Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Aloitan uuden pollauksen hauskimmista kokemuksista.

Omat parhaat on kun tuolla eemelillä lähdin töihin yks aamu, taajamassa tiellä 200m näkyväisyyttä ja annan vähän happea että pääsee liikkelle. (oma suhisoo aika lailla). Noh sain vedätettyä kolmosen tupaan kun huomaan kauhistuneet ihmiset tien vieressä ja tien päässä ihmiset pysähtyy katsomaan ja juoksemaan tien yli. Vauhtia tilannehetkellä oli 50km/h ;D

Toinen on, ajelin edellä menevän perässä Oulussa, taajamassa 40km/h. Välimatkaa edellämenevään pidin reilusti ~50m, ja se ajoi samaa vauhtia kuin minäkin. Näin mentiin taas muutaman sata metriä, edellämenevä orkkisauto ohitti vanhan rouvahenkilön koiran kanssa, ja kun näkee minun auton kävelee mummeli ojaan koiransa kanssa ;D

Ja tuossa ~kk sitten ajelin moottoritiellä sunnuntai-maanantai yönä 2-3 välissä Helsinkiä kohti 85-95Km/h vauhdilla (rajoitus 120km/h) Näin keskikaistalla uuden karhean uuden auton parkissa. Ohitte päästäessäni autoon tuli valot päälle, ja lähti ajamaan perääni, ajoi ihan puskurissa kiinni vaikka tiellä meni varmaan 1 auto paris minuutis, joten ohi olisi päässyt. Eipä mennyt kauaa kun valot välähti ja ajoin rauhassa 300m päässä olevaan ramppiin ja pysäytin auton rampin päälle. Avasin oven ja haukkasin happea monen tunnin ajosession jälkeen ja poliisit tulee puhalluspilli kädessä juttelemaan:

"oliko sulla vaikeuksia ymmärtää tuota punaista valoa, näytäppäs ajokortti"

"ei ollut, ajattelin ajaa turvallisesti tänne sivuun, ettei tuu vahinkoa"

"se on sillä lailla että seuraavalla kerralla jos et pysähdy, niin me tilataan hyvin nopeasti piikkimattoa eteenpäin"

"no, jos mä olisin halunnut ajaa karkuun, olisin kai ajanut tällä vähän lujempaa" (tässä välissä toinen poliisi kiertää autoa ja auto röhnöttää melko miehekkäästi)

"mitäs te muuten keskikaistalla teittä?"

"valvoimme liikenteen järjestustä"


Ja poliisit häipyi tämän jälkeen. Niiden olisi pitänyt oikiasti sanoa, minkä takia pysäytti, mutta eipä kertonu. Muutenki oli aika tökeröt/tärkeilevät polliisit.


...ja ne lukuisat kerrat kun väännättää tota eemeliä taajamas ja päästää kaasun koiran lenkittäjän kohdalla ;D (oon kissi-ihmisiä)
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

Noh, joskus kauan aikaa sitte nuoruudessani mulla oli 100A Datsuni. Mattamusta, tummat etu- ja takasivulasit, rälläkkäalusta, 2" sivuputki, tummennetut etuvilut ja takavalot, ei puskureita ym. ym. kaikkea laillisuuden rajamailla olevaa amistuningia ;D

Yks ilta olin ajelemassa Harjavallasta Kokemäelle, lentävät oli parkissa linja-autopysäkillä ja poliisi lapa ojossa keskellä tietä. Ensin tuli kiire veivata kuskinpuolen ikkuna auki ettei tummennukset näkyis. Muutenkin vähän kylmi kun tiesi ettei ihan "laakista leimaan" -varustellulla autolla oltu liikenteessä. Kaiken muun hyvän lisäksi talvipakkaset oli murentanu liimaukset vasemmasta takavalosta, molemmat takavalon lasit oli putoillu ties mihin. Kätevästi olin sitten vetänyt nippusiteellä kiinni toisesta automerkistä "modaamani" takavalot joiden ympäriltä loisti kirkasta valoa vaikka muille jakaa.

Jotain täysin outoja hiippareita olivat, pikainen veikkaus oli että sinivuokot oli lähteneet Raumalta katselemaan maailmaa. Ainakin murteesta päätellen. Ensimmäiset sanat mitä poliisi sanoi oli "nyt se tupakka pois hampaista ja puhalla tohon". Heti tuli fiilis että nyt lähti kilvet. Seuraavaks poliisi pyysi ajokortin ja rekisteriotteen, toinen poliisi meni autosta tarkistelemaan tietoja ja toinen meni seisoskelemaan datsinin taakse rekisteriote kourassa, kierrettyään auton kertaalleen ja kytättyään renkaat. Siellä se vilkuili välillä rekisterotetta, välillä auton perää. Jonkin ajan kuluttua poliisi tuli takasin papereitten kans, lykkäs ne mulle ja sano "sulla on vissiin vähä kuoleentuneet jouset" Siinä paikassa meinas pokka pettää ihan täysin. Sain kuitenkin vedettyä avuttomuuskortin hihasta ja sanottua poliisille että "emmä tiedä näistä autoista yhtään mitään, kai se asia sitte niin on jos kerran niin sanot" Poliisi tokasi vaan että "hoida asia kuntoon ennen seuraavaa katsastusta", tottakai lainkuuliaisena kansalaisena lupasin niin tehdä. ;D

Vedet silmissä nauraen ajelin koko matkan Kokemäelle ihmetellen miten paljon "kädettömyys" helpottaa ihmisen elämää.

J.K. Eipä ole jäänyt ainoaksi kerraksi kun täysin tyhmäksi heittäytyminen on pelastanut sinivuokkojen kynsistä... ;D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

C-kadetin talvivarustukseen kuului melkoinen valopatteri ja kaikki juuri ja juuri kävelemään pystyvät pikkunassikat nyki aina äitejään hihasta ja osoitteli sormella. Huulilta pysty lukeen ihan selvästi: KATO, RALLIAUTO

Yks poliisi sitten kerran tutki lisävaloratsiassa niitä valoja ja ihmetteli kun pienemmissä ei ollu referenssilukua. Minä sille sitten, että se on 20 jos ei oo merkitty. Poliisi meinas että on laittomat. Noh aikamme tingattua se usko, että E-hyväksytty valo on laillinen vaikkakin ilman referenssilukua. Tai oikeestaan aiko tarkistaa ja tulla ilmottaan sitten. Mut oli kuulemma helppo tunnistaa ja kylällä nähtäisiin. Ei sen jälkeen koskaan tullu mainitaa niistä valoista. Kaks kertaa poliisit pysäyttäny sen jälkeen. Toisella kerralla leikin liukkailla ja toisella kerralla ei ajovalot ooppelissa toiminu. Sattu kummallaki kerralla olemaan joku virkaintoinen ja sitten tämä valojentarkastaja. Kummallakin kerralla se virkaintoinen hyökkäsi ekana valoja tutkiiin, mutta tämä toinen vinkkasi nätisti, että nyt pois sieltä, ettei tämä ooppelikuski muista ainakaan edellistä keskustelua ja lailliset ne on ;D (ei muuten ollu kummallakaan jälkimmäisellä kerralla enää lailliset kun joku tosiystävä hajotti yhden lampun ja jouduin laittaan pisteumpion siihen tilalle, ja nyt viikko sitten kuulin, ettei tuo koko lisävaloviritelmä ollut laillinen missään vaiheessa. Kävi ilmi kun Pajeroa katsastin ja siinä on kaks paria lisäreitä)
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

GSR sanoi
Vedet silmissä nauraen ajelin koko matkan Kokemäelle ihmetellen miten paljon "kädettömyys" helpottaa ihmisen elämää.

Tuohon kädettömyyten liitty omakin "poliisi tarina".

Edellinen auto oli 89' 9000 turbo Saabi. No ajelin sitten, joku ilta Lappeenrannan laitakaupungilla, vasemmassa etuvilkussa oli kosketus vika, jota en koskaan jaksanut korjata, eli se vilkku toimi välillä ja välillä taas ei. No laitoin vilkun sitten päälle ja yllätys yllätys sillon se ei juuri toiminu ja jostain poliisit ampu perään. No poliisit sitten pyäytti vähänmatkan päähän.

Alko välittömästi ketuttamaan tuo pysäyttäminen. Konstaapeli käveli siten autolle ja perus puhalluskoe ja rekisteriote. Niistä selvittyäni poliisi tokas:

Poliisi: Sinulla taitaa olla etuvilkku palanu.

Minä: Aijaa no mistäs sen sitten huomaa? (heittäydyin täysin tyhmäksi)

Poliisi: No sen takia se vilkuttaa sitä vilkun merkkivaloa niin nopeasti.

Minä : :eek: Ai siitäkö se johtuu. No on se hyvä että varasin huomiseksi merkkiliikkeelle ajan et ne voi sitten vaihtaa sen vilkunpolttimon.

Poliisi: No kyllä se on ihan helppo vaihtaa itsekkin, ei muuta kun lähimmälle huoltoasemalle ja otat polttimon irti ja vertaat hyllyssä oleviin ja ostat uuden

Minä: Enpä tuota tiedä, kun ei ole näitten autojen kanssa tullu pelattua. Mutta voinhan mie kattoo ohjekirjasta ja netistä vähän specsejä et miten ne vois vaihtaa.

Poliisi: Niin esimerkiksi netistä :seina ( sillä alko jo vissii nuorison uusavuttomuus ottaa päähän )

Minä: Ei kyllä mie taidan tehdä sillee, että vien tän sinne merkkiliikkeeseen ni jos se on helppo homma ni ei varmaan oo kallis ja ne hoitaa sen nopeasti ::)

Poliisi: NO teeppä sitten niin. Näkemiin ja turvallista matkaa.

Itselläni on helppo ku normaalisti pystyn kyllä pokerin pitämään oli tilanne mikä hyvänsä, mut ku se poliisi alko kävellä pois ni piti hammasta purra. Kaiken muun hyvän lisäksi olin juuri käynyt tallilla kokeilemassa ahtimesta välykset ja vaihtelemassa "apc" boksiin eeprommeja. Sormet oli öljyä täynnä niin silti vain poliisia koijattiin. :peukku
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

Oltiin kesällä ajelemassa kaverin jdm-MX-5:llä Hämeenlinnan lähellä rauhallista maalaistietä ja yhdessä risteyksessä oli puhallusratsia. Kaveri pysäytti auton ja miespoliisi tuli auton viereen vasemmalle puolelle ja työnsi pillin suuhun minulle eli matkustajalle. Ei siis huomannut RHD:ta, kun katto oli kiinni ja auto madallettu.

Sen jälkeen jatkettiin matkaa ja todettiin, että pakko palata samaa reittiä takaisinpäin, kun oltiin menossa väärään suuntaan. No palattiin risteykseen ja tietysti taas pysäytettiin puhaltamaan. Tällä kerralla naispoliisi huomasi ohjauksen oikealla ja puhallutti kuskin eli kaverin.

Samaan aikaan äskeisen matkustajan puhallutuksen tehnyt miespoliisi katsoi tosi tiukasti kohti. Hetken aikaa mietin, että tuleeko ongelmia mutta eipä tullut vaan päästiin jatkamaan matkaa. Saatiinpa hyvät naurut ;D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

No tänään tuli härnättyä volvo t4 ei edes päässyt GTI lankkua karkuun tunki vaan mustaa savua putkesta ja suhautteli joku dumppi tais olla säädöt volvossa pikkusen pielessä kun ei jättänyt lanceria.
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

marko_h sanoi
Oltiin kesällä ajelemassa kaverin jdm-MX-5:llä Hämeenlinnan lähellä rauhallista maalaistietä ja yhdessä risteyksessä oli puhallusratsia. Kaveri pysäytti auton ja miespoliisi tuli auton viereen vasemmalle puolelle ja työnsi pillin suuhun minulle eli matkustajalle. Ei siis huomannut RHD:ta, kun katto oli kiinni ja auto madallettu.

Itsellä oli hieman samanlainen tilanne kesällä kun olin tulossa Alastarosta. ;D

Ypäjällä oli puhallusratsia ja siihen oli pysäytetty jo pari autoa. No siinä hetken aikaa jonottelin ja sitkun tuli mun vuoro nii poliisimies hetken aikaa tuijotteli et missäs kuski on. :D

Itekkin ihmettelin mitä nyt tapahtuu. Kävi jo mielessä et joudunko ruuvaamaan vasemman ikkunan alas ja yritän sieltä kurottaa pilliin... No muutaman sekunnin siin ihmeteltiin ja sit poliisi osasi tulla oikealle puolelle. ;D

Harmitti jälkeenpäin kun ei ollu ketään kaveria just sillo mukana. Olis varmasti saanut puhaltaa. :D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

legendaarinen rhd tapaus...

Eli köh amisteltiin juuri tulleilla rhd galantilla / legnumilla... Juoduttiinpa sitten perä kanaa puhalluskokeeseen... Itse olin ensimmäisessä autossa ja poliisi kävelee vasemmalle puolelle. Itse ottaneena sitten istuskelin vasemmalla puolella... Yritin jo poliisin kävellessä ikkunan luokse viittoa toiselle puolelle... Noh ei se tajunnut.

Ikkuna auki ja "iltaa"
poliisi "Iltaa iltaa ja pitkä puhallus"
Tokaisin "toinen puoli"
Poliisi karjahti "PUHALLUS"
Itse huudahdin "Eihän mulla tätä rattiakaan ole!" ja näytin käsillä ettei oo mistää mistä ohjata.
Poliisi kumarsi alemmaks ja tuhisi "ähh"

Noh sitten se meni puhalluttamaan kuskin ja eipä siinä sitten mitään muuta... Käveli oikealta puolelta kaverin autolle ja meni vasemman ikkunan viereen ja kumartui ja taas ähisi kun joutui vaihtamaan puolta....

Magliteä heilutteleva poliisi alkoi sitten kyselemään innoisssaan kaikkea autoista, turisivat sen verta että kaveri sai about 10 auton jonon taakse :)
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

93_GTI sanoi
No tänään tuli härnättyä volvo t4 ei edes päässyt GTI lankkua karkuun tunki vaan mustaa savua putkesta ja suhautteli joku dumppi tais olla säädöt volvossa pikkusen pielessä kun ei jättänyt lanceria.

Noissa T4 volvoissa oli aikoinaan semmonen pieni ylivoimisuus, että yhdessä oli sinipuna valot maskin takana. Roissa useampikin kaveri erehty härnään T4:ää ja sai kunnon maksukehoituksen ;D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

tepi sanoi
legendaarinen rhd tapaus...

Eli köh amisteltiin juuri tulleilla rhd galantilla / legnumilla... Juoduttiinpa sitten perä kanaa puhalluskokeeseen... Itse olin ensimmäisessä autossa ja poliisi kävelee vasemmalle puolelle. Itse ottaneena sitten istuskelin vasemmalla puolella... Yritin jo poliisin kävellessä ikkunan luokse viittoa toiselle puolelle... Noh ei se tajunnut.

Ikkuna auki ja "iltaa"
poliisi "Iltaa iltaa ja pitkä puhallus"
Tokaisin "toinen puoli"
Poliisi karjahti "PUHALLUS"
Itse huudahdin "Eihän mulla tätä rattiakaan ole!" ja näytin käsillä ettei oo mistää mistä ohjata.
Poliisi kumarsi alemmaks ja tuhisi "ähh"

Noh sitten se meni puhalluttamaan kuskin ja eipä siinä sitten mitään muuta... Käveli oikealta puolelta kaverin autolle ja meni vasemman ikkunan viereen ja kumartui ja taas ähisi kun joutui vaihtamaan puolta....

Magliteä heilutteleva poliisi alkoi sitten kyselemään innoisssaan kaikkea autoista, turisivat sen verta että kaveri sai about 10 auton jonon taakse :)
No siinä vaiheessa kun poliisi karjahti, että puhallus, niin itse olisin kyllä puhaltanu piiiitkän puhalluksen ja katsonut jepen ilmettä kun mittari heilahtaa, kun kerta mainittit että olit silloin hieman maisteissa vänkärin penkillä. ;D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

niin no sai siinä annettua takaisin että ei oo rattiakaan :)
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

Joku sunnuntaiaamu ajelin g-sigmalla kotia kohti... Mäessä oli sitten poliisin puhallusratsia, joka eteni seuraavasti:

Poliisi: Huomenta
Minä:Huomenta huomenta...
P: Aika hieno peli, onko vanhakin?
M:Jaa tämä, on kai tämä jostain seiskytluvulta.
P:Juu juu, no noita ei enää paljon liikenteessä näe. Turvallista matkaa!
M:Kiitokset, hyvää päivänjatkoa :)

eli eipä paljon puhalleltu :D
 
Vs: Hauskat kokemukset autolla ajaessasi

No minun hauskin kokemus ei varsinaisesti ole ratin takaa, vaan kanssa-autoilijasta.
Vanhempi pariskunta ajeli hiljakseen kerrostaloalueella ja pysähtyi päästämään minut yli suojatieltä. Samalla huomasin että lenkkikengäthän siellä auton katolla siististi nökötti. Yritin käsimerkein näyttää että pysähtykää että katolla on jotain. Molemmat vilkuttivat Nissanista iloisesti takaisin, katsoivat toisiaan ja jatkoivat matkaa.

Varmaan miettivät " on toi nykynuoriso mahotonta kun tuollai ventovieralle näytellään

.... mutta missäs ne mamman lenkkitossut on??" ;D

Näin jälkikäteen ajateltuna saattoihan ne käsimerkit ymmärtää: SEIS! olen todella päästäni vialla :-[ ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom