P
pontus
Guest
Ehtoota palstalle.
Pajeroissahan on kuulemma ominaisuutena/vikana ainoastaan se, että kannen tiiviste saattaa palaa. Näin
olen ymmärtänyt. Noh, ajattelin jotta minullahan ei semmoista käy ja ne on vain ne muut.
Männäpäivänä oli ajossa päässyt lämppärin letku irtoamaan koneen puolelta ennen tulipeltiä. Tämän totesin, kun stoppasin lämpöjen nostua selkeästi puolenvälin yläpuolelle muttei kuitenkaan vielä punaiselle. Onneksi oli nestettä mukana ja sitä menikin aikas monta litraa.
Samalla kun letkua nyhjäsin paikoilleen ja vettä lisäilin, niin totesin, että jotain 5 cm suuttimien alapuolella lohkossa on tiiviste (tämä lienee se kannentiiviste) ja tiivisteestä kupli ja kihisi vähäsen. Siis semmoista millin tai kahden kuplaa. Shit. Että näinkö tässä piti käydä.
Nesteet sisällä, kone käyntiin, varovasti liikkeelle ja lämmöt pysyi alhaalla kuten normaalistikin eli lämpömittarin viisari ei noussut edes puoleenväliin.
Ja nyt ihmettelemään, että onko tässä hätää nyt vai milloin? Tartteeko alkaa maksee juoksevat jutut visalla, että jää rempan teetättämiseen hilloa? Eli siis uskallanko ajaa normaalia rauhallista ajoa vain pitämällä huolta, että lämmöt ei nouse ja jäähdytysnesttä on aina riittävästi?
Niin ja sitten vielä paljonko kädettömältä tommoisen kansirempan teettäminen maksaa? Mitä muuta kannattaisi noin yleisesti funtsia tehtäväksi samalla, kun kilsoja on plakkarissa n. 350 tuh?
Pajeroissahan on kuulemma ominaisuutena/vikana ainoastaan se, että kannen tiiviste saattaa palaa. Näin
olen ymmärtänyt. Noh, ajattelin jotta minullahan ei semmoista käy ja ne on vain ne muut.
Männäpäivänä oli ajossa päässyt lämppärin letku irtoamaan koneen puolelta ennen tulipeltiä. Tämän totesin, kun stoppasin lämpöjen nostua selkeästi puolenvälin yläpuolelle muttei kuitenkaan vielä punaiselle. Onneksi oli nestettä mukana ja sitä menikin aikas monta litraa.
Samalla kun letkua nyhjäsin paikoilleen ja vettä lisäilin, niin totesin, että jotain 5 cm suuttimien alapuolella lohkossa on tiiviste (tämä lienee se kannentiiviste) ja tiivisteestä kupli ja kihisi vähäsen. Siis semmoista millin tai kahden kuplaa. Shit. Että näinkö tässä piti käydä.
Nesteet sisällä, kone käyntiin, varovasti liikkeelle ja lämmöt pysyi alhaalla kuten normaalistikin eli lämpömittarin viisari ei noussut edes puoleenväliin.
Ja nyt ihmettelemään, että onko tässä hätää nyt vai milloin? Tartteeko alkaa maksee juoksevat jutut visalla, että jää rempan teetättämiseen hilloa? Eli siis uskallanko ajaa normaalia rauhallista ajoa vain pitämällä huolta, että lämmöt ei nouse ja jäähdytysnesttä on aina riittävästi?
Niin ja sitten vielä paljonko kädettömältä tommoisen kansirempan teettäminen maksaa? Mitä muuta kannattaisi noin yleisesti funtsia tehtäväksi samalla, kun kilsoja on plakkarissa n. 350 tuh?