kortti läks vaihteeks

En nyt tiedä, liittyykö ihan täysin aiheeseen mut kerronpa silti...

Eli viime kesänä, näitä aikoja, olin kännikuskina. Autona Buick Electra '83 STW 5.0 V8. Rekisteröity muistaakseni 6 tai 7 henkilölle, joka tapauksessa 7 kyydissä. Vauhtia 25km/h (tietyö, rajoitus 30km/h eikä sellaisella laivalla ajella satasta parunapellossa). Yksi ääliö sai päähänsä avata takaoven, joka aukeaa kahteen suuntaan (sivulle ja alas). Aukaisi alas ja saman tien horjahti ulos autosta ennen kuin kerkesin edes huomata.

Noh, pysäytin auton bussipysäkin etureunaan ja laitoin hätärit päälle. Ei mennyt kahta minuuttia kun tuli ambulanssi ja poliisit paikalle. Tipahtanut jannu puhalsi 3.42 tjsp ja oli aika rennossa kunnossa muutenkin. Itse puhalsin nollat (*kop kop*) ja juttelin siinä poliisisedän kanssa. Se sanoi että ei mitään hätää, soittavat perästä ja käyn kertomassa mitä kävi.

Noh, parin päivän päästä soi puhelin ja polsisetä siellä kyseli kuulumisia ja tiedusteli milloin olisi mahdollisesti aikaa tulla käymään. Sanoin että voin tulla saman tien ja sovittiin että tulen parin tunnin päästä.

Paikan päällä tämä samainen poliisiherra kätteli ja oli muutenkin todella asiallisen oloinen -kunnes päästiin kuulusteluhuoneeseen. Alkoi hirveä huuto ja syyllistäminen, niinkuin olisin lyönyt kirveen sen kaverin takaraivoon. Menin kieltämättä vähän hiljaiseksi... Yritin siinä kertoa miten oikeasti kävi, mutta sedällä oli jo oma mielikuva miten olin työntänyt sen jannun autosta kun vauhtia oli sata ja viiskyt jne jne. Ei siinä paljon minun sana painanut.

Kortti pois ja sakkoa sata kasikyt.

Kiitos, suomen poliisi. :peukku



p.s. myöhemmin valitin poliisin toiminnasta ja sain erään toisen konstaapelin käsittelemään asiaa... Joka oli todella asiallinen. Lyhensi rangaistusajan minimiin ja pahoitteli syvästi virkaveljensä toimintaa, ja sitä, ettei voinut tehdä tuomiota tekemättömäksi. Kiitin tätä konstaapelia, joka urhoollisesti paikkasi toverinsa kämmejä ja jopa omin sanoin puolusti viatonta osapuolta.

Että mitenkä tähän nyt sitten suhtautuisi ;D
 
Ei mitään ihmeellistä toimintaa. Tampereellehan tämä on iki ihana Luotonen. Jääkööt nyt sanomatta mitä hänen meriittilistaansa kuuluu......

Itse oon ollut semmosessa kolarissa*, jossa kolme osapuolta. Minä, pakettiautokuski ja poliisi. Kaiken järjen mukaan poliisi oli syypäänä kolariin, mutta arvatkaa kuinka tämä juttu päätty loppupeleissä  ;D

ps. Kyllähän nyt yksi poliisi 4 kaistaa Tampereen ruuhkatilanteessa pystyy hallitsemaan... Toinen poliisi on autossa, kun ulkona oli -20 astetta pakkasta.

*= RIP ex CB4a
 
joo,tuli itekki saatuu eile liikentee vaarantamisesta sakot...oli semmone paikka missä kaikki ryyppää kesäl ja siin menee laias semmone hiekkatie,jossa ei ole ikinä kukaan,muutako autoja,siitä näkee koko alueen.... sitä sit vauhilla ja sit piti pikkuse kahavasa heittää.... :seina
no,sanoivat et sun lanceri o ollu 4viikkoo tarkkailussa sun ajotyylin takia....6pväsakkoja,a6e=36e ja seuraavast sakost kortti pois(taas)...
sain takasin pikkusen vapun jälkee....
 
bitchlancer sanoi
pysy omalla kaistalla! ja jos joku tulee vääräl kaistal OMA VIKA!

Itse täydellinen kuski ja ei mitenkään mahdollista, että päätyisit vastaantulevien kaistalle?
 
bitchlancer sanoi
pysy omalla kaistalla! ja jos joku tulee vääräl kaistal OMA VIKA!

Eikä mitenkään mahdollista että joutuisit esim hirveä väistämään tai jotain muuta tapahtuu ja sinkoilet päättömästi ?
Kortiton saisit olla vuosia ennenkuin korvien väliin tulee jotain :mad:
 
Näköjään tyhjäpäitä mahtuu tämänkin forumin käyttäjiin ::)

Ei voi kuin nauraa tuollaisille asenteille mitä tässä nyt on välähdellyt. Eikä niitä nopeusrajoituksia noudateta sitä varten, ettei saa sakkoja, vaan sitä varten että vältyttäisiin onnettomuuksilta.
 
Menee OT, mutta pakko puuttua tuon bitchlancerin kommentteihin... Sinun asenteellasi tulet luultavasti (jos et jo tee) tekemään vastuuttomia ohituksia viime hetkellä, vaikka vastaan tulisikin auto eikä tilaa olisi. Tällöinhän olet itse ohittajana mainitsemallasi väärällä kaistalla jolloin sinua ilmeisesti ei vastaantulijan tarvi väistellä/jarruttaa että pääsisit ohitse. Harmi vaan kun tuo oma henki on sen verran kallis, etten sillä viitsi leikkiä jos vastaan tulet.

Vaikken haluakaan kenellekään vahinkoja liikenteessä, toivon todella että satutat asenteesi takia vain itseäsi etkä muita.  :mad: *mur*
 
tuossa tilanteessa mennään oikealle ja ojaan eikä vastaan tulevan kaistalle!!!! en niin tyhmä olis että sinne menisin oja on mukava paikka olllu jamenny mut en jäänny ja jos joku edes on painaa jarrua... ja mutkat ja mäet hissukseen vain... :driver
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Voi viDu.. vitt.. kortti läks sit menemään ja kiitoksia saa jakaa.. mm. Blizzardille ;D ja sen autolle.. 2.4L prkl.. liian tehokas. 45 km/h ylinopeutta sitten ja kytät mulkkuja.. :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Ihan mielenkiinnosta, mitäs noi kameratolpat tykkää rekoista (fh globetrotter-hytällä). 5-tie ku erkanee 4-tiestä ja 5-tiellä on kameroita pirusti ainakin siinä alkupäässä pääsi kait yks räpsähtään ku puhelin eukon kans. Vauhtia ei kyllä ollu ku max 85km/h ku ajelin ha perässä hyvällä turva-välillä. Eikait siinä oo vaan yhtään tolpaa 60 alueelle :) jos on sit saatto käydä kipeesti :/ Eli saako rekalla tolpasta sakon?
 
Vs: kortti läks vaihteeks

5-tie itelle aikas tuttu ja kamerat on kyll 80 aluella kaikki, mut yx syy voi olla et kuvan otto kynnystä tarkennettu ja saat postissa kirjallisen huomautuksen lievästä ylityksestä ( toivottavasti). Muistan jostain lukeneeni et kuvan otto kynnyksiä lasketaan ja tosi pienistä ei laiteta aina välttämättä maksumääräystä vaan huomautus......
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Ei tossa mitään mutta ku firman auto eli pomon nimissä kottero :) Noh pitää mainita jos näkee tänään baarissa sitä ja jos ei niin viimeistään maanantaina niin ei tuu yllätyksenä sille jos kosahti
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Kyllähän ne globetrotterit huomaa.. ;)

Onko kortinlähdössä jonkunlainen nopeusraja (30kmh ylitystä) millon ne vie kortin samantien hyllylle? Tommosen legendan olen kuulut mutta ajoin 80 alueella 112 (32 yli :)) sivaripoliisia vastaan ja eivät vieneet korttia vaan antoivat mukavat sakot.. vai onko se jotenkin tilannekohtainen? ohan se toisaalta eriasia ajaako 40 alueella 72 vai 80 alueella 112..
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Lähin kortin menetys itselläni on ollut kun väläyttelin poliisi sedille valoja, että laittavat omansa päälle. Noh... Nämähän hoksaavat, että häiriköin liikenteessä väläyttelemällä valoja kaikille. Pysäyttivät ja armoton syyttely ja tenttaus päälle, huomautin, että kuuluu ne valot teidänkin valot laittaa autoissa päälle. Setä hoksasi ettei maijassa ollu valoja päällä. Laittoi valot päälle ja pyysi unohtamaan koko jutun johon minä vaan, että pitänee harkita asiaa ;)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Webtrap_86 sanoi
Voi viDu.. vitt.. kortti läks sit menemään ja kiitoksia saa jakaa.. mm. Blizzardille ;D ja sen autolle.. 2.4L prkl.. liian tehokas. 45 km/h ylinopeutta sitten ja kytät mulkkuja.. :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina



noh noh älä oo noin suppee.... ;D toisenlainen synttärilahja :driver opetellaan ajaa nätisti aina... ;D NAAT :peukku
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Vähällä tässä vielä on päästy kun näitä lukee. Kesäsesonki alkoi 94km/h 70-alueella tyhjällä Vihdintiellä. Poliisi kehui että kivasti on tehoa otettu 2l moottorista kun katsoi rekisteriotetta :)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Webtrap_86 sanoi
Voi viDu.. vitt.. kortti läks sit menemään ja kiitoksia saa jakaa.. mm. Blizzardille ;D ja sen autolle.. 2.4L prkl.. liian tehokas. 45 km/h ylinopeutta sitten ja kytät mulkkuja.. :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina

Sen takiako ne kytät oli mulkkuja kun vei sun kortin? 45 km/h:n ylitys on jo aika kiitettävä saavutus, toivottavasti tuli tuntuvat sakotkin... :mad:
 
Vs: kortti läks vaihteeks

miikka sanoi
Sen takiako ne kytät oli mulkkuja kun vei sun kortin? 45 km/h:n ylitys on jo aika kiitettävä saavutus, toivottavasti tuli tuntuvat sakotkin... :mad:

Ei siitä, kyllä ne on oikeassa on.. :) mutta niiden käytös oli todella röyhkeeää eikä mitenkään asiallista.. :mad: kyl mä tiiän et piti ajatella vähän enemmän.. :-\
vittuilivat jne.. :mad: ennen kuin sanoin että tollanen käytös ei kuulu poliisin kuvaan.. kyl ne sit rauhottu.. jne..

Juu sakot tuntuu.. pari päivää töitä niitten eteen saa tehdä.. no mikäs siinä tulee säästeltyä vähän rahaa seuraavaan autoon.. ;D
 
Vs: Re: kortti läks vaihteeks

alfadatsun sanoi
Jotenkin tuntuu tässä topiikissa välillä että jotkut ovat ylpeitä kun kortti on kuivumassa,itseä kyllä se enemmänkin hävettäisi 8)
Kyllä lujaa voi ja saa ajella kunhan hiukkasen katsoo missä sitä tekee eikä jäädä kiinni ::)
vähä olisin samaa mieltä et tääl jotkut on ylpeitä et menee kortti.. musta olis ihan kauheeta jos ei sais ajaa autoa.. kuitenki 21 tkm tullu ajettua vajaassa vuodessa et viikkokin iliman autoo olis paha..
ja en kiistä etten ajais ylinopeutta, se täytyy vaan aina kuitenkin vähä suhteuttaa ettei ny hämeenkadulla satasta aja, niinku lehdessä ny on pari kertaa mainittu ;D
ja oon itekkin saanut yhden ylinopeussakon korjaamon asiakkaan autolla, kun kävin testaan toimiiko kaikki.. kalliiks tuli ja onneks sen jälkee aina osannu välttää poliisit..
tosin tampereella noi ratsiat tuntuu olevan aina samoissa paikoissa joten niihi ku himmaa nii kaik hyvin:)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

lähelt ollu moooooonta kertaa mut se on taito laji välttyä edes sakoilt ;D
caleb: vaan 21tkm??ajan 5kk sen verran ;D ;D
 
Vs: kortti läks vaihteeks

meni offiks mut juu..
mul kerkes tulla galluu 263tkm eikä tuntunu missää;) se on vaa ittensä kiusaamista jos se häiritsee..nykysen rotiskon mittaris on 357;)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Iyg_Van_Dyk sanoi
meni offiks mut juu..
mul kerkes tulla galluu 263tkm eikä tuntunu missää;) se on vaa ittensä kiusaamista jos se häiritsee..nykysen rotiskon mittaris on 357;)
Mulla tulee pajeron mittariin kohta 510000km, mutta niistä kilometreistä on myös oma topic. Joo, oli mullakin joskus 6 viikkoa kortti pois kun ajoin 100 alueella 140 ja sain yli 400€ sakkoa :seina Kyllä mä silti autolla töihin kuljin ja joka paikkaan, eihän täältä muullakaan pääse. Enkä tiedä miks ne sakot ei menny ulosottoon kun ne oli maksamatta. Postissa tuli vaan sitten semmonen lappu että seuraavana maanantaina pitää mennä Kylmäkoskelle jos ne ei oo siihen mennessä maksettu :seina
 
Vs: kortti läks vaihteeks

eivät tosiaan poliisit ole mulkkuja, ne on meidän kavereita. :peukku



pari vuotta sitten tuomiokirkolta viereen tuli joku subaru joka sitten rupesi siitä koittamaan mua viivoille, tottakai lähdin,
kisa jatkui aina kirkolta sinne seuraavalle sillalla (turkulaiset tietää) toki siinä oli punasia välissä ettei täyttä kaasua koko matkaa menty, no tultiin sen seur. sillan jälkeen oleviin valoihin ja kisa yhä menossa,

no ei siinä mitään mutten vain sattunut huomaamaan siellä oikealla valoissa olevaa maijaa ja lähetin täysillä tietenkin, vauhtia auto kerkesi ottamaan sen 85-95km/h ennen kuin tajusin että nyt on poliisit takana ja pysäyttää. mietin kaksi kertaa että vedänkö karkuun ja kovaa mutta tulin siihen tulokseen että parempi pysäyttää.

pysäytin sitten ihan rauhassa ja polliisi tuli ja kyseli paperit jne, olin varma että nyt lähti kortti, MUTTA EI:
todella asiallinen poliisi siinä sitten vain sanoi että seuraavalla kerralla kortti lähtee ja koita nyt tästälähtien ajaa hiljemmin kun on niin hieno autokin että porukat kerkeevät näkemään...eli pelkällä varoituksella selvisin tuosta vaikka olisi ollut täysin oikein viedä kortti ja kauaksi aikaa.

toivotin sitten tälle poliisille illanjatkoja ja lupasin ajaa rauhallisemmin (niinkuin olen tehnytkin siitä lähtien)
subarun kyllä voitin.
 
Vs: kortti läks vaihteeks

tony21 sanoi
eivät tosiaan poliisit ole mulkkuja, ne on meidän kavereita. :peukku



pari vuotta sitten tuomiokirkolta viereen tuli joku subaru joka sitten rupesi siitä koittamaan mua viivoille, tottakai lähdin,
kisa jatkui aina kirkolta sinne seuraavalle sillalla (turkulaiset tietää) toki siinä oli punasia välissä ettei täyttä kaasua koko matkaa menty, no tultiin sen seur. sillan jälkeen oleviin valoihin ja kisa yhä menossa,

no ei siinä mitään mutten vain sattunut huomaamaan siellä oikealla valoissa olevaa maijaa ja lähetin täysillä tietenkin, vauhtia auto kerkesi ottamaan sen 85-95km/h ennen kuin tajusin että nyt on poliisit takana ja pysäyttää. mietin kaksi kertaa että vedänkö karkuun ja kovaa mutta tulin siihen tulokseen että parempi pysäyttää.

pysäytin sitten ihan rauhassa ja polliisi tuli ja kyseli paperit jne, olin varma että nyt lähti kortti, MUTTA EI:
todella asiallinen poliisi siinä sitten vain sanoi että seuraavalla kerralla kortti lähtee ja koita nyt tästälähtien ajaa hiljemmin kun on niin hieno autokin että porukat kerkeevät näkemään...eli pelkällä varoituksella selvisin tuosta vaikka olisi ollut täysin oikein viedä kortti ja kauaksi aikaa.

toivotin sitten tälle poliisille illanjatkoja ja lupasin ajaa rauhallisemmin (niinkuin olen tehnytkin siitä lähtien)
subarun kyllä voitin.
Entä jos se subarukuski haastoi sua kiusallaan koska tiesi että poliisit on kyttäämässä?
 
