Kaasari pulma...

J

Jukka

Guest
Heti alkuun kerrottakoon, että olen täysin ummikko näissä kaasutin/moottori asioissa, joten seuraava selvitys on varmasti todella epäselvä....

Ostin Galantin 1.8 -88 pari vuotta sitten ja siihen on vaihdettu 1.6 kone, mutta kaasari taitaa olla siitä vanhasta 1.8:sta... Mutta nyt toi kaasari on heittänyt henkensä ja olen etsiskellyt siihen toista tilalle.

Kaverilta sain 1.6 -86 Lancerin kaasarin ja sitä irrottaessa ei tarvinnut kuin irrottaa kaasuvaijeri, 3 letkua ja pultit auki... Sitten siirryin sen hajonneen 1.8:sin kimppuu, vaijeri irti, pultit auki, mutta siihen 1.8 kaasariin tulikin 5 letkua. Kokeilin sitä 1.6 kaasaria silti, ylimääräiset letkut umpeen ja kaasari kiinni, muttei toiminut (kävi 3 pytyllä n. 10s ja sammu)...

Elikkä minkälainen kaasari kävis ton hajonneen 1.8:sin tilalle? Mielellään tietenkin joku 1.6:sen kaasari. Kun näköjään noissa on jonkin verran eroja...

Toivottavasti edes joku vastaa jotain.... ???
 
No multakin löytyy 1,6 G32 koneen kaasari jos sellaisen haluat.

Toisessa threadissa oli puhetta weberin (ilmeisesti DGV) asentamisesta, ja siitä oli muistaakseni hyviä kokemuksia. Miinus puolena Webru asennuksessa on, että siihen tarvitaan sovitekappale imusarjaan +kaasari täytyy käydä säädättämässä jossain pajalla jossa on webrun suuttimia.. harvoin löytää käytettyä kaasaria oikeilla suuttimilla...
 
Kyllähän tuo kaasari kiinnostaisi, kunhan on vain täysin toimiva (automaatti ryyppy yms. kunnossa) ja että se sopii tuohon mun autoon...

Elikkä onko siinä sun kaasarissa viidelle letkulle paikat?

Siinä mun hajonneessa 1.8:sin kaasarissa oli letkut seuraavasti. Kaasarin kumpaakin sivuun paksut letkut. Kaasarin päällä joku pyöreä osa (alipainelaite?) siihen, jostain imusarjan alhaalta tuli yksi letku. Virranjakajan alta yks letku kaasarin taakse. Ja kaasarin takaanta meni vielä yks letku imusarjan päällä olevaan pyöreään laitteeseen...

Minkäköhän laista hintaa pitäisisit siitä kaasarista? Ja missä päin se sijaitsee (itse asun Haminassa) tai jos on pidemmältä niin tulisiko postitus kysymykseen?
 
täysin toimiva, ajosta jäänyt. Se on itse asiassa Trediasta peräisin, mutta jos se ei käy niin saa palauttaa... luulen että se on parempi kun uudemmat: se on yksinkertaisempi....

En nyt muista letkujen määrää, voi olla vähemmänkin, mutta sillä ei ole väliä, koska mitään komponentteja ei siitä puutu. jos imusarjaan jää ylimääräisiä letkuja, niin ne voi tukkia huoletta.

30e +pk?

Mitäs kuulostaa?
 
Joo, kiinnostaahan se ja eikä tuo hintakaan ole päätä huimaava... lähetän sulle mun yhteystiedot mieluummin tonne sun sähköpostiin kuin tänne palstalle... Mites sen lähetyksen kanssa, postiennakolla varmaan?

Oli muuten se toinen kaasari jota jo kokeilin niin aika huonossa kunnossa (vähän ruostetta ym.) ja toivottavasti ei sen takia toiminut... Onkohan sillä muuten suurta merkitystä, jos se mun imusarja on 1.8:sista? Voikohan siinä imusarjassa olla jotain häikkää... Auto nimittäin kävi sillä 1.8:sin kaasarilla ihan tasaisesti paitsi jos sen kanssa lähti ajamaan tai painoi reilusti kaasua, jolloin tyhjäkäynti tipahti n. 500 kierrosta alemmaksi ja kone kävi pätkimään, sai ihan liikaa bensaa ja savutus oli sen mukaista. Ja eihän sitä nyt katsastus miehelle voi sanoa että älä aja sitä autoa vaan työnnetään se jarru testeihin sun muihin ;D
Minun mielestä tuo ainakin viittaisi kaasari ongelmaan...?
 
Jukka sanoi
Joo, kiinnostaahan se ja eikä tuo hintakaan ole päätä huimaava... lähetän sulle mun yhteystiedot mieluummin tonne sun sähköpostiin kuin tänne palstalle... Mites sen lähetyksen kanssa, postiennakolla varmaan?

Oli muuten se toinen kaasari jota jo kokeilin niin aika huonossa kunnossa (vähän ruostetta ym.) ja toivottavasti ei sen takia toiminut... Onkohan sillä muuten suurta merkitystä, jos se mun imusarja on 1.8:sista? Voikohan siinä imusarjassa olla jotain häikkää... Auto nimittäin kävi sillä 1.8:sin kaasarilla ihan tasaisesti paitsi jos sen kanssa lähti ajamaan tai painoi reilusti kaasua, jolloin tyhjäkäynti tipahti n. 500 kierrosta alemmaksi ja kone kävi pätkimään, sai ihan liikaa bensaa ja savutus oli sen mukaista. Ja eihän sitä nyt katsastus miehelle voi sanoa että älä aja sitä autoa vaan työnnetään se jarru testeihin sun muihin ;D
Minun mielestä tuo ainakin viittaisi kaasari ongelmaan...?

Kyllä se o saanut liikaa gasoliania silloin. 1.8:n kaasarissa on varmaan isommat suuttimet jne.
Ongelma voi tosiaan poistua ehjällä 1.6l kaasarilla ja kulutus tippuu vielä ;)
 
no multa saat 1,6 imusarjan mukaan jos epäilet, että se imusarja on 1,8:sta peräisin.

kyllä noi kaasari ongelmilta kuulostaa... jos se on 1,8 kaaasari, niin tottahan se on paksulla 1,6 koneessa.....
 
kaasari löytyi, mutta imusarja on vielä hakusessa. No, se löytyy kyllä jostain tarvittaessa, mutta miksi siihen olisi imusarja vaihdettu, 1,8 imusarja on vaan isompi reikäinen, ei muuta....

Ilmoita jos tarvitset sen imusarjan.... imusarjan vaihtohommassa menee sitten tiiviste uusiksi....
 
Vanha omistaja vaihto siihen sen toisen koneen ja sano että siihen laitettiin sen vanhan moottorin kaasari, joten luulen että siitä vanhasta konesta on otettu myös se 1.8:sin imusarja... En mielellään viitsis vaihtaa sitä imusarjaa, jos se vaan tolla 1.8:sin omalla toimis. Vai onko se kuinka iso/hankala homma vaihtaa? Paljos se imusarja sitten nostais tota hintaa? Ja missäköhän hintaluokissa ne tiivisteet liikkuu?

Totta tuo bensan kulutus varmaan. Itseasiassa kun ostin ton auton niin siinä oli ryypyssä ongelmia ja auto vei n. 25 litraa 100 kilometrillä :eek: Pika"korjauksella" ryyppy pois käytöstä ja lukemat suht inhimillisiksi.

Hitto että tuntuu muuten tyhmältä kokoajan kysellä jotain, mutta en ole eliniaikanani kaasari koneisiin aikaisemmin törmännyt. Edellisessä autossa oli senatorin ruisku ja sen 3 vuotta mitä ajelin niin mitään vikaa ei tullut vastaan. Kunhan vaan muisti tankata ja vaihtaa öljyt suht usein... Täähän alkaa mennä nyt jo ihan muistelun puolelle...
 
ei välttämättä, se kaasarin vaihto on paljon yksinkertaisempi operaatio kuin koko imusarjan....

Kyllä se varmaan jotenkin toimii 1,8 imusarjallakin, imukanavaan jää vaan porras koska kanava on pienempi kuin 1,8 imusarjassa....

Ei se imusarja hintaa nosta JOS nyt edes löydän sen.

tiiviste varmaan jotain 8-10e en tiedä ihan tarkkaan.
 
Joo, voinhan mä ottaa sit sen imusarjankin jos vain löydät sen.... Mutta ilmoittele sitten vaikka mun sähköpostiin (hirsse@luukku.com) että löysitkö sitä imusarjaa vai et, sillä kyllä mä sen kaasarin kummiskin otan...
 
Takaisin
Ylös Bottom