Kallista tää evoilu

V

veikka81

Guest
Tähän mennessä korjatut viat:

Kytkin paketti kahteen otteeseen . 600 € ja toisen sain takuuseen jenkeistä
Kardaanin tukilaakeri vaihettu 58€.

Uusia vikoja

Perästä johtuvaa tärinää

Ja nyt uusin vika minkä havaitsin eilen :seina

Jompi kumpi raidetangon sisempi nivel kolahtelee, vittu ja sitten vuotaa ohjaustehostimen nestettä pikkuisen kuskin jalkatilaan

Ja kaikki nämä vain 123 tuhatta ajetussa autossan ::) :eek:.

Mitähän seuraavaksi ???

Vittujen vittu. Galantti mikä oli aikoinaan niin sillä tuli rullattua 130 tuhatta ja mittarin lukema oli myytäessä 380 tuhatta ja en tehny mitään siihen. En edes jakopään remonttia ;D ja hyvin kävi ja kukku. Ja nyt Evoon on mennyt 9 kuukauden aikana enemmän rahaa kuin kuin omegaan ja galantiin 8 vuoden aikana.

Todella kestäviä vehkeitä.

Paskan möivät
 
Vs: Kallista tää evoilu

Huono säkä sulla on ollut auton suhteen :eek: tosin kuluja on silti tullut varsin kohtuullisesti.

Itse ajoin edellisellä kolmosella vuoden ja 16 tkm (155-171 tkm) ja sinä aikana oli yksi vika eli etujarrut jumiutuivat, joka on tosin ihan normaalia tuon verran ajetulle 13 v ikäiselle autolle.

Nykyisellä oon ajanut kesästä lähtien ja mittarissa on 88 tkm eikä vielä ole löytynyt mitään vikaa. Taitaa olla aika yksilöllistä, minkä verran vikoja ilmenee.

Ostapa Renault Megane Coupe 2.0-16v ensimmäistä korimallia, jos haluat tutustua vikoihin ;D
 
Vs: Kallista tää evoilu

Pienellähän sä olet selvinnyt! Kysy Astilta miten päittäisvälys mitataan :)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Välikommenttina mainittakoon että jos halvalla olettaa pääsevänsä niin evo ei ole ollenkaan oikea valinta. Erikoisautot vaativat aina enemmän huomiota.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Tainnu mennä joka kuukaus ton verta Evoon, joten ei tuo vielä kalliilta vaikuta. Tosin kaikki ei ole ollut "ihan" pakollsita kulua :p
 
Vs: Kallista tää evoilu

Biim sanoi
Välikommenttina mainittakoon että jos halvalla olettaa pääsevänsä niin evo ei ole ollenkaan oikea valinta. Erikoisautot vaativat aina enemmän huomiota.

Ei kait ne nivelet nyt mitään huomiota vaadi, jos ne perus autoissakin kestänyt tehtaalta romuttamoon, niin miten se muka erikois autossa olis heikompi laatuinen osa ???

Joo, kyllähän tuon nyt tiesin ettei osat ja huollot ilmaisia ole. Mutta vituttaa vaan kun mainostetaan että on niin vähän ajettuja. Mutta kuitenkin saa olla koko ajan varuillaan, että mikä rupeaa kolisemaan seuraavaksi.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Samppa sanoi
Tainnu mennä joka kuukaus ton verta Evoon, joten ei tuo vielä kalliilta vaikuta. Tosin kaikki ei ole ollut "ihan" pakollsita kulua :p

Korjauksiinko sulla on mennyt reilut 650 euroa joka kuukausi vai virittämiseen ja rakentamiseen?
 
Vs: Kallista tää evoilu

Itellä kanssa nyt reilut 300km takana ja jo vaihdettu "yllättäviä" vikoja kytkin, kampiakseli, tietty alakerran laakerit, jakopään hilut kiristimineen, nesteet, raidetangon päätä jne.. vahvasti mennään nelinumeroisissa "korjaus kuluissa" jo vaikka eka tankillinen on vasta menossa.. Halpaa vai not?

Mut toisaalta nyt rokkaa! Rek. katsastukseen tarvinnee tosin mennä maanantaina.. sitte tietää taas mitä saa seuraavat viikot korjailla.. ::)
 
Vs: Kallista tää evoilu

No ohoh.

Mulla meni tuohon käyttöpeliin viime vuonna viitisen tonnia,ja mielestäni kannatti.
Peruskippo.

Ja silti pitäisi taas kytkin,laatikko yms vaihtaa.


Ja eihän sitä voi olettakkaan että turbopeli kestää saman kuin 1,3 Colt.
Vai kestääkö 0-100 kiihdytyksesi 45 sekuntia?
 
Vs: Kallista tää evoilu

Pitää muistaa että puhutaan 13v vanhasta sportti autosta joka on saanut kenkää ja paljon,joka muuta väittää niin valehtelee,kukaan ei evoa osta hissutellakseen :driver
Mielestäni veikka oot selvinnyt pienellä rahalla,omaan kutoseenkin on mennyt moninkertaisesti tuo määrä huoltoihin/korjauksiin ja takana kilometrejä 25 ;D
 
Vs: Kallista tää evoilu

marko_h sanoi
Korjauksiinko sulla on mennyt reilut 650 euroa joka kuukausi vai virittämiseen ja rakentamiseen?

Kuluvia osiahan nämä + muita kunnostuksia :p Ei sentään akuutteja vikoja.

Itse siis hommasin auton ihan sillä mielellä, että teen siitä mieleisen ja pidän kunnossa. 100tkm ei kuulosta paljolta, mutta on se aika pirun pitkä matka jos se on vedetty radalla. Kannattaa miettiä jo ennen ostoa missä käytössä tällaiset autot ovat voineet olla. Kirkkoon sunnuntaisin ja äkkiä takasi talliin...
 
Vs: Kallista tää evoilu

nokonzok sanoi
Pienellähän sä olet selvinnyt! Kysy Astilta miten päittäisvälys mitataan :)

Njoo, oli vähän kalliita kilometrejä aluksi mutta eipä ne ole siitä paljon halventuneet loppujen lopuksi.

Ei noita viitsi laskea, aina pitää jotain palikkaa olla hommaamassa jos ei muuten niin siksi että pitää vaan saada jotain uutta :)
 
Vs: Kallista tää evoilu

veikka81 sanoi
Joo, kyllähän tuon nyt tiesin ettei osat ja huollot ilmaisia ole. Mutta vituttaa vaan kun mainostetaan että on niin vähän ajettuja. Mutta kuitenkin saa olla koko ajan varuillaan, että mikä rupeaa kolisemaan seuraavaksi.

Japanin 100 tkm 10 vuodessa harvemmin on ajettu samanlaisissa oloissa kuin Suomen 100 tkm 10 vuodessa. Tekniikka kulunee enemmän, kori vähemmän.

Ja varmaan sillä sunkin autollasi on ajettu vaan siististi kirkkoon ja takaisin aikaisemmin :)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Miten toi kardaanin tukilaakerin kuluminen ilmeni? Jotain ääntä/tärinää pukkaa vai?
 
Vs: Kallista tää evoilu

Vaan arvaappa vaan miten monta tuntia enemmän se japaniin 100tkm on verrattuna suomalaiseen samaan ajomäärään..
Japanissa auto seisoo ruuhkissa isoimman osan käyntiajastaan.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Saki sanoi
Itellä kanssa nyt reilut 300km takana ja jo vaihdettu "yllättäviä" vikoja kytkin, kampiakseli, tietty alakerran laakerit, jakopään hilut kiristimineen, nesteet, raidetangon päätä jne.. vahvasti mennään nelinumeroisissa "korjaus kuluissa" jo vaikka eka tankillinen on vasta menossa.. Halpaa vai not?
jakopään hilut, ja nesteet on ihan itsestäänselvyys periaatteessa tollasissa mitä tuodaan japanista suomeen, ei niitä voi laittaa minkään yllättävän kulun piikkiin.

Mun mielestä ???
 
Vs: Kallista tää evoilu

Kauheaa avautumista... Kyl jokaisen ku Evol ajaa niin pitää suhtautua siihe nii et "TÄÄ ON MOTORSPORTTIA". Sit vaan Evo myyntiin ja vm -90 Corolla tilalle, nii ei tunnu lompakossa niin paljon vaik ois auto 24/7 paskana...

Jokaisen automerkin erikoisimpien mallien kanssa tulee varmasti samankaltaisia ongelmia. Käypä veikka lukemassa vaan esim. CRSC foorumia kuinka tehokkaasti ne Cossu Sierrat on paskana jatkuvasti SAATIKKA Nissanit, mutta silti kyseisiä autoja harrastetaan suht aktiivisesti...

Itse olen motivoitunut niin että jos jotain menee paskaksi, se korjataan ja jos jotain menee paskaksi liian tehon takia, niin se vaihdetaan kestävämpään...

Nimim. omalla Evolla nyt 2 vuoden aikana mennyt vain yksi pyöränlaakeri ja maksoi huimat 40e!!!
 
Vs: Kallista tää evoilu

UITTO- sanoi
jakopään hilut, ja nesteet on ihan itsestäänselvyys periaatteessa tollasissa mitä tuodaan japanista suomeen, ei niitä voi laittaa minkään yllättävän kulun piikkiin.

Mun mielestä ???

Joo toki kyllä.. kunhan listasin dramatiikkaa lisätäkseni.
 
Vs: Kallista tää evoilu

veikka81 sanoi
Tähän mennessä korjatut viat:

Kytkin paketti kahteen otteeseen . 600 € ja toisen sain takuuseen jenkeistä
Kardaanin tukilaakeri vaihettu 58€.

Uusia vikoja

Perästä johtuvaa tärinää

Ja nyt uusin vika minkä havaitsin eilen :seina

Jompi kumpi raidetangon sisempi nivel kolahtelee, v***u ja sitten vuotaa ohjaustehostimen nestettä pikkuisen kuskin jalkatilaan

Ja kaikki nämä vain 123 tuhatta ajetussa autossan ::) :eek:.

Mitähän seuraavaksi ???

Vittujen v***u. Galantti mikä oli aikoinaan niin sillä tuli rullattua 130 tuhatta ja mittarin lukema oli myytäessä 380 tuhatta ja en tehny mitään siihen. En edes jakopään remonttia ;D ja hyvin kävi ja kukku. Ja nyt Evoon on mennyt 9 kuukauden aikana enemmän rahaa kuin kuin omegaan ja galantiin 8 vuoden aikana.

Todella kestäviä vehkeitä.

Paskan möivät
Älä Veikka hermostu!Mulla ajettu 90 ja acd pumppu sökö about 3000€ jos änkyrä Engren ei saa sitä tehdas- takuuseen! saas nähdä kuinka käy ,ois se hieno joululahja. jakopään remppa tehtävä piakkoin,sekin maksaa jonkun euron mut kyllä se tästä vielä iloks muuttuu. :driver
 
Vs: Kallista tää evoilu

kuten edellä kävi jo ilmi, näihinkin voi tulla vikaa vaikka onkin ollut aikoinaan kallis.. Itse pääsin vähän alta 10tkm, kun koneeseen jäi vanhaa ainoastaan öljypohja ;D

Mutta miettikääpäs uusia autoja. Joku uus RS audi, jossa ei ole takuuta, josta menee vaikka sitten jotain mäsäksi, tämän mielikuvaharjoituksen jälkeen toi eemeli olikin aika edullinen auto, ainakin osien puolesta. Osat kun näihin kolmosiin ei maltaita maksa. :)

Loppuenlopuksi olen erittäin tyytyväinen itse ollut. Viime dynamikki tais seistä aika paljon enemmän kun tämä evo, vaikka tällä ajellaan välistä vähä lujempaa kuin dynamikillä.

Jos tahtoo huoltovapaan auton, paree ajaa sit taksilla ;D
 
Vs: Kallista tää evoilu

Kuuluu lajin luonteeseen ;D Tili tuli tili meni :peukku välillä syödään näkkileipää ja juodaan vettä mutta kunhan autoon saa tarvittavansa.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Kuten on jo todettu, niin evolla todennäköisesti ajetaan rajummin kuin perusautolla mutta hellemmin käsiteltyjäkin evoja löytyy. Mielestäni paras tapa saada "vähemmän rääkätty" evo on valita mahdollisimman hyväkuntoinen yksilö, joka on alkuperäiskunnossa eli sisusta ja kori siistejä ilman lisämittareita tai levikkeitä yms. Lisäksi alkuperäiset vanteet, putkisto, alusta, ilmanotto jne kertovat siitä, että auto tuskin on ollut ratakäytössä. Varma tietenkään ei voi olla mutta on paremmat mahdollisuudet. Tietysti jos haluaa evon jossa on iso putkisto, alustasarja, vanteet yms, niin halvemmaksi tulee ostaa sellainen yksilö, jossa ne jo ovat. Yleisesti voi sanoa, että halvinta ei kannata ostaa, vaan kannattaa etsiä mahdollisimman hyväkuntoinen yksilö.

Kun ostaa vanhan JDM-evon käyttöautoksi, kannattaa varautua siihen, että huoltoihin ja muihin alkuinvestointeihin menee useampi tonni heti alussa. Kuluja tulee yleensä esim. nesteiden ja jakohihnan vaihdosta, talvirenkaista+vanteista, uusista kesärenkaista, varashälyttimestä, ruostesuojauksesta yms. Jos näissä säästää, niin saattaa tulla huomattavasti kalliimmaksi jatkossa. On kuitenkin oletettavaa, että kymppitonnin hyväkuntoinen evo pitää arvonsa paremmin kuin esim. samanhintainen perusperhefarkku. Kymmenen vuoden päästä farkusta saa ehkä tonnin ja evosta paljon enemmän, jos se on kunnossa ja kohtuukilometreillä. Vertaa esim. Sierra Cosworth ja perus-Sierra. Ja arvoa kannattaa laskea myös sille, miltä ajaminen tuntuu. Itse ainakin ajan paljon mieluummin evollani tai jälkikäteen ahdetulla kesäautollani kuin peruskipolla, joka vie puolet vähemmän bensaa ja on muutenkin halvempi ylläpitää :)

Ja lopuksi vielä tälläinen miete: Jos ostat vaikka Ford Mondeo Wagon dieselin ja maksat siitä +35000 euroa, niin sitä kyllä ihastellaan ja kehutaan, että olipa fiksua ostaa auto, jolla on halpa ajaa. Ja ko. auton vaihtaminen uuteen 10000-15000 euron välirahalla muutaman vuoden välein on ihan normaalia ja hyväksyttävää. Mutta sijoitapa sama summa toista kymmentä vuotta vanhan auton rakentamiseen, niin olet varsinainen kummajainen ::)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Autoiluun saa kyllä menemään euroja ihan mukavasti mutta onhan se paskempi homma jos ei ole varautunut siihen, että sitä menee.
 
Vs: Kallista tää evoilu

cristan sanoi
Autoiluun saa kyllä menemään euroja ihan mukavasti mutta onhan se paskempi homma jos ei ole varautunut siihen, että sitä menee.
totta.

Ja kyllähän noin vahvoissa vehkeissä ku evo nuo henkilöautoon tarkoitetut osat ovat aika kovilla.
 
Vs: Kallista tää evoilu

MakeM sanoi
Miten toi kardaanin tukilaakerin kuluminen ilmeni? Jotain ääntä/tärinää pukkaa vai?

Tärinää ja värinää moottori jarrutuksessa. Mutta taitaakin johtua taaempaa olevasta möykystä. Kuitenkin suhteellisen halpa ja helppo vaihtaa, niin päätin aloittaa siitä.

No eihän nuo raidetangon nivelet nyt kalliit ole, mutta kuka ne vaihtaa ja mihin hintaa.

Mutta ei perus kippoa enään ikinä. Tällä ajetaan hautaan asti maksoi mitä maksoi.

Ot:

Tänää lähin kutos mazdalla ohittamaan, ja meinas tulla hätä kun ei auto kiihtynytkään nelosvaihteella niin kuin evo tekee ;D

Rupee muuten tuo vitutus käyrä laskemaan jo pikku hiljaa tuon tulevan remontin takia.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Juu, mullakin ollu välillä. Tosin lähinnä jonkinnäkösen iskun tultua voimansiirtoon esim äkkinäisen kiihdytyksen takia. Perässä on mulla ainakin ns. aivan vitusti väljää.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Onhan tää evo vähän kalliimpi ylläpitää ku joku peruskippo.Ja vaikka kuin välillä v***ttaa rempata, mulla on kanssa ollu laitettavaa ihan riittävästi, niin aina kun saa auton takas nippuun ja käy pienen testilenkin heittämässä niin kummasti nostaa suupielet takasin ylöspäin :peukku
 
Vs: Kallista tää evoilu

veikka81 sanoi
Tärinää ja värinää moottori jarrutuksessa. Mutta taitaakin johtua taaempaa olevasta möykystä. Kuitenkin suhteellisen halpa ja helppo vaihtaa, niin päätin aloittaa siitä.

No eihän nuo raidetangon nivelet nyt kalliit ole, mutta kuka ne vaihtaa ja mihin hintaa.

Mutta ei perus kippoa enään ikinä. Tällä ajetaan hautaan asti maksoi mitä maksoi.

Ot:

Tänää lähin kutos mazdalla ohittamaan, ja meinas tulla hätä kun ei auto kiihtynytkään nelosvaihteella niin kuin evo tekee ;D

Rupee muuten tuo vitutus käyrä laskemaan jo pikku hiljaa tuon tulevan remontin takia.
Ranacolla näyttäs olevan hyllyssä evo kolmosen perä,aftermarket lukolla: http://japanimports.fi/lisatiedot.php?pageid=3&sid=18&ik=1
Mikäli perästä se vika löytyy.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Lisääkin periä löytyy jos tarttee. Myös lukolla olevia. Muhun yhteys vaa ni välitän ;)
Hinta pyörii 500e tienoilla...
 
Vs: Kallista tää evoilu

Harri K sanoi
Lisääkin periä löytyy jos tarttee. Myös lukolla olevia. Muhun yhteys vaa ni välitän ;)
Hinta pyörii 500e tienoilla...
Saattanen joutua keväällä hankkimaan :) Jotain rallikäytössä olleita vaiko?
 
Vs: Kallista tää evoilu

MakeM sanoi
Saattanen joutua keväällä hankkimaan :) Jotain rallikäytössä olleita vaiko?
Osa saattaa olla..osa purettu ihan toimivista ralliaihioista tai tilattu varaosiksi. Muutama siellä tutulla oli ainakin vielä niitä.
 
Vs: Kallista tää evoilu

Ostin EvoIII:sen jrmotorsilta viime pääsiäisenä, ajoin autolla 10000km kunnes sitten pikku pakko pisti myymään auton kesäkuussa.

Paljonko meni rahaa? Ei latiakaan korjauksiin.

Bensaa tankkiin ja kovaa ajoa.

Kannattaa joskus myös katella näitä jo valmiiks suomessa olevia evoja, varsinkin jos se tulee pohojammaalta ;D

Ja ei muutakun herneitä keuhkoon NYT!
 
Vs: Kallista tää evoilu

Onpas monelle on sattunut huonoja yksilöitä. :-\

Itselläni ei ole ollut mitään teknisiä ongelmia. Ainoastaan jotakin kosmeettisia vikoja on ollut. Johtuu varmastikkin siitä että japanissa autolla oli yksi omistaja ja eikä sitä ollu mitenkään viritelty vaan kaikki oli alkuperäisessä kunnossa...
 
Vs: Kallista tää evoilu

lancer evo-r sanoi
Onpas monelle on sattunut huonoja yksilöitä. :-\

Korjataan nyt sen verta, että pakollisia korjauksia omaan autoon olisi ollut luultavasti vain tulpat ja niiden kärkivälin säätö. Moni muu varmaan ei olisi tehnyt mitään muuta kuin ajanut, mutta itsellä ajatuksena kunnostaa auto lähemmäs sitä mitä se on ollut 10 vuotta sitten. Sekä jokunen ylimääräinenkin osa on tullut ostattua.
 
Vs: Kallista tää evoilu

lancer evo-r sanoi
Onpas monelle on sattunut huonoja yksilöitä. :-\

Itselläni ei ole ollut mitään teknisiä ongelmia. Ainoastaan jotakin kosmeettisia vikoja on ollut. Johtuu varmastikkin siitä että japanissa autolla oli yksi omistaja ja eikä sitä ollu mitenkään viritelty vaan kaikki oli alkuperäisessä kunnossa...
Mä kanssa ajattelin et ostaa vakion niin vähemmän päänvaivaa. Pitää enskuussa varmaan landella käydä ja vetästä nosturilla ylös. Kurkkii kaiken samalla.
 
Vs: Kallista tää evoilu

MakeM sanoi
Mä kanssa ajattelin et ostaa vakion niin vähemmän päänvaivaa.

Tuo ei todellakaan aina pidä paikkaansa. Veikkaanpa, että samankuntoista Evoa ku mulla ei (helposti) löydy ja ei ole vakio(tälläkin voi tarkoittaa montaa seikkaa). Samanikäistä/samat kilsat... ;)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Ei varmasti, mutta japanissa 13v viettänyt auto voi olla hieman toinen juttu :)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Harrastukset maksaa, jos on kallista voi tietysti miettiä sen vaihtoa :peukku ;D Tähän hommaan kun alkaa kannattaa ensin tiedostaa kustannukset ja jättää se rahan syöttämisen harmittelu muille :peukku
 
Vs: Kallista tää evoilu

Itellä ei vielä oo evo alla mutta toivon ettei kauheasti mitään ylimääräistä tuu mutta jos tulee olen itse sillä meiningillä liikenteessä että harrastuksiin meneviä rahoja ei lasketa... :)
 
Vs: Kallista tää evoilu

Kun ehti ajella IX:llä 55tkm niin mieleen jäi kuluista että
+ Halvat huollot
+ Edulliset renkaat
+ Kohtuullinen kulutus
- P*ska takuu
Kokeilkaas mitä kustantaa ajella ajonsa uudella H2:lla, Evo oli aikuisten oikeesti melko edullinen :D Kulut voi laittaa suoraan x 2.

90-luvun Corollaan en lähtis Evoa vertaamaan, siinä ei saa ajamisen iloa rahan vastineeksi lainkaan, se vaan vie perille ja piste. Evolla voi heittää vielä kiertotien kautta ihan vaan ajamisen ilosta.
 
Takaisin
Ylös Bottom