Gran turismo keskustelua

Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Noh, se saattaa johtua siitä että en ole löytänyt vielä mitään positiivista, jos joka paikkaan lätkitään hieno feature sinne ja tänne ja failataan featuret x ja y, ja kun ajattelee asiaa kokonaisuutena niin väkisilläkin pettyy. Ja ei, en periaatteesta provoa, Ehkä olen vain pettynyt fanipoika ???, vaan odottelin kovasti GT5 jo silloin 4v sitten, ja rupes vaan niin naurattamaan sekä sonyn että fanipoikien asenteet jumalpeliin (ja miten sitä "täydellistä ajosimulaatiota"-tehdään). (Ja kun jo saman näki sekä GT3 ja GT4 kanssa..)

Itseä myös ahdistaa suunnattomasti median suunnaton hehkutus peliä kohtaan, ie kaikki mikä sakottaisi missä tahansa muussa pelissä jätetään huomioimatta ja peli arvostellaan vain parhaiden osiensa summana. En ole moista arvostelukäyttäytymistä nähnyt juuri ikinä. Tosin luultavasti Sonylta ei sitten arvostelupelejä pahemmin tule jos erehtyy arvostelussa arvostelemaan ko. peliä. Vai onko peli 100 pisteen arvoinen? ei minusta?, hyvä jos 70-80 pistettä minun arviolla. Ja sitten nämä "säälipisteet" jotka annetaan sen takia että peli vihdoinkin tuli. wtf?

Ja en kiellä yhtään että esim jotku sää-efektit ois hienot, tai vaikka auringon luomat varjot kabiiniin jne, mutta se ei valitettavasti vaan riitä että parilla radalla homma toimii, ja parill autolla. (Ja eniten luonnollisesti sylettää että mitsuja niin vähän ajettavaksi (premium) ) Kerron kyllä kun keksin niitä hienoja juttuja joskus.

ps. Ja ymmärrän että tämä on parasta mitä PS3:ella on tarjota ajopelien saralla, tämä sinänsä on myös surullinen asia. Se mitä en ymmärrä, on vertailut Forzaan (varsinkin kokonaisuutena arvosteltaessa). Tämä on muuten ollut trendi myös peliarvosteluissa, 99% ei ole uskaltanut mainita edes "kilpailevaa" peliä. (mistähän moinen johtuu?)

Jep. Totuus on että jokainen Gran Turismo Gran Turismo 2:n jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän pettymys . Itse löytäisin heti 27 parannusideaa mitkä ei varmasti vie viittä vuotta suunnittelussa ja totetutuksessa.

cubeqtio sanoi
Hmm.. sanos hyvä kisa GT5:ssä mistä sais hyvin rahaa.. ku on toi rahapolitiikka vähän huonossa hapessa tällä hetkellä.. :)

Itse en ole pelannut peliä juuri yhtään, tasolla 15 taidetaan tallata ja likviditeettiä on hieman syönyt parit onnistuneet ja epäonnistuneet viritystripit. :D Viimeisin ainakin 250,000CR syönyt C63. Joka on kyllä kohtalaisen hyvä työntää. :D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Eli jos haluisin pelata ratilla Xboxilla JA PS3:lla niin pitäisi olla kaks rattia.. Just just. No comments.

Kyllä se Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel oli ihan multiplatform niinkuin ratin pitääkin.. (PC / PS3 / Xbox)

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=210
http://www.simhq.com/_technology2/technology_087a.html
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Kyllä se Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel oli ihan multiplatform niinkuin ratin pitääkin.. (PC / PS3 / Xbox)

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=210
http://www.simhq.com/_technology2/technology_087a.html

Dodii,

Ajattelin kanssa sillä itse olen nyt pohtinut jos myisi tuon G25 pois ja ottaisi GT2:n "herkuilla".
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Kyllä se Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel oli ihan multiplatform niinkuin ratin pitääkin.. (PC / PS3 / Xbox)

http://www.fanatec.de/html/index.php?id=210
http://www.simhq.com/_technology2/technology_087a.html

Niinpä niin, mutta missä sanotaan että se tuleva Xbox 360 ratti on multiplatform? Enpä nähnyt mainintaa missään, voi hyvin olla että Microsoft estää sen lisenssipolitiikallaan, sen vuoksihan tuota edesmennyttä rattiakaan ei saanut tehdä kuin naurettavan pienen erän. Varmasti olisivat tehneet enemmänkin jos pysyisivät kun rahaa kerran olisi ollut taloon tarjolla potentiaalisilta ostajilta. Pelaajien kannalta olisi tietysti ihanteellista jos arvokasta investointia voisi käyttää kaikissa nykyisissä pelialustoissa ja mielellään vielä tulevaisuudessakin.

Vahvasti näyttää siltä että PS3 on haettava itsellekin (maininta ihan sen vuoksi ettei Twilight suutu ;D )

Mutta kertokaapa tukeeko PS3 1360x768 resoluutiota Xboxin tapaan että saisi nykyisestä telkkarista kaiken irti ilman skaalauksia?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Yamaukkeli oli hieman avautunut twitterissa.
Osa ominaisuuksista (mm. suora youtube) oli karsittu poies viime hetkilla kun pleikassa vaan loppui muisti kesken.
Olivat myos kuulemma vakertaneet "free roam"-kruisilua kylilla, ei vaan sanonut kauanko tuohon tuhlattiin aikaa (sai alynvalayksen huussissa istuessa ja se tyrmattiin heti ekassa palaverissa vs vakerrettiin sita vuosi kunnes luovutettiin).

Monella arviot pelista ovat nousuun pain. Ekan pettymys-itkupotkujen jalkeen kun ovat pelia pelanneet niin sielta on noussut omituisuuksien ohi tunne etta peli on hyva.

Omituisuuksia kylla rittaa, latasin psn-storesta DLC-jaggen ja silla ei paase ajaa historic kisoja kun ei muka ole riittavan vanha. Ilmeisesti pitais ostaa sielta pelin kaupasta kun siella oleva version nimessa on '66..

G25/G27 tuen parannuksia Yamagotsi lupaili kanssa, sais tulla pian silla tuntuu kokoajan etta olis jokin saato itsella pielessa, pitais kai jaksaa tutkia mika mattaa, jarrupolkimesta ja ratinkulmista tuntuis olevan kiinni..


Niin, jokos puhakka on muuten pelia pelannut?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Äsken tuli sähköpostissa että on lähetetty ahvenanmaalta tulemaan meikän osoitteen suuntaan. :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
G25/G27 tuen parannuksia Yamagotsi lupaili kanssa, sais tulla pian silla tuntuu kokoajan etta olis jokin saato itsella pielessa, pitais kai jaksaa tutkia mika mattaa, jarrupolkimesta ja ratinkulmista tuntuis olevan kiinni..

Mä en taas ymmärrä sitä että tuo ohjain ei näy edellisten gt-sarjan pelien tapaan valikoissa edelleenkään "omana itsenään", mutta ohjain toimii silti moitteettomasti. Täysmanuaali-moodi kyllä tosin tuntuu aika mahdottomalta ajaa, jos ei kytkin ole täysin pohjassa kun vaihtoa suorittaa niin ei mene vaihde silmään..oon sitten vedellytkin rattivaihteilla tämän takia.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Niinpä niin, mutta missä sanotaan että se tuleva Xbox 360 ratti on multiplatform? Enpä nähnyt mainintaa missään, voi hyvin olla että Microsoft estää sen lisenssipolitiikallaan, sen vuoksihan tuota edesmennyttä rattiakaan ei saanut tehdä kuin naurettavan pienen erän. Varmasti olisivat tehneet enemmänkin jos pysyisivät kun rahaa kerran olisi ollut taloon tarjolla potentiaalisilta ostajilta. Pelaajien kannalta olisi tietysti ihanteellista jos arvokasta investointia voisi käyttää kaikissa nykyisissä pelialustoissa ja mielellään vielä tulevaisuudessakin.

Vahvasti näyttää siltä että PS3 on haettava itsellekin (maininta ihan sen vuoksi ettei Twilight suutu ;D )

Mutta kertokaapa tukeeko PS3 1360x768 resoluutiota Xboxin tapaan että saisi nykyisestä telkkarista kaiken irti ilman skaalauksia?

Vaikka olet itse miten Microsoft-anti-mies niin Microsoftin Lisenssipolitiikkako se paistoi edellisessä ratissa?) En jaksa uskoa että Fanatec tekisi Xbox only rattia, käsittääkseni tuossa aiemmassa kuviossa oli taustalla se kuvio että Microsoft maksoi jotain tukea että tekevät sen n kpl ratteja. (koska kaippa nuo "premium" ratit eivät varmasti myy niin hyvin kuin perusmuoviratit), ja kestihän tuo 10000 kpl eräkin aika kauan ??? Että en tiedä miten naurettavan pieni se erä oli jos sitä vuoden päivät myytiin, Ja toki tuo multiplatformi tuo omat haasteensa.

