Haudi.
Sorry, Toni vähän kesti, mut pitää välillä käydä vähän
himassa nus...nukkumassa.
Joo-o mullahan omassani oli alunperin kaksijohtoinen
lamda musta,valkoinen toinen menee eculle ja toinen
on maa. No tää orggis meni kierteiltään pasaksi ton
DP:n vaihdon yhteydessä niin piti hommata uus tilalle
ja kysyin myös orggiksen hintaa ja rupes sylettää
.
Olishan se ollu helponpaa laittaa orggis olis johtoplu-
gi käyny suoraan yms. Mutta just tosta hinnasta joh-
tuen päädyin ks. anturiin vaik joutu tekee liittimet(
liitokset) uusiks. Siis nelijohtoinen mikä on lämmitet-
tävä malli kun taas orggis ei ollut, johdotukset musta:
sensori, 2 valkoista:lämmitysvirta 12v sekä toinen
maihin, harmaa:lisä maa.
Noista seoksista sen verran, et korjausoppaan mukaan
orggis pitäis antaa piuha irroitettuna nopeata jouto-
käyntiä käyden(1200 rpm) n. 1.0v niin sensori on kun-
nossa(omani antoi 0.9v) . Nyt tällä nykyisellä anturilla
antaa vastaavassa tilanteessa 0.77-0.83v. Elikkäs
ecu saa tietoa hiukan liian laihasta seoksesta ja auto-
maattisesti rikastaa seosta(siis lähinnä tyhjäkäynnillä,
tasakaasunopeudella) missä lamda onkin pelissä ja
tietysti kylmäkäynnistyksessä. No en ole pitänyt tätä
kovin suurena bropleemana, hieman vie enemmän
gasoa mut sitähän onneks saa vielä
.
t:Arska
ps. omani siis se jenkki-Ford 89-95 ja meilläkin on
niitä sekä amerikassa että japanissa valmistettuja
myynnissä, arvaa kumman otin?