Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Eli säätö-ohjeita kaipailisin kyseiseen kaasuttimeen. Kone on peräisin A161 -gallusta, ja eikö lie kaasarikin samasta pelistä.

Nykyiselläänhän kokoonpano tekee sitä, että kun tyhjäkäynniltä annat kaasua, meinaa kone sammua ennenkuin herää kierroksille. Jos oikein rauhallisesti kaasua painaa, saa kierrokset nousemaan nätisti. Automaattiryypyn toiminnasta en myöskään oikein ole selvillä, kuuluisiko kierrokset olla kylmänä korkeammalla? Tällä hetkellä on sama onko kone lämmin vai kylmä, kierrokset pysyy samana. Kylmällä koneella vain saattaa sammua valoihin tultaessa, ja käyntiin lähtee vain ilman kaasua. Jos painaa vähänkin kaasua, ei toivoakaan. Ei edes lupaa.

Käyntiin lähtee kylmänä ja lämpimänä paikoiltaan mukisematta ja vetää nätisti kunhan ei lähde tyhjäkäynnin tietämillä liikkeelle. Kiusallinen vaiva liikennevaloissa ja muutenkin liikkeelle lähtiessä.

Tietäisikö kukaan vinkkejä ???
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

pelto lancerissa teki samaa joskus(ketju 4g32), ensin kaasaria kans pyöriteltiin, mutta syynä oli tuossa katkennut keskipakosäätimen jousi, kannattaa tarkistaa ensin !! samoin onko kärkiin tullut piikki, pätkäsee myös.
jos jakaja kunnossa niin kiihdytyspumpun toiminta tarkistaa, eli suihkaiseeko I-kurkkuun kun käännät kaasuvipua :)

lisäys ryypystä:
toimii siten että kylmänä PITÄÄ polkasta kaasua, läppä menee kiinni. koneen lämmetessä kun uudestaan polkaset kaasua niin sen pitäis pudottaa kierroksia, sitä herkkyyttä pystyy säätämään, omassa sillon käännettiin pienimmälle ja hyvin toimi vieläkin, ainut auto minkä tiedän lähtevän niin helposti käyntiin yli 30 pakkasillakin, kaksi-kolme erittäin vaikeeta koneen pyörähdystä riitti luvattoman huonolla akulla. ja ilman lohkolämmitintä(eipä sielä jääradan varressa paljon tolppia ole) ;D
-mikko
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

Vaihda ensimmäisenä JOKAINEN ap-letku,vaikka näyttäisivätkin hyviltä.

Sitten vaihda peruskulutusosat jos et ole jo vaihtanut (tulpat,johdot,b.putsari yms),tämän jälkeen käy mittauttamassa päästöt.

Jos ovat OK (tai saadaan säätämällä kunnolliseksi),niin sen jälkeen vasta säätelemään muita.

Ryyppy nostaa kyllä kierroksia,ja sitä pystyy kohtuullisen hyvin säätämäänkin paljon.

Ja sen ryypyn läpän pitää toimia!

Jos ei toimi,niin vaatii säätöä (sitäkin voi säätää).

Itse kun pari vuotta sitten kävin kyselemässä tuohon kiihdytyspumppuun tiivareita,ei ollut enään saatavana,enkä usko asian muuttuneen.
Mutta eipä siinäkään hätää,jollain muulla automallilla oli kyllä lähes samat tiivarit (nyt ei vain tule mieleen..).

Ja sekin jo kertoo k.pumpun tiivisteiden huonoudesta,jos se "kumipalje" on haljennut,sitä varmemmin se alempikin "o-rengas/stefa" on kovettunut.

Jokos oot sen jakajan vaihtanu,ettei kärjet siellä kiusaa tee.?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

ST sanoi
Vaihda ensimmäisenä JOKAINEN ap-letku,vaikka näyttäisivätkin hyviltä.

Sitten vaihda peruskulutusosat jos et ole jo vaihtanut (tulpat,johdot,b.putsari yms),tämän jälkeen käy mittauttamassa päästöt.

Jokos oot sen jakajan vaihtanu,ettei kärjet siellä kiusaa tee.?

