Jarrulevyjen reijittäminen

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Oon tuossa suunnitellut poraavani jäähytys reijät
takajarruihin...

kun näköjään Gallu 3x ei saa ostettua kuin eteen noi reijitetyt levyt...

onkos kukaan tehnyt vastaavaa?

kun kaveri poras moottoripyörän etulevyyn siistit reijät ja pysyi jopa tasa painossa... sanoi että vain uusiin pystyy kopoltti terällä poraamaan... mitenkähän on?

kertokaas ;)
 
Otatko sen riskin että itse porailemasi levy ottaa ja halkeaa palasiksi kovassa jarrutuksessa? Minä en ainakaan ota.

Reikälevyt ovat muutenkin huonoja eli halkeavat herkästi reikien välistä. En näe mitään muuta syytä laittaa niitä katuautoon kuin elvistely Esson parkkiksella.

Jos haluaa erikoislevyt niin uritetut kestävät paremmin.
 
NO just tuosta oli tänään puhetta...
eli taitaa mennä hakuseen tulevaisuudessa uritetut levyt... kun juuri jarru tehoa kaipaan... :p

tuli vain juttua joskus aijemmin että jarrjujen tehoon vaikuttaa ?kaasu?? mikä syntyy jarrutaessa ja kun se ei pääse pois teho heikkenee... no siksi noista reijitetyistä halusin tietoo... mutta kuikahan tämä pitää paikkansa... ??? ::) onko jutulla päätä häntää ???
 
on sillä häntää: kuuman levyn ja palan väliin syntyy jarruttaessa kaasupatja, joka tietenkin heikentää pitoa -uritettu /reijitetty levy päästää kaasun pakenemaan palan ja levyn välistä, jolloin kitka palan ja levyn välillä on taas suurempi.
 
Isoja parannuksia jarruihin saa kun

a) isontaa jarruja
b) laittaa kunnon palat
c) järjestää tuuletuksen jarruille
d) laittaa kunnon letkut ja hyvät nesteet

Uralevyjen vaikutus ei liene kovinkaan merkittävä verrattuna näihin asioihin.
 
niillä urilla/reijillä on oikeasti merkitystä, on kokeiltu ajaa 6h kisaa ilman jäähdytysuria ja takaan että palat kestää ja myös tehoavat paremmin niiden urien kanssa vaikka ovatkin ihan itte tehdyt.
 
1.2mm katkaisulaikka pikkurälläkkään ja vakaa käsi ;D
levyn reunasta keskiosan kautta toiseen reunaan suora n. 2mm syvä ura.
tiedän että nuo saloon-tiimit käyttävät koneistamoja joissa levyihin ajetaan kunnon urat ja se ei maksa kuin 15-20€/levy ja on taatusti parempi ratkaisu ::)
 
ja jos ite meinaa reitellä jarrulevyjä kuumana ku levy on ajat johonkin lätäkköön niin ne levyt soikenee ´jne. ku jäähtyy niin nopeesti tai jotain korjatkaa jos on vääräs!! kuulemma etenkin noitten ohuitten levyjen kaa käy näin!
::)
 
tuskin rei'ittäminen siihen kieroon vetämiseen merkittävästi vaikuttaa. Ohut levy menee kyllä kieroon helposti...
 
ast sanoi
Isoja parannuksia jarruihin saa kun

c) järjestää tuuletuksen jarruille
d) laittaa kunnon letkut
Eli millä tavalla tuuletuksen?"Putki" alustasta lähelle levyä vai?Ja mites noilla "punos"letkuilla on eroo norm.kumiletkuihin?Jos oon oikein ymmärtäny ni eikös noi norm.letkut "pullistu" kovas jarrutukses,ku taas "punos" koittaa estää sitä?Jos näin on,niin eikös putki ois parempi ratkasu,jollon ei pääsis "joustaan" ollenkaan.?
 
putki olisi tietenkin paras ratkaisu, mutta onhan siellä jossain kohti oltava letku (joustava kohta) kun pyörä kuitenkin liikkuu jousituksen mukana...
 
Ei taida alumiiniputki oikein kestää jatkuvaa taivuttelua. Haluaisin kyllä nähdä katsastusmiehen ilmeen kun joku pellepeloton kävisi esittelemässä tällaista viritystä konttorilla ;D
 
no meillähän on endurance-coltissa sellaista muovista kurkkutorvea n.70mm joka lähtee etupuskurilta ja toimii mainiosti, sekin riittää että pellistä taivuttaa ohjainlevyt jotka kiinnitetään alatukivarsiin ja ohjaavat ilmavirran levylle mutta ne suojapellit pitää poistaa levyn takaa että noista ilmanohjaimista on jotain hyötyä ja mieluusti mahdollisimman avoin vanne että ilma kiertää 8)
 
ST sanoi
ast sanoi
Isoja parannuksia jarruihin saa kun

c) järjestää tuuletuksen jarruille
d) laittaa kunnon letkut
Eli millä tavalla tuuletuksen?"Putki" alustasta lähelle levyä vai?Ja mites noilla "punos"letkuilla on eroo norm.kumiletkuihin?Jos oon oikein ymmärtäny ni eikös noi norm.letkut "pullistu" kovas jarrutukses,ku taas "punos" koittaa estää sitä?Jos näin on,niin eikös putki ois parempi ratkasu,jollon ei pääsis "joustaan" ollenkaan.?

Eivät ne punotut letkutkaan pahemmin mihinkään jousta ja kestävät syövyttäviä aineitakin joten DOT5.1 kelpaa yleensä letkujen vaihdon jälkeen.

Punottujen letkujen kanssa kannattaa olla tarkkana, koska nk. nimettömiä letkuja saa usein polkuhintaan ja ainakin omassa setissäni lukee pienellä "made by Goodridge". Merkkituotteena hinta olisi ollut kolminkertainen, tavara sisällä on tosiaankin osoittautunut samaksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom