieltä että jokin ei nyt täsmää nurressa ja kiinnosti sen vastaavuus Forzan vastaavaan jota ainakin internetissä on kehuttu, postasin jopa videon aiheesta.
- Kommentoin aiheeseen kun joku mainitti että xboksille ei nyt ole rattia että ilokseni huomasin että sellainen tulee.
- Kommentoin että minun skyline ei spoolaa 2000rpm.
- Kommentoin että mitä v*ttua on touhuttu prologuen jälkeen, kun laskee prologuen autotkin nuista premium autoista pois (72?) niin ei kovin paljoa jää viivan alle.

Toki jos tuosta provoa saa niin sitten pitää varmaan jatkaa sen "real dismissal simulator":in parissa. "Tää on ihan oikeasti ihan paras, onhan, onhan onhan?"-simulaattori. :driver

Sä oot varmaan sen verran puritanisti ettet löydä aitoutta edes oikeasta elämästä. ;D

Eikä mitään herneitä. Ajattelin vaan kirjoittaa kun järjestämättä kaikki viestit ovat suurelta osin pelkästään negatiivisia. Kyllähän me kaikki ollaan avauduttu kuinka huono tää on mut ehkä rajansa kaikella. Itellä tuli ainakin vähän sellanen fiilis että sä vähän periaatteestakin provosoit tätä peliä.

Onhan tää huono mut kyllä tässä ihan hienoja juttujakin on.

Vois kokeilla tässä joku ilta miten toi moninpeli toimii? -JP-:n kanssa eilen puhuttiin että vois ottaa vähän vakioautoskabaa muutamilla radoilla. Olisko lähtijöitä jos tehdään oma huone jossain välissä?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Sä oot varmaan sen verran puritanisti ettet löydä aitoutta edes oikeasta elämästä. ;D

Eikä mitään herneitä. Ajattelin vaan kirjoittaa kun järjestämättä kaikki viestit ovat suurelta osin pelkästään negatiivisia. Kyllähän me kaikki ollaan avauduttu kuinka huono tää on mut ehkä rajansa kaikella. Itellä tuli ainakin vähän sellanen fiilis että sä vähän periaatteestakin provosoit tätä peliä.

Onhan tää huono mut kyllä tässä ihan hienoja juttujakin on.

Vois kokeilla tässä joku ilta miten toi moninpeli toimii? -JP-:n kanssa eilen puhuttiin että vois ottaa vähän vakioautoskabaa muutamilla radoilla. Olisko lähtijöitä jos tehdään oma huone jossain välissä?

Mä oon mukana kunhan joskus pääsen kotiin.. Pitää ehkä myydä yks auto ihan oikeesti. :D

twilight sä oot lisännyt mut kaveriksi PS3:ssa? Jos et niin sama tunnu täällä ku siellä. :)

Miten ois vaikka vakio etuvedot ensin, mutta sallitaan Sport: soft? Muuten täysin vakio. Ei alustamuutoksia jne..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Mä oon mukana kunhan joskus pääsen kotiin.. Pitää ehkä myydä yks auto ihan oikeesti. :D

twilight sä oot lisännyt mut kaveriksi PS3:ssa? Jos et niin sama tunnu täällä ku siellä. :)

Miten ois vaikka vakio etuvedot ensin, mutta sallitaan Sport: soft? Muuten täysin vakio. Ei alustamuutoksia jne..

En oo lisännyt ketään muuta kun -JP-:n kaveriksi. Eli laitetaan YV:llä vaikka tunnarit.

Voitais skabata vaikka samantasoisilla tai samanlaisilla vakio Gran Turismo- autoilla. Ettei kukaan pääse huijaan omilla virityksillä. Esim. Lancer Evo IX GSR vs. Impreza STI Spec-C ja Tsukuballa. Oijoi!
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
En oo lisännyt ketään muuta kun -JP-:n kaveriksi. Eli laitetaan YV:llä vaikka tunnarit.

Voitais skabata vaikka samantasoisilla tai samanlaisilla vakio Gran Turismo- autoilla. Ettei kukaan pääse huijaan omilla virityksillä. Esim. Lancer Evo IX GSR vs. Impreza STI Spec-C ja Tsukuballa. Oijoi!

UUU!

Kuulostaa hyvältä! :)

Mä voin uhrautua Impun kuskiksi.

Voisin ottaa myös vakio VI:n jossain vaihees vastukseksi. :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Oikeastaan aika sama kuinka hyvä tai huonp GT5 on koska siihen saa ostettua sentään kaupasta kelvollisen ohjaimen toisin kuin kilpailevaan konsoliin. Voittajaa ei siis ole vaikea valita, kilpailija mokasi pelinsä ihan itse lisenssisäädöksillään ja tuotantopäätöksillään.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
UUU!

Kuulostaa hyvältä! :)

Mä voin uhrautua Impun kuskiksi.

Voisin ottaa myös vakio VI:n jossain vaihees vastukseksi. :)

Haha. Sit ajellaan Impuilla vastakkain. :D Kivempi työntää ku IX.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Haha. Sit ajellaan Impuilla vastakkain. :D Kivempi työntää ku IX.

Hmm.. sanos hyvä kisa GT5:ssä mistä sais hyvin rahaa.. ku on toi rahapolitiikka vähän huonossa hapessa tällä hetkellä.. :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Oikeastaan aika sama kuinka hyvä tai huonp GT5 on koska siihen saa ostettua sentään kaupasta kelvollisen ohjaimen toisin kuin kilpailevaan konsoliin. Voittajaa ei siis ole vaikea valita, kilpailija mokasi pelinsä ihan itse lisenssisäädöksillään ja tuotantopäätöksillään.

Edelleenkin vielä alle kuukausi sitten Xboksiin oli saatavilla markkinoiden paras ratti+polkimet ~500e hintaluokassa, mutta tuotantoerä loppui silloin. Ja uutta erää valmistellaan.
Eli tällä hetkellä kyllä, et voi ostaa rattia, mutta käsittääkseni jouluksi tulevat myyntiin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Eikä mitään herneitä. Ajattelin vaan kirjoittaa kun järjestämättä kaikki viestit ovat suurelta osin pelkästään negatiivisia. Kyllähän me kaikki ollaan avauduttu kuinka huono tää on mut ehkä rajansa kaikella. Itellä tuli ainakin vähän sellanen fiilis että sä vähän periaatteestakin provosoit tätä peliä.

Onhan tää huono mut kyllä tässä ihan hienoja juttujakin on.

Noh, se saattaa johtua siitä että en ole löytänyt vielä mitään positiivista, jos joka paikkaan lätkitään hieno feature sinne ja tänne ja failataan featuret x ja y, ja kun ajattelee asiaa kokonaisuutena niin väkisilläkin pettyy. Ja ei, en periaatteesta provoa, Ehkä olen vain pettynyt fanipoika ???, vaan odottelin kovasti GT5 jo silloin 4v sitten, ja rupes vaan niin naurattamaan sekä sonyn että fanipoikien asenteet jumalpeliin (ja miten sitä "täydellistä ajosimulaatiota"-tehdään). (Ja kun jo saman näki sekä GT3 ja GT4 kanssa..)

Itseä myös ahdistaa suunnattomasti median suunnaton hehkutus peliä kohtaan, ie kaikki mikä sakottaisi missä tahansa muussa pelissä jätetään huomioimatta ja peli arvostellaan vain parhaiden osiensa summana. En ole moista arvostelukäyttäytymistä nähnyt juuri ikinä. Tosin luultavasti Sonylta ei sitten arvostelupelejä pahemmin tule jos erehtyy arvostelussa arvostelemaan ko. peliä. Vai onko peli 100 pisteen arvoinen? ei minusta?, hyvä jos 70-80 pistettä minun arviolla. Ja sitten nämä "säälipisteet" jotka annetaan sen takia että peli vihdoinkin tuli. wtf?

Ja en kiellä yhtään että esim jotku sää-efektit ois hienot, tai vaikka auringon luomat varjot kabiiniin jne, mutta se ei valitettavasti vaan riitä että parilla radalla homma toimii, ja parill autolla. (Ja eniten luonnollisesti sylettää että mitsuja niin vähän ajettavaksi (premium) ) Kerron kyllä kun keksin niitä hienoja juttuja joskus.

ps. Ja ymmärrän että tämä on parasta mitä PS3:ella on tarjota ajopelien saralla, tämä sinänsä on myös surullinen asia. Se mitä en ymmärrä, on vertailut Forzaan (varsinkin kokonaisuutena arvosteltaessa). Tämä on muuten ollut trendi myös peliarvosteluissa, 99% ei ole uskaltanut mainita edes "kilpailevaa" peliä. (mistähän moinen johtuu?)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Edelleenkin vielä alle kuukausi sitten Xboksiin oli saatavilla markkinoiden paras ratti+polkimet ~500e hintaluokassa, mutta tuotantoerä loppui silloin. Ja uutta erää valmistellaan.
Eli tällä hetkellä kyllä, et voi ostaa rattia, mutta käsittääkseni jouluksi tulevat myyntiin.

Eli jos haluisin pelata ratilla Xboxilla JA PS3:lla niin pitäisi olla kaks rattia.. Just just. No comments.
 
Takaisin
Ylös Bottom