AP-letkut on kaikki vaihdettu, osa oli kieltämättä "aijai mitä haperoa".

Tulpat on uudet, johdot, kansi, pyörijä on vaihdettu. Bensansuodatin on uusi. Kärjet ovat uudet ja kohdallaan, ei auttanut. Sytty on kohdallaan ja ennakko lisääntyy kun kaasua polkaisee, ajoituslampulla katsottu. Pitää tässä joku viikonloppu vaihtaa vielä se koko jakaja kärjettömään, mutta epäilen hieman... Noh, tuleehan sillä toimintavarmuutta.

Ihan kuin kaasuttimessa olisi jotain häikkää. Tiivistesarjoja olen kysellyt, tuloksetta... :-\ Mites tuon kiihdytyspumpun toiminnan voisi tarkastaa?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

Ratsun140y sanoi
jos jakaja kunnossa niin kiihdytyspumpun toiminta tarkistaa, eli suihkaiseeko I-kurkkuun kun käännät kaasuvipua
krhm.. ::)

ton näkee kyllä selvästi jos ruiskaisee. ja haistaa...

toimiko muuten säätämisen jälkeen paremmin kuin nyt? jos konkka on sökö niin se tekee piikin uudestaan samantien kärkiin ja sillon se tekee justiin tollasta
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

En ole vielä päässyt säätämään, kun auto on tuolla 25km päässä. Luulen että ensimmäiseksi tarkistan kiihdytyspumpum toiminnan, jos se pelaa niin vaihdan kärjettömän jakajan kun sekin tuolla auton takaosassa pötköttää. Pistän lisäinfoa heti kun pystyn... :peukku
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

Tjoo, asia eteni ei-niin-mihinkään. Siis tekojen puolesta.

Kärjetön jakaja olisi muuten mennyt paikoilleen, mutta siitä tulee kaksi johtoa (sininen ja musta-valkoinen) kun taas alkuperäisessä menee vain yksi johto puolalle. Meni sormi suuhun, enkä ruvennut arpomaan, niin jäi laittamatta. Mutta...

Ryyppy toimii, ainakin läpän osalta. Kierrokset ei nouse, mutta kylmänä läppä on kiinni ja lämpimänä aukeaa. Joten se ok.

Kaasua lisättäessä, niin kylmänä kuin lämpimänäkin, jää "suihkaus" puuttumaan. Eli ei minkäänlaista kiihdytysrikastusta, kumpaankaan kurkkuun.

Lisäksi huomasin, että kakkoskurkku ei aukea missään vaiheessa? Pitääkö olla kuorma päällä, että aukeaa, vai...?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

nostokurki sanoi
Kärjetön jakaja olisi muuten mennyt paikoilleen, mutta siitä tulee kaksi johtoa (sininen ja musta-valkoinen) kun taas alkuperäisessä menee vain yksi johto puolalle. Meni sormi suuhun, enkä ruvennut arpomaan, niin jäi laittamatta. Mutta...
Olisit soittanut niin olisin kattonut tuosta omasta vanhuksesta.. Noh.. katson kuitenkin heti kunhan käyn peltiä aukomassa tuosta.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

nostokurki sanoi
Kärjetön jakaja olisi muuten mennyt paikoilleen, mutta siitä tulee kaksi johtoa (sininen ja musta-valkoinen) kun taas alkuperäisessä menee vain yksi johto puolalle. Meni sormi suuhun, enkä ruvennut arpomaan, niin jäi laittamatta.

Kaasua lisättäessä, niin kylmänä kuin lämpimänäkin, jää "suihkaus" puuttumaan. Eli ei minkäänlaista kiihdytysrikastusta, kumpaankaan kurkkuun.

Lisäksi huomasin, että kakkoskurkku ei aukea missään vaiheessa? Pitääkö olla kuorma päällä, että aukeaa, vai...?
Siinä jakajassa on toinen tulo,toinen lähtö kipinänvahvistusyksiköltä,eli kummatkin pitää kytkeä.

Eli sulla on kiihdytyspumppu jumissa/väljä vivusto/tiiviste vuotaa.

Pitää olla RANKKA kuormitus ennenkuin aukeaa kakkoskurkku.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

ST sanoi
Siinä jakajassa on toinen tulo,toinen lähtö kipinänvahvistusyksiköltä,eli kummatkin pitää kytkeä.

Eli sulla on kiihdytyspumppu jumissa/väljä vivusto/tiiviste vuotaa.

Pitää olla RANKKA kuormitus ennenkuin aukeaa kakkoskurkku.

eli sininen samaan mihin alkuperäisen ainut karva, puolalle. Ja musta-valkoinen etuvastuksen toiseen päähän, saa ilmeisesti siitä virran?

Oliskos vinkkejä mitä tuolle kiihdytyspumpulle osaisi tehdä?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

En pirullakaan muista ny miten piuhat meni..

MUTTA,k.pumppu on siinä ykköskurkun takana,oikealla puolella,johon menee yksi vipu.

Väännä kaasua auki (auton ei tarvitse olla kännissä (niinkun minä..),katso liikkuuko vipu samassa suhteessa kuin avaat kaasua.

Jos ei,niin silloin niin paljon väljää että EHKÄ taivuttamalla vipua saat liikeradan normaaliksi.
Jos et,niin uusi vivusto/kaasari.

Jos taas väljää ei ole,niin tiivari vuotaa rankasti,jolloin ei ole muuta apua kuin uusi tiivari jostain.

P.S.Mulla on vielä pari joutilasta kaasaria jos tarvit varaosia..
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

aumm... sulla vissiinkin etuvetoisessa toi moottori & kaasari?

Eli kun takapotkussa katsoo kaasarin puolelta, niin kiihdytyspumppu on ykköskurkun takavasemmalla? Siinä on kyl joku "tappi" joka liikkuu muistaakseni jousen välitteellä (vai palautuiko, en muista), mutta tällä kertaa se ei ollut juuri ollenkaan mukana. Joskus se on toiminut normaalisti.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

nostokurki sanoi
aumm... sulla vissiinkin etuvetoisessa toi moottori & kaasari?
Oli etuvetoisessa,takapotkussa vain toisinpäin.

Kuvassa num. 1 on 2-kurkku,num.2 on kiihdytyspumpun yläpää (eli itse "akseli" on upotettuna kartion muotoiseen tilaan,ja akselissa kartion muotoinen morkula).
Tuo paksumpi "peltilipare" on n. puolivälistä kiinni kaasarissa pultilla,ja toinen pää on ohuessa jousitetussa vivussa,joka menee alempaan vivustoon.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

joo-o, kovin on erinäköinen kaasari. Kiihdytyspumpun pää näyttää samalta, mutta minulla ykköskurkku on takana ja kakkonen lähempänä konetta ??? jos oikein olen ymmärtänyt... Ykköskurkussa siis on ryypyn läppä ja kassuläppä, kakkonen ei reagoi mitenkään kaasun painallukseen (eli aukeaa vasta kuorman kanssa)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Eniksikin pyydän anteeksi, luin kiireessä väärin. Eli kaasari on juurikin samanlainen. Ja merkki on Aisan, eikä Aisin. Tai ainakin näin kaasarin kyljessä luki... Nyt tuli vaan mieleen eräs juttu. Tulppia vaihtaessani huomasin, että nelospytyn (kauimpana jakopäästä) tulppa on aika radikaalisti eri värinen kuin muiden. Luulin että lyöty jotkut vanhat tulpat vaan koneeseen.

Tänään kuitenkin koitin ottaa nelospytyn tulpanjohdon irti käydessä, ja ero muiden pyttyjen tulpanjohtojen irroittamiseen oli valtava. Nelospytyn jäädessä pois pelistä, käyntihäiriö oli todella pieni, kun taas muissa kone meinasi sammua saman tien. Tulpassa vika ei ole, ja johdotkin ovat uudet.

Vaikuttaisi siis, että yhden pytyn teho on selvästi muita heikompi. Saman sylinterin imusarjaan tulee jarrutehostimen alipaineletku. Sattumaa?

Koitin siis jarrutehostimen imuvastusta kohta kohdalta... Venttiili välissä toimii, päästää ilmaa vain toiseen suuntaan. Mutta onko jarrutehostimen tarkoitus "valskata"? Eli päästää koko ajan ilmaa läpi, ei pidä alipainetta. En oikein tunne jarrutehostimen toimintaa, kertokaa viisaammat?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

Jokos sen jakajan olet vaihtanut. Edelleen kuulostaa oireet kuin tuossa omassa Lancerissa viime syksynä...
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisin

Eipä käynyt jakaja, akseli on about puoli senttiä liian lyhyt. Muuten täysin identtinen. Pyörijä ottaa kiinni, ei saa edes paikoilleen...
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

oho, olipa ihan eri kaasari tässä vanhemmassa 1600sessa
DSCN3122.jpg

tämä onkin MIKUNI-SOLEXI ja kiihdytyspumppu on tässä kalvomallinen ja kammion alapuolella.
jos yhtään silmät pitää paikkansa niin toi ylemmän kuvan kaasarimalli on samantyyppinen kuin mm datsuneissa(kiidytyspumppu ainaki samantyylinen) ja se kiihdytyspumpun putki on melkovarmasti tukossa jos ei mitään näy, datsunissa se on ainaki siinä ihan heti näkyvillä(messinkiputki I-kurkussa)
II kurkussa on kaksi kaasuläppää alempi aukeaa kaasuvivusta ja ylempi on alipaineella toimiva.

tuotanoin, mullakin noita kaasareita tuola olisi kyllä mutta ne on varaosalancerin sisällä ja siinä on nyt jäätyny lumi pressun päällä...jos on tarvetta
toi kuvan kaasari on ainakin pelannut hienosti :)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Juu, toihon minulla on kokonainen huolto-ohjekin, siis tuohon Ratsun140y:n kaasariin. Se todellakin on vanhemmasta koneesta, kerran workshop manualistakin löytyi juuri samainen kaasutin. Jos tuollainen kävis tuohon mun imusarjaan ja vielä jostain tuollaisen toimivan löytyäisi niin olisipa bueno. :)

Mutta, onko kenelläkään tietoa, kuuluuko jarrutehostimen päästää ilmaa läpi lepoasennossa (ei painetta jarrupolkimella)? Omani nimittäin niin tekee, ja siinä voisi hyvinkin olla syy.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

sun tehostimen kalvo tai letku vuotaa. vaikuttaa kyllä osaltaan... ;D

niin tosta kaasarista vielä, luultavasti sopii imusarjaan, ainakin muuten vanhempien japsien kaasarit menee samoihin reikiin ja jakoihin aika pitkälti(esim datsun 140y<-->mazda 818)katson heti mitä kaasariosastolta takaloosterista löytyy(jos on oikeaa niin ei takuulla maksa paljoa!)kunhan pressun saa ehjänä pois, mikä kaasari löytyy, tosta ketju g32sesta en viittisi myidä, on meinaan sen verran timmi vielä koko kone kokonaisuudessaan että pidän tallessa, naftaliiniin menee kun auto puretaan ;)
lisäys:
kuuluiskos tuossa sun galantissa olla alunperin ketjukone? *wink*wink* ;D ;D
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Ratsun140y sanoi
sun tehostimen kalvo tai letku vuotaa. vaikuttaa kyllä osaltaan... ;D

niin tosta kaasarista vielä, luultavasti sopii imusarjaan, ainakin muuten vanhempien japsien kaasarit menee samoihin reikiin ja jakoihin aika pitkälti(esim datsun 140y<-->mazda 818)katson heti mitä kaasariosastolta takaloosterista löytyy(jos on oikeaa niin ei takuulla maksa paljoa!)

lisäys:
kuuluiskos tuossa sun galantissa olla alunperin ketjukone? *wink*wink* ;D ;D

Juu, sitä epäilinkin. Eihän se nyt niin voi mennä että yksi pytty käy jatkuvaan laihemmalla kuin muut... Letkut on kunnossa, vika on siis ilmeisimmin tehostajassa. Tuo kait on purettavaa mallia, niin ei kun säpäleiksi... :)

Tuon workshop manualin mukaan kaasarien kans pitäis sopia ristiin. Onkos tuossa mikuni-solexissa kaasu vaijerilla vai tangolla? Aisanissa nimittäin on tangolla, ainakin minun värkissäni. Ja luulisin että tuollainen kaasari (mikunisolex) on ollut alun perinkin autossani, kun ei tuo WM tunne Aisania ollenkaan. Konekin on peräisin uudemmasta lantista.

