Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Nelikko siis on kyseessä. Elikkä oire on seuraavanlainen: Autoa saa sahata käymään todella pitkään, kun lähtee käymään niin käy nätisti ja ottaa kierroksia normaalisti mutta sammuu hetken päästä kuin seinään. Ja taas sama rumba alkaa alusta. Bensa ei haise konehuoneessa pitkänkään sahaamisen jälkeen eli sentakia väittäisin ongelman olevan polttoainepuolella. Edellisen omistajan diagnoosi oli että polttoainepumppu olisi tiensä päässä, mutta vaihdoin toimivan pumpun eikä ongelma muuttunut mihinkään. CE -valo toimii niinkuin pitääkin, sammuu hetken päästä eikä vilkuttele, bensapumpun ohjausrele ei rallattele. Alkaa haiskahtamaan sähköpuolen vialta vaikka tukkeutunutta ruiskusuodatinta epäilin ensimmäiseksi mutta voikohan se aikaansaada tuollaista ongelmaa, äkkisäältään luulisi että se vaikuttaisi myös siihen miten kone ottaa kierroksia, ja kun moottori ei köhi yhtään, sammuu siis niinkuin avaimesta sammuttaisi.

Tuon ecun voisi nyt kuitenkin varmuuden vuoksi vielä irrotella ja katsoa kunhan kerkeää, mutta jos jollakin tulee hyviä ideoita mitä vielä kannattaisi katsoa niin kaikki vinkit on tervetulleita.
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

CPS voisi olla yksi, ei tietoa koneen pyörimisestä eculle, ei myöskään soppaa. Lämmetessään häviää vähäinenkin toiminta.

Vikakoodi tuosta toki pitäisi tulla mutta..

Bensapuolelta löytyväksi tuo kyllä omaankin korvaan kuulostaa, mutta jos onkin sähköissä niin tuo voisi olla yksi. :)
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Slider sanoi
CPS voisi olla yksi, ei tietoa koneen pyörimisestä eculle, ei myöskään soppaa. Lämmetessään häviää vähäinenkin toiminta.

Vikakoodi tuosta toki pitäisi tulla mutta..

Bensapuolelta löytyväksi tuo kyllä omaankin korvaan kuulostaa, mutta jos onkin sähköissä niin tuo voisi olla yksi. :)

Tallista pitäisi löytyä ehjä virranjakaja, sitä voisi kokeilla, paitsi en mene sanomaan liittimen sopivuudesta kun se on peräisin jonkinverran vanhemmasta galantin ruiskukoneesta, muistaakseni tuossa 6.90 nurkilla se liitinmallikin muuttui monen muun asian mukana. Mutta tieto on arkistoitu käsittelyä varten :peukku
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Niin unohtui mainita että aivan ensimmäinen oire oli se että bensapumpun sulake kärähti konehuoneesta, johtojen tarkistamisen jälkeen edellinen omistaja tuli siihen lopputulokseen että pumppu on jumissa.
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Suodatinkin saattaa olla tukossa. Dodgessa oli samanlaista oiretta joka korjaantu pumpun ja suodattimien vaihdolla ja tankin pesulla.
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

maikku sanoi
Suodatinkin saattaa olla tukossa. Dodgessa oli samanlaista oiretta joka korjaantu pumpun ja suodattimien vaihdolla ja tankin pesulla.

Ei ole kallis kokeilu tuokaan, eikä suodattimen vaihto koskaan pahaa tee, eli kokeillaan sitäkin. Tossa dynyssä on tankin laippa takaluukun pohjan alla, suoraan ylöspäin. Eilen kun sitä pumppua vaihdoin, tankin pohja näytti puhtaalta eikä bensa ollut sameaa. Mutta voi tosta suodattimesta silti olla kilometrit täynnä kun ei ole mitään tietoa koska olisi viimeksi vaihdettu.
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Mullakin lähti nätisti käymään ja kiersi rajottajaan asti.
Vaikka nyt mitsu ei olekkaan niin kaippa tästäkin kokemuksesta on apua. :)
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Ruiskusuodatin vaihdettu, ei vaikutusta. Vika on nyt paikallistettu bensapumpun laipan johdotuksiin, pumppu ei pyöri vaikka sille syöttäisi jännitettä suoraan johdoista. Pumppu on ehjä. Lopullinen varmistus asiaan saataneen lähipäivinä.

EDIT: Sieltähän se vika löytyi, johdotukset kun teki uusiksi niin johan heräs henkiin ja pysyy käynnissä niinkauan kunnes avaimesta sammuttaa (tai bensa loppuu tai tapahtuu jotain muuta katastrofaalista) ;D
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

GSR sanoi
Ruiskusuodatin vaihdettu, ei vaikutusta. Vika on nyt paikallistettu bensapumpun laipan johdotuksiin, pumppu ei pyöri vaikka sille syöttäisi jännitettä suoraan johdoista. Pumppu on ehjä. Lopullinen varmistus asiaan saataneen lähipäivinä.

EDIT: Sieltähän se vika löytyi, johdotukset kun teki uusiksi niin johan heräs henkiin ja pysyy käynnissä niinkauan kunnes avaimesta sammuttaa (tai bensa loppuu tai tapahtuu jotain muuta katastrofaalista) ;D

Hyvä että vika löyty.. oli joskus sama ongelma.. ;D

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4170.0

-Eki
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

taitaa olla aika yleistä nelikoissa et ne johdot haloo siit tankin laipalta...itekki laitoin uusiks ku pumpun vaihoin, näytti aika pahalta..
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

Rengasliittimiin juotin uudet johdot kiinni suoraan, "dremelillä" kaivoin ensin hartsit pois läpivienneistä, niiden rengasliittimien päältä. Homma on senverran vaiheessa vielä että ne läpiviennit pitäisi hartsata uudestaan. No, ajan saatossa, ei se vielä liikennöintikunnossa muutenkaan ole, siinä kiukuttelee vasen käsijarru, käsijarruvivun akselin juuresta on tiiviste kappaleina ja neulalaakeri on entinen :seina Vanha autohan tuo on että ei pitäisi olla mikään yllätys että niitä joutuu joskus korjailemaan ;D
 
Vs: Käyntiongelma Galant E38 GLSi -92

imusarjassa ne mustat muovi nappulat jotka ovat suutin tukin pulttien alla
ovat todella käytännölliset läpivientiin...

tuossa walbron asennuksessa tein isomman reijän ulkopuolelle sovitin tuollaisen mustan muovin sisäpuolelle pa-kestävää kumia "prikka"
ja siitä läpi pultti ja prikat ja väliin vielä punainen tiiviste liima joka kestää pa:n

ja hyvä tuli :peukku

edit:
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/bensapumppu+ja+tankki/PICT10.JPG
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/bensapumppu+ja+tankki/PICT11.JPG

nykyisessä vain kaksi pumppua vierekkäin ;D vain laippa puuttuu ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom