Kaksitahti-öljyä dieselin sekaan?

H

Hammer

Guest
Paikallisella korjaamolla muuan häiskä kehotti minua laittamaan n.puoli litraa kaksitahti-öljyä pajeron polttoaine tankkiin n.kerran kuukaudessa.Näin kuulemma päästöt pienenisivät sekä naftan kulutus laskisi. Mitä mieltä muut ovat tällaisesta? Onko tuo öljyn lisääminen nafatn sekaan kannattavaa unohdanko koko homman? Voiko tuo öljyn sekoittaminen dieselin sekaan esim. vaurioittaa moottoria tms...? Neuvoja otan vastaan kun itsellä ei tuollaisesta ole aiempaa kokemusta ja asia mietityttää... ???
 
olen tuosta lukenut yhdellä toisellakin forumilla ! En itse lähtisi kyllä ihan heti kokeilemaan. :p
 
Ehkä joskus 50 luvulla on nuita kikkoja tarvinnukki, mutta nykyset löpöt ei tarvi mitään muuta ku paljon ilmaa niin palaa puhtaasti. :)
 
Se entis-ajan 2-tahti öljy kikkailu johtui siitä ettei nafta voidellut pumppua sisältä mikä aiheutti kulumista, käyntihäiriöitä yms.yms. kokeile ennemmin FORTE:a kerran vuodessa, pullollinen puoleen tankilliseen ja anna käydä 20 min. ja kokeile sen jälkeen kuinka kovaa kulkee 1.vaihteella ja sit nostat vaan jalan kaasulta eli moottorijarrutat, toista pari kertaa niin karstat lähtee..

Nii, en siis ota vastuuta tosta mut mä en ole saanut yhtään konetta rikki ko. tavalla
 
Traktoriin käytetään meillä himas polttoöljyn seassa aina kerran ½vuodessa 2-tahti öljyä.
Voitelee suuttimet (irrotti taannoin yhden) ja lopetti ainakin taas tyhjäkäynnillä turbollisen koneen ajoittaisen kierrosten nousun itsekseen.
 
Kyllä mä ainakin talvella laitan silloin tällöin kun talvinafta on ns. kuivempaa kun kesä-aine

ei siitä vanhassa koneessa haittaakaan ole... mutta toi forte on kyllä parempaa ja se kyllä putsaa...
 
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/products?OpenDocument&Param=3:additivesfueladditivesfordieselcar

Tuota DIESEL LUBRICITY ADDITIVE ainetta ostin, maksoi 5€ tölkki
 
hieman ot. mut mistä johtuu semmonen että kiisseli autot kuluttaa ulkomailla vähemmän löpöö kun suomessa,muutama tuttu matkailuauto kuski on sanonut molemmat samaa esim. euroopassa kulutus 8,5l/100km ja kun tulee suomeen ja tankkaa täältä kulutus pompaa esim.10l/100km.siis kesäkelillä eli lämpötila ei sitä aiheuta.
 
"Leppis" ainakin Saksassa dieselin koostumus on erilainen kuulemma ja se vaikuttaa kulutukseen....
 
Toi huomio pitää paikkansa ku isoillakin autoilla on kulutukset paljon pienempiä euroopassa kuin suomessa siihen voi vaikuttaa sekin että siellä on tiet tasaisempia pinnoiltaan.... ja pystyy ajamaan enemmän tasanopeuksia kun on isommat tiet...
 
Takaisin
Ylös Bottom