koneenvaihto...

J

juha...84

Guest
kertokaas asiasta tietoiset että jos vaihtaa lanceriin (1.5 glxi -90) gti:n koneen, niin mitä muuta pitää muuttaa? jarruja? ym. ym. onko muita onkelmia? kone tulisi japanin tuonnista...
 
Ei sielt hausta mitään löydä, tai ainakin hermot palaa etties... sitäpaitsi mitäs järkeä koko keskustelujutussa on jos kehotetaa vaan ettii jostain arkistosta?! Eikös tarkoitus oo et joku vastaa sulle jos esim. kysyt jostain jutusta...
 
Hyvä Juha ..
tällä foorumilla on keskusteltu koneenvaihdoista jo aikas monessa otsikossa, joten SIKSI enää moni ei viitti kertoa samoja asioita koska ne löytyvät haku systeemillä vanhoista otsikoista.
Toinen mahdollisuus on selata tätä tekniikka osiota ja katsella otsikoita..

nyt kuitenki asiaan senverta..
Eli AINA kun konetta olet vaihtamasssa tehokkaampaan on jarrut yms apulaitteen oltava mallisarjan tehokkainta vastaavat (mikäli siis uusi vaihdettava kone on tehokkaampi tai yhtä tehokas kuin mallisarjan tehokkain olemassa oleva malli)
käytännössä luulisin jotta 1.5 --1.8 Gti meinaa jarrujen vaihtoa, kone, johtosarjat, bensapumppu ainakin varmaankin..
 
Joo oot varmaankin ihan oikeassa...varmaan meen kuitenki katsastusmiehelle kyselee viel et mitä just tässä jutus tarvittais. Harmittaa jos/kun kaikki mahollinen pitää vaihtaa, '' ihan kiusaamista tollanen'', toisaalta tehoa on nyt joku seiskal alkava luku ku taas sitte se olis jotain 130-140hv (mitä nyt keneltäki on kuullu) Mut varmaanki jatketaan mopoilua ja kiitti kommentista :)
 
joo kyllä sinne näköjään lähes kaikki pitää vaihtaa ainakin: gti:n jarrut, jouset ja sähköt. siinä sitä sitten onkin jo askarta riittämiin.luvat helkamalta maksaa jotain 1000mk. jolloin tietää tarkasti listaa vaihdettavista osista. elikkä kannattaa ostaa valmis GTI ja rempata se. niitä on myyty jo noin 5000e. tässä tiivistettynä jutuista joita on käyty foorumissa.
 
Moottorinvaihtoasiaa... Mul on Galant -90 glsi Hb 2-litranen 8-venttiilin voimapesä ja vr4:n tekniikan hommaaminen polttais Japanista. Kannattaiskohan se rakentaa nelivedoksi? Lisää pitoa, lisää kulutusta, haaskaa tehoa... Kannattaisko silti laittaa 4*4-lelut kiinni?Entä paperit? Myöntääkö Helkama niitä yksityiselle vai pitääkö ne hommata jonkun firman kautta? Sattuisko foorumilta löytymään joku, jolla on kokemusta tällaisesta muutoksesta?
 
Näitä muutoksia on varmaan pari.. ja tulossa yks ainakin lisää lähiaikoina..asianomaiset EHKÄ kertovat lisää...
VR4 tekniikoita on saatavissa http://www.japanmoottorituonti.fi/ nimisen firman kautta ainakin Suomessa.
 
NO NIIN. ARVOISA FOORUMIN VALVOJA! Oisko tietoa kuka olisi halukas myöntämään vaihtoluvat vr4: tekniikalle 2 litraiseen 8v Galanttiin? Helkamalla joku ukkeli väitti, ettei Helkama myönnä moista lupaa!! PRRRRKLE!!!!!!!!!! Pitääkö ne luvat anoa jostain toisesta maasta? Tekniikka on jo valmiina Japanis mut ei uskalla tuoda Suomeen ku on luvat kiven alla? Onko joku tehnyt moista muutosta Galanttiinsa? Jos on niin ottakaa ihmeessä yhteyttä!!!

vaiks sähköisellä postilla: tero.heinila@luukku.com

T: Epätietoinen Hämeestä kysyy .... ??? ???
 
ihan vaa sivu huomautuksena että moneenko e30 korimallin bemariin on kyselty mitään lupia esim. veholta tai kuka sitä sitte on sillon maahan tuonutkin.... :eek:

kun niistä on tehty ns. korin vaihdon yhteydessä nelivetoja !! ???

ja täälä voi saada ihan nätistikin kysymällä nopeammin tiedon kun alkamalla huuteleen :mad:

muuten millä lailla siinä asiassa on luvat kiven alla?? prosentithan siinä vaan autossa muuttuu.....

se joka vielä tarkemmin tietää korjatkoon jos tietoni virheellisiä...
 
Pitää saada viralliset paperit vr4:n koneen päästöistä tai käydä mittauttamassa se vtt:llä. (à n.1200€ ,tuli sitten hylky tai hyväksytyt arvot) Uuden koneen päästöt ei saa ylittää nykyisiä.

Prosenttien kans ei o murheita. Eihän niihin tarvii kuitenkaan kaikista muutoksista ripittäytyä.

Leikkimielistä purnaamista, älä ota "iso J" niin vakavasti. ;D ;D HEH....

Noh, nykyinen kone alkaa leviimään käsiin joten alkaa pikkuhiljaa oleen hoppu tehdä jotain.

Eikä oikein noi gti:n tarjoamat hevoset (n.150) houkuttele, kun parempaan ois mahdollisuus.... ;)
 
Meinaat rakentaa nelivedon e33 galantista? ja sihen vr4:sen koneen?

Eiks ois helpompaa vaan ostaa se vr4 tai sitte ostaa dynamic ja siihen laittaa se tbo kone ?
 
no paas sanoen niille siellä mistä ostat että koittaa hankkia koska kai japanissakin on päästömääräykset ja vähä kaiketi tiukemmat kun täälä eu:ssa?? ku onhan se siellä käytössä ollu?? vai meinaatko tehdasuuden tekniikan ostaa ?? ;D
 
Juha....84 : Sori että menee nyt vähä offtopic, sano vaan jos häiritsee.


Mut joo siis ei vr4 kone tarvitse mitää VTT:n päästömittauksia tjms....

Esim. jos dynamiciin iskee vr4 koneen kiinni niin muutoskatsastus riittää.
 
Ja tämä siksi että suomeen on tietääkseni rekisteröity pari tehdasuutta VR4:sta aikoinaan. Jos vastaava malli on kerran tyyppihyväksytty, niin ei tarvitse mennä pisimmän kaavan mukaan.
 
Toki ois helppoo ostaa sellanen aito VR4 ku ois pistää vaan euroja riviin.

Kovin suurelta projektilta tää kyl vaikuttaa. Mul on sellanen outo ajattelutapa et pitää olla vähän erilainen ku muut. En oo nimittäin törmännyt viel missään Hätspäkki-malliseen Tbo-Galanttiin. On tullu tota omaa 5-ovista nypittyä jo joka puolelta nii ei viitteis vaihtaa.

Se nelivedoksi rakentaminen on viel auki mut kyl se varmaan ois kannattavaa, jos sen VR:n koneen laittaa?!? Lisäksi noi muutos-% kasvaa niillä muutoksilla jo melko korkealle.... :-/ :-/ :-/
 
En oo nimittäin törmännyt viel missään Hätspäkki-malliseen Tbo-Galanttiin.

kepössä vähän aikaa sitten oli ilmotus:

"MITSUBISHI GALANT 2.0 16V TURBO 4X4 -90 hatchback, tehokas ja tyylikäs neliveto, hyvät varusteet, mm. sähkökattol., 16 t. aluvanteet, huollettu, h., Joensuu "
 
Jees tuo hatchback oli siis dynamic johon ängetty tbo.

"Se nelivedoksi rakentaminen on viel auki mut kyl se varmaan ois kannattavaa, jos sen VR:n koneen laittaa"

Ja siis et saa kilpiin ilman nelivedoks muuttamista, eli jos haluat vr4 koneen niin autos pitää olla neliveto. Etuvetosena ei onnaa.
 
AHAA!! Kiva kuulla... Eipä yks jobbari viitsiny mainita moisesta mitään. Se ois rakentanu etuvedoksi vaan. Pitänee antaa sille hieman palautetta ammattitaidosta...

Löytyiskö foorumin käyttäjistä joku jolla on aito vr4 tai dynamiciin rakennettu versio??? Ois kiva kuulla vähän käyttäjäkohtaisia kokemuksia sellaisista. Itse kun en oo päässy sellaisia kärryjä valokuvaa lähemmäksi.

Vois sit päättää et kannattaako rakentamisen vaivaa edes nähdä.

Niin vielä, muutosprosenteista:

Taka-akselisto 10,0%
Etu-akselisto 10,0%
Moottori apulaitteineen 15,0%
Vaihteisto ja kytkin 9,0%

Kuinkas paljon sitä muutosta saikaan tehdä että auto kelpaa viel katsastusmestareille???! :-/ :-/
 
Noista vr4:sista että klubissa lienee yksi aito arabiasta alunperin tuotu vr4.

Ja useita tekniikan vaihdoksia. Ukot kertokoon ite omista mobiileistaan.
 
Tarkoitin että jos VR-4 on kerran tyyppihyväksytty, niin ei kai tarvitse mittailla uudestaan? Tiedän yhden alkuperäisen Suomi-VR4:n ja yhden kaverin Mäntsälästä joka on tehnyt tekniikanvaihdon dynamiciin.
 
"Tiedän yhden alkuperäisen Suomi-VR4:n"

Mikääs se semmonen alkuperänen suomi vr4 ?
 
Keravalla joskus 4 vuotta sitten näin sellaisen viininpunaisen vr-4:n jossa oli myös penkinlämmittimet. Saattaahan se olla tuotu esim. Ruotsista, mutta Saksalaisissa Mitsuissa ei yleensä ole penkinlämppäreitä. Viimeksi näin sen n. vuosi sitten kehä III:lla.

Auto oli lyhyillä erikoiskilvillä, ja näytti aivan Dynamic 4:ltä, mutta kun lähetti, niin huomasin ettei ollut aivan tavallinen... ;D
 
No siis hyvin paljon mahdollisesti se on siis tekniikanvaihdos auto.

Ja eurooppaan ei ikinä ole tuotu VR4:sta, joten jos se on ihan orkkis VR4 niin alunperin tuotu esim. Japani/Usa/Australia/Uusi-Seelanti yms..

Mutta siis ymmärsin kai väärin mitä tarkoitit kun sanoit "alkuperäinen suomi-vr4"...

Ja varmasti jokaikisessä aidossa vr4:ssa on penkinlämmittimet ja kaikki mahdolliset sähköherkut.
 
Muuten jostain kumman syystä ::) Saudimallissa ei ole penkinlämppäreitä...voi olla ettei ole tarpeen siellä ;D.

VR4Hb--> Mulla on tommonen orggis vr4, jos haluut kysyy jotain. Tosin kone on särki just nyt mutta kuitenkin.
 
Haudi.
Joo-o ainakin yksi maahantuojan toimesta tullut VR4
on orggis mutta se ei ole viininpunainen ja siinä on
niinkin mukava rekkari kuin VR-?
t:Arska
 
Kovin suurelta projektilta tää kyl vaikuttaa. Mul on sellanen outo ajattelutapa et pitää olla vähän erilainen ku muut. En oo nimittäin törmännyt viel missään Hätspäkki-malliseen Tbo-Galanttiin. On tullu tota omaa 5-ovista nypittyä jo joka puolelta nii ei viitteis vaihtaa.

Se nelivedoksi rakentaminen on viel auki mut kyl se varmaan ois kannattavaa, jos sen VR:n koneen laittaa?!? Lisäksi noi muutos-% kasvaa niillä muutoksilla jo melko korkealle.... :-/ :-/ :-/

Sittehän meitä on kaksi ketä on suunnitellu tota vr-4 tekniikan vaihtoa hb galanttiin..Mutta mulla on nyt ollu jonkun aikaa jäissä galantin laitto,ku oon uudempaan ajatellu vaihtaa..Mut jos nyt en saa omaa myytyä, kuten näyttää, ni alotan talvella sen raiskaamisen taas uudestaan :)
 
Jatketaas sit..Eli 20%koneen koko,teho25% saa nousta..ilman mitä?Oon tässsä jo hieman miettiny ajatusta et jos käytetyn 1,8kaasari koneen ostais/fiksais/virittäis,mutta muutamia "epäkohtia"on mihin apu ois suotavaa..Eli meneekö suoraan 1,6 kaasarin laatikkoon/kiinnikkeisiin,ja tarvitseeko vaihtaa laatikkoo,vetareita yms.?Auto siis 1,6 kaasari Galant,e3*-88,ja tuo vaihtokone olis niin ollen samaa "vuossarjaa"..
 
Täytyis jarrut ainaski vaihtaa eteen jos pistää 1.8 koneen 1.6een.
Vaihda samantien 2litraseks ruiskuks. Mulla oli itellä joskus 1.8 GLX, eikä kyllä liikahda kovin kummoisesti. Soppaa menee myös tautisesti. 2litrasta jaksoin katella 4 vuotta, ja kulutus oli pienempi, vaikka loppuvaiheessa tehoo oli 50hp enemmän kuin siinä 1.8 galantissa.
 
T. Laakso sanoi
Täytyis jarrut ainaski vaihtaa eteen jos pistää 1.8 koneen 1.6een.
Vaihda samantien 2litraseks ruiskuks.

Etujarrujen vaihto..?Eikös se oo yleensä takajarrut mitkä pitäis vaihtaa..?Ruiskua en TODELLAKAAN halua,koska ovat liialla elektroniikalla pilattuja.Ja onhan se aina hienompi näyttää="että katos,ku vaijeri kiristyy niin kierrokset nousee,kun sanoo et katos ku pistän bittejä peliin niin datakäyrä nousee.."No ei vais,kukin tavallaan,ja mä omallani.
 
Mua on kanssa himottanut koneen vaihto, 2.0 Gti, mut kertokaas mitä kaikkea mun mahdollisesti pitää vaihtaa. Suurimman osan tiedän kyllä ite mutta mihin erityisesti pitäs kiinnittää huomiota..?

Lisäystä...-> Niin kestääkö tuo 1.8 laatikko tuon isomman koneen ja ylipäätänsä sopiiko se edes...?
 
Takaisin
Ylös Bottom