Vs: Re: kortti läks vaihteeks

caleb sanoi
kuitenki 21 tkm tullu ajettua vajaassa vuodessa et viikkokin iliman autoo olis paha..

oli nyt välttämätön pakko kuittaa tähän et toi 21tkm menis ilman korttiakin... 4kk 40tkm ja en aja työkseni autolla ja työ matkoihinkin menee vajaa 30km päivässä... ::)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Blizzard^ sanoi
oli nyt välttämätön pakko kuittaa tähän et toi 21tkm menis ilman korttiakin

:nykii :nykii :nykii

Hmm, eli onko näin että enemmänkin saa ajaa ilman korttia kunhan se tapahtuu lyhyessä ajassa? Katkeraa kalkkia, mutta empä ole kuullut että joku olisi täysin syyttään korttinsa menettänyt. Tuo "ajetaan ilman korttia" -asenne kertoo jo omaa tarinaansa ihmisen asenteista. Koskas aletaan ajamaan humalassa? Missä kulkee raja mitä lakia tulee noudattaa ja mitä ei?

J.K. Empä ole puhtoinen pulumunen itsekään, 1 ylinopeussakko ja 1 liikenteen vaarantaminen ja 3 kolaria toisen auton kanssa 15 vuoden ajokokemuksen ajalta, näin äkkiä muistellen. Ihminen kasvaa ja elämä opettaa.
 
Vs: Re: kortti läks vaihteeks

mystinengalant sanoi
:eek:fftopic

ai mitä, ajat kortitta :driver :p :p :p

Ei siis kyl mulla kortti on eikä oo lähteny kertaakaan... lähinnä ajoin takaa et toi 21tkm vuodessa ei ole juuri mitään... tiedän muutamia "ammatti" autoilijoita jotka kortitta ajelevat ilman suurempia tunnon tuskia... :eek:
 
Vs: kortti läks vaihteeks

lähinnä huvittaa täällä toi syyllistäminen ja selityksien keksiminen kun joku menettää korttinsa...
meinaan täälläkään varmaan monikaan pysty kirkkain silmin väittämään koskaan ajaneensa ylinopeutta, isompaa tai pienempää... toisaalta taas se paikka missä ajetaan ylinopeutta.. jokainen tallaa tyylillään ja koittaa ainakin toivottavasti ottamaan muitakin huomioon liikenteessä esim: jalankulkijat, pyöräilijät, kyydissä olijat jne jne jne... kivaa-ajaa-kovaa.com mut järki päähän et sit ku sattuu niin toivottavasti sattuu ainoastaan itseään eikä ketään viatonta ohikulkija mummelia joka vaan sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.... :seina :driver :peukku
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Blizzard^ sanoi
lähinnä huvittaa täällä toi syyllistäminen ja selityksien keksiminen kun joku menettää korttinsa...
meinaan täälläkään varmaan monikaan pysty kirkkain silmin väittämään koskaan ajaneensa ylinopeutta, isompaa tai pienempää... toisaalta taas se paikka missä ajetaan ylinopeutta.. jokainen tallaa tyylillään ja koittaa ainakin toivottavasti ottamaan muitakin huomioon liikenteessä esim: jalankulkijat, pyöräilijät, kyydissä olijat jne jne jne... kivaa-ajaa-kovaa.com mut järki päähän et sit ku sattuu niin toivottavasti sattuu ainoastaan itseään eikä ketään viatonta ohikulkija mummelia joka vaan sattui olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.... :seina :driver :peukku

Lisätään tuohon vielä että kun napsahtaa niin kiltisti kantaa vastuunsa tapahtuneesta, ja kärsii sen tuomion minkä on saanut. Että ei lähdetä ajamaan ilman korttia...

Ylinopeuden ajaminen on aina tietoinen riski, turha itkeä jälkeenpäin että kortti lähti. Jälkiviisaus on sitä parempaa viisautta...
Turvallisia kilometrejä kaikille tasapuolisesti, jokatapauksessa. :driver
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Juu kyllä minäkin olen samaa mieltä että kun kortti on hyllyllä ni silloin ei ajella muutaku korkeintaan mopolla/skootterilla
niinkuin allekirjoittanutkin teki tässä joku aika sitten 13 asteen pakkasessa :)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Saako muuten nykynuoriso ajaa edes mopoa, jos kortti lähtee? ::)
Ite onneksi kuuluu siihen ikäryhmään, joka saa ajaa mopoa ilman korttia :D
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Mikke sanoi
Saako muuten nykynuoriso ajaa edes mopoa, jos kortti lähtee? ::)
Ite onneksi kuuluu siihen ikäryhmään, joka saa ajaa mopoa ilman korttia :D

Ei saa
JaniT: eikä saada muuten ajaa ns. mopomönkkärilläkään vaan skuutteriin on tyydyttävä.. :driver

