J.Korpela, Käyttöautona Galant TBO (e15)

en usko että ikinä...
korkeintaan välijäähyn saa ;D
projekti on sitä varten ja siihen on jo 16v kansi hankittu... ;D
 
Niko Päivinen sanoi
koskas Gallu 16-valveutuu? ;D
... se kun tuntuu olevan tuo päivän trendi vanhemmissakin Galluissa..

Ja mielestäni ihan turhaan. 8-venttiilisestäkin saa 300 hevosvoimaa, se on nähty jo monessa autossa maailmalla. Toki 16V:ssä on enemmän potentiaalia, mutta onko 2-vetoisessa enää poteentiaalia siirtää tehoa tiehen? Tietysti huippunopeuskisat ovat hyvä perustelu ja tehoahan ei ole koskaan liikaa, joten kukin tyylillään.

Aion piruuttanikin pysytellä aikakauteen sopivassa 8-venttiilisessä ja panostaa hyvään ajettavuuteen ja laajaan vetoalueeseen. Pääsen sitten kiusaamaan teitä radalla :)
 
Olipas tutun näköinen galantti. ;)
Tuota sulanutta boxia ei tainnut Joppekaan huomata. Mitähän se tekee?

Juu ei se venojen määrä aina tee autuaaksi. Kyllä sitä 8 venttiilisestäkin tehoa saa. Parinkin kaverin 8v katuautoista penkitetty noin 500hp lukemia. Molemmissa moottorit kokokaan patarautaa ja suunniteltu 60-luvulla. :eek: ;D
 
se sulanu boxi on nakutus / sytyn ohjaukseen liittyvä...
ja se on palovaurion jäljiltä... joka kuulemma oli hyvin pieni alku vain
 
off topic:

ast: EI alkuperäiseen a176:seen mikä on vielä maahantuojan toimittama auto niin laitetakkaan 16-venasta, johan se olis pyhäinhäväistykseen luokiteltava rikos.(imho)

Tosin taas kaikkiin muihin 8-venasiin tbo-malleihin/ym.  "swappi"-mallit se on lähinnä suositeltavin ja paras vaihtoehto :peukku
-A
 
JKorpela sanoi
oletettu pakosarjan vuoto paljastui halki olevaksi pakosarjaksi :seina
eli pitää repiä aluksi irti projektista ehjä pakosarja...
samalla vois tarkistaa ahtimen kunnon...

jos negatiivistä niin positiivistäkin myös:
"ensiö" suuttimen liitin puhdistettu ja nykiminen katos 100% ;D


hae multa ehjä pakosarja..jos se vaan menee siihe ::)
 
ei sovi vaparin pakosarja... eikä takaveto tbon...


ps. siirsin sun viestin tänne "oikeeseen" paikkaan missä keskustelut pidetään... ;)
 
Njoo, dumppi/bypass riippunee vähän ahtimesta. Olen kuullut väitettävän että Garrett T3 kestää 1 bar paineilla hyvin ilman by-passiakin, mutta onhan se huomattavasti järeämpää tekoa kuin Mitsun TC-sarjan rojut.

Kannattanee hakea oikea lämpöanturi jostain. Eikö siinä ole erillistä anturia mittarille ja ECU:lle? Nimittäin vanhemmissa ainakin on, sijaitsevat vierekkäin imusarjassa.
 
no tuossa on siten ne anturit (2napasia 2kpl)

että toinen on ilmastoinin ja toinen on ecun/lämpömittarin anturi molemmat ovat vialla sillä kun kylmänä käynistää lähtee myös ilmastointi työntämään täysillä lämmintä
ja mun tiedon mukaan sen pitäs odottaa koneen lämpiämistä vähän enneku lähtee lämmittämään täysillä
 
Vanhemmissa on 1-napainen mittarille ja 2-napainen ECU:lle. Tyypillisestihän noita on eri malleissa erilaisilla vastusarvoilla, joten ei ihme ettei -78 Lancerin kalikka oikein toimi -85 ruisku-Galantissa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom