Eli tässä tämmösen huomannu j.mittarin asennuksen jälkeen.Ku starttaa "kylmän" auton,niin jännite pomppaa heti n.14v,ja n.15-30min päästä se onkin n.13,5v..mistähän vois alkaa syytä/vikaa ettiin?Laturist ainakin laakerit ja hiilet on kunnos..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Jepjep,mut sillon kun auto on lämmin ja kuormittaa,niin kierrosten nostaminen kaasul ei auta/tehoo mitenkään..T. Laakso sanoiJa huomaa, kylmä auto käy paljon korkeampaa tyhjäkäyntiä kuin lämmennyt. Silloinhan se laturikin pyörii vinhemmin
Tepi sanoimutua:
Esku vois vaikka antaa täydellisen selostuksen autonsähköjärjestelmästä, latausvirta/jännitekäppyröistä ja vaihtovirtalaturin kuormitus/jännitekäyrästä tai sitten google.
Noup.Ja itseasiassa toi "ohjaus" mittarille on otettu soittimen "remotesta",mut kun piuhat on kunnos niin eipä oo pahemmin heittoo..Ja tänään tein uutta testiä auton olles jo lämmin.Ajovalot/"pikkustereot" päällä,jonka jälkeen takalasin lämppäri päälle,ei vielä mitään,sit sumarit päälle(200w),jonka jälkeen "hetkellisesti" tiputti n.12volttiin,jonka jälkeen annoin kierroksia n.4t asti,jonka jälkeen jakso ite pitää norm. jännitettees,ja sen jälkeen vielä triplapitkät päälle,jolloin tiputti alle 12v,ja kierroksien nostamisellakaan ei kuitenkaan nostanu enää norm. latausjännitteeseen,mut eipä taida olla ihmekkään,tos vaihees on kuitenkin jo aika kuormitus..P.Seppänen sanoiSä sanoit mittarin näyttävän noin 13,5V mut jos mittaat suoraan laturin liitimistä veikkaan et näyttää 13,6-13,9
ST sanoiSen tiän et se on 65Ah,mut onko se sen latausvirta,vai onko l.virta suurempi(akuishan on erikseen Ah ja "suurin luovutettava virta",mut mites latureis?)?sen oon kerinny kattoon et n.70A rupee kyllä jo hyytyyn..