-Eki
 
Vs: kortti läks vaihteeks

eki75 sanoi
Ei saa
JaniT: eikä saada muuten ajaa ns. mopomönkkärilläkään vaan skuutteriin on tyydyttävä.. :driver

-Eki

Nooh, kyllä mulle skuutteri kelpaa vastaisuudessakin, oli se sen verran haastavaa ajella jäisellä tiellä pakkasessa :peukku

nim. bonuskortissa taasen pari leimaa ;)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

eki75 sanoi
Ei saa
JaniT: eikä saada muuten ajaa ns. mopomönkkärilläkään vaan skuutteriin on tyydyttävä..
-Eki

Kaksipyöräiseenkin vaaditaan mopokortti 1985 ja jälkeen syntyneiltä.
Me vanhemmat saamme päästellä skodella ilman korttia.
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Ja on monella asialla eroa myös siinä ajatko hetkellisesti jotain ns. ylinopeutta vai koko ajan... :-\

Tiedän monta ihmistä ketkä ajavat, on ajanu ilman korttia.... mutta mitäs teet ku pitäis tuoda ruokaa pöytään ja ammattiin tai töihin kuuluu autojen käsittelyyn.. harvempi työnantaja sanois.. joo no mikäs siinä makselen sulle palkkaa ku istuskelet kotona.. :nykii

Joo ja oishan sitä tarvinnu ajatella monta muutakin asiaa ennen kuin toimii.. mut joo..
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Webtrap_86 sanoi
Ja on monella asialla eroa myös siinä ajatko hetkellisesti jotain ns. ylinopeutta vai koko ajan... :-\
Totta, poliisitkin ovat varmasti samaa mieltä asiasta kun kirjottavat sakkolappua ja pyytävät palauttamaan ajoluvan
Tiedän monta ihmistä ketkä ajavat, on ajanu ilman korttia.... mutta mitäs teet ku pitäis tuoda ruokaa pöytään ja ammattiin tai töihin kuuluu autojen käsittelyyn.. harvempi työnantaja sanois.. joo no mikäs siinä makselen sulle palkkaa ku istuskelet kotona.. :nykii

Eikä ilmeisesti sitten näissäkään tapauksessa poliisit ole taputellut päähän ja todennut että sattuuhan näitä, hyvää matkaa.

Kyllä siihen yleensä on syynsä jos se kortti lähtee. On se asianomaisen (meri)selitys sitten mikä hyvänsä.
 
Vs: kortti läks vaihteeks

hassua.. miksi ihmiset alkaa vertaileen heti et kellä on eniten kilsoja.. mulle se on paljon se 21tkm, koska vihdoin vuosi sitten sain ihan oman auton ostettuu, ettei muiden autolla oo enää tarvinnu ajella..ennen en saanu oikeen ikinä ajaa ku jätkäkaveri ajoi aina kun johonki mentii..no mut offtopic, mut mitä merkitystä sillä on kuka ajaa ja kuinka paljon.. pysyypä auto paremmassa jamassa pitenpään ku ei oo miljoonia rullattu:)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

caleb sanoi
hassua.. miksi ihmiset alkaa vertaileen heti et kellä on eniten kilsoja.. mulle se on paljon se 21tkm, koska vihdoin vuosi sitten sain ihan oman auton ostettuu, ettei muiden autolla oo enää tarvinnu ajella..ennen en saanu oikeen ikinä ajaa ku jätkäkaveri ajoi aina kun johonki mentii..no mut offtopic, mut mitä merkitystä sillä on kuka ajaa ja kuinka paljon.. pysyypä auto paremmassa jamassa pitenpään ku ei oo miljoonia rullattu:)

No mitä varten auto on jos ei sitä käytä?? ja makselee kalliita vakuutuksia ja veroja. jos ei aja sillä!! ???
 
Vs: kortti läks vaihteeks

caleb sanoi
hassua.. miksi ihmiset alkaa vertaileen heti et kellä on eniten kilsoja.. mulle se on paljon se 21tkm, koska vihdoin vuosi sitten sain ihan oman auton ostettuu, ettei muiden autolla oo enää tarvinnu ajella..ennen en saanu oikeen ikinä ajaa ku jätkäkaveri ajoi aina kun johonki mentii..no mut offtopic, mut mitä merkitystä sillä on kuka ajaa ja kuinka paljon.. pysyypä auto paremmassa jamassa pitenpään ku ei oo miljoonia rullattu:)

Juu totta, se on ihmeellistä tämä kilpailu... Joillekin tulee 120 tuhatta vuodessa ja itselläni on mitsuun kertynyt puolessatoista vuodessa toi sama 21tkm ja minustakin se on paljon. Nyt kun vielä ajoin pyörällä töihin ja se tuntui pitkästä aikaa ihan mukavalta, niin jää vielä vähemmälle ajolle vaikka joka päivä tulee siltikin ajettua. Jää enemmän aikaa laitella autoa, kun ajaa välillä "pakolliset" jollain muulla :peukku ja sit taas kun auto on vimpan päälle kelpaa kruisailla :)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

GSR sanoi
Lisätään tuohon vielä että kun napsahtaa niin kiltisti kantaa vastuunsa tapahtuneesta, ja kärsii sen tuomion minkä on saanut. Että ei lähdetä ajamaan ilman korttia...

Ylinopeuden ajaminen on aina tietoinen riski, turha itkeä jälkeenpäin että kortti lähti. Jälkiviisaus on sitä parempaa viisautta...
Turvallisia kilometrejä kaikille tasapuolisesti, jokatapauksessa. :driver
Entä jos se kortitta ajaminen ei ole kiinni asenteesta? Niinku ei ollu mun tilanteessa, tosin oma moka kun kortti lähti. Työmatka 60km suuntaansa, julkista liikennettä ei täältä kulje ja töihin on pakko mennä että vois edes yrittää saada kaikki velat joskus makseltua ja pysyis yleensä hengissä. Joo, enhän tietenkään olis saanu ajaa, mutta enpä muutakaan keksiny, mut se on ollu ja menny ja täytyy pyrkiä ajamaan niin ettei kortti lähtis enää. Eikä ole edes sakkoja tullu sen jälkeen
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Niin tosiaan, piti jo edelliseen postaukseen lisätä...

Viime viikon tiistaina suoritin kirjalliset uusiksi ja toissapäivänä kävin inssin. Virheettömästi. :)

Mutta nyt pidän tiukan linjan, enää ei kortti lähde... (ainakaan tämän lyhytaikaisen aikana!!!)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

Webtrap_86 sanoi
No mitä varten auto on jos ei sitä käytä?? ja makselee kalliita vakuutuksia ja veroja. jos ei aja sillä!! ???

tähän vois todeta,että autot tykkää ku niillä ajetaan ;D

tänään oli ekaa kertaa autoilun historiassa lähellä että olis kortti lähteny.eli ilmeisen hyvin olen onnistunut vielä kiertämään ratsiat*koputtaa puuta*
 
Vs: kortti läks vaihteeks

jamppu_ sanoi
tähän vois todeta,että autot tykkää ku niillä ajetaan ;D

Nooh kävellään nyt 1kk ja taas päästään ajelemaan.. no kerkiää vähän laitella jarruja autosta sil aikaa.. ei onneks lähteny pitkäks aikaa.. ;D :peukku

Toiv. ei toistu enää.. ::)
 
Vs: kortti läks vaihteeks

:seina Turhaakin turhempi topic :seina Ei se kortti lähde syyttä :peukku Kunnioitetaan niitä kanssa-autoilijoita ja noudatetaan liikennesääntöjä ja :driver

Jos ajaa kuin asshole, on syytäkin kävellä :tmi

Ei herneitä venttiilikoneistoon ;D
 
Vs: kortti läks vaihteeks

jaskajokunen sanoi
:seina Turhaakin turhempi topic :seina Ei se kortti lähde syyttä :peukku Kunnioitetaan niitä kanssa-autoilijoita ja noudatetaan liikennesääntöjä ja :driver

Jos ajaa kuin not a very nice person, on syytäkin kävellä :tmi

Ei herneitä venttiilikoneistoon ;D
Samaa mieltä asiasta
 
Vs: kortti läks vaihteeks

jaskajokunen sanoi
:seina Turhaakin turhempi topic :seina Ei se kortti lähde syyttä :peukku Kunnioitetaan niitä kanssa-autoilijoita ja noudatetaan liikennesääntöjä ja :driver

Jos ajaa kuin not a very nice person, on syytäkin kävellä :tmi

Ei herneitä venttiilikoneistoon ;D

Juu ei lähekkään.. tiedetään... mut sattuu niitä virheitä.. :-[
 
Takaisin
Ylös Bottom