Ja luulisin kyllä että on ollut ketjupäällä aiemmin, vaikka manuaali tunteekin molemmat koneet (eikä varsinaisesti Sigma -mallia ollenkaan). Ota näistä nyt selvä. ;D
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Tutkittu ja hutkittu taasen, "aivastelu" loppui lähes kokonaan kun jarrutehostimelle tulevan letkun tukki. Eli tehostin vuotaa läpi. Loput nyyppäämisen syistä voisi löytyä esimerkiksi syttyosista, löytyisi vaan nyt jostain se per*eleen pyörijä tuohon... Ei se voi olla noin harvinainen... Tai sitten nyyppäys tulee vajaatoimisesta kiihdytyspumpusta, mene-tiedä. Tekis siltikin mieli vaihtaa tuo kaasari vanhanmalliseen ;D

Tyyppikilvestähän saa selville auton vuosimallin, eikös? Jos tuo sigma olisikin oikeasti vanhempi kuin mitä rekisteriotteen vm "1980", ja oikeasti olisikin tehty 1979 tai aikaisemmin, niin saisikohan tuon katsastettua ilman päästömittausta? :p 79 ja sitä vanhempiinhan sitä ei tarvitse tehdä, jos oikein olen ymmätänyt.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

nostokurki sanoi
79 ja sitä vanhempiinhan sitä ei tarvitse tehdä, jos oikein olen ymmätänyt.

Eikös se ollut '77 ja sitä vanhempiin... ::)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

perhana, niin olikin. 79 ja vanhempiin dieseleissä. :)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Prkl, en tajunnu äsken kattoa tallissa, mutta varmistetaan nyt sitten täältä, että mikäköhän kaasari mahtaa Celestessä, 4G32, 1.6, olla?

Motonetistä kun löytyisi huoltosarja kaasuttimeen Lancer 1,2/1,4 A17-sarja 80--83 Mikuni-23/30DIDTA

Mahtasko olla sama ku Celestessä? Muistaakseni katoin että Mikuni tuossa on.

Kuva on heikko, mutta toivottavasti asijantuntijat tunnistavat :)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

juurikin mikuni-solex. Taitaapa olla vielä automaattiryypyllinen malli. Mullois räjäytyskuva tuosta jos tarviit. :)
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Tiedustelin Vemixiltä ja Veholta tiivistesarjaa ja pistän ens viikolla tilaukseen. On muute prkleen vaikeaa tämä Tampereen Vemixin toiminta. Soitin vaihteeseen, josta tietty pyysin ohjaamaan mitsun varaosiin. Noh, siitä vielä 3 vai 4 kertaa puhelua ohjattiin uusiin numeroihin. Välissä puhelu käväs maahantuojallakin, joka taas ei ollut mielissään että yksityishenkilöt kyselevät sieltä osia. Syytönhän minä siihen oon :eek:
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Ratsun140y sanoi
mun pitäs saada huoltosatsia, tai ainaki tiivisteet tommosiin mutta KAKSINKERTASENA ;D ;D

iso ego. ;D ei vaines, tuplakaasarit roks :peukku niihinkin muutes löytyis räjäytyskuva jos on tarvetta. Ei vaan liene ihan sama kaasutin? Ainakaan manuskan mukaan.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

juu en ole sen kummemmin vielä tutkinutkaan näitä, pitää vaan eekunoida vähäsen kun tossa näyttäis olevan vaijerilla kaasu... :p ;D
//pistin uutta kuvaa tonne 76 lanceriin 4g63 juttuun...//
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Ratsun140y sanoi
mun pitäs saada huoltosatsia, tai ainaki tiivisteet tommosiin mutta KAKSINKERTASENA ;D ;D

Mää luulin ensin (oikeasti) että sul on vaa niin paljon väljää siel että tarvit tuplatiivisteet ;D
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Palataas taas aiheeseen, otin ja tilasin huoltosarjan moposportista. HUOLTOSARJA, KAASUTIN AISAN, TYYPPI H6.

Paljon oli rojua pakkauksessa ;D Yllätyin, että mukana oli perus paperitiivisteiden lisäksi myös pari O -rengasta, pari laakerikuulan oloista palloa,kaksi haitarikumia (toinen kovasti samannäköinen kuin kiihdytyspumpussa! :peukku ), metallinen taagi jossa tiiviste toisessa päässä sekä joku messinkinen, suuttimen näköinen vermes jonka sisässä pienempi osanen jonka päässä kumikartio.

Nyt jos joku Aisanin räjäyttänyt kertoisi vinkkejä, mihin noita osia tulee? Ja näyttääkö ylipäätään käypäisiltä?

Kuva paketista
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Whoah, kovin on (ainakin osa) tuttuja osia.. Coltista purkiin ja kasasin kaasarin varmaan ~10 kertaa

Coltissa minulla oli semmoinen aisan/mikuni jossa oli pieni ikkuna kaasarin kyljessä (josta näki kohokammion tason), se oli hieno näkymä toisiin maailmoihin ;D
:eek:fftopic
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

J. Puhakka sanoi
Coltissa minulla oli semmoinen aisan/mikuni jossa oli pieni ikkuna kaasarin kyljessä (josta näki kohokammion tason), se oli hieno näkymä toisiin maailmoihin ;D

:tmi
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Noniin, löytyihän se vika sieltä. Kiihdytyspumppu valskasi alkuperäisessä kaasarissa, nyt on kaasari peruskorjattu ja puhdisteltu. Paikoillaan on uudempi vastaava kaasutin, joka antaa aivan liian laihaa seosta lämpimänä. Mikähän siinä voisi olla vialla?

Eli siis, kylmänä lähti kuin palmun alta. Nätisti kävi joutokäyntiä, ei mitään aivastelua kaasua lisättäessä, toimi kuin unelma. Sitten kun kone lämpeni, sammui. Sain kitkuteltua käyntiin ja pidin kättä höllästi kaasarin ykköskurkun päällä niin kävi nätisti, heti kun nosti kättä niin alkoi hyytyä. Eli käy liian laihalla lämpimänä. Koitin myös ilmanputsarin kanssa, ei vaikutusta asiaan.

Ideoita millä tuon uudemmankin kaasarin saisi pelaamaan OK?

P.S. Vanhassa kaasarissa on "läppärungossa" heti jäähdytysnesteliitännän likellä jousivarmisteinen säätöruuvi, mihin vaikuttaa? Uudessa oli vain jonkinnäköinen tulppa sillä paikalla.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

onko tos kaasaris korjaussarja? kannattaa kokeilla vaihtaa omat pääsuuttimet... kumpaanki kurkkuun
bensapinta liian alhaalla?
eihän vuoda tiiviste?
pumppu nostaa tarpeeksi pensaa?
tai sitten sielä vaan on tukos jossain
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Vaihdoin alkuperäisen kaasarin takas, ja siinä meinaa lämpimänä olla vieläkin samaa vikaa eli nyyppää lämpimänä :nykii

Tiivisteet on kaikki uusia, pumppu nostaa kyl bensat jne... Kiihdytyspumppukin toimii nyt. Mikähän hitto... Kai siellä on sitten ilmavuoto jossain, pitänee huomenna paremmalla ajalla suihkia jarruspreitä imusarjaan ja katsoa mistä nousee kierrokset. En oikein keksi enää muuta mikä voisi olla vialla.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Mut kertokaas mikä se ruuvi on? Seosruuvi vai?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

en kyllä heti osaa sanoa mikä ruuvi siinä on. saattaa olla hyvinkin tyhjäkäynnin seosruuvi totanoin olisko mahdollista että uudemmassa on sellanen kotelo siinä päällä ettei pääse sorkkimaan kuin "erikoistyökalulla" näin ainakin datsunin kaasareissa... sinne sopii kun rautasahan terästä viilaa kapeamman ja keskeltä pala pois ;)

tuntus silti sille että I kurkun mahdollisesti pääsuuttimes jotain töhnää, jos toimii kerran paremmin kun on ryyppy päällä, mitä muuta tuolle koneelle on tehty tuossa välissä jona toi ongelma ilmaantui?
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

nostokurki sanoi
Mut kertokaas mikä se ruuvi on? Seosruuvi vai?
Pistä kuva niin kerron,kun en suorilta hahmota selostuksesta..
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Ratsun140y sanoi
tuntus silti sille että I kurkun mahdollisesti pääsuuttimes jotain töhnää, jos toimii kerran paremmin kun on ryyppy päällä, mitä muuta tuolle koneelle on tehty tuossa välissä jona toi ongelma ilmaantui?

Siirretty trailerilla helsingistä kuopioon. Nykinyt koko täälläoloajan. Eli nykimistä on yritetty poistaa ensin syttyosilla, sitten alipaineletkuilla, sitten jarrutehostimen letkuilla ja viimeiseksi kaasarin vaihdolla. Uudempi kaasari ei nyypännyt lämpimänäkään, mutta tosin ei meinannut saada käyntiinkään eikä tyhjäkäyntiä ollut lämpöisenä ollenkaan...
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

ja onko ne jakajan painot vielä toiminnas? ts. jousi poikki? peltomitsus kävi näin sillon joskus ja se teki samaa melkeen kuin olis ollu kiihdytyspumppu pois pelistä.
mutta paha sanoa täältäkäsin
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Duh.

Käytin kärjetöntä jakajaa vanhuksessa paikoillaan, enkä saanut pelaamaan en sitten mitenkään. Ei tuntenut varaosaliikkeet yhtään kantta mikä siihen kävisi, ei edes varaosanumerolla löytynyt koko jakajaa. Annoinpa sitten olla, ja siirryin ihmettelemään alkuperäistä jakajaa...

Eli käytin siitä kaiken irtoavan irti ja tarkistin että sisällä on kaikki kuten pitääkin. Ja olihan siellä. Ei ollut jousia poikki tms.

Laitoin takaisin kiinni, no perkeles, eihän se lähdekään enää pyörimään :nykii

Aikani testailin, kipinää ei tullut. Starttasi=ei kipinää, päästit avaimesta =2 kpinää :eek:

Sitä pällistelin siinä oman aikansa, kunnes sitten rupesikin kipinät tulemaan niinkuin pitää. Enkä tehnyt mitään muutoksia. Roippeet kasaan, yrittämään käyntiin ja kah, sehän lähti kun aikansa kaasua pumppaili. Sitten varovasti laskin kaasun pois ja menin säätämään sytytystä korvakuulolta, sain sen aika hyviin arvoihin, nyt ei nimittäin enää nyyppää! Ei kylmänä eikä lämpimänä!

p.s. käänsin jakajaa hampaan verran eri asentoon (en muista kumpaan suuntaan), mutta nyt jakaja sattuu säätövaran keskelle kun ennen se oli aivan toisessa reunassa. Tälläkin vissiin on ollut osuutta asiaan? Säätövara tapissa=alipainesäätö ei enää riitä tms.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

nostokurki sanoi
p.s. käänsin jakajaa hampaan verran eri asentoon (en muista kumpaan suuntaan), mutta nyt jakaja sattuu säätövaran keskelle kun ennen se oli aivan toisessa reunassa. Tälläkin vissiin on ollut osuutta asiaan? Säätövara tapissa=alipainesäätö ei enää riitä tms.

Tai alunperinkin päin v**tua. Eli jos se jakaja laitetaan oikein niin sen pitäs asettua tasan siihen keskelle, ja on säätövaraa molempiin suuntiin, ja sit voikin säätää perusennakon ilman moottorin käymistä ja sit sytkälampulla loput..

Tai näin siis ainakin itellä ollut aina.
 
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)

Ratsun140y sanoi
ot. et myisi sitä kärjetööntä jakajaa+puolaa(tai vai eikö se oo e15 galantista?) tohon omaan rojektiin? ;D

15+pk :) laita privaa minne pistetään
 
Takaisin
Ylös Bottom