korin pultti/mutteriliitokset fiaskoja

  • Viestiketjun aloittaja 4x4_forever
  • Aloituspäivämäärä
4

4x4_forever

Guest
En oo ennen moiseen törmännyt... ::)
Päätin vähän fiksata etupuskuria ja ryhdyin irrotuspuuhiin.

Kattelin että jopas on pultit ruosteessa, joten päätin vähän ruikkia niihin crc:tä, annoin vaikuttaa reilun tunnin ja rupesin avaamaan liitoksia ja kuinkas kävi... :p

Kaikki, paitsi yksi pultti meni poikki ja ne jämähti niin maan prkleesti kiinni, ei muuta kun kaikkiin uudet reijät ja kierteet. :mad:

Opetus: Varatkaa aina tarpeeksi hermoja ja erikoistyökaluja kun ryhdyte ronkkimaan mitsun koria... ;D
 
totta, puskuri- ja muut liitokset ovat lähes aina niin jumissa, että pultit katkeaa: ne on kurassa koko ajan eikä niitä ole yleensä avattu ikinä.....

Mutta älä valitä, ei ne aukea minkään muunkaan merkkisistä ehjänä. Fordista kori pultit ei aukea edes korin sisäpuolelta (kuivasta siis), niissä on vielä käytetty torx-pultteja jotka nuljaantuu vähänkin tiukemmin vääntäessä. (nimim. kokemusta on)
 
Jees...edellisen lancerin -90 takapuskurin irroitus teetti samat hommat. Eli kontin sisästäpäi olleet pultit ja puskurissa vastaavasti olleet PELTISET helat joissa ol mutteri hitsattuna täyty tehä kokonaan uusiks. No ei ollu vaikkee tosi tehä mutta kun siellä puskurin sisäs kaikki lika ja kosteus on ni ei ihme että ovat vähän korroosion armoilla.
 
sama homma meikäläisenki galantissa, etupuskurin pulteista 4 jäi ehjäksi ja takapuskuriin joudun kanssa hitsaa uutta peltiä, jollen sitte vaihda koko puskuria..
 
voin lohduttaa teitä, kaikissa muissakin vanhoissa japseissa ne pulti/mutterit on umpiluuta, euroissa on ihan sama ödeema, syy ei liene valmistusmaassa vaan rakkaan kotomaamme ilmastossa ::)
täytyy kyllä sanoa että tuota -83 oldsia oli helppo purkaa, kaikki pultit/mutterit on niin isoja että ne voi avata pulttikoneella ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom