Kampura poikki "niisk"

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mööö :'(

niin mulla taas vaihteeksi murhetta... nyt on gallun (sapon)koneesta öljypohja irti... :'(

4:sen kk laakerit suht hyvässä kunnossa... pari naarmua...
mut sitte 1:sen keskellä urat, ja kampurassa myös oikein pienet....

mikä hitto on syöny laakerin 16tkm aikana? eli mähän vaihdoin viime syksynä 2 uuttaa kk:ta ja kaikki laakerit+renkaat mäntiin... kampura hiottiin oikaistiin tarkistettiin... ja vielä painotettiin...

sitte ääni koneen käydessä niinkuin mäntä ottaisi kanteen... mutta tulee vain 2500rpm jälkeen... ja sillai vähän kuuluu kun kaasuttelee nopeasti... (1500-2000rpm)

öljynpaineet ok... mitattu

kantta en oo vielä ottanu irti... ei oo tohtinu

ja sitten roskat öljypohjassa ovat ihan terävä reunaisia pieni terkäksen paloja... ei kumminkaan laakerista/männästä...

tuon 16tkm aikana vaihdoin ekat öjly+suodatin 3000km
sitten ajoin 6000km (öjyt+suod.)ja nyt meni 7000km sit koli koli... eli tein kunnon sisään ajon... ;) ja öljyä ei ole kulunut n. 2desiä tohon 7000km...

öljyvalon anturi toimii ei oo kertaakaan vilkahtanu...
ööö.... mitähän vielä kysykää lisätietoja ja antakaa vinkkejä miks näin kävi... :'(

ai niin taitaa olla että toi on pakko korjata... ei malta pistää osiksi riepua... 8) enkä nyt sitten hanki gti-4:sta...
vielä... tos o parempi vääntö 8)
 
Re:4G64 söi taas kk laakerit, ihme osaa oljypohjassa...

Joskus törmännyt hieman samanlaisiin ongelmiin...Yleensä kaikki on lähtenyt siitä että kantta on käytetty irti ja laitettu uusi kansipahvi. Vääränlainen kansipahvi/ väärin laitettu (jotakin tippunut öljykanavaan, kansi koneistettu väärin ym,ym) aiheuttaa sen että yläpää jää kokonaan tai osittain ilman voitelua ja metalli silppua alkaa tulemaan nokista ym. Yläpää kestää yllättävänkin pitkään ilman kunnollista/ei ollenkaan voitelua ennenkuin matka tyssää. Ottaisin kyllä välittömästi kannen auki. Metallisilppu kyllä aina viittaa vakavaan konevaurioon.... :'(
Ps.kannattaa kurkkia kirkkaalla lampulla öljyn täyttöaukosta...
 
Re:4G64 söi taas kk laakerit, ihme osaa oljypohjassa...

Nonniin nyt ei tarvi arvailla...

kampiakseli poikki... :'( :'(

:'( :'( :'( :'(

että se siitä...

nyt olis gallu myynnissä osina....
 
Re:4G64 söi taas kk laakerit, ihme osaa oljypohjassa...

mitä siitä sapporon koneesta jäi ehjäksi? ja eihän sulla oo muuten siinä sapporon raadossa sitä jousituksen kompressoria jäljellä?
 
Re:4G64 söi taas kk laakerit, ihme osaa oljypohjassa...

koneesta jäi kansi, lohko kaiketi... vit** taa kypällä! :'(

sapossa ei oo sääd.alustaa...

Joo muokkasin vähän otsikkoa... :'(

surullista :'(

mistäs kampuraksi muutun :'(....
 
mikäs oli kampuran katkaissut?
virheellinen tasapainotus?
virheellinen asennus?

no kutenkin lähes hakemaan uutta konetta täältä
siihen linkkejä:

www.japanmotors.com

http://www.varaosahaku.fi/

tai kato kokonainen varaosa-auto saksasta
http://www.mobile.de/
ite toin sieltä rahti oli 450 euroa
kattelin sen tuolta hampurin läheltä ja siellä
on yksi suomalainen mies joka tuo autoja suomeen Kari Ilman.
www.matkailuautoilu.com
se hoitaa kaikki paperityöt mitä tarvii.

toivottavasti saat galantin kuntoon.
ps. hae tuolta japanmotorssista se galant vr4 turbo kone pääset vähimmällä, siihen löytyy viripalikkaakin paljon.
 
Tuon syyn tohon kampuran katkeemiseen? tietäski.. :'(

koneessa oli n. 10tkm väärässä kohtaa tasapainoakseli.. oli sivussa sen 360... ei kai tämä ollu syynä? käänin sen kohdalleen ku sain täältä infoa siihen...


kampura on oikaistiin ja hiottiin viimeksi ku laitoin koneen... sillon vaihdettiin myös kaks kiertokankea...
0.50koon kk laakerit... runkolaakerit oli hyvät niille ei tehty mitään..
 
kyllä se voi se tp-akselin virheellinen asento olla syynä; muuten sieltä pitäisi löytyä joku muu selkeä syy kampuran hajoamiselle, esim. todella paha laakerivamma tai lohkon hajoaminen runkolaakereiden tienoilta. Kaikenlainen ylimääräinen värähtely on omiaan rikkomaan akselin ja/tai haittaamaan öljynkiertoa.

OT: KePössä on ollut uusista osista kasattu 4g64 alakerta myynnissä pariin otteeseen....
 
Takaisin
Ylös Bottom