Ja alunperinhän fanatec kyllä oli että "ei tehdä, eikä tuu" (syystä tai toisesta?, mutta tuskin on MS sen päätöksen takana), mutta muuttivat mielensä sitten sitten fanipalautteen pohjalta että uusi ratti tulee, ja jos se on tosiaankin Fanatecin Top-Of-Line tuote, niin olisi aika järjetöntä ja laukaus jalkaan tehdä xbox only ratti.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Dodii,

Ajattelin kanssa sillä itse olen nyt pohtinut jos myisi tuon G25 pois ja ottaisi GT2:n "herkuilla".

Mistä tuon GT2 repäisit?, kun näemmä GT2 juuri on uuden ratin "malli", tai siis sen rattia pyritään jäljentää?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

dani sanoi
Mä en taas ymmärrä sitä että tuo ohjain ei näy edellisten gt-sarjan pelien tapaan valikoissa edelleenkään "omana itsenään", mutta ohjain toimii silti moitteettomasti. Täysmanuaali-moodi kyllä tosin tuntuu aika mahdottomalta ajaa, jos ei kytkin ole täysin pohjassa kun vaihtoa suorittaa niin ei mene vaihde silmään..oon sitten vedellytkin rattivaihteilla tämän takia.

Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmaa tuon kanssa. Omassa evossakin pitää se kykä aika sinne pohjalle polkasta.. :) Onnistuu ainakin itseltäni se ajaminen ihan kykän kanssa myös. Tosin pakko myöntää että se on kyl vähän ärsy kun pykälä ei menekkään silmään. Sit pyöritään mettässä ku menee hermot kun rajoitin huutaa vapaa päällä.. :D

J. Puhakka sanoi
Mistä tuon GT2 repäisit?, kun näemmä GT2 juuri on uuden ratin "malli", tai siis sen rattia pyritään jäljentää?

Valitettavasti en nyt just pääse Fanatecin sivuille (töissä blokattu) niin siellähän on se uus oranssi ratti ja eikös se ollut just se GT2? Ainakin verkkokaupan (fanan oma) puolella se löytyy (tai sitten muistan mallimerkin väärin) ja myös erikoiskitti missä on alupolkimet (vaaleat by default).
 
Vs: Gran turismo keskustelua

dani sanoi
Mä en taas ymmärrä sitä että tuo ohjain ei näy edellisten gt-sarjan pelien tapaan valikoissa edelleenkään "omana itsenään", mutta ohjain toimii silti moitteettomasti. Täysmanuaali-moodi kyllä tosin tuntuu aika mahdottomalta ajaa, jos ei kytkin ole täysin pohjassa kun vaihtoa suorittaa niin ei mene vaihde silmään..oon sitten vedellytkin rattivaihteilla tämän takia.
Logitechilla ja PDlla on jotain kranaa. G25/G27 ongelma on kuulemma(PD) siina etta Logitech on toimittanut vaarat tiedot firmiksesta. Toisaalta DFGT:n poljin ongelma Logitechin mukaan johtuu PDn paskasta koodauksesta.
Yamapatchi tosin vihjaili jostain uudesta tulevasta ratista? Fanatec?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmaa tuon kanssa. Omassa evossakin pitää se kykä aika sinne pohjalle polkasta.. :) Onnistuu ainakin itseltäni se ajaminen ihan kykän kanssa myös. Tosin pakko myöntää että se on kyl vähän ärsy kun pykälä ei menekkään silmään. Sit pyöritään mettässä ku menee hermot kun rajoitin huutaa vapaa päällä.. :D
Ennemminkin ongelma on imho siina ettei anna pitaa kaasulla kierroksia niin silloin kun keppia heiluttaa, nain ainakin oman G25 kanssa..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
Ennemminkin ongelma on imho siina ettei anna pitaa kaasulla kierroksia niin silloin kun keppia heiluttaa, nain ainakin oman G25 kanssa..

Sama juttu mulla mun G25:lla.. Noh.. Ehkä sit tänään ku updaten pitäis tulla... ehkä.. :p
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Sama juttu mulla mun G25:lla.. Noh.. Ehkä sit tänään ku updaten pitäis tulla... ehkä.. :p

Otetaanko cube tänään setit? Ostin BTHF:nkin, käytän Nokiaa kun sekin toimii.

