L200 bensakone

limppa

Hyvä tuli ku itte teki
Liittynyt
7 Syyskuu 2009
Sijainti
Itä-Uusimaa.
Sitä tässä kyselen että onko ´89 mallisessa L-200 4wd vekottimessa käytetty 2,0 l kone mihinkään?
Ei ole oikeastaan mitään kokemusta Mitsubishin pick-upeista ja siksi kyselen vähän neuvoja teiltä viisaammilta ja kokeneimmilta. Onko kyseisellä koneella mitään erikoista mitä olisi syytä tietää?
Tietääkseni samaa konetta olisi käytetty m.m Galantissa?
Oma L-200 käy ja kukkuu, ei syö hirveemmin mitään nesteitä eikä hirveesti bensaakaan.
 
Vs: L200 bensakone

tuo "vanha" 4g63 (2.0) 8-valve kone on todella luotettava,
venttiilin ohjarin kumit menee n. 300tkm välein, stefat kannattaa laittaa aina alkuperäiset.
suositeltu hihnan vaihto väli 90tkm ja myös tp-akselin hihna! ja kiristimet

lohkoa periaatteessa löytyy kaikista galanteista, osittain evoista, eclipsestä....
jotain muutoksia on tullut ajan myötä lohkoihin mutta sopivasti sovittamalla uudemankin
lohkon saa sopimaan.

esim. jos haluaa 16v kannen, niiin männät vaihtoon ja gti galantin kansi, sekä evo4sen imusarja
(ihan 100% varma en ole soveltuvuudesta) saisi vähän ruutia myllyyn...
ja meneehän ne turbohilutkin esim. evo 1-3 / vr4 galant e3x sarja ;D
 
Vs: L200 bensakone

4G63 on varsinkin tuossa 8-venttiilisessä muodossaan pomminvarma kone. Ei ehkä maailman taloudellisin tai kulkevin, mutta kestävä. Kansi ei kestä ilman vesiä ajamista tai keittelyä, mutta muutoin vaikea keksiä mitään todella huonoa kohtaa siitä. Jakohihna ja TP-hihna pitää aina vaihtaa yhtäaikaa. Hydraulisten tasurien (jos on) tikittely on tyyppivika. Kaasarikoneisessa se kaasari on se huonoin komponentti. 16V-versiot ja ahdetut ovat hieman erilaisia teho- ja vääntöominaisuuksiltaan, en ainakaan itse ehkä laittaisi isoporttista DOHC-konetta tavara-autoon....ilman ahdinta.
 
Vs: L200 bensakone

Kiitän näistä tiedoista, ehkä vähän paremmalla mielellä kohti uusia seikkailuja oman L-200 kanssa.
 
Takaisin
Ylös Bottom