Lancer GTi kolisee niin pirusti

GTiLanttu

New Member
Liittynyt
26 Huhtikuu 2006
Sijainti
Padasjoki
Tai oikeastaan pitää vaan erittäin rumaa ääntä. Omituista on kuitenkin:

1. Kone käy hyvin
2. Vikaa ei esiinny aina, kuitenkin lähes aina jos ajan pidemmän matkan
3. Tasan 2300RPM:n jälkeen ääni katoaa kuin leikaten ja kone pitää normaalia nättiä pörinää

Silloin kun ääni kuuluu niin se on todella kova. Mikä ihme voi tehdä tätä vain välillä?

Välillä tyhjäkäynti on todella alhainen, mutta en tiedä liittyykö tähän.

E: Vein auton korjaamolle, jossa tekivät Forte puhdistuksen ja vaihtoivat jakopäähän hydraulipanoksen. Ainakin ihan erilainen ääni autosta lähtee. Selviää sitten pidemmällä ajolla, että lähtikö kolina lopullisesti pois.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Millanen on sit tämä ruma ääni ? mistä suunnalta se kuuluu?

Yks mikä voi pitää pahaa ääntä on rikkiruostuneet katin/pakosarjan lämpöpellit, mutta ääni on silloin enemmän resonoivan tyyppistä.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Sainpas vähän tallennettua tätä ääntä: http://www.youtube.com/watch?v=56V5d8SNbD4

Tuollaista pitänyt viimeisen n. 5000 km.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

ilkeä ääni kyllä.. säädä tyhjäkäynti yli 2300rpm ja myy auto äkkiä pois :peukku

edittiä.

Omassa oli venanväljyksien tasaajat sökönä piti kolinaa mutta oli aika erilaista, se kyllä tosin loppui kierrosten noustessa aika seinään.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

:DD

Ton auton kanssa on aikalailla niin käynyt, että kun jonkun vian saa korjattua niin viikon parin päästä tulee toinen. Ja aina on tullut toivottua, että josko nyt olis viimenen vika vähään aikaan niin en ole raaskinut myydä.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

katohan ettei putkisto ota mihinkään kiinni mistään ja että ne lämpöpellit on kiinni kunnolla! js ettei mistään vuoda.

Vois vaikuttaa vähän omaan korvaan että putki ottaa kiinni johonkin.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Tulin arvailemaan :p.
Voisko noi venttiilivälyksen tasaimet (vai mitkä ne oli) aiheuttaa tollasta?
Viteolla toi kuullosti aika mekaaniselta. (resonaatio tahi öljynkiertohäikkä)


Tosin aika ruma ääni noista lähtee muutenkin matalilla kierroksilla. (oma mielipide)
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Koitan ottaa sen yhden lämpöpellin pois niin katsotaa. Pidänpäs mielessä myös tuon venttiilihomman.

Ideoita otetaan edelleen vastaan.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Putkiston ääniä tuo varmaan on. Tarkasta katti ja kaikki vaimentimet. Jotain voi olla ruostunut irti myös näiden sisältä.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

ite en kyllä paljon ajelis ennen kun vian oisin paikallistanu,sen verran ikävästi ääntää.

videon perusteella en usko minkään pellin resonoivan,ennemmin venakopan alle menee oma veikkaus.

::)
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

älä mee tolla et otan yhen lämpöpellin pois ja katellaan :D

Auto pukeille ja käyntiin, ite auton alle ja käyt perusteellisesti koko putkiston läpitte, jos on vuotoja/nirhaa johki kiinni.

Tosi säälittävä heitto, mutta voisiko katalysaattorin kennosto olla "irti" ja päästä vähän kolisemaan siellä ja.

Mut tosiaan mitä tohon ääneen tulee, niin itellä on pakoputki sellanen että ottaa kiinni ja pärrää alakiekoilla, sitte kun kierroksia tulee lisää niin ei pärrääkkään enää ja ääni tasottuu. Tolla perusteella suosittelisin tarkistamaan putkiston ennen kuin alkaa koneremonttia tekemään niin saisi poissuljettua ainakin nuo rasonaatiomahdollisuudet.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Minä lähtisin ihan kanssa tuolle putkistolinjalle. Joku etupään kannake löysällä/irti/huonosti kiinni.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Mä kyllä veikkaisin venttiilin nostimia, ku pikku kierroksilla nakutti ku diisseli, jos koneessa on hydrauliset nostimet niin pikkukierroksilla ei öljynpaine riitä nostelemaan niitä kunnolla..
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Taidanpa itsekin kallistua johonkin mekaaniseen vikaan.

Tosiaan tuntuu, että mitä jäykempää öljy on sitä hiljaisempana kone käy? Sais tulla kunnon talvi niin ei tarvisi tätä ongelmaa miettiä :D

Pahin tossa ongelmassa on se, että jos vien auton korjaamolle niin vikaa ei joko esiinny tai sitten sitä ei löydy. Vihoviimenen vähänkään erikoisempi auto tässä taloudessa :seina

Näköjään löytyy kuitenkin Veho melkein naapurista niin käynpäs kiikuttamassa sinne joku päivä
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Ja sit maksaa huolto saman verran kun koko auto..... :p
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Niinpä, otanpas tähän väliin aiemminkin jo listaamani ongelmat mitä autossa on ollut:

-Vaihdelaatikko levinnyt
-Käsijarrun mekanismi mennyt takajarrusatuloista
-Jarrupaineensäätöventtiili
-Vasemman takalasin ikkunahissi
-ECU rikki
-Jarruletkut

Lisäksi rassista on vaihdettu kaikki iskarit, vetarit ja ties mitä muuta. Ei ole todellista enää.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

No se selittäisi vaihdelaatikon ja vetarit. Kuitenkin aikamoista tuuria saada noinkin mittava lista aikaseksi 20tkm:n ajolla (jonka auto on minulla ollut).

Menee vähän avautumiseksi :p
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Kumma juttu ku vetarit on vaihettu... ...itellä ajettu 330tkm(ainakin) ite ajanut 60tkm. eikä kyllä vetareissa oo mitään vikaa. on saanu kyllä kenkääkin välillä aika hyvin :).

Ja tuosta äänestä, ei kyllä kuulosta laakerivialta. Kokemuksia on laakeriviasta ;)
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

Joo kieltämättä vähän erikoista.

Osaisiko joku kertoa hyvän autokorjaamon Tampereelta? Meinasin Veholle viedä, mutta on sen verran iso liike kyseessä, että tiedän jo etukäteen ettei siitä mitään tule.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

GTiLanttu sanoi
Joo kieltämättä vähän erikoista.

Osaisiko joku kertoa hyvän autokorjaamon Tampereelta? Meinasin Veholle viedä, mutta on sen verran iso liike kyseessä, että tiedän jo etukäteen ettei siitä mitään tule.

Meidän kakkosautolle oon muutamat rempat teettäny Jankan Autohuollossa, yhden miehen nyrkkipaja. Mukava omistaja, suht edukkaat hinnat ja hyvin on tähän astiset remontit menneet. Nytkin pitäs viedä Celesten takavetarit + laakerit jotta laittais laakerit paikalleen.
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

UITTO- En kattonu kunnolla vielä, kun ei ole mitään paikkaa missä katsoa. Nyt viikonloppuna saattaa olla mahdollisuus katsoa niin koitan. Miten lähtisit tutkimaan, jos ei ole mahdollista saada autoa ylös?

Tosiaan katsastus meni juuri muuten läpi, mutta jarruletkut rikki. Putki on myös täysin ruosteeton eikä tuo ihan oikea kolina voi lämpöpelleistä johtua. Vika on myös selvästi auton etupäässä. Kattia ehdotit että olisi rikki, mutta päästöistä meni läpi?

Pirullista tämä kun ei ole kunnolla aikaa paneutua asiaan niin joutuu arvailemaan.

miikka: Pidetään tuo mielessä. Vähän kaukana on, eli jos Lielahdesta päin joku keksii jonkin paikan nimetä?
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti



Tosiaan katsastus meni juuri muuten läpi, mutta jarruletkut rikki. Putki on myös täysin ruosteeton eikä tuo ihan oikea kolina voi lämpöpelleistä johtua. Vika on myös selvästi auton etupäässä. Kattia ehdotit että olisi rikki, mutta päästöistä meni läpi?


jos kerta päästöistä meni läpi niin ei ole katissa vikaa.se on varma! edelleen olen venakoneiston puolella,hytikka säätäjät jotenkin perus-säädetty päin mettiä tai loppuun kuluneet hytikka säätäjät.
tollasta ääntä EI LÄHDE RIKKINÄISESTÄ PUTKISTOSTA.
tosin kun läheltä ei pääse kuuntelemaan niin en välttämättä laske pois kiertokangen laakerivikaakaan,tosin siihen en vielä jaksa uskoa.(ellei ole ajettu vähillä öljyillä?)
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

En tiedä voiko tällaista vikaa (?) esiintyä tuossa moottorimallissa, mutta eikös johonkin koneeseen ollut mahdollista asentaa välyksentasuri väärin päin? Tuli mieleen, että onko kannen tai tasurien kanssa ehkä puuhasteltu lähiaikoina, jonka jälkeen vika on mahdollisesti ilmestynyt..?
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

kyyyyllä katissa voi siltikin kennosto olla irti vaikak päästöt antaakin, isoveljen audinssa katin kennot kolisi kaks vuotta siellä ja silti anto kaasut..
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

itellä nyt sellanen tapaus että tyhjäkäynti nättiä