Onko tuolla online- moodissa noi kaikki autot auki vai onko vaan jämäerä niinku Arcadessa?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Otetaanko cube tänään setit? Ostin BTHF:nkin, käytän Nokiaa kun sekin toimii.

Onko tuolla online- moodissa noi kaikki autot auki vai onko vaan jämäerä niinku Arcadessa?

En ole ikinä kokeillut.. ei oo mitään bthf.. Joten hiljasta mun puolelta.. ellen löydä "heti" kun pääsen töistä jostain sellaisen.

:) Lisää meikäpoika kaveriks ja katotaa sitten. Voithan sä vetää monologii.. :D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Lisääppä twilight mut myös ni tuun mukaan setteihi. sama tunnus ku täälläki: Chiqi_
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Itsellä ei ainakaan ole mitään ongelmaa tuon kanssa. Omassa evossakin pitää se kykä aika sinne pohjalle polkasta.. :) Onnistuu ainakin itseltäni se ajaminen ihan kykän kanssa myös. Tosin pakko myöntää että se on kyl vähän ärsy kun pykälä ei menekkään silmään. Sit pyöritään mettässä ku menee hermot kun rajoitin huutaa vapaa päällä.. :D

Nosiis..kyllä mä tiedän että kytkin pitää olla "pohjassa" kun vaihdetta vaihdetaan, mutta tuo käytös on vähän sellainen on/off tyylinen eikä siedä minkäänlaista "hätäilyä". NFS-shiftissä tai vaikka r-factorissa kykän käyttö esim toimii ihan eri lailla, hyväksyy myös vähän hätäsemmätkin vaihdot. Mutta josko päivityksessä tulis muutosta asiaan, ei ainakaan haittais.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Vaikka olet itse miten Microsoft-anti-mies niin Microsoftin Lisenssipolitiikkako se paistoi edellisessä ratissa?

Jos Xboxin ohjaiten kanssa ei olisi mitään lisenssiongelmaa, Logitech ja kumppanit tekisivät varmasti yhteensopivia ratteja. Mutta eivät tee.

Mutta se siitä, jotain on ehkä tulossa johonkin määrittelemättömään hintaan tai sitten ei.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Jos Xboxin ohjaiten kanssa ei olisi mitään lisenssiongelmaa, Logitech ja kumppanit tekisivät varmasti yhteensopivia ratteja. Mutta eivät tee.

Mutta se siitä, jotain on ehkä tulossa johonkin määrittelemättömään hintaan tai sitten ei.

Niin no Logitech ja "kumppanit" eivät tee yhteensopivia ratteja koska eivät halua/osaa (ja toki itkevät pahaa monopoli-korporaatiota). Moni muu valmistaja haluaa ja osaa. (se että onko ne kuraa, on taas asia erikseen). Se että pitää itkua tihruttaa siitä että valmistaja X ei halua maksaa lisenssiä Y oikeuden haltijalle on taas toisarvoista. Lisenssi ei oo ikinä koskenut ratin valmistamista, vaan tätä Force Feedback teknologiaa joka on Microsoftilla "oma", ja sen käytöstä pitää maksaa lisenssejä sen kehittäneelle yhtiölle (käsittääkseni kuvio on sama kuin missä tahansa hommassa). (Tästähän oli aikanaan PC:lläkin käden väännöt kun microsoftin ratti tuki directX-FF ja muiden ratit ei..)

Jos Logitech haluaisi valmistaa ratin ilman force feedbackkiä ja säästää nuo lisenssikulut, sitä ei kukaan estä. Ja tällä periaatteellahan nuo halpisvalmistajatkin pelaa. FF Lisenssin hinta on käsittääkseni rattia kohden parin kympin luokkaa mutta koska lisäplatformi tuo myös muita kustannuksia rattiin raudan muodossa niin ratin hinta kohoaa kovemmaksi kuin mihin muovin ostajilla on yleensä varaa. Ja koska muovia pitää saada myydyksi ei voida ottaa riskiä että tuote jää hyllyyn korkean hinnan takia.

Fanatec tosin on sanonut että pystyisi halutessaan tekemään Xbox ratin 150$+lisenssi, et liekkö se muusta on kiinni kuin tahdosta.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

J. Puhakka sanoi
Niin no Logitech ja "kumppanit" eivät tee yhteensopivia ratteja koska eivät halua/osaa (ja toki itkevät pahaa monopoli-korporaatiota). Moni muu valmistaja haluaa ja osaa. (se että onko ne kuraa, on taas asia erikseen). Se että pitää itkua tihruttaa siitä että valmistaja X ei halua maksaa lisenssiä Y oikeuden haltijalle on taas toisarvoista. Lisenssi ei oo ikinä koskenut ratin valmistamista, vaan tätä Force Feedback teknologiaa joka on Microsoftilla "oma", ja sen käytöstä pitää maksaa lisenssejä sen kehittäneelle yhtiölle (käsittääkseni kuvio on sama kuin missä tahansa hommassa). (Tästähän oli aikanaan PC:lläkin käden väännöt kun microsoftin ratti tuki directX-FF ja muiden ratit ei..)

Jos Logitech haluaisi valmistaa ratin ilman force feedbackkiä ja säästää nuo lisenssikulut, sitä ei kukaan estä. Ja tällä periaatteellahan nuo halpisvalmistajatkin pelaa. FF Lisenssin hinta on käsittääkseni rattia kohden parin kympin luokkaa mutta koska lisäplatformi tuo myös muita kustannuksia rattiin raudan muodossa niin ratin hinta kohoaa kovemmaksi kuin mihin muovin ostajilla on yleensä varaa. Ja koska muovia pitää saada myydyksi ei voida ottaa riskiä että tuote jää hyllyyn korkean hinnan takia.

Fanatec tosin on sanonut että pystyisi halutessaan tekemään Xbox ratin 150$+lisenssi, et liekkö se muusta on kiinni kuin tahdosta.

Viivan alla on nyt se, että xboksille ei ole tällä hetkellä varteenotettavia(FF) rattivaihtoehtoja, eikä oletettavasti tulevaisuudessakaan kovinkaan laajassa hinta-skaalassa.

Edit: Niin ja eiköhän tämä riitä jo xbox-keskustelusta tässä topikissa. Ps. Ostin eilen xboxin käytettynä. Kun saan vehkeen tulille ja kokemuksia niin voin tehdä 360:lle oman topikin missä voidaan jatkaa puuttuvien lisälaitteiden keskustelua.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Muakin vois kiinnostaa päristää! :D

No päristellään vaan. Pistä tunnaria YV:llä tai jotain ni pistetään pelit pystyyn.

Itse oon vielä vähän matkalla kotiin, eli avaan loungen joku 18:00 aikoihin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
No päristellään vaan. Pistä tunnaria YV:llä tai jotain ni pistetään pelit pystyyn.

Itse oon vielä vähän matkalla kotiin, eli avaan loungen joku 18:00 aikoihin.

itsellä myös matkaa kotiin 60km ja kahvista puolet juomatta.. :) Seiskalta about online.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
itsellä myös matkaa kotiin 60km ja kahvista puolet juomatta.. :) Seiskalta about online.

Sillo alotellaan.

Lämmittelen eka vähän ja ostan pari autoo. Noita 300hv nelikkojapseja voitais ostaa vähän vakiokuntoisena, ellei niitä saa valittua sieltä pelistä. Lataan myös ton BTHF:n täyteen virtaa ni kestää mun läpät.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Twilight sanoi
Sillo alotellaan.

Lämmittelen eka vähän ja ostan pari autoo. Noita 300hv nelikkojapseja voitais ostaa vähän vakiokuntoisena, ellei niitä saa valittua sieltä pelistä. Lataan myös ton BTHF:n täyteen virtaa ni kestää mun läpät.
Itse pääsen kasilta mukaan vasta! ::)
Juu sieltä ei saa kun STI 2010 ja Evo X. kannattaa ostella! Muistakaa vaan lisätä si ne suosikki autoiksi! Että pääsette käyttään.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Noni, lounge auki ja nimi MCF Forum.

Eli koittakaa päästä liittymään jotenkin. Itse en kuollaksenikaan löytänyt mistä kutsua porukkaa tuohon loungeen. Onko ehdotuksia?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Vahvasti näyttää siltä että PS3 on haettava itsellekin (maininta ihan sen vuoksi ettei Twilight suutu ;D )

Eikä näytä enää siltä...





...koska PS3+GT5 paketti ja Logitech Driving Force GT odottavat laatikoista purkamista :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Eikä näytä enää siltä...





...koska PS3+GT5 paketti ja Logitech Driving Force GT odottavat laatikoista purkamista :peukku

Ja aamulla väsyttää... :peukku
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Pikku bugi.... Ja tässä lähdetään Nyrren yöhön... Japanialaisten mielestä varmaankin tuollalailla naama varikolle lähteminen on vissiin hauskaa ?
 

Liitetiedostot

  • Nordschleife.jpg
    Nordschleife.jpg
    91 KB · Lukukerrat 454
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyvät setit! Harmi ku netti katkes.. :/

No nyt on wanha btminiheadsetti mikkinä ja telkusta äänet. Ei tartte olla tuppisuuna.

Sori jiipee se törmäys. Päästin sut sit kuitenki ohi..
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
No nyt on wanha btminiheadsetti mikkinä ja telkusta äänet. Ei tartte olla tuppisuuna.

Toimiiko tuon kanssa ihan joku kännykän bluetooth kuuloke?

Hitto vieläkään päässyt pelaamaan, lataa, asentaa, lataa asentaa ties mitä ensin.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Sori jiipee se törmäys. Päästin sut sit kuitenki ohi..

Täytyy kyllä sanoa ,että ihan tahallani tuuppasin sut ulos siinä viimeisessä shikaanissa... :) Aika jännää oli tuo yöllä ajaminen !! :peukku

"Ei voinut etukäteen aavistaa mistä puskasta cube löytyy..." "....jos nurmikolla olis punaiset silmät..tiedän miltä se näyttäis pimeässä..."
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
Kyllä pitäis toimia. Mulla ei ole mutta joku joka tietää asetuksista saa neuvoa.

Toimii eli liität vain pariksi. Ja sitten sen jälkeen aktivoit sen lisälaite- valikosta (seuraava BT- laitteiden vierestä).
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Koitin joinia teidän peliin jossain vaiheessa iltaa mutta vituiks män. Ekalla kerralla pääsin ihan ok sisään, tuli se lobby ja olin just painamassa "peliin"-nappia ni viskas ulos. Tämän jälkeen aina yrittäessäni joinia huoneeseen, otti se yhteyden ensin sinne, näytti pelaajalistan ja kun yritti mennä sisään ni sano ettei huonetta enää ole olemassa. Mystistä, netti kuitenkin toimi ja toimii ihan normaalisti mutta tuonne en päässy. Eihän kukaan blokannu tms?
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Jaahas... ja taas vuodatetaan....

lvl on 23.

Rahnua on n.1,5M Cr.

Kolme kisaa kesken koska olemassa olevalla kalustolla ei pärjää. Tarvitsisin LM kilpurin ,jonka hinta Diilerillä 4 - 5 M Cr.

Seuraavaan leveliin matkaa vain 100000 XP:tä. lvl24 pääsis ajamaan loput Nyrre Eventistä tai toteamaan viimeisen auki olevan kisan lähtö listan... ...johonka ei taskaan löydy kalustoa...

Pari ehtoota ajanu Indianapolisin ovaalia NASCAR:lla , kisa 5 kierrosta , voitosta saa 90000 Cr. + 4400 XP

Pitäs vaan enää ajaa tota samaa kisaa 20 lähtöä... eli 100 kierrosta ,jos haluan levelin noston tai 40 lähtöä jos haluan hakata kaikki hillot kilpuriin.

Toinen asia on ,että kun NASCARIlla on ajanut n.5 lähtöä alkaa kone olemaan lepo. -> mosa remppa kustantaa 150000 Cr.
N.10 lähtöä ja muutama kolhu niin runko on kiero -> uudelleen hitsaus vain 250000 Cr.

Niin rahaa ? :

Saahan sitä myymällä noita autoja pois... useimmat autot palauttaa 5000 Cr. tilille... Niitä kaikkein kalleimpia autoja sitten ei voi myydäkkään...
Juurikaan niitä autoja mistä sitä rahaa oikeasti saisi... :seina




Jotenkin arvasin tämän ,että pelissä on jokin tälläinen perusvittumainen homma johonka se sitten pysähtyy. Miks jumalauta nää pelit on aina tehty tälläi että ne ei etene mitenkään sulavasti. Eihän nyt jumalauta kukaan jaksa ajaa samaa vitun rataa 5:ttä päivää putkeen !?

Eivät sitten voineet tehdä tähän peliin samaa systeemiä joka on NFS Shift:ssä ,eli kun pelaat netissä toisia vastaan niin XP nousee ja samalla saat rahaa.



Vois sanoa ,että melko vammaista touhua.... :mad:
 
Vs: Gran turismo keskustelua

primer sanoi
Oli joo ihan hauskaa ajanvietettä. Pimeällä ajo oli vaan olevinaan jotenkin kauhean vaikeaa. Jarrupaikat liian usein myöhässä ja nurtsi kutsui.


Juu, hyvät pelit oli. Täytyy kanssa virittää noi mikit seuraavaa kertaa varten. Harmi vaan kun piti kanssa lopetella vaan ajoissa, aamulla aikainen herätys.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

-JP- sanoi
Pari ehtoota ajanu Indianapolisin ovaalia NASCAR:lla , kisa 5 kierrosta , voitosta saa 90000 Cr. + 4400 XP

Pitäs vaan enää ajaa tota samaa kisaa 20 lähtöä... eli 100 kierrosta ,jos haluan levelin noston tai 40 lähtöä jos haluan hakata kaikki hillot kilpuriin.

Toinen asia on ,että kun NASCARIlla on ajanut n.5 lähtöä alkaa kone olemaan lepo. -> mosa remppa kustantaa 150000 Cr.
N.10 lähtöä ja muutama kolhu niin runko on kiero -> uudelleen hitsaus vain 250000 Cr.

Tota.. miks sitä runkoo pitä rukkailla? Eikö pärjää enää? Ja miks mosaa? Mä en ainakaan oo yhtäkään autoo vielä rempannut ja hyvin ne tuntuu menevän. Ainoastaan vanteita vaihdellut.. :) ja vaihdelly öljyt.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Hyeena sanoi
Yamapatchi tosin vihjaili jostain uudesta tulevasta ratista? Fanatec?
Ilmeisesti se oli sitten Thrustmaster T500 RS, joka sielta valikoista loytyykin, itse luulin tuon olevan joku jo olemassa oleva ratti..
..“unmatched steering accuracy, thanks to the built-in H.E.A.R.T (HallEffect AccuRate Technology)” & “16-bit resolution with 65,536 values in the wheel’s rotation”.


-JP- sanoi
Eivät sitten voineet tehdä tähän peliin samaa systeemiä joka on NFS Shift:ssä ,eli kun pelaat netissä toisia vastaan niin XP nousee ja samalla saat rahaa.
Yamagotsi twiittailuissaan lupaili taman tulevan jossain updatessa.. (GT6?)


Muuta roskaa..
As detailed yesterday, the first December update will include some sort of configuration option for mechanical damage. Kaz has yet to share a final date for the update, but in a new Tweet today, he did say that it's going to be available shortly.

The update that's planned for the end of the month will include an option for backing up your save data to other storage devices.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

mystinengalant sanoi
Paljos maksaa gt5 + ps3, ast?

Esim capi-onlinesta pakettina 345€. Sisältää 320gb version ps3 + gt5. Erikseen ostettuna kai pleikkarit halvimmillaan jotain reilu 300€, amazonista GT5 kotiintoimitettuna 45€(tuolta itse tilasin).
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Affenanmaalta 43,xxe kotio kannettuna peli.


http://www.youtube.com/watch?v=uL4acUz4nJw
;D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

mystinengalant sanoi
Paljos maksaa gt5 + ps3, ast?

Itse ostin Verkkokauppa.com:sta 360 eurolla peli + kone paketin. Vähän halvemmallakin olisi saanut esim. Gigantin verkkokaupasta, mutta oli muita syitä miksi halusin ostaa juuri tuolta. Rattien kanssa oli vähän vaikeampaa, loppu monesta paikasta kun kysyntä on kuulemma hieman rähjähtänyt lähipäivinä. Löytyi kuitenkin vielä Kärkkäiseltä hintaan 88 euroa tuo halvempi Logitech mitä hainkin. Ratti tuntuu ihan kohtuu hyvältä, on tarpeeksi isokokoinen ja kääntyy sen 900 astetta. Polkimet eivät ole kovin hyvät, ainakin jarruttaminen ABS pois päältä tuntui aika vaikealta. ABS asetuksella 1 sitten ajelin ja muut helpit pois päältä. Tällaiselle sunnuntaisuharille tuntuu ihan sopivalta valinnalta.

P.S. sohva + silityslauta ei tarjoa kovin hyvää ajoasentoa, pitänee keksiä jotain parempaa ;D
 
Vs: Gran turismo keskustelua

ast sanoi
Itse ostin Verkkokauppa.com:sta 360 eurolla peli + kone paketin. Vähän halvemmallakin olisi saanut esim. Gigantin verkkokaupasta, mutta oli muita syitä miksi halusin ostaa juuri tuolta.

P.S. sohva + silityslauta ei tarjoa kovin hyvää ajoasentoa, pitänee keksiä jotain parempaa ;D

Tänään lähti tulee täältä: www.wheelstandpro.com .. :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Tänään lähti tulee täältä: www.wheelstandpro.com .. :)
Miten tuolta tilataan? Onko kauankin abaut toimitus?
Tällä hetkellä telineiden saatavuus suomessa todella huono
 
Vs: Gran turismo keskustelua

cubeqtio sanoi
Tota.. miks sitä runkoo pitä rukkailla? Eikö pärjää enää? Ja miks mosaa? Mä en ainakaan oo yhtäkään autoo vielä rempannut ja hyvin ne tuntuu menevän. Ainoastaan vanteita vaihdellut.. :) ja vaihdelly öljyt.

Kaarre nopeudet Daytonassa laskevat (330 Kmh to 290 Kmh) , kiemurtelee suorilla ja tehot vähenevät. -> tuloksena 10 kpl sijoja 11- 12.

Rungon oikaisu + kone remppa -> Hopea pytty kaapinpäälle Voittajasta 0.020 jäljessä.... :-\

Tiedä sitten miten nuo levelit vaikuttavat asiaan. Kyseessä myös kilpa auto ,en ole huomannut ns.tavallisilla autoilla vielä samaa.

Vanteista....


Stantard autoihin ei vaihdella mitään... Stana ! :seina
 
Vs: Gran turismo keskustelua

nikob sanoi
Miten tuolta tilataan? Onko kauankin abaut toimitus?
Tällä hetkellä telineiden saatavuus suomessa todella huono

Tilasin viikko sitte. Pistivät mulle heti postia et viikon viive enne kun pystyy lähettää. Kuulemma johtuu GT5sta :)

Paypallin kautta rahaa menee heidän kaupan kautta. Ei oo vaikee operaatio.

Oliskos viimeistää huomen vähän GT5 online? :)
 
Vs: Gran turismo keskustelua

Lvl 16 nyt saavutettu... Koukuttava peli kyllä, iltaohjelma on aina ollut valmis kun töistä kotiin on menty :)
Oma paras nyrre aika 7:29, autona Evo 9 520 hv. Tehokkaimpia jarruja tohon kaipaisi, kerran käytiin nurtsilla ja sitten ei oikein riskillä uskaltanut ajaa. Ehkä renkaiden vaihto parempiin lisäisi pitoa myös.
Täälläkin alkaa pädillä ajaminen tuottamaan vähän ongelmia, no pakko vielä yrittää kun ei oikein ratti/poljin yhdistelmää viittis ostaa.
 
Vs: Gran turismo keskustelua

M.V sanoi
Lvl 16 nyt saavutettu... Koukuttava peli kyllä, iltaohjelma on aina ollut valmis kun töistä kotiin on menty :)
Oma paras nyrre aika 7:29, autona Evo 9 520 hv. Tehokkaimpia jarruja tohon kaipaisi, kerran käytiin nurtsilla ja sitten ei oikein riskillä uskaltanut ajaa. Ehkä renkaiden vaihto parempiin lisäisi pitoa myös.
Täälläkin alkaa pädillä ajaminen tuottamaan vähän ongelmia, no pakko vielä yrittää kun ei oikein ratti/poljin yhdistelmää viittis ostaa.

Onko abs päällä vai pois? Meinaan vaan kun aika moni auto tuntuu siltä kun ettei pysähtyis vaikka jarru on pohjassa, mutta kokeiltua hetki ilman absia ne saakin lukkoon ihan joka mutkassa ;D. Noh, kisoja joissa on kohtuupienet nopeudet ja tavallisia autoja voinkin ajaa ilman abseja, yhtään kovemmat pelit ja vaikeammat kisat on pakko laittaa se 1 päälle niin ei spinnaile joka mutkassa..

Tarvittais varmaan force-feedback-polkimet joissa ois dynaaminen jarruvastus ja abs-renkutus 8).
 
Takaisin
Ylös Bottom