Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Vesku sanoi
VW golf mk1 diesel... siis hitto mikä läjäp...kaa...

Appiukolla on datsunin lavis, sekin on aikas kauhea..

SA-ajoneuvoista pulla-UAZ ja GAZ-66, oli myös mielenkiintoisia..
Myöskin yksi ääni VW golf mk1 tosin tuo oli bensa versio millä mä huristelin.... kyllä palo hermot ois tehny mieli polttaa koko natsiliikutin
 
alfadatsun sanoi
Eilen sain käyntiin ns.katko AA-fordin,eli kuorma-auton 20-luvulta jonka akseliväli oli alle 2 metriä
Sillä ajo oli aika karmeaa,en kovin kesken usko että karmeampaa tulee vastaan 8)
Tässä muuten kuva moisesta laitteesta,epäilen että topiikkiin ei juuri karmeampaa laitetta tule. ;D
katko2.jpg

::) ::)
 
;D No tuo kyllä taitaa vetää pisimmän korren... Ainakaan itsellä ei ole mahdollisuutta pistää tuosta paremmaksi. :p
 
itellä joku -80 luvun loppupuolen citröän bx gti.aivan hirvee kulkine.oli hieman rikki se peränkorkeuden säätö siinä vehkeessä.sai jotain1/2 tuntii ootella että se nousi ja pääsi lähteen matkaan.ja ah se ajo elämys :-\ kiihtyvyyshän oli gti taso,tai sit ei ;)
 
Renault Twingo..Ihan ku jotain venettä ajelis. Toinen oli Opel Kadetti farkku. Ihan järkyttävän huono..Lisäksi Ford Transit muistaakseni 70 luvun lopulta. Ihan karsee auto.
 
Jaa kauhein mitä on sattunut kohdalle, on ollut 127fiat eli rata kaks laiska! vuosimallia en edes uskaltanut kysyä! Kiva vehje imatralta joutsenoon kaatosateessa, ja autoon sataa sisään! Bon Appetit :peukku
 
Olette vain tottuneet ajamaan japanilaisilla. Kiikkerällä autolla kun pelko persiissä ajaa niin eihän sitä sen jälkeen muilla uskalla rauhassa ajaakaan. Sitten päivitellään huonoa tuntoa tiehen joka tarkoittaa toisaalta sitä, että muissa kun japskeissa ei hyvällä tiellä ajettaessa tärise koko auto ja ratissa ei tunnu kaikki renkaan kohdalle osuvat sepelinpalaset  ;D

Päivitystä tulee pahimpiin autoihin kyllä nyt.

- Citroen AX : Yksipuolainen vempula ratti, noin 700kg painoa, ~1100cc isolohko. Ai että kuinka täriseekään ja mulkuaa joka puolelle jo 60-70km/h vauhdissakin. Huiput noin 110km/h.

- Opel Vectra (about '92) : Viimeisen päälle löllö ja veltto alusta, samanlainen kahdessa ajamassani yksilössä.

- Renault Clio (toiseksi uusin malli n.'04) : Ei muuta, mutta ohjaus tuntuu tulevan viiveellä.

- Toyota Corolla (90-00) : Muutamia tuon ikäisiä Corolloita on tullut ajettua ja yhtä karmeita jokainen. Muovit rämisee, älytön melu kuuluu ulkoa, yhtä kiikkerän oloisia (ainakin vanhempi malli) kuin mainitsemani AX. Kytkimen toiminta, kuten suurimmassa osassa japanilaisissa. Tuohan on tottumiskysymys, mutta jos johonkin muuhun tottuu tuon jälkeen niin ei siihen enää takaisin totu.
 
Intin Zil 131 tai sen jatkoviritelma Ars 1:nen. aivan kauheita ajaa ja toimintavarmuudesta ei tietoakaan
 
Renaultin "työkunta-auto" siis semmonen mitä telelaitos ja VR käytti. niitä ei enää paljon nää. Melkein neljä metrii korkee, ja akseliväli pikkusen pitempi. Kuski istuu etupyörän päällä ja takaylitystä on kolmatta metriä.

Tuut metsän takaa peltoaukeelle, ni jo 2m/s sivutuuli riittää kaatamaan auton poikittain vastaantulijain kaistalle.

Liian pieni kone senkoon vehkeeseen ja vaihdevivustossa klappia. Vääntö ei riitä ja sit kun saat sen liikkeelle ja vauhtiin ni sit on kaikki vaihteet häviksissä.

Jarrupolinta painoit ni ei tapahtunu mitään, kunnes yhtäkkii melkein pohjassa BÄNG, kaikki pyärät lukossa!!!

Sitte vielä lakkas kytkin palauttamasta, et piti aina varpailla vetää se takasin ylös!

Sittemmin eräs "kevyen musiikin kokoonpano" osti sen keikkabussiks ja pudottivat kardaanin vauhissa tielle ja särkivät vaihelaatikon saksassa. Sinne jäi.

Rauha hänen muistolleen!
 
Lada oli aika kauhee. Joskus vuosia sitten pari kertaa ajanu, sai koko ajan veivata rattia edestakas :driver, kääntösäde helvetin iso ja kaikinpuolin kauhee.
Talbot :seina kerran ajanu pari kilometriä enkä ikinä enää kokeile. Vaihdekeppi ihan löysä ja vaihteet sai arpoa
 
Kauhein kokemus taitaa olla joku ysikyt luvun Fiat Uno, lainassa korjaamolta siksi aikaa kun Pajero oli jakopääremontissa. Käyntiin kun sai muutaman yrityksen jälkeen niin hörisi ja pörisi ihan ku olis ajanu hevosella eikä autolla. Tankissa piti olla mittarin mukaan bensaa vaikka kuinka, mutta kissanviikset, pääsin vissiin 2km päähän pajalta ni ryki hetken ja sammu, bensa loppu ;D No eiku uutta suoleen kävellen huoltsikalta. Sit ku sai 10 litraa tankkiin ni starttas, mut ampu uskomattoman panoksen putkesta, ehkä arviolta 15sek starttauksen jälkeen ;D Muutenkin vähä sen tuntunen vehe että oliko tässä kumipyörät vai oliko ne sittenkin puuta. :peukku

Hyvänä kakkosena tulee kaverin kakslitranen ooppeli vectra, vaihteet oli aivan mitä sattuu, ykköstä kun löi normaalisti silmään niin meni pakki päälle :nykii ja vaihteet muutenkin vähän sitä sun tätä ja varsinkin sitä. Ajotuntuma muutenkin kyllä semmonen että ei kyllä kovin pitkälle uskaltanut "ajaa" (nimenomaan, kyllä se kävi pikemminkin liikunnasta kun ohjaustehostinkin oli lirauttanut mehut pihalle) :driver
 
Appiukon vanha 84 ford fiesta. :seina Ei kulje mihinkään, pieni, nitisee joka paikasta ajoi miten vaan ja tosi heikko kestämään. Kyseisestä autosta meni samalla kerralla kun oli lainassa: kaasuvaijeri poikki ihan toisesta päästä, vänkärin ajovalo oikosulkuun, kuskin ovi jäi jumiin ja kaiken huipiksi katkesi pakoputki :seina Olen erittäin vahvasti vältellyt kyseistä auto enään lainaamasta.
 
alfadatsun sanoi
alfadatsun sanoi
Eilen sain käyntiin ns.katko AA-fordin,eli kuorma-auton 20-luvulta jonka akseliväli oli alle 2 metriä
Sillä ajo oli aika karmeaa,en kovin kesken usko että karmeampaa tulee vastaan 8)
Tässä muuten kuva moisesta laitteesta,epäilen että topiikkiin ei juuri karmeampaa laitetta tule. ;D
katko2.jpg

::) ::)

Asiallisen näköinen laite..... Mäkin haluun tommosen
 
Tuukka sanoi
Lada oli aika kauhee. Joskus vuosia sitten pari kertaa ajanu, sai koko ajan veivata rattia edestakas :driver, kääntösäde helvetin iso ja kaikinpuolin kauhee.
Talbot :seina kerran ajanu pari kilometriä enkä ikinä enää kokeile. Vaihdekeppi ihan löysä ja vaihteet sai arpoa
Sähän haukut kaikki parhaat lyttyyn! ;D No ei kyllä se riippuu niin siitä missä ajaa ja miten. Täällä jumalan selän takana kun tiessä on 1/2 auton kokosta monttua niin talbotin jousitus oli erittäin mukava. ;D Sillä ei paljoo ollu merkitystä että ei se kulkenu kun 120 ja motarilla piti mutkaan hidastaa 70:n. Ettei kaatunu. ;D Mutta oikeesti kaikkein mukavin jousitus näillä paskateillä. Heti kun autossa on kunnollinen jousitus niin että sillä voi ajaa motarilla niin kotiin joutuu körötteleen 20:ä jos aikoo hampaansa säilyttää. ;D Kummatkin muuten Lada ja Talbot oli yllättävän luotettavia maineeseensa nähden.
 
Tuukka sanoi
Lada oli aika kauhee. Joskus vuosia sitten pari kertaa ajanu, sai koko ajan veivata rattia edestakas

ittekin veivaan ladaa mutta siinä samalla lumipenkat pöläjää(mitkä penkat). auto pitää ottaa extreeminä, jokainen reissu oma seikkailu. hiekkasäkki perässä vakauttaa perää kummasti.
 
Suzuki Alto vuosimallia 1985! 3-syl 850cc, n.30hp ja painaa saman verran ku pulkka. Muuta ominaisuutta siinä ei ole muutakuin sen saa itsestään nostettua pois ojasta ja tod. taloudellinen! n.4L/100km. :peukku

Toinen ehoton on myrkyn vihreä Datsun 150y farmari! Ajotietokone ja nahkasisusta vakiona! :D Hullu peli ottaa talvella pikku slalomia..  ;D pitkää luistoa!
 
Gallu sanoi
Tuukka sanoi
Lada oli aika kauhee. Joskus vuosia sitten pari kertaa ajanu, sai koko ajan veivata rattia edestakas :driver, kääntösäde helvetin iso ja kaikinpuolin kauhee.
Talbot :seina kerran ajanu pari kilometriä enkä ikinä enää kokeile. Vaihdekeppi ihan löysä ja vaihteet sai arpoa
Sähän haukut kaikki parhaat lyttyyn! ;D No ei kyllä se riippuu niin siitä missä ajaa ja miten. Täällä jumalan selän takana kun tiessä on 1/2 auton kokosta monttua niin talbotin jousitus oli erittäin mukava. ;D Sillä ei paljoo ollu merkitystä että ei se kulkenu kun 120 ja motarilla piti mutkaan hidastaa 70:n. Ettei kaatunu. ;D Mutta oikeesti kaikkein mukavin jousitus näillä paskateillä. Heti kun autossa on kunnollinen jousitus niin että sillä voi ajaa motarilla niin kotiin joutuu körötteleen 20:ä jos aikoo hampaansa säilyttää. ;D Kummatkin muuten Lada ja Talbot oli yllättävän luotettavia maineeseensa nähden.

Joo, ei Ladoja ole tienvarsille levinneinä näkyny kovinkaan usein, mutta siinä lajissahan kärkisijaa on jo pitkään pitäny Opel (Olen Paska En Liiku). Ja mitä tuohon jousitukseen tulee niin kaikista autoista mitä olen ajanu tai ollu kyydissä, ehdottomasti paras alusta on Lincolnissa
 
karmein auto millä olen ajanut on ehdottomasti armeijan zil maastokuormaauto. auto on ajettavuudeltaan kun panssarivaunu, ainoo vaan että pasi on paljon parempi ajaa kun kyseisenlainen laite. maastossa ryssän peli vielä menettelee, mutta kunhan päästään maantielle niin helvetin portit aukeavat. :p onhan siellä nokalla todellakin se v8 bensa kone jossa ei tehosta ole puhettakaan...
 
Karmein auto on ollu kaverin Volvo 940... Kaasu poljin oli heti suoraan -80 luvun raktorista, Kytkin vielä pahempi. Ja kaveri kehu autoa maasta taivaaseen ;D Yritä siinä sit ajaa hymysuin.... :seina :driver
 
pulkkinen sanoi
Karmein auto on ollu kaverin Volvo 940... Kaasu poljin oli heti suoraan -80 luvun raktorista, Kytkin vielä pahempi. Ja kaveri kehu autoa maasta taivaaseen ;D Yritä siinä sit ajaa hymysuin.... :seina :driver

Ilmankos Volvokuskit onkin liikenteessä pahimpia ääliöitä
 
Avolava mosse. Siitä kyllä hauska peli että mitä huonommat olosuhteet sitä paremmaksi auto tuli ajaa.. :driver
 
pajero22 sanoi
Avolava mosse. Siitä kyllä hauska peli että mitä huonommat olosuhteet sitä paremmaksi auto tuli ajaa.. :driver
Jos se on suunniteltu Venäjän olosuhteisiin (siis sen aikaisiin milloin se on tehty)
 
Tuukka sanoi
Gallu sanoi
Tuukka sanoi
Lada oli aika kauhee. Joskus vuosia sitten pari kertaa ajanu, sai koko ajan veivata rattia edestakas :driver, kääntösäde helvetin iso ja kaikinpuolin kauhee.
Talbot :seina kerran ajanu pari kilometriä enkä ikinä enää kokeile. Vaihdekeppi ihan löysä ja vaihteet sai arpoa
Sähän haukut kaikki parhaat lyttyyn! ;D No ei kyllä se riippuu niin siitä missä ajaa ja miten. Täällä jumalan selän takana kun tiessä on 1/2 auton kokosta monttua niin talbotin jousitus oli erittäin mukava. ;D Sillä ei paljoo ollu merkitystä että ei se kulkenu kun 120 ja motarilla piti mutkaan hidastaa 70:n. Ettei kaatunu. ;D Mutta oikeesti kaikkein mukavin jousitus näillä paskateillä. Heti kun autossa on kunnollinen jousitus niin että sillä voi ajaa motarilla niin kotiin joutuu körötteleen 20:ä jos aikoo hampaansa säilyttää. ;D Kummatkin muuten Lada ja Talbot oli yllättävän luotettavia maineeseensa nähden.

Joo, ei Ladoja ole tienvarsille levinneinä näkyny kovinkaan usein, mutta siinä lajissahan kärkisijaa on jo pitkään pitäny Opel (Olen Paska En Liiku). Ja mitä tuohon jousitukseen tulee niin kaikista autoista mitä olen ajanu tai ollu kyydissä, ehdottomasti paras alusta on Lincolnissa

paras pilailuväline toi larppa on, parhaat vipat saa kun ohitat helvetin pitkää autojonoa ja ihmisten päät kääntyy samalla luet huulita että:"hitto meinaako toi lada mennä ohi".
 
En nyt yksittäistä pahinta osaa heti sanoo mutta kärkipäässä on kakkos koppanen golffi: kytkin raskaampi ku ford traktorissa vuodelta 70- jotan, ja ohjauski melkein. Oli siinä sitte kännikuskina kiva pyöritää kylää :p.
Laiskin on varmaan Mersun 2.0 riisseli vuodelta 83tjsp, sanoin kuvaamaton kiihtyvyys ;D .
SA autoista UAZia sain kokeilla... en onneks ajomääräystä ko. laitteeseen koskaan saanu ;D

Meganee täällä monet parjaa, mutta mielestäni kyllä ajettavuus on auton parhaita puolia. Itseäni autossa haittaa eniten toi onnenpyörä vaihteisto, yliherkät jarrut ja se, että siinä istutaan yhtä korkeella ku pakettiautos ::). En kiellä etteikö se olis yli ohjaava, mutta ne on taas jo maku asiaoita. Taitaa muutenkin olla toi äipän nykyinen -01 Megane classic olla joku tiukemman kontrollin läpi käyny ku ei vie mitään suurempaa ongelmaa ollu ;D Toi Ex-Gti Lankku oli taas niin aliohjaava, että meinas talvisin aina välillä loppua tien leveys kesken :nykii

Meganea huonommista tulee heti mieleen -04 Lancer Comfort farkku siis 1,6 "maasto jousilla" : käyttäytyy aliohjaavasti, mutta tietyssä pisteessä perä lähtee aivan varoittamatta omille teilleen. Lisäksi liian kevyt ohjaus maantie ajoon, tosin kaupungissa mukava pyöritellä. 2,0 Sportti alustainen onkin sitten jo ihan toista luokkaa.

Ei unohdeta ooppeleita ;) Joku -00 Astra farkku muuten ihan ookoo, mutta mielestäni suunnattoman raivostuttava piire, että kaasu jää normaali vaihteen vaihdossa "roikkumaan" korkeille kierroksille.(tais olla uudes S40:ssä sama "vika") Ja erityisesti isoilla talvikengillä ajetteassa saa toivoa ettei joudu jarruttamaan äkkiä sillä ku kengät saa jalkatilan muoveista polkimelle asti on jo myöhäistä. :nykii
Tulipahan avauduttua ::)
 
Taitaapi olla audi 80. Vuosimallia 87. Mutta varmaan johtui siitä että oli vaihdettu madallusjouset ja alusta oli kirjaimellisesti kivireki. Tuntui kyllä jokainen montu perseen alla.
 
Ei riitaa eikä herneitä,keskimäärin tuntuu olevan Kriteeriot turhankin korkealla.
Suurin osa ajokeista on aivan ns.normaalibilikoita,
kyllähän niilläkin pärjää ja ajaa ennenkuin kävelee ;D
 
alfadatsun sanoi
Ei riitaa eikä herneitä,keskimäärin tuntuu olevan Kriteeriot turhankin korkealla.
Suurin osa ajokeista on aivan ns.normaalibilikoita,
kyllähän niilläkin pärjää ja ajaa ennenkuin kävelee ;D

Joo, joku muu saattaa tykätä ajaa jollain millä minä en. Esimerkiks yks kaveri tykkää ajaa Opel Asconalla, sillä on ollu niitä monta. Minä en tykkää, semmonen on kauhee ajettava ja jos ajaa pitkän matkan niin mulla ainakin on joka paikka kipeenä. Semmosessa on ne polkimet mulle liian lähellä, tulee polvet kipeeks. Itse tykkään ajaa jenkillä ja myös Pajero on aika hyvä. Oikeastaan kaikki pienet autot on kamalia. Niihin ei mahdu kunnolla istumaan
 
Mahtuminenkin lienee melko yksilöllistä ja vaatimustasot erilaisia. Itse en tosin ole edes kahta metriä (196 cm) mutta kohtuu hyvin olen mahtunut useimpiin autoihin. Koon vuoksi hankalia ajettavia ovat olleet Fiat 126, Kupla ja Kleinbus. Omia autoja on ollut mm. kaksikin Opel Corsaa joissa oli jo ruhtinaalliset tilat edellämainittuihin verrattuna.

Oletko paljonkin isompi vai loppuuko tila leveyssuunnassa ensin? ;D
 
En ole isompi vaan pienempi, mutta en silti tykkää ajaa ooppelilla enkä millään pikkuautoilla. Mutta niinku sanoin, joku muu voi tykätä semmosesta mistä minä en
 
toi oma lanceri oli tänää kauhein auto ajaa ikinä :D hinattiin se maalaamolle..
penkkinä toimi autonrengas.. koelautaa ei oo kii.. lasit puuttuu valot puuttuu kaikki on karsittu pois..
oli iha älyttömä huono ajaa..
samaa tasoa mk2 golffin kans
 
Territorial_ sanoi
toi oma lanceri oli tänää kauhein auto ajaa ikinä :D hinattiin se maalaamolle..
penkkinä toimi autonrengas.. koelautaa ei oo kii.. lasit puuttuu valot puuttuu kaikki on karsittu pois..
oli iha älyttömä huono ajaa..
samaa tasoa mk2 golffin kans

Mulla oli joskus vähän aikaa semmonen golffi ja se oli PASKA ajaa ja muutenkin PASKA
 
Saatanan hauska juttu, naurettiin tolle kaverin kaa!

Toinen saman kategoriaan kuuluva auto on seat ibiza, aika järkky peli, tosin sxi mallin kone oli aika mainio, mutta se ajettavuus .......... :-X



Territorial_ sanoi
toi oma lanceri oli tänää kauhein auto ajaa ikinä :D hinattiin se maalaamolle..
penkkinä toimi autonrengas.. koelautaa ei oo kii.. lasit puuttuu valot puuttuu kaikki on karsittu pois..
oli iha älyttömä huono ajaa..
samaa tasoa mk2 golffin kans
 
´62 Mersu linja-auto oli myös aika kauhee. Ei ohjaustehostinta ja vaihdekeppi selän takana ja niin perkeleen tiheet välitykset että kakkosella sai lähtee ja kun ajoi 80 niin kone huusi armoa niin perkeleesti. Hieno auto muuten kyllä
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Intin VW LT45 josta vanhemmat kuskit oli ruuvannu syötöt minimiin ;D Oli muuten kauhee ajaa loskapaska kelillä kajaanissa ampuradalle ku ei jaksanu mennä 2:sta isommalla :D Kohta alko liikkuun ku syöttöö taas ruuvas mutta ajomukavuus ei parantunut yhtään :/ Ja toi UAZ, mä haluasin just tommoisen mettärymyämis-autoks, ei tartteis peltejä varoo ja menis mukavasti ku laittas länsikoneen pellin alle :peukku
 
Vs: Re: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

wiketys sanoi
vanha 84 ford fiesta. :seina Ei kulje mihinkään, pieni, nitisee joka paikasta ajoi miten vaan ja tosi heikko kestämään.

Löytyihän tämäkin sentään! ;D Aikoinaan kans tällaisella joutunut ajamaan. Rattia sai veivata kolme kierrosta, ennenkuin pyörät liikkui, ja sateella ajellessa kastui jalat... Sanomista oli sekä autossa että sen kunnossa! :seina

Sori vaan, kun nostelen tämmöisiä liitukaudella tehtyjä topikkeja (kirjoittaessa jo tuli varoitus, että ookko nyt IHAN varma, ettei kannata aloittaa uutta ketjua... ;) ), mutta vastarekisteröityneen on tietty kollattava noita arkistojen aarteita. ;D 8)
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

renault 5 ;D ja twingo :seina
ei tulis mieleenkään edes kokeilla enään kun kerran joutu työmaalla kärsimään..
ja galantti on pari päivää ollut aikamoinen taistelun kohde.. ei toiminu taas millää..
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Pääsin tesettään emännän pikku veljen ford orionia ja totesin heti pirttiin istuessani, että ei jumalauta... Oli todellakin tehty TOSI teinille koko "auto" Kaiken huipuksi meinasin melekin tahallani saattaa auton lunastus kuntoon, mutta vasta puolen jarru toimivat liijan hyvin :) Nyt auto tosiaan lahoaa pihan perällä sään armoilla ja minähän tietenkin käyn tilaisuuden tullen aina moksimassa milloin milläkin orionia pahemmaksi, että pysyy kans pois liikentestä ;D
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

En nyt muista mitä mallia, kuitenkin 90-luvulta. Jouduin kerran ajamaan yhdessä muuttohommassa Chevrolet Astrovania. Alusta oli kuin olisi ollut pahvilaatikko hyytelömassan päällä ja ohjaus rajusti ylitehostettu ja tunnoton. Vanhassa ruohonleikkurissakin mökillä on parempi ajettavuus.
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Taitaapi olla mökillä oleva nykyinen peltoauto, datsun 140a. takapäästä puuttuu iskarit tällä hetkellä kun sylkivät öljyt pientareelle. on muute hauska ajettava kun ei tiedä mihin suuntaan se perä seilailee pelkkien jousien varassa, hauska mutta hirveä ajettava ;D :driver
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Järkyin liikenteessä oleva (siis noin vuonna -92/-93) tais olla kaverin faijan Fiat Uno jollain 0,9 litrasella myllyllä.
Heitin kaverin ja sen mutsin aikoinaan Helsinkiin sillä, ne istu takana ja mulla muija vieressä eli neljä henkeä,
polkaisin lämän tiskiin Kivenlahden nurkilla ja Suomenojan nurkilla oli vauhti huipussaan eli 130 kmh ja kyyti oli aika :-X ;D
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Ei kyllä itellä oo kunnon kokemusta vielä monestakaan autosta, mutta ikä jos otetaan huomioon niin Kia Cerato (uusi) ainakin on semmonen auto mitä en ottais edes pellolle. On nimittäin kauhea tuulipussi ja ainakin 1.6:n koneen äänet on raaemmat kuin omassa Lancerissa.

