kuinka moni eronnut kirkosta?

Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Vuosi tais olla 2003 tai 2004 kun erosin. Mut on väkisinkastettu. Kirkko pitäis irroittaa valtiosta, eikä pikkulapsia pitäis saada liittää kirkkoon kysymättä heiltä ensin haluaako ne liittyä.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Eihän nuo tän päivän eroamiset vielä kuluvan vuoden verotuksiin ehdi, mut koko h*mokohu kyllä menee oikeasti yli. Kattoko kukaan ees sitä ohjelmaa?
Itse katsoin ja en ymmärrä tosiaankaan mikä show siitä nousi. Luultavasti varmaan se että kun kysyttiin että kenen mielestä "jokainen on vähän h*mo" niin se Pappikin nosti käden pystöön. (Ie. mitään uutta siinä ei ollut, on olemassa h*mojen vastustajia, on olemassa h*moja, on olemassa tyyppejä joita ei kiinnosta, on olemassa tyyppejä joiden mielestä h*mot on ok, whats new?)
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Erottua tuli joku kolme neljä vuotta sitten. Silloin ihan vain sen takia ettei kiinnostanut maksella niille pakollisesti osaa palkasta saamatta mitään itseä hyödyttävää takaisin. Joulukirkoissa sun muissa kun voi käydä vaikka ei niille rahaa antaisikaan. Eikä nyt ihan seuraavaan kymmeneen vuoteen ole ainakaan tarkoitus mennä edes naimisiin, saatikka kirkkohäitä niin enpä ole nähnyt syytä kuulua kyseiseen vanhentuneeseen järjestöön.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Wolfie sanoi
Erottua tuli joku kolme neljä vuotta sitten. Silloin ihan vain sen takia ettei kiinnostanut maksella niille pakollisesti osaa palkasta saamatta mitään itseä hyödyttävää takaisin. Joulukirkoissa sun muissa kun voi käydä vaikka ei niille rahaa antaisikaan. Eikä nyt ihan seuraavaan kymmeneen vuoteen ole ainakaan tarkoitus mennä edes naimisiin, saatikka kirkkohäitä niin enpä ole nähnyt syytä kuulua kyseiseen vanhentuneeseen järjestöön.

Saat ilmaisen hautapaikan jos kuulut kirkkoon. Muuten se maksaa.. :p
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

cubeqtio sanoi
Saat ilmaisen hautapaikan jos kuulut kirkkoon. Muuten se maksaa.. :p

Minusta tuon piti poistua joskus 2000 luvun alussa.

Itsehän erosin kirkosta heti kun olin käynyt rippikoulun (pääsee sitten kirkossa naimisiin jos joskus oikeasti haluaa, mutta nyt näyttää siltä ettei mitään kirkkohäitä olisi edes tulossa), vuosi taisi olla jotain 2001
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

cubeqtio sanoi
Saat ilmaisen hautapaikan jos kuulut kirkkoon. Muuten se maksaa.. :p

Aika paljon kiinnostaa oman kuoleman jälkeen mitä se hautapaikka maksaa ;D.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Eroaminen kirkosta säästääkseen rahaa on kohtuu huono peruste. Kirkko käyttää ison määrän rahaa mm. nuorisotyöhön, joka rahoitetaan noilla verorahoilla. Kun niitä ei tule, niin jää tuo nuorisotyökin pois ja sitten jonkun on se hoidettava -> kunnat -> muut verot nousevat. Hyvä yhtälö vai mitä?

Mun mielestä jokainen tekee niin kuin tahtoo, mutta kaikki faktat kannattaa selvittää ennen kuin eroaa, jotta voi perustella kantansa. Itse olen vähän pakkoraossa kirkkoon kuulumisen kanssa ja olisi hyvin mahdollista että toisissa olosuhteissa en olisi kirkon jäsen, mutta sen syinä ei olisi tuo minimaalinen vero.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Puhakalla ja NextTrackilla tässä pelkkää asiaa....

Itse erosin joitain vuosia sitten... Nyttemmin olen ajatellut liittyä takaisin, ja nyt se taitaa olla ihan varma juttuu... On tää kohu menny niin järjettömäksi :p
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Wlooffy sanoi
Minusta tuon piti poistua joskus 2000 luvun alussa.
Kirkko on velvollinen hautamaan meidät syntiset pakanat hautuumaalleen,ilmaiseksi. Kirkkohan saa valtiolta tukea jota me kirkkoon kuulumattomat maksamme verojen muodossa. Näin ainakin muistaakseni.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

NextTrack sanoi
Eroaminen kirkosta säästääkseen rahaa on kohtuu huono peruste. Kirkko käyttää ison määrän rahaa mm. nuorisotyöhön, joka rahoitetaan noilla verorahoilla. Kun niitä ei tule, niin jää tuo nuorisotyökin pois ja sitten jonkun on se hoidettava -> kunnat -> muut verot nousevat. Hyvä yhtälö vai mitä?

Mun mielestä jokainen tekee niin kuin tahtoo, mutta kaikki faktat kannattaa selvittää ennen kuin eroaa, jotta voi perustella kantansa. Itse olen vähän pakkoraossa kirkkoon kuulumisen kanssa ja olisi hyvin mahdollista että toisissa olosuhteissa en olisi kirkon jäsen, mutta sen syinä ei olisi tuo minimaalinen vero.

jos on per*aukinen niin se 30e/kk on iso raha ja mitä nuorisotyöhön tulee niin mikään kirkko ei maksa noita tiloja vaan kunta ne on aina maksanut ja maksaa myös vetäjien liksan. eli ne faktat kannattaa tosiaan selvittää.
kirkko tunkee rahat ulkomaille ja vetää siivun välistä mihkään kotimaan käyttöön mene.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

KYllä kirkko jossain määrin rahoittaa paikallistoimintaa, jossei nuorisopuolta niin diakoniapuolta muuten ainakin varmasti. Ja onhan siellä työpaikkojakin suomalaisille.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Tuolta voi käyäd kattomassa vähän tilastoja siitä missä toiminnassa kirkko on mukana niin nuoriso-, kuin diakonia työssä. Ja kyllä, kirkko käyttää noita rahoja tuohonkin.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/50EEB568A3805066C22576F2003F2570?OpenDocument&lang=FI
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

NextTrack sanoi
Tuolta voi käyäd kattomassa vähän tilastoja siitä missä toiminnassa kirkko on mukana niin nuoriso-, kuin diakonia työssä. Ja kyllä, kirkko käyttää noita rahoja tuohonkin.
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/50EEB568A3805066C22576F2003F2570?OpenDocument&lang=FI

On asiaa, että kirkko tekee hyvää nuorisotyötä. Samoin kirkon ulkomaanapu on kriisialueilla kaikkein tehokkainta (paras "hyötysuhde" rahojen käytössä), ja kirkon kautta kriisiapu saadaan esim. maanjäristyksen yllättäessä kaikkein nopeimmin käyntiin siitä syystä, että kirkon ei tarvitse anoa mitään toimilupia tms kuten erilaisten auttamisjärjestöjen vaan voivat mennä suoraan soppatykin ja sidetarpeiden kera paikalle. Kuitenkin näihin toimintoihin menee vain pieni osa kirkon tuloista. Mikäli ei halua maksaa paikallispapin palkkaa, mutta silti haluaa tukea näitä uskontokunnasta riippumatta positiivisia puolia, voi aina erota ja antaa erillisenä lahjoitukset kirkon nuorisotyölle ja ulkomaanavuille.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Tukee tai ei, niin itse ainakin erosin vain ja ainoastaan sen takia, en usko siihen ajatusmaailmaan mitä evankelisluterilainen kirkko tai mikään muukaan uskonto sinänsä edustaa. Eli olen ateisti.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Ne ketkä haluavat auttaa lapsia, nuoria ja aikuisia löytävät siihen varmasti muitakin kanavia. Ei kirkon oppien parista poistuminen tarkoita nuorisotyön loppumista maailmasta, eikä tuollainen ole muutenkaan argumentti suuntaan tai toiseen tässä asiassa.

Kirkosta eroaminen tai siihen liittyminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Ei ole NextTrackin tai kenenkään muunkaan asia perustella tälläisiä päätöksiä ihmisten puolesta. Erityisesti todistelu varojen käytöstä ja sen suhteesta kirkkoon kuulumiseen on kornia, minä kun luulin että ainut oikea syy on lähimmäisenrakkaus, usko Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Mä kunnioitan sitä, se on hyvä syy.

Jokainen saa tehdä niin kuin itsestään tuntuu. Itse tein oman päätökseni joitain vuosia sitten, ja erosin.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

NextTrack sanoi
Eroaminen kirkosta säästääkseen rahaa on kohtuu huono peruste. Kirkko käyttää ison määrän rahaa mm. nuorisotyöhön, joka rahoitetaan noilla verorahoilla. Kun niitä ei tule, niin jää tuo nuorisotyökin pois ja sitten jonkun on se hoidettava -> kunnat -> muut verot nousevat. Hyvä yhtälö vai mitä?

Mun mielestä jokainen tekee niin kuin tahtoo, mutta kaikki faktat kannattaa selvittää ennen kuin eroaa, jotta voi perustella kantansa. Itse olen vähän pakkoraossa kirkkoon kuulumisen kanssa ja olisi hyvin mahdollista että toisissa olosuhteissa en olisi kirkon jäsen, mutta sen syinä ei olisi tuo minimaalinen vero.

Itse erosin 2006, ja syynä juurikin raha ja katsoin että en saa vuotuiselle rahapanokselleni tarpeeksi vastinetta.
Ja minimaalinen vero? Jos olen nyt säästänyt ~1900 euroa 4 vuodessa, niin mielestäni se ei ole mikään pieni raha. Tämäkin ylimääräinen on mennyt asuntolainan maksuun.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Kirkon Ulkomaanavun Säätiö sai vuonna 2009 tuotoistaan

31.3% seurakunnilta (= kirkollisverosta jota maksetaan tosiasiassa seurakunnille)
46.8% valtiolta ja EU:lta
21.1% yksityisiltä

Ei kirkko niitä avustustoimiaan suoraan kirkollisverosta rahoita kuin osittain.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

app sanoi
Ne ketkä haluavat auttaa lapsia, nuoria ja aikuisia löytävät siihen varmasti muitakin kanavia. Ei kirkon oppien parista poistuminen tarkoita nuorisotyön loppumista maailmasta, eikä tuollainen ole muutenkaan argumentti suuntaan tai toiseen tässä asiassa.

Kirkosta eroaminen tai siihen liittyminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Ei ole NextTrackin tai kenenkään muunkaan asia perustella tälläisiä päätöksiä ihmisten puolesta. Erityisesti todistelu varojen käytöstä ja sen suhteesta kirkkoon kuulumiseen on kornia, minä kun luulin että ainut oikea syy on lähimmäisenrakkaus, usko Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Mä kunnioitan sitä, se on hyvä syy.

Jokainen saa tehdä niin kuin itsestään tuntuu. Itse tein oman päätökseni joitain vuosia sitten, ja erosin.

Kyllä se raha tuntui tässä aika monella olevan argumenttina ja haluttiin vain selventää ettei se raha kokonaan mene mihinkään ulkomaille.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Itse erosin muutamia vuosia sitten.

Miksikö?

Ei kiinnosta rahoittaa maailman suurinta "satumonopolia",jonka "aatteen" vuoksi tapettu eniten ihmisiä maailmassa,puhumattakaan pedo-papeista jne..
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

En ole eronnut.

Eikä tuossa homoillassa ollut mitään uutta sen mitä itse sitä katsoin. Samasta aiheesta on ennenkin keskusteltu ilman moisia jälkipuinteja.

Enkä eroa ainakaan tämän päivän asioiden valossa.. Itse en ota kantaa tuohon homokeskusteluun enkä uskonnollisista vakaamuksista muutenkaan eikä varmaan tarvitse perusteluja kirkkoon kuulumiseenkaan :D vaikka tuon hautapaikan maksaa monta kertaa sillä rahalla kuin veroa menee niin on se turhin peruste kirkosta eroamiselle.. Eihän ihmiset koiriaankaan lahtaile sen takia että siitä veroa menee, eikä ilmoittaudu kodittomaksi sentakia että kunnallisveroa menee :D

Ei herneitä kellekkään :peukku
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

En ole eronnut. En ole koskaan kuulunutkaan. Olen siis likainen pakana, vai miten se oli.. ;D
Teologiaa (laajennettuna kasitteena, ei siis kristillisena tai edes puhtaana tieteteellisena) olen kuitenkin opiskellut, en ole ateisti tai vastusta uskontoa.
Vastustan sen sijaan uskonnon ja valtion liittoa ja uskonnon kayttamista lakina. Tasta syysta tuleekin valilla lauottua kaikennakoista uskonnon vastaista.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

app sanoi
Ne ketkä haluavat auttaa lapsia, nuoria ja aikuisia löytävät siihen varmasti muitakin kanavia. Ei kirkon oppien parista poistuminen tarkoita nuorisotyön loppumista maailmasta, eikä tuollainen ole muutenkaan argumentti suuntaan tai toiseen tässä asiassa.

Kirkosta eroaminen tai siihen liittyminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Ei ole NextTrackin tai kenenkään muunkaan asia perustella tälläisiä päätöksiä ihmisten puolesta. Erityisesti todistelu varojen käytöstä ja sen suhteesta kirkkoon kuulumiseen on kornia, minä kun luulin että ainut oikea syy on lähimmäisenrakkaus, usko Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Mä kunnioitan sitä, se on hyvä syy.

Jokainen saa tehdä niin kuin itsestään tuntuu. Itse tein oman päätökseni joitain vuosia sitten, ja erosin.

Muuten olen app:n kanssa aivan samaa mieltä, että jokaisen ihan oma asia. Sen verran kuitenkin haluaisin kommentoida, että ihmisen henkilökohtainen usko ja kirkkoon kuuluminen eivät kulje käsi kädessä. Itse koen niin, että nykyisin kirkko ei edusta sellaisia arvoja jotka itse allekirjoittaisin. Suomessa on paljon (toki suhteellinen käsite, mutta tuhansia anyway) myös Jumalaan hyvin vahvastikin uskovia, jotka eivät kuitenkaan kuulu kirkkoon erinäisistä syistä. Esimerkiksi jos olisin itse homoseksuaali, en haluaisi kuulua kirkkoon koska se ei kohtele homoja tasavertaisesti, mutta voisin silti aivan täysin uskoa Jumalaan.

Ja Uiton kanssa samaa mieltä siitä, että ei tuossa Homoillassa nyt niin paljon uutta ja ihmeellistä tullut. Veikkaan että siitä sydämistyneenä osa ihmisistä on vain eronnut ja sitten katsonut laskurilla että johan on wittu, noin paljon säästää -> kertonut asiasta myös kavereille, jolloin myös muut tapauskovaiset ovat ruvenneet ajattelemaan että mihin sitä omia rahoja meneekin ja kuinka paljon ja tehneet sitten omat johtopäätöksensä, suurin osa varmaan piittaamatta itse homoasiasta tuon taivaallista. Muutama satanen vuodessa on kuitenkin suhteellisen paljon rahaa, aivan kuten Mr mmc sanoi. Tuolla summalla ostaa kuitenkin jo vaikka mitä auto-osaa tai maksaa esmes yhden kuukauden vuokran/lainaerän (laskeskelin itse että esim asuntolainan saa maksettua tuosta säästyneillä rahoilla vuotta nopeampaan tahtiin pois kuin mitä tekisi jos molemmat kuuluvat kirkkoon).
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

app sanoi
Kirkosta eroaminen tai siihen liittyminen on jokaisen henkilökohtainen asia. Ei ole NextTrackin tai kenenkään muunkaan asia perustella tälläisiä päätöksiä ihmisten puolesta. Erityisesti todistelu varojen käytöstä ja sen suhteesta kirkkoon kuulumiseen on kornia, minä kun luulin että ainut oikea syy on lähimmäisenrakkaus, usko Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Mä kunnioitan sitä, se on hyvä syy.

Jokainen saa tehdä niin kuin itsestään tuntuu. Itse tein oman päätökseni joitain vuosia sitten, ja erosin.

Mun pointti ei ollutkaan olla kanssasi eri mieltä. Olen sun kanssa ihan samaa mieltä tuosta mitä yllä kirjoitit. Halusin tuoda vain esiin myös ettei kirkon kaikki rahat mene ulkomaille ja että niillä tehdään myös hyvää työtä kotimaassa. Tarkoitukseni ei myöskään ollut käännyttää ketään eroamaan, liittymään tai jäämään, jokainen tekee kuten tahtoo.

Ja kuten totesin aikaisemmin, niin itsekin olen tällä hetkellä kirkon jäsen vain tietyistä pakottavista syistä ja jos nämä "pakottavat" syyt joskus poistuvat, niin saatan itsekin erota kirkosta, mutta en tuon rahan takia.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

:eek:fftopic

Jos olisin joskus eronnut, olisin tuon homokeskustelun jälkeen liittynyt kiireesti uudestaan. En uskon takia, vaan sen takia, että koko "väittely" on täysin idioottimainen.

Perustelu:

Jos 10 henkilöä täällä foorumilla vaatisi, että sääntöihin on tehtävä muutos.
Esim. Täällä on saatava julkaista, loukkaavaa materiaalia.
Onnistuisiko? no ei koska foorumin säännöt kyseisen asian kieltävät. Ja koska kyseessä on yhteisö niin siihen liittymällä kaikki hyväksyvät kirjoitetut säännöt. Ja yhteisöllä on oikeus, tehdä sellainen sääntökirja, jonka haluaa. ( Kyseessä huono vertaus koska Suomen lakikin tämän kieltää, mutta jos säännöissä lukisi, että ainoastaan mitsulla ajavat henkilöt voivat liittyä, ei subbe kuskeilla olisi tähän sanottavaa :) )

Näinhän tilanne on noilla uskovaisillakin. Heillä on vain "hiukan" :D vaikeampi selkoinen tuo "sääntökirja" Jonka mukaan heidän "yhteisö" pelaa. Jokaisella on oikeus liittyä tai olla liittymättä.

Vasta-argumentti:

Niin mutta raamatussa, sanotaan että kivitetään nainen hengiltä jos tekee aviorikoksen, jne. jne. jne.

Jep näinhän se on, mutta luetaanpa, esim mitsuclubin sääntöjen viimeinen kohta:

Oikeudet muuttaa näitä sääntöjä pidätetään.

Eli jos kirkko tahtoo pitää tästä, paljon kohua herättäneestä, sääntökohdasta kiinni, niin eihän kukaan voi asiaan puuttua millään tavalla.
Se, että jonkun mielestä on naurettavaa, että kirkko takertuu 2000v vanhaan satu/sääntökirjaan, on jokaisen oma mielipide. Mutta mikäli on tätä mieltä, pitäisi olla yhdentekevää kenet kirkko päästää näihin "satutuokioihin"

Tosin uskon, että kyseessä ei tosiaan ole se kuka voi mennä kirkossa naimisiin.
Kyseessä on se, että tämä on sateenkaariväeston "final frontier", koska kaikkien tulee suvaita, kaikkien tulee hyväksyä ja kukaan ei saa olla "hylkiä".

Anteeksi vaan avautuminen 8)

Ps. Kirkossa olen lähinnä kummilasten takia. :)
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Pidetään Mitsubishi Club Finland ry ja sen säännöt irrallaan tästä keskustelusta, kiitos.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Kapteenivamma sanoi

Se varsinainen ongelmakohta tuossa homoargumentissa onkin se, että sen takia että kirkko on jotain mieltä asiasta, kirkkoon kuulumattoman rekisteröidyn homoparin oikeudet kirkon ulkopuolisessa yhteiskunnassa ovat eriarvoiset kuin eri sukupuolta olevan avioliittoparin...

Kirkko nyt hehkuttaa suvaitsevaisuutta että "kyllä me ollaan sitä mieltä että kaikki pitäisi siunata" mutta tuolla siunauksella ei ole mitään yhteiskunnallista merkitystä vaan avioliitto ja rekisteröity parisuhde olisivat tuosta siunauksesta huolimatta eriarvoisia. Tähän en taas ole lukenut kenenkään ottaneen kantaa kirkon suunnasta. Itse taas en ylipäänsä pysty ymmärtämään miksi uskonnollisella järjestöllä on noin suuri valta myös uskontoon kuulumattomien elämään ja miksei lakeja voisi säätää kirkosta irrallisesti - kyllähän heteroparikin saa maistraatista aivan samat oikeudet kuin kirkkohäistä.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Kysytäänpä toisinpäin.

Kuinka moni täällä olevista uskoo jumalaan ja jeesukseen, taivaaseen ja helvettiin ja kaikkiin muihin asioihin mitä tuo kristillinen usko opettaa?
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

On kyllä ammuttu yli ja rajusti. Veikkaanpa että tässä on median ansiosta käynyt se "no minäki ku muutki"-efekti.
En ole moneen monituiseen vuoteen menossa naimisiin, lapsiakaan en ole tekemässä ainakaan vielä jne. mutta en kyllä eroakkaan. Ei ole tuo niin iso raha että se omaa taloutta kaataisi. Ja niinkuin tässä topicissa on jo jotkut todenneet niin melko todennäköisesti ne rahat revittäis meidän verorahoista kuitenkin jotain kautta sille kirkolle...
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

no huhhuh... kyllä se jumala jokaisen perään katsoo kuuluu kirkkoon tai ei...
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Olen myöskin kurja pakana. Ai että oli mielenkiintoista olla esim ala-aste sellaisessa koulussa jossa oli vanhoillislestadiolaisia puolet koulun oppilaista. Tuli muuten turpaan koulun jälkeen. Että se siitä hyväksymisestä ja lähimmäisen rakkaudesta.

Toki sitten myöhemmin kostin pikkuhiljaa lesti kerrallaan.

Ja myönnän että tapahtuneet vaikuttaa omiin mielipiteisiin suuresti ja ainut syy miksi kirkkoon liittyisin joskus on se että mikäli avovaimo kirkkohäät haluaa niin sitten. Muuten kyllä jatkan uskisten kampittamista niin paljon kun pystyn.

Kiitos ja anteeksi.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Joikale sanoi
Olen myöskin kurja pakana. Ai että oli mielenkiintoista olla esim ala-aste sellaisessa koulussa jossa oli vanhoillislestadiolaisia puolet koulun oppilaista. Tuli muuten turpaan koulun jälkeen. Että se siitä hyväksymisestä ja lähimmäisen rakkaudesta.

Offtopiciks menee mutta lestadiolaistouhu on joo omastakin mielestä jo hieman kaukana raamatullisista arvoista. Joutunut kanssa "uhriksi" tavallaan. En arvosta, sori vaan. Siinä touhussa jumalan asemassa on kylmä käteinen heillä. Poistakaa kirjoitus jos on jotain loukkaavaa.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

jokaisella on oma mielipiteet ja tälläsen jos olis tuolla arabeissa menny möläyttää niin oltas ruumita...

Jahvetti : joo katsoo se perään tähänkin asti on nauranu niin enpähän enää maksa niistä nauruista ;D

tavallaan aika hullulle kyllä kuulostaa jos pitää uskoa johkin mitä ei pystytä todistamaan :D karua :D
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Ei se paha asia ole jos siitä ihmiset apua saa, kaikki mistä on apua auttaa ;D

Kukin tavallaan.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Erosin kirkosta 15v sitten verojen takia. Empä kyllä siihen himpuukin uskokaan. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman koko keksintöä.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Pari vuotta sitten jo erosin. Aika paljon vaan meni vuosien mittaan rahaa hukkaan. Ja mitään sieltä en ole takaisin saanut, ja nekin rahat meni jonkun pedopapin palkkoihin :seina
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Biim sanoi
Erosin kirkosta 15v sitten verojen takia. Empä kyllä siihen himpuukin uskokaan. Maailma olisi paljon parempi paikka ilman koko keksintöä.
No Mitsunko niillä rahoilla ostit? Vai onko kertynyt säästöön?
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Wlooffy sanoi
Kysytäänpä toisinpäin.

Kuinka moni täällä olevista uskoo jumalaan ja jeesukseen, taivaaseen ja helvettiin ja kaikkiin muihin asioihin mitä tuo kristillinen usko opettaa?

:peukku
Tuosta homo-keskustelusta: En sitä "aitoa ja alkuperäistä TV-keskustelua" ole nähnyt, mutta oma periaate on sellainen, etten taitaisi pystyä kuulumaan kirkkoon, joka tuon homo-avioliittoon siunaamisen suorittaisi... :-[
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

kyllä se tästä asiasta saadaan väitellä ja vääntää vaikka kuinka kun mielepiteitä on vähintään yhtä monta kun ihmistäkin...

Tässä h*mo ja lesbo keskustelussa mistä nyt joka paikassa kiehutaan ja kuohutaan.
siinä nähdään kuinka suvaitsevaisuus niinsanoen kusee omille kintuilleen... ja televisiossa käydään julkisesti nolaamassa itsensä tai ilmoittamassa olevansa edes vähän h*mo... :D
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Hoh Hoijakkaa, vaihtas nyt uutisissakin aihettaa, aamu-uutiset mitkä tulee radiosta aina ku herää, niin pää uutiset: "Usassa h*mot saa liittyä armeijaan", "oulussa hakataan h*moja" jne huoh.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

J. Puhakka sanoi
Hoh Hoijakkaa, vaihtas nyt uutisissakin aihettaa, aamu-uutiset mitkä tulee radiosta aina ku herää, niin pää uutiset: "Usassa h*mot saa liittyä armeijaan", "oulussa hakataan h*moja" jne huoh.

katsos kun h*mous on pinnalla nyt niin sitä pitää ruokkia lisää... :D
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Itse kuulun kirkkoon ja en ole eroamassa. Oma mielipiteeni on että rekisteröidyssä parisuhteessa eläville on tarjottava samat perusoikeudet kuin avioliitossa eläville. Mutta kirkollisia häitä ei heille kuulu järjestää.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Arman sanoi hyvin joku aamu Suomipopin aamussa, että ei se homotouhu niin paha juttu ole. Jää meille heteromiehille enemmän potentiaalisia naaraita, kun miehet vehtaavat toistensa kanssa. Eli kyllä se homous on erittäin hieno keksintö, kunhan eivät minulle ala mitään ehdotella.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

dani sanoi
Vuosi tais olla 2003 tai 2004 kun erosin. Mut on väkisinkastettu. Kirkko pitäis irroittaa valtiosta, eikä pikkulapsia pitäis saada liittää kirkkoon kysymättä heiltä ensin haluaako ne liittyä.

Samaa mieltä, itse erosin myös 2004
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

No en ole eronnu enkä eroamassa kirkosta tämän homppeli skandaalin takia. Jos ei noista maksetuista kirkollisveroista tule muuten hyötyä itselle, niin voipahan hyvällä omallatunnolla kävellä kaikennäköisten hyväntekeväisyys varainkeruu lippaiden ohi, koska on jo kirkon kautta osallistunut muutamien kymppien tai satasten edestä hyväntekeväisyyteen vuodessa :peukku
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

model88 sanoi
No Mitsunko niillä rahoilla ostit? Vai onko kertynyt säästöön?

Vähän nyt ihmettelen sun komenttias ? Oletko jotenkin nyt vasta herännyt ja huomannut ,että makselet turhaan niitä veroja ?

Itse olen tässä vuosien ajan säästänyt jo tuhansia Euroja kun olen ,joskus tehnyt omat ratkaisuni.


Onko kertynyt säästöön? :

Kyllähän sitä on tilipäivänä enemmän rahaa tilille tullut kuin niillä jotka ovat "vapaaehtoisesti nuorisotyötä avustaneet" (tämä kait se oli jonkun pointti..).

Ja se että uskooko johonkin ei liity millään tavalla kirkollisveroihin. Voi uskoa ilman verojakin , se on ilmaista. Voi jopa käydä kirkossakin ,jos haluaa. Ei ne siellä jäsenkortteja ovella kysele.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

model88 sanoi
No Mitsunko niillä rahoilla ostit? Vai onko kertynyt säästöön?

Muutama vuosi sitten erosin myös itse. Verotuksessa tekee mun kohdalla vuodessa 560e vuodessa lisää palautuksia.
560e vuodessa seurakunnalle minkä palveluja en ole käyttänyt sen jälkeen kun pakolla rippikoulussa olin.

Nykyään ei ole edes väliä jos ei kuulu kirkkoon jos haluaa naimisiin kirkossa, kunhan se toinen osapuoli kuuluu.
Eipä ole itsellä sen naimiaisen kanssa kiire.

voipahan hyvällä omallatunnolla kävellä kaikennäköisten hyväntekeväisyys varainkeruu lippaiden ohi, koska on jo kirkon kautta osallistunut muutamien kymppien tai satasten edestä hyväntekeväisyyteen vuodessa

Tästä on kyllä pakko mainita että mistäs tiedät minne ne rahat menee ? Kyllä seurakunnat ovat se suurin rahakirstu yleensä kunnissa jne.. itse en usko pätkääkään siihen että seurakunnat lahjoittelee hyväntekeväisyyksiin rahaa ennenkuin siitä tilisiirtokuitin nään.

Kohta varmaan joulupata keräyskin jää kiinni jostain kavalluksesta, se taitaakin nykyään olla ainut mistä rahat menee perille, ehkä.
 
Vs: kuinka moni eronnut kirkosta?

Teemu T. sanoi
Arman sanoi hyvin joku aamu Suomipopin aamussa, että ei se homotouhu niin paha juttu ole. Jää meille heteromiehille enemmän potentiaalisia naaraita, kun miehet vehtaavat toistensa kanssa. Eli kyllä se homous on erittäin hieno keksintö, kunhan eivät minulle ala mitään ehdotella.
Hyvin sanottu. Sama se mitä makuuhuoneessa joku touhuaa yksin tai toisenkanssa. Itse oon eronnu kirkosta muutama vuos sitten. Uskon ennemmin evoluutioon kuin Jumala loi taivaan ja maan teoriaan. Plus rahaa jää vuodessa pariin tankilliseen bensaa tai ylimääräiseen ryyppykertaan =)
 
Takaisin
Ylös Bottom