nostokurki
A121 Galant Sigma 1600GL
- Liittynyt
- 5 Marraskuu 2005
Vs: Kaasarin säätö? 4G32 / Aisan (käyntihäiriö)
Nostellaas vanhaa topia....
Eli sama ongelma palasi jälleen. Nyt vaan ei vaikuta edes sytytyksen säätö... Moottoria on siis kunnostettu tässä välissä aika runsaasti, mm. kansi plaanattu (0,15mm pois), tiivisteet vaihdettu, venttiilit hiottu jne. Tiivistepinnat oikaistu niin kannesta kuin imusarjastakin. Moottori ei ollut ollenkaan väljä, sylintereissä näkyi hoonausjäljet ja lohko oli ihan uuden mitoissa.
Nyt näyttäisi ettei käy oikein nätisti enää tyhjäkäyntiäkään, moottori tykkää vähän ravistaa kehdossaan tyhjäkäynnillä/tasakaasulla alle 2000rpm. Sytytyksen säätö on ihan toisessa laidassa, jos jakajaa kääntää hampaan verran tippuu tyhjäkäynti olemattomiin tai katoaa kokonaan.
Mitähän seuraavaksi keksisi? Tänään asensin sähköisen bensapumpun ja vaihdoin viimeiset kaksi alipaineletkua uusiin. Ei vaikutusta.
Nostellaas vanhaa topia....
Eli sama ongelma palasi jälleen. Nyt vaan ei vaikuta edes sytytyksen säätö... Moottoria on siis kunnostettu tässä välissä aika runsaasti, mm. kansi plaanattu (0,15mm pois), tiivisteet vaihdettu, venttiilit hiottu jne. Tiivistepinnat oikaistu niin kannesta kuin imusarjastakin. Moottori ei ollut ollenkaan väljä, sylintereissä näkyi hoonausjäljet ja lohko oli ihan uuden mitoissa.
Nyt näyttäisi ettei käy oikein nätisti enää tyhjäkäyntiäkään, moottori tykkää vähän ravistaa kehdossaan tyhjäkäynnillä/tasakaasulla alle 2000rpm. Sytytyksen säätö on ihan toisessa laidassa, jos jakajaa kääntää hampaan verran tippuu tyhjäkäynti olemattomiin tai katoaa kokonaan.
Mitähän seuraavaksi keksisi? Tänään asensin sähköisen bensapumpun ja vaihdoin viimeiset kaksi alipaineletkua uusiin. Ei vaikutusta.