Muiden parjaama Fiesta taas on omasta mielestäni yks hauskimpia autoja millä olen ajanut, etenkin mehtätiellä menee hyvinkin ketterästi eikä lähde irtosorallakaan helposti leijumaan, lisäksi ainakin 80-luvun alun Fiestoissa on mukavan kevyt ohjaus ja vaihteisto.
 
Vs: Re: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Skydiver sanoi
;D Ettei olisi ollut Bedford kotoisin Rautalammilta... Jos oli, niin kyseisellä vehkeellä tuli itsekin aikoinaan ajettua, eikä ajokokemus ainakaan ollut yhtään kuvailemaasi parempi. ;D

Oma pahin kokemus on kyllä parin viikon pakkorako Fiat 127:lla, jolla jouduin ajamaan oman projektin seistessä tallissa. Auton nurkat näki päätä kääntämättä ja kun turvavyön pisti kiinni, niin tuntui kuin olisi ollut reppu selässä. Niin turvattomalta ei ole koskaan tuntunut liikenteessä... ;D

äläs ny hiivattia parjaa! :) itselläni oli sellainen tipunkeltainen fiiu ja oli niiiiiin hyvä ajettava:) tehojen kanssa (siis niitten puuttumisen) oli välillä ongelmia. Töihin ku lähti ja risteyksestä vilkasliikenteiselle tielle piti oikealle lähteä, mutta kun siinä oli tiukahko ylämäki niin usein tuli lähettyä vasemmalle ja ensimmäisissä valoissa u-turn ja vauhilla mäki ylös!:) oli ne aikoja.... mut huonoin ajettava oli vaarini samara
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Oma huono kokemus on pakettiautosta nimeltä Ford Transit (joku vm. 2000 tms), ajoasento oli epämukava eikä sitä saanut vaihdettua millään. Ratti jäi jotenkin alas kun loppuivat säätömahdollisuudet, ratti jäi vielä lähes vaakatasoon eli ei sillä tavalla pystyyn niinkuin perus henkilöautossa.

Ikävin kokemus henkilöautopuolella on tulenpunainen 'wanna be'-ferrari, eli Fiat Uno (oisko vuodelta 87 tms), neljä vaihdetta eteen ja yksi taakse. Tuulilasinpyyhkijöissä oli 3 asentoa; off, tihku ja täysillä :D Kaikkea muutakin pientä hassua siinä autossa oli. Kyseisellä kikottimella ei kyllä kesävauhdeilla uskaltanu moottoriteille vaan mielummin ajeli "vanhoja teitä" pitkin missä rajoitukset olivat unolle suotuisammat. :)
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

taitaa olla vuoden -79 Audi, vaihteet piti runnoa sisään ja töyssyissä irtosi vaihdekepiltä tuleva tappi jolla sai pakin päälle, eli piti aina varoa ettei joudu peruttamaan kun se tappi saattoi olla pois.
sekä kaverin -79 C Kadetti oli kanssa aika legenda.
Uudet rellut ovat kanssa olleet melko tunnottomia vehkeitä...
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Taisi olla -85 Talbot Horisontii, joka oli hetken aikaa köyhyyden takia yhtenä talvena omana muutama vuosi sitten.

Voi ristus mikä kapistus .. ovet jäätyi jo pikkupakkasilla, lämpö meni ohjaamosta harakoille, jarrunesteet ripuloi ulos yli 15C pakkasilla tiivisteiden lävitse, ja yli 80 km/h nopeudessa piti olla melkein jo kuulosuojaimet.

Toinen samanlainen vain kuolleen ruumiini yli. :seina
 
Vs: Järkyttävin auto millä olet ajanut....

Mäki oon semmosella ajanu, eikä se kyl mitää herkkuu ollu. Se oli kaverin ja sitä kutsuttiin Horizontin sijaan Horroriks.
 
Takaisin
Ylös Bottom