Yritin iltapäivä toimintana hiukan koittaa kromivanteita "entisöidä", alkuperäiseen tulokseen tuskin mitenkään enää toivoa päästä, mutta pyritään parhaaseen mahdolliseen koittaa. Omin käsin ja kotikonstein. Eli jätetään hiekkapuhallukset ja uudelleen kromaukset väliin.
Juttu ei ole pelkästää tarinointia miten sen ajattelin tehdä, vaan myös otetaan ideoita ja kokemuksia vastaan. Osittain tämä vanne projekti koskettaa myös muita kromi osia.
Aloittelin kahden illan googletus operaatiolla ja metsästin kaikenlaisia neuvoja. Kaikkea sitä etsivä löytää.
Itse nyt aloitin tämän pika pesulla, sen jälkeen teräsvilla laatikko viereen. Netti juttujen mukaan "välissä" voi käyttää melkein mitä vain (vesi, autovaha, CRC, öljy, hiomatahna, jne.). Vaha ja öljy tuntui aika hyviltä vaihtoehdoilta. Kuitenkin kyseisen käsittelyn jälkeen kromiin jää pientä naarmua, joka haittaa läheltä katsoessa silmää ja myöskin kauempaa näyttää "harmaalta", eli vie hieman itse kromin kiiltoa. Muuten toiminta on aika hyvä. Tietenkin ne kohdat jotka vaativat vähemmän teräsvillan hankausta kiiltävät kauniisti. Yllättävä havainto, mitä enemmän hioo sitä enemmän pinta menee rikki ... nimimerkki Einstein.
Nyt olen yrittänyt löytää keinoja kiillon palauttamiseen. Mahtaako esim. Bilteman http://tinyurl.com/y8jfve Metallin kiilotusaine tai AutoGlym http://tinyurl.com/d4y5rx Metall Polish auttaa asiaan? Jos ei niin mikä sitten? Nämä nyt olivat netistä helposti löytyneet aineet joita ihmiset olivat kehuneet.
Entäpä kun on saanut kiiltoa takaisin niin mikä olisi mielestänne paras tapa suojata vanteita ettei kyseistä ikävää luonnon ruskeaa ilmestyisi vanteeseen? Se nyt on selvää ettei sitä voi kokonaan enää estää, mutta paras tapa jolla pysyy mahdollisimman pitkään hyvänä. Tähän kysymykseen en oikein löytänyt minkäänlaista vastaus verkkomaailman suuresta tarjonnasta huolimatta.
Tähän lopuksi laitan linkin jossa kuvia omasta projektista. Tehdään nyt ensin loppuunasti yhdellä vanteella ja käytetään sitten loppuihin hyväksi koetut keinot. Ensimmäinen kuva on vanteesta jolle ei ole tehty mitään. http://tinyurl.com/ddwt8j
Juttu ei ole pelkästää tarinointia miten sen ajattelin tehdä, vaan myös otetaan ideoita ja kokemuksia vastaan. Osittain tämä vanne projekti koskettaa myös muita kromi osia.
Aloittelin kahden illan googletus operaatiolla ja metsästin kaikenlaisia neuvoja. Kaikkea sitä etsivä löytää.
Itse nyt aloitin tämän pika pesulla, sen jälkeen teräsvilla laatikko viereen. Netti juttujen mukaan "välissä" voi käyttää melkein mitä vain (vesi, autovaha, CRC, öljy, hiomatahna, jne.). Vaha ja öljy tuntui aika hyviltä vaihtoehdoilta. Kuitenkin kyseisen käsittelyn jälkeen kromiin jää pientä naarmua, joka haittaa läheltä katsoessa silmää ja myöskin kauempaa näyttää "harmaalta", eli vie hieman itse kromin kiiltoa. Muuten toiminta on aika hyvä. Tietenkin ne kohdat jotka vaativat vähemmän teräsvillan hankausta kiiltävät kauniisti. Yllättävä havainto, mitä enemmän hioo sitä enemmän pinta menee rikki ... nimimerkki Einstein.
Nyt olen yrittänyt löytää keinoja kiillon palauttamiseen. Mahtaako esim. Bilteman http://tinyurl.com/y8jfve Metallin kiilotusaine tai AutoGlym http://tinyurl.com/d4y5rx Metall Polish auttaa asiaan? Jos ei niin mikä sitten? Nämä nyt olivat netistä helposti löytyneet aineet joita ihmiset olivat kehuneet.
Entäpä kun on saanut kiiltoa takaisin niin mikä olisi mielestänne paras tapa suojata vanteita ettei kyseistä ikävää luonnon ruskeaa ilmestyisi vanteeseen? Se nyt on selvää ettei sitä voi kokonaan enää estää, mutta paras tapa jolla pysyy mahdollisimman pitkään hyvänä. Tähän kysymykseen en oikein löytänyt minkäänlaista vastaus verkkomaailman suuresta tarjonnasta huolimatta.
Tähän lopuksi laitan linkin jossa kuvia omasta projektista. Tehdään nyt ensin loppuunasti yhdellä vanteella ja käytetään sitten loppuihin hyväksi koetut keinot. Ensimmäinen kuva on vanteesta jolle ei ole tehty mitään. http://tinyurl.com/ddwt8j