JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

akzuh

New Member
Liittynyt
4 Joulukuu 2008
Hei,

Kiinnostusta tullut melko paljon lähiaikoina mitsuja kohtaan, ja tarkoitus siirtyä mitsujen 'leiriin'. Ainut niin sanottu ongelma on vain että kiinnostaisi tietää kuinka paljon noin tulee veroja jdm evo 7 / 8 (verohaarukka?)? Yritin käyttää foorumin hakua mutta ei oikein tärpännyt, löytyi kylläkin hyvin 3-5 verotus arvoja mutta ei oikeastaan siitä ylöspäin. Samaten kävi kun yritin löytää tullin sivuilta päätöksiä kyseisiin autoihin. Ikävä kyllä. :seina

Mietteissä ollut
2001, Evo 7, alle 100tkm ajettu
2003/2004, evo 8, alle 100tkm ajettu


Tietääkseni JDM autoista saa jonkun näköistä vero 'helpostusta' euro autoihin verrattuna, tarkoittaako tämä sitä että esimerkiksi englannista tuotava auto ei saa tätä 'alennusta'. Englannissa nuo evot näyttävät olevan melko samaa hintaa kuin japanissa kun ei ota rahti hintaa mukaan. Joitain ongelmia vain on vissiin auton tuonnissa englannista.


Kuinkas sitten tämä katsastus tai suomeen rekisteröinti, onko ongelmia autoissa? Tiedämmä evo8 ei tarvitse vaihtaa kuin LHD valot? Mitenkäs evo7, tarvitseeko muuta kuin valot vaihtaa? Ainakin evo8 saa ostettua valot mitsu huollon tiskiltä (n 900e), mutta evo7 en tiedä.

Paljon kysymyksiä on tullut mieleen mitä pitemmälle on sinänsä edennyt haaveet. Sillä yleisesti ottaen japanilaiset autot ovat todella äänekkäitä sisälle päin, siis rengas äänet kuuluvat turhan paljon sisälle! Kuinkas evot suoriutuvat tästä? Sekä mitkä ovat evo7/8 tyyppi vikoja?

Kiitos jo etukäteen. :)

edit: otsikko
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

"Verohelpotuksen" saa eli auton arvo lasketaan hieman alemmaksi, kun ratti on oikealla puolella. Eli saman "helpotuksen" saa tuontimaasta riippumatta. Englannista tuotaessa on ihan samat ongelmat mitä Japanista. Samat laput tarvitaan.

Jos rengas- ja muut äänet häiritsevät, älä edes haaveile evoista. Ainakaan vanhemmista. Autoissa on panostettu aivan eri ominaisuuksiin, kuin hiljaisen ja leppoisan matka-ajon vaatimuksiin.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Niin eli valomuutoksen lisäksi tarvitset TUV tms laput, jotka osoittavat että auto täyttää normit... Mitä uudempi auto- sitä enemmän tarvii todistella asioita...
Ohessa asiakirja minkä mukaan katsastajan yleensä etenee....

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D2319E0E-E052-4FA7-945C-B93A15FA07A7/0/C154MuuM1N1.pdf

eli aina kun lukee "vaaditaan todistus" niin tarviit tuv lappuun siitä maininnan.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Samppa sanoi
Jos rengas- ja muut äänet häiritsevät, älä edes haaveile evoista. Ainakaan vanhemmista. Autoissa on panostettu aivan eri ominaisuuksiin, kuin hiljaisen ja leppoisan matka-ajon vaatimuksiin.

No asia ole juuri kummempi uudemmissakaan, ehkä X poislukien.

Varsinkin tarlvisaikaan kaikki paikat nitisee, natisee ja paukkuu. Ei tuosta hiljaisen laadukasta autoa saa kirveellkäkään. On ostettava aivan muita automerkkejä, jos nuo ovat ykköskriteerejä.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

akzuh sanoi
Hei,

Kiinnostusta tullut melko paljon lähiaikoina mitsuja kohtaan, ja tarkoitus siirtyä mitsujen 'leiriin'. Ainut niin sanottu ongelma on vain että kiinnostaisi tietää kuinka paljon noin tulee veroja jdm evo 7 / 8 (verohaarukka?)? Yritin käyttää foorumin hakua mutta ei oikein tärpännyt, löytyi kylläkin hyvin 3-5 verotus arvoja mutta ei oikeastaan siitä ylöspäin. Samaten kävi kun yritin löytää tullin sivuilta päätöksiä kyseisiin autoihin. Ikävä kyllä. :seina

Mietteissä ollut
2001, Evo 7, alle 100tkm ajettu
2003/2004, evo 8, alle 100tkm ajettu


Tietääkseni JDM autoista saa jonkun näköistä vero 'helpostusta' euro autoihin verrattuna, tarkoittaako tämä sitä että esimerkiksi englannista tuotava auto ei saa tätä 'alennusta'. Englannissa nuo evot näyttävät olevan melko samaa hintaa kuin japanissa kun ei ota rahti hintaa mukaan. Joitain ongelmia vain on vissiin auton tuonnissa englannista.


Kuinkas sitten tämä katsastus tai suomeen rekisteröinti, onko ongelmia autoissa? Tiedämmä evo8 ei tarvitse vaihtaa kuin LHD valot? Mitenkäs evo7, tarvitseeko muuta kuin valot vaihtaa? Ainakin evo8 saa ostettua valot mitsu huollon tiskiltä (n 900e), mutta evo7 en tiedä.

Itsellä verotettu -02 Evo7, 74tkm. Verot muutamia euroja vaille 7000e.
Leimalle etu ja takavalot, sivuvilkuissa löytyi e-merkintä. Lisäksi akselimassatodistus ja tuvipaperi. Evo 7-9 käy kaikkiin samat valot eteen ja taakse. Rahalla kaikki löytyy suoraan timanttitiskiltä. Oikeanpuoleisesta ohjauksesta sai jotain 20% alennusta ja se on jo laskettu tuohon mun verosummaan.

Seiskoja ei ole suomessa kilvitettykään kuin muutamia.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Samppa sanoi
tuontimaasta riippumatta. Englannista tuotaessa on ihan samat ongelmat mitä Japanista. Samat laput tarvitaan.

Eikö oikeanpuoleisella ohjauksella olevalla kasilla ole EU-tyyppihyväksyntää?

Edit: korjaan, tarkoitan siis EU alueella myytyä kasia, JDM mallissa tuskin hyväksyntää on.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Mietteissä ollut tosiaan ev 7 tai 8, molemmat hienoja autoja. Itsellä ei ole ensimmäisenä kriteerinä hiljaisuus, mutta kyllä sekin mukava olisi olla jos matkaa joutunee ajelemaan. Itsellä on kokemusta Honda Civic -02, jossa kun istuu takana 80km/h vauhdissa niin saa huutaa että takaa kuuluu eteen tai edestä taakse. Onko evoissa sama? Ei se sinänsä haittaa, kuitenkaan matka-ajoon ei tätä autoa osteta. :)

Kuinka tässä evo8:ssa nämä todistukset, kuitenkin periaatteessa samaa autoa myydään kuitenkin euroopassa. Entä mistä jos nämä todistukset täytynee saada leimalle, niin saapi? Kuinkas tässä evo7:ssa takavalot, mistä pystynee ostamaan?

Mielessä käynyt myös viritykset, kuinka helposti pystyy saamaan tehoja irti? Turbon vaihtoa ei vissiin kannata edes miettiä. Katselin jenkeistä viritys sarjaa, jossa tulisi turbo pakosarja yms hippeet, tehoa irti n 500hp. Näin esimerkiksi, mutta sehän ei mene täällä suomessa katsastuksessa lävitse.

Vielä, tuosta englannista jos tuopi auton. Vissiin ei oikeastaan ole mitään jobbareita/agentteja jotka toisivat? Itse en ainakaan ole löytänyt, sen mitä olen yrittänyt katsella.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Kysy tuolta..

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=22159.0

-Eki
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Kuten tuossa aiemmin sanoin kaikissa tuon kopan (CT9A) evoissa käy ristiin samat valot. Mitsulla on koodi erilainen melkein joka mallille, joten ihan millaiset tykkäät voit ostaa (kunhan se e-merkintä löytyy). Itse ostin rekisteröintiin evo8:n etu ja takavalot pakettina, käytettynä löytyi tosin.

Noissa evoissa (gsr) järkevä viriraja on noin 350hv Sen jälkeen pitäisi mennä koneen sisuksia, turboa, suuttimia, softaa jne vaihtelemaan ja käy varsin kalliiksi.

Kyllä enkuntuontiinkin kavereita löytyy, mutta vaatii ehkä hieman enemmän oma-aloitteisuutta ostajalta. Millainen on kielitaitosi? Autoja on jatkuvasti myynnissä esim. http://www.lancerregister.com/ foorumilla ja osiakin sieltä löytyy hienosti. Jos tuolta auton löydät löydetään sille noutajakin. Ensimmäisenä sinuna kysyisin nokonzokilta..

Erityisen hiljaisia evot eivät tosiaan ole. Itsellä on tuo mukavuusmalli, joten siinä on enemmän äänieristystäkin eikä kyllä vaadi erityisempää äänen korotusta motarivauhdeissakaan. Normaali gsr on vähän äänekkäämpi, mutta pitää muistaa että noissa muilla seikoilla on se paino, kuin äänieristyksellä. Leveät renkaat ja alustaratkaisut vievät veronsa.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

http://www.pistonheads.com/SALES/ on kattava valikoima UK:ssa olevia autoja. Osa siellä kilvissä (MOT testattuja) osa vasta importattuja.

Muista:halval ET saa hyvää!

ja jos tuolta löydät myös autosi niin esim Nokonzok sen yrityksenä varmaan hakee..on noutanut sieltä. Myös muista varmaan löytyy kun googlettelee.

Itse ostin UK:sta VR4 Galantin pistonheadsin sivujen kautta. Sieltä vaa mailasin myyjälle ja sit mailattii useemman kerran ja sitte pari soittoa ja sit sattui eräs yksityishenkilö (suomalainen) olemaan UK:ssa ja kävi auton testaamassa ja sitten auto ajettiinkin jo Suomeen :)
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Ainakin evo ix virityssatsia löytyy kivasti. Ja kestää kanssa. Itsellä 360hp 450nm. 0-100km/h 4.4s.. kerkee kohtuudella. Ja oikeita heposia, ei niinku laskettuna tyyliin ilmanputsari + 10, pakoputkisto +25, lastu +80, tummat lasit +15... vaan.. evohan on siis melkein kilpa-auto. ... ja osien hinnat sen mukasia :)

- T
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Tjoki sanoi
Ainakin evo ix virityssatsia löytyy kivasti. Ja kestää kanssa. Itsellä 360hp 450nm. 0-100km/h 4.4s.. kerkee kohtuudella. Ja oikeita heposia, ei niinku laskettuna tyyliin ilmanputsari + 10, pakoputkisto +25, lastu +80, tummat lasit +15... vaan.. evohan on siis melkein kilpa-auto. ... ja osien hinnat sen mukasia :)

- T

IX on muutenkin eri yläkerralla, joten en suoraan vertaisi seiskaan ja kasiin. Siinä "halpa" potentiaali riittää noin 400hv tienoille. Noita 4.4s satkuja ei vaan lähetellä monesti kun kytkin onkin jo valmis. Varsinkin käytettyjen osien hinnat on minusta hyvin maltilliset briteistä hankittuna. Timanttitiski on toki asia erikseen.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Biim sanoi
IX on muutenkin eri yläkerralla, joten en suoraan vertaisi seiskaan ja kasiin. Siinä "halpa" potentiaali riittää noin 400hv tienoille. Noita 4.4s satkuja ei vaan lähetellä monesti kun kytkin onkin jo valmis. Varsinkin käytettyjen osien hinnat on minusta hyvin maltilliset briteistä hankittuna. Timanttitiski on toki asia erikseen.

Yeps. Ysissä aika yleisesti nuo softaavat firmat puhuvat sellaisesta 500nm rajasta.

P.S. Eikös tämä aihe kuuluisi tuonne Lancer Evolution osioon?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

En tietenkään mitään halvinta, eihän halvalla hyvää saa. Japanista maksaa evo8 gsr noin 17-18t e tuotuna suomeen ja siihen sitten verot ja muut muutos asiat päälle. Olen ollut yhteydessä ennemmin jo mamasaniin. Olen itse katsellut jo englannista evoja (pistonheadsista) ja ollut jo jokuseen autokauppaan mailitse yhteydessäkin.

Onko sitten eroja kuinka japani ja englanti autoilla? Muuta kuin se, että englannissa on maili mittarit ja FQ 'erikois', tehokkaammat mallit. Mikä malli tämä enemmän äänieristetty on, MR?

Tarkoititteko Nokonzok:lla tätä käyttäjää foorumilta?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

akzuh sanoi
Onko sitten eroja kuinka japani ja englanti autoilla? Muuta kuin se, että englannissa on maili mittarit ja FQ 'erikois', tehokkaammat mallit. Mikä malli tämä enemmän äänieristetty on, MR?

Tarkoititteko Nokonzok:lla tätä käyttäjää foorumilta?

FQ:t on vain pienillä perusvireillä tehtyjä malleja, joille on saatu lyötyä aika kova hinta. Samat virit tekee itsekin paljon halvemmalla. Japanissa nekin on tehty ja tuotu.

GT-A:ssa (automaattivaihteinen) on parempi äänieristys.

Nimenomaan Nokonzok täältä, eli Mamasanin Mikko jonka kanssa olet ollut siis jo yhteyksissäkin.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Ahaa, ei kuitenkaan automaatti kiinnosta :) Mitä eroa on GSR ja MR? MR, on vissiin vähän tehokkaampi. Mitä muuta eroa? Suuri hintaero?

Mikkoon olenkin ollut viikko pari sitten yhteydessä mailitse, evo8sta. Kyllä olen kovasti kääntymässä japani tuonti puoleen, ehkä vähän helppouden takia. Haaveissa tosin ollut myös se että hakisi auton englannista ja ajaisi sen suomeen, tosin vakuutukset ovat vissiin ongelmallisia tälläisessä tilanteessa.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Biim sanoi
FQ:t on vain pienillä perusvireillä tehtyjä malleja, joille on saatu lyötyä aika kova hinta. Samat virit tekee itsekin paljon halvemmalla. Japanissa nekin on tehty ja tuotu.
Senverta tarkennusta että Japanissa perusmalli tehty... FQ viritykset tehty UK:ssa vasta.

Yksi tuontipulju ainakin on syytä välttää UK:ssa. Myy aika paljo autoja ja kuvista heti tunnistan firman (nyt nimi vielä kadoksissa mut koitan etsii sen)
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Harri K sanoi
Senverta tarkennusta että Japanissa perusmalli tehty... FQ viritykset tehty UK:ssa vasta.

Juu samaa tarkoitin, eli perusauto tuotu japseista ja FQ-hilppeet myöhemmin. Kirjoitin vähän huonosti.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Mitä eroa on GSR ja MR? MR, on vissiin vähän tehokkaampi. Mitä muuta eroa? Suuri hintaero? :eek:
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

akzuh sanoi
Mitä eroa on GSR ja MR? MR, on vissiin vähän tehokkaampi. Mitä muuta eroa? Suuri hintaero? :eek:

Löytyy vaikka täältä: http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=156207&highlight=model+differences
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Biim sanoi
Tietääkseni kaseissa oli jo tyyppihyväksynnät oli ratti missä vaan.

Periaatteessa näin, mutta ei aivan. Briteissä "perus" kasi on yhtä kuin JDM-malli, jolla ei ole EY-tyyppihyväksyntää. Briteissä myytiin tätä tyyppihyväksyttyä yleis-eurooppalaista mallia nimella Evo 260. Helpoiten mallit erottaa toisistaan vaihteistosta, euromallissa on 5 vaihdetta, JDM-versiossa 6 vaihdetta. Kummankin rekisteröinti on tehtävissä, vaikkakin luonnollisesti tyyppihyväksytty on helpompi. Siinä ei myöskään tarvitse painia massojen tai paikkalukuongelmien kanssa.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Tuo englannin tuontikaan ei välttämättä ole huono vaihtoehto,valuuttakurssit on aika hyvin kohdallaan,kun alkaa punta olla lähelle samassa arvossa kuin euro.
1£=1.12€
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Olenko ymmärtänyt oikein, vai aivan väärin, että mamasanin yksi omistajista Nokonzok voisi hakea auton briteistä?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8

Cirrus sanoi
No asia ole juuri kummempi uudemmissakaan, ehkä X poislukien.

Varsinkin tarlvisaikaan kaikki paikat nitisee, natisee ja paukkuu. Ei tuosta hiljaisen laadukasta autoa saa kirveellkäkään. On ostettava aivan muita automerkkejä, jos nuo ovat ykköskriteerejä.

No ei merkkiä tarvitse vaihtaa. Mitsunkin mallistossa on ihan hiljaisia ja laadkukkaita autoja. Uusi nyt tuleva Colt on kokoluokkansa hiljaisin auto. Sitten varmaan malliston toisessa päässä on lisää. Meni ehkä vähän OT:ksi, mutta totesin vain etteivät kaikki mitsut todellakaan ole meluisia. :D
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

masa- sanoi
No ei merkkiä tarvitse vaihtaa. Mitsunkin mallistossa on ihan hiljaisia ja laadkukkaita autoja. Uusi nyt tuleva Colt on kokoluokkansa hiljaisin auto. Sitten varmaan malliston toisessa päässä on lisää. Meni ehkä vähän OT:ksi, mutta totesin vain etteivät kaikki mitsut todellakaan ole meluisia. :D

Oli kuitenkin ehkä puhe samantyylisistä autoista, joita ei taida mitsulla juurikaan muita olla. Imppu taitaa olla sisältä hieman hiljasempi ja paremmin rakennettu? Sitten jos haluaa painottaa enemmän luksusta nopeuteen verrattuna niin ässäaudia vaan hihasta. Hintakin tosin kasvaa tuplaan.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

akzuh sanoi
Olenko ymmärtänyt oikein, vai aivan väärin, että mamasanin yksi omistajista Nokonzok voisi hakea auton briteistä?

Kyllähän nuo yrittää tuolla sellaista vihjata :) Tosiasiassa sellaista palvelua ei suoranaisesti tarjota, mutta kaikkihan on sovittavissa kun ehdoista päästään yhteisymmärrykseen. Briteistä ostamisen suurin ongelma on juuri siinä, että auto on käytännössä pakko hakea sieltä itse. Mikäs siinä jos olisi viikko aikaa, mutta yleensä ei ole.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Voisin myös tarjota hakupalvelua jos joku haluaa. :peukku Olenhan sieltä jo muutaman pyöräyttänyt. Saksat + muut onnistuu myös. Erittäin hyvä suhteet esim. Hollanti/Belgia. Englannista tuotaessa 3-4 päivää on mahdollinen hakuaika. Esim. Torstaina auton osto ja Sunnuntaina aamulla tai illalla Suomessa.

V
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Kuinkas paljon on tullu veroja Evo8:iin jos hakee saksasta/ruotsista? Jos joku on hakenu?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Ei näytä viimeiseen pariin vuoteen tuodun paljon kaseja. Seiskaan tuli syksyllä 7ke verot.

Täältä voit hakea toteutuneita.
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Eli ooliko foorumilla ketään joka ois englannista tuonu seiskaa tai kasia. "260" mallit sai helpoiten kilpiin, "280" onnistui kanssa mutta "fq" ei ollenkaan?
Nytten keväällä olis tarkoitus tuollanen hommata eglannista, tällä hetkellä 6-speed kasi mielessä. Eniten kiinnostais tollain joku 320 mutta se on tyydyttävä siihen 280 ja varattava rahaa sitte softaukseen ja putkistoon?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Hydro sanoi
Eli ooliko foorumilla ketään joka ois englannista tuonu seiskaa tai kasia. "260" mallit sai helpoiten kilpiin, "280" onnistui kanssa mutta "fq" ei ollenkaan?
Nytten keväällä olis tarkoitus tuollanen hommata eglannista, tällä hetkellä 6-speed kasi mielessä. Eniten kiinnostais tollain joku 320 mutta se on tyydyttävä siihen 280 ja varattava rahaa sitte softaukseen ja putkistoon?

