Kaverin puolesta tässä kirjoitellaan ja kaipaillaan vinkkejä.
Elikäs auto vm 1990 Galant GTI.
Oireet:
Kun auton laittaa käymään muutaman tunnin seisonnan jälkeen, alkaa kiihdyttäessä todella raju nykimen ja vaikuttaisi kuin auto kävisi kolmella.
Moottorin lämmettyä oireet poistuvat ja meno maittaa hyvin. Autossa on kokeilta kahta juuri korjattua Ecua. Toisen boksin kanssa nykimen on hieman rajumpaa, tosin loppuu myös lämpöjen noustessa.
Löytyykö vinkkejä mistä asiaa lähtisi selvittämään?
Aiheeseen liittyen autoon on tehty 2000km sitten:
- Uudet tulpanjohdot (Accel) kokeiltu myös vanhoilla johdoilla uudemman kerran
- Uudet tulpat (Ngk)
- Toistamiseen uudet tulpat (Bosch)
- Kaasuläppä kotelon putsaus
- Uusi lambda anturi (Bosch)
- Ilmanputsarin vaihto
- Vikakoodit luettu, tuloksetta
- Kaikki alipaineletkut vaihdettu
- Uusi akku
- Lämpötila anturi vaihdettu (orggis)
- Ilmämäärämittarin liittimet putsailtu
- Tankin kuntotarkistettu
- Bensan suodatin
/Janne
Elikäs auto vm 1990 Galant GTI.
Oireet:
Kun auton laittaa käymään muutaman tunnin seisonnan jälkeen, alkaa kiihdyttäessä todella raju nykimen ja vaikuttaisi kuin auto kävisi kolmella.
Moottorin lämmettyä oireet poistuvat ja meno maittaa hyvin. Autossa on kokeilta kahta juuri korjattua Ecua. Toisen boksin kanssa nykimen on hieman rajumpaa, tosin loppuu myös lämpöjen noustessa.
Löytyykö vinkkejä mistä asiaa lähtisi selvittämään?
Aiheeseen liittyen autoon on tehty 2000km sitten:
- Uudet tulpanjohdot (Accel) kokeiltu myös vanhoilla johdoilla uudemman kerran
- Uudet tulpat (Ngk)
- Toistamiseen uudet tulpat (Bosch)
- Kaasuläppä kotelon putsaus
- Uusi lambda anturi (Bosch)
- Ilmanputsarin vaihto
- Vikakoodit luettu, tuloksetta
- Kaikki alipaineletkut vaihdettu
- Uusi akku
- Lämpötila anturi vaihdettu (orggis)
- Ilmämäärämittarin liittimet putsailtu
- Tankin kuntotarkistettu
- Bensan suodatin
/Janne