no joo..nyt on päästy sähkövioista eroon niin esitetäämpä toinen jo pitkään rassannut ongelma:eli kun moottori on kuuma niin ei tarvitse kuin ajon aikana vaihtaa vaihdetta niin auto nykäisee kohtuullisen rajusti kun painaa taas kaasua.
toinen outo asia tuli ilmi kun säädettiin pakokaasu testerissä kaasutinta niin tyhjäkäynnillä co säädettiin 1.5% mutta kierroksilla(3500-5000rpm) co pysyi noin 5-6% tienoolla?!normaalisti co:n pitäisi pudota noin 1% ja allekkin kun autoa kierrätetään paikoillaan?
puhumattakaan jos moottori jarruttaa edes hetken tai on ollut tyhjäkäynnillä niin ns"kuollut kohta"löytyy 1200-1400 väliseltä kierrosalueelta.
kolmas kaasariin liityvä ongelma on sellanen jos vaikka vaihde vapaalla kurvaan vasemmalle niin auto tukehtuu ja sammuu,mutta jos sama tapahtuu oikelle käännyttäessä niin tyhjäkäynti pysyy normaalina?!
kaksi kertaa on kaasari putsattu,sytytys säädetty,kärkiväli säädetty+uudet kärjet+uusi jakaja kansi+tulpat+johdot+bensan suodatin uusittu,ei imuvuotoja,polttoaine pumppu uusittu(edellinen omistaja).
ulospäin kaasutin ei vuoda bensaa
silmämääräisesti näytti että bensan pintakin olisi ollut riittävän korkealla ja suutimien koko oli 1 kurkussa 100 ja 2 kurkussa 162.
kiihdytys pumppu liikkuu normaalisti ja akselin nahka on ehjä.
kylmänä tätä oiretta ei esiinny koska ryyppy pitää kierrokset niin korkealla ja seoksen niin rikkaalla.
luulen että kaikki nämä ongelmat liittyvät toisiinsa,kunhan sais jotain uutta vihiä mistä lähteä etsimään ???
oisko kellään mitään ideoita?ajattelin vielä kerran purkaa kaasarin pöydälle tuhannen palasiksi ja putsata.jos jollain olisi jotain teknisiä arvoja mallisarjan kaasarista olisin iki onnellinen!! ;D
mottihan on siis 4g12 1400
-matti-
toinen outo asia tuli ilmi kun säädettiin pakokaasu testerissä kaasutinta niin tyhjäkäynnillä co säädettiin 1.5% mutta kierroksilla(3500-5000rpm) co pysyi noin 5-6% tienoolla?!normaalisti co:n pitäisi pudota noin 1% ja allekkin kun autoa kierrätetään paikoillaan?
puhumattakaan jos moottori jarruttaa edes hetken tai on ollut tyhjäkäynnillä niin ns"kuollut kohta"löytyy 1200-1400 väliseltä kierrosalueelta.
kolmas kaasariin liityvä ongelma on sellanen jos vaikka vaihde vapaalla kurvaan vasemmalle niin auto tukehtuu ja sammuu,mutta jos sama tapahtuu oikelle käännyttäessä niin tyhjäkäynti pysyy normaalina?!
kaksi kertaa on kaasari putsattu,sytytys säädetty,kärkiväli säädetty+uudet kärjet+uusi jakaja kansi+tulpat+johdot+bensan suodatin uusittu,ei imuvuotoja,polttoaine pumppu uusittu(edellinen omistaja).
ulospäin kaasutin ei vuoda bensaa
silmämääräisesti näytti että bensan pintakin olisi ollut riittävän korkealla ja suutimien koko oli 1 kurkussa 100 ja 2 kurkussa 162.
kiihdytys pumppu liikkuu normaalisti ja akselin nahka on ehjä.
kylmänä tätä oiretta ei esiinny koska ryyppy pitää kierrokset niin korkealla ja seoksen niin rikkaalla.
luulen että kaikki nämä ongelmat liittyvät toisiinsa,kunhan sais jotain uutta vihiä mistä lähteä etsimään ???
oisko kellään mitään ideoita?ajattelin vielä kerran purkaa kaasarin pöydälle tuhannen palasiksi ja putsata.jos jollain olisi jotain teknisiä arvoja mallisarjan kaasarista olisin iki onnellinen!! ;D
mottihan on siis 4g12 1400
-matti-