Noi fq-lisätehot saat halvimmalla kun ostat suoraan mlr:n foorumilta käytettyinä osina ja pulttaat itse kiinni. Pojat briteissä virittää noita innokkaasti, joten ecuja, putkistoja yms viripalikkaa on tuo foorumi väärällään.

FQ-tunnuksesta ei kannata ylimääräisiä maksaa. Tuo "280" on hämärä termi, mutta tarkoittanet sillä ihan tavan GSR:ää eli normaalitehoista evoa. En siis sanoisi että sun tarvii tyytyä mihinkään vaan tehdä reilusti rahaa säästävä päätös ja asentaa palikat itse.

Itse esim ostin tuolta hks:n rosteriputkiston ja maksoi rahteineen suomeen kokonaista 200e...
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Mites nää 7 ylöspäin olevat RS:t, sprintit ja muut erikoismallit. Löytyykö noihin vastaavuus lappuja vaiko ei? Isommat FQ:t siis ei mene kilpiin täällä?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Samppa sanoi
Mites nää 7 ylöspäin olevat RS:t, sprintit ja muut erikoismallit. Löytyykö noihin vastaavuus lappuja vaiko ei? Isommat FQ:t siis ei mene kilpiin täällä?

Ei liene kukaan kokeillut, mutta ihmettelisin suuresti jos noita ei kilpiin saisi.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

nokonzok sanoi
Ei liene kukaan kokeillut, mutta ihmettelisin suuresti jos noita ei kilpiin saisi.

Hienoa, jos näin. Sitähän on jatkossakin mahdollista pysyä Evo kannassa, kun aikanaan vitonen saa siirtyä eteenpäin. :peukku
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Biim sanoi
Itse esim ostin tuolta hks:n rosteriputkiston ja maksoi rahteineen suomeen kokonaista 200e...
Tuohon hintaan ei varmaankaan tullut mukana vapaavirtaus/racekatalysaattoria? Itselleni on tullut nimittäin houkutus muuntaa autoni FQ-360:tä vastaavaksi joten tässä pikkuhiljaa väsäilen kustannusarviota... Ok, minulla nyt ei ole ihan aiheen otsikon mukaista Evon järjestysnumeroa. :)
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

evoluutio sanoi
Tuohon hintaan ei varmaankaan tullut mukana vapaavirtaus/racekatalysaattoria? Itselleni on tullut nimittäin houkutus muuntaa autoni FQ-360:tä vastaavaksi joten tässä pikkuhiljaa väsäilen kustannusarviota... Ok, minulla nyt ei ole ihan aiheen otsikon mukaista Evon järjestysnumeroa. :)

Metallikatti nyt maksaa laippoineen parisataa kun hitsauttaa jollain tutulla yhteen.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Biim sanoi
Metallikatti nyt maksaa laippoineen parisataa kun hitsauttaa jollain tutulla yhteen.

Ja tällöinhän katin pitäisi olla E- hyväksytty malli.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Biim sanoi
Luonnollisesti. Jos leima puuttuu voi pompata katsastuksessa.

Minäpä väitän, ettei tarvitse jos kyseessä on tyyppihyväksymätön auto. Muussa tapauksessahan sitä putkistoakaan ei saisi sinne asentaa.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

nokonzok sanoi
Minäpä väitän, ettei tarvitse jos kyseessä on tyyppihyväksymätön auto. Muussa tapauksessahan sitä putkistoakaan ei saisi sinne asentaa.

No eihän vähäpäästöiseen saa tehdä yhtään mitään muutoksia jos ihan tarkasti luetaan. Ilman uusia päästötestejä siis.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

nokonzok sanoi
Minäpä väitän, ettei tarvitse jos kyseessä on tyyppihyväksymätön auto. Muussa tapauksessahan sitä putkistoakaan ei saisi sinne asentaa.

Ei kai tyyppihyväksymätön auto anna mitään oikeuksia sellaisiin viritelmiin, jotka ovat suomiautoissakin kiellettyjä...?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

miikka sanoi
Ei kai tyyppihyväksymätön auto anna mitään oikeuksia sellaisiin viritelmiin, jotka ovat suomiautoissakin kiellettyjä...?

Antaa..ei tartte alustankaa olla tyyppihyväksytty. Näin ne väitti...
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Harri K sanoi
Antaa..ei tartte alustankaa olla tyyppihyväksytty. Näin ne väitti...

Mitähäh? Tästä haluaisin ihan lakitekstin pätkän näkösälle. Täähän meinais, että mä saisin omaani väsätä coileja ja vaikka mitä pelkällä muutoskatsastuksella?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Biim sanoi
Mitähäh? Tästä haluaisin ihan lakitekstin pätkän näkösälle. Täähän meinais, että mä saisin omaani väsätä coileja ja vaikka mitä pelkällä muutoskatsastuksella?

Voin kaivella myöhemmin lakitekstinkin esille. Pointti on kuitenkin se, että siinä pykälässä missä osien vaatimustenmukaisuudesta säädetään sanotaan vain, että tyyppihyväksyttyyn autoon ei saa asentaa kuin hyväksyttyjä osia. Avot, e contrario hyväksymättömään autoon saa asentaa hyväksymättömiä osia. Esim. alustan pitää olla tarkoitettu kyseiseen autoon, mutta hyväksyntiä ei vaadita.

Minä luulin, että tämä on ihan yleistä tietoa. Olipa hyvä, että tuli esille.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Luulisin että näissä uudemmissa se tuv todistus todistaa että alusta,pakoputki etc on hyväksyttyä kamaa.. ollessaan vakiota.. jos ne on muutettuja pitänee se E hyväksyntä löytyä ja noita pakoputki osia eikai saisi sitten muutenkan vaihtaa vakiosta erilaiseen ilman todistuksia.

Näistä ei ole vissiin mitään ongelmaa tehty suuremmin vielä esim. maahantuodessa 98-> laitetta jossa on jo joku JDM coili alusta.. sitähän se tuv todistus ei voi kattaa.. alle -98 autoissa ei noita ongelmia tietty ole muutenkaan.

Voin olla väärässäkin hyvin ja hyvä jos nämä japsituonnit saa tuossa kohtaa helpotusta rakenteluun.. en vaan jaksa oikein uskoa..
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

No mun tapauksessa auto (IX) on uutena Suomesta ostettu, joten eiköhän se tyyppihyväsytty ole. Siis onko asia tosiaan niin, että vaikka laittaisin alle HKS:n 3" putken hyvin suodattavalla race-katilla, niin ei menisi katsastuksesta välttämättä läpi?
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

evoluutio sanoi
No mun tapauksessa auto (IX) on uutena Suomesta ostettu, joten eiköhän se tyyppihyväsytty ole. Siis onko asia tosiaan niin, että vaikka laittaisin alle HKS:n 3" putken hyvin suodattavalla race-katilla, niin ei menisi katsastuksesta välttämättä läpi?

Sääntöjen mukaan ei mene. Eri asia katsooko sitä katsastusmies. Edellistä autoa katsastellessa ikinä ei katsottu putkea. Jos olisi katsottu niin ei olisi löytynyt hyväksyntää.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

Cirrus sanoi
Sääntöjen mukaan ei mene. Eri asia katsooko sitä katsastusmies. Edellistä autoa katsastellessa ikinä ei katsottu putkea. Jos olisi katsottu niin ei olisi löytynyt hyväksyntää.
No sitten täytyy varmaan hommata em. kaltaiset palikat joista hyväksyntä löytyy. Luulisi sellaisiakin olevan olemassa.
 
Vs: JDM Evo 7 / 8 kysymyksiä tekniikasta /veroista

evoluutio sanoi
No sitten täytyy varmaan hommata em. kaltaiset palikat joista hyväksyntä löytyy. Luulisi sellaisiakin olevan olemassa.

Japsiautoihin hyväksyttyjä löytyy nihkeästi. Europeleisin taas jo paljon enemmän.
 
Takaisin
Ylös Bottom