kokemuksia tarvikekansista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja passi10
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

passi10

New Member
Liittynyt
28 Joulukuu 2012
onko kellä kokemuksia tarvikekansista. taitaa olla pajerosta kansivalmis (paisuntasäiliön porina saa mokkamasterinkin katellisex)
eli 2,8td kyseessä.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

passi10 sanoi
onko kellä kokemuksia tarvikekansista. taitaa olla pajerosta kansivalmis (paisuntasäiliön porina saa mokkamasterinkin katellisex)
eli 2,8td kyseessä.

Mulla on ollut 2.8 Pajerossa eBaystä hankittu tarvikekansi paikallaan nyt n. 70 tkm ajan. Ei mitään ongelmia. Ostin paketin, jossa oli mukana kaikki pulteista ja tiivisteistä lähtien. Kannentiivisteen tilalle hankin alkuperäisen ihan mielenrauhan takia. Maksoi muistaakseni 700 euron luokkaa pikatoimituksella Suomeen.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

joo kattelin kanssa ebayn hintoja. delta-autossa tyhjäkansi 1999+tiivistesarja 539e. onko eroa 4m40 ja 4m40T kansissa
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

nokonzok sanoi
Mulla on ollut 2.8 Pajerossa eBaystä hankittu tarvikekansi paikallaan nyt n. 70 tkm ajan. Ei mitään ongelmia. Ostin paketin, jossa oli mukana kaikki pulteista ja tiivisteistä lähtien. Kannentiivisteen tilalle hankin alkuperäisen ihan mielenrauhan takia. Maksoi muistaakseni 700 euron luokkaa pikatoimituksella Suomeen.
Sattusikko muistamaan miltä myyjältä hankit?
Täytyy tässä keräillä tietokantaa tulevaisuutta varten, joskus se kansiremppa kuitenkin tulee eteen jos autoa vielä pitää. Nyt 209 tkm mittarissa.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Ei ole 4M40:n kannesta, mutta 4D56t:n kannesta on. Hyviä. Taitaa olla yli 80 tkm mittarissa, ongelmitta.

Jotkut huhut kertovat AMC:n tarvikekansien olevan paksumpaa valua kuin orggiskannet, mutta en kyllä osaa kumota, enkä vahvistaa tuota huhua.

Tarvikekannet olivat jo vuosia sitten niin halpoja (ja nykyään vielä halvempia), että en ymmärrä miten jotkut jaksaa vieläkin pulata jonkun 300+tkm ajetun orggiskannen kanssa.... vaikka sitä olisi miten oikaistu, pesty, hitsattu ja ties mitä koneistamolla...
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

jepulis kansi nostettu pöydälle. esikammion reunassa 3-5mm halkeama 2 ja 3 pytyssä. heittäkääpä linkkejä mistä tarvikekansia ootte tilailleet.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Www.ebay.co.uk ja hakusanaksi Pajero cylider head. Ei ole näköjään ihan ennenkuulumaton ongelma :)
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Tosiaan jännä miten jotku pyörittelee noita vanhoja kansia vielä. Omaan pajeroon entinen omistaja laitattanu kannen ainankin kuittejen mukaan ja juurikin jostain vanhasta kannesta koneistettu.. Noita ebay hintoja kattelee niin en kyllä kehtais.Melkein tilais tuolta kannen ja ahtimen hyllyyn valmiiks. Itsellä on 2.5 jossa tuntuu noita kansia tietyn välin menevän :seina ,mutta onko 2.8 vahvempaa tekoa jo kannet??
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Kyllä niitä 2.8 kansiakin on mennyt. Jotenkin tuntuu, että oikein mikään Mitsun 2-venttiiliä/sylinteri-malliset kannet (bensa tai diesel) ei ole mitenkään älyttömän kestävä. Jostain syystä neliventtiilikannet (16V, 24V) näyttää kestävän paljon paremmin.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Kyllä niitä 2.8 kansiakin on mennyt
On näyttänyt menneen näissäkin, mutta mikäli koneella ajettu alle 500 000 km, niin kuski saa kattoa peiliin ja tarkasti sekä miettiä olenkohan käyttänyt oikeaoppisesti Pajeroani. Eli lämmitys ja kovan ajon jälkeen jälkikäyttö. Näyttää vaan monelta unohtuvan, vaikka vielä 1990 -luvun alun pajeroissa oli ohjaamoissa erillinen huomautuslappu tuosta jälkikäytöstä. Kansi ei sinänsä mitään maltaita maksa ainakaan Englannista ostettuna, mutta työ korjaamolla maksaa... Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Niko Päivinen sanoi
Kyllä niitä 2.8 kansiakin on mennyt. Jotenkin tuntuu, että oikein mikään Mitsun 2-venttiiliä/sylinteri-malliset kannet (bensa tai diesel) ei ole mitenkään älyttömän kestävä. Jostain syystä neliventtiilikannet (16V, 24V) näyttää kestävän paljon paremmin.
Kummasti tuolla lämpimissä maissa nuista pajeroista ei porsi kannet vaikka niillä mennään 400-500tkm,eli 90% ne on ihan kiinni siitä että ei osata käyttää vaan kengitetään kylmänä ja sammutetaan kovan ajon jälkeen samantien,talvi tekee sitten oman osansa.
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Menköön sillä lisäyksellä. Näillä leveysasteilla noiden vähäventtiilisten kansien elinikä näyttää aika rajalliselta. ;D
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Jätetty huollot tekemättä.. Ja kansi ? Eikös tuossa ole 2 kantta... Ihme selitelmiä.. Kysyä vanhalta omistajalta että mitä siihe on niiku oikeesti tehty...
 
Vs: kokemuksia tarvikekansista

Eihän tuon GDI:n kohdalla kansien halkeamisesta tai vaihtamisesta puhuttu mitään. GDI on muutenkin vähän erikoistapaus, siihen voi helpostikin joutua tekemään "kansirempan" (eli käytännössä putsaamaan karstat) noilla kilsoilla EGR-noen takia. Ei ne kannet silti (kai) halki ole, kuten näissä vähäventtiilisten tapauksissa on yleensä aina.
 
Takaisin
Ylös Bottom