Kallistuksenvakaaja.

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Niin,eli kävin tos Tampereen edustamas mitsu-alkuperäisliikkeessä joku aika sitten,ja kyselin tosiaan tota etukallistuksenvakaajaa galanttiin(e3*,88).Siinä samal tuli mieleen et oisko korin eri moottoreil(2gti,2tbo) jäykempiä vakaajia,niin hämmästyin suuresti kun sano et samaa tavaraa,luulis et tehokkaammis ja "sporttisemmis" ois ees vähän laadukkaampaa,mut ei näköjään..Asiaan..Myykö mikään liike kunnon raudasta tehtyä vakaajaa(siis valmiina,teetettynä varmaan sikahinta)?
 
Normaalia, kun puhutaan ETUvetoisesta autosta ja sen ETUvakaajasta: esim. honda typerässä  on ohuempi ja löysempi etuvakaaja kuin afro hondassa, sen sijaan takavakaaja on jäykempi.

Luultavasti Mitsulla menee myöskin näin: etuvakaaja sama (löysä), "sporttimalleissa" takavakaaja jäykempi tai lisätty jos normi malleissa ei ole sitä lainkaan..

Etuvetoiseen harvoin kannattaa etuvakaajaa jäykentää: kun aliohjaaminen on peruspiirre, niin se vaan pahenee kireällä etuvakaajalla. Jäykkä takavakaaja taas lisää yliohjautuvuutta ja pitää samalla koria suorassa....

Takavetoisessa vakaajat meneekin sitten toisinpäin.

(PS: mitenhän nelivetoisen vakaaja, siinä vois painavampana olla jäykempi vakaaja edessä JOS sellaista haluat, taka vakaaja ei käy nelikosta. Etuvakaajastakaan ei täyttä varmuutta, jos löydät niin älä osta näkemättä....)
 
Takaisin
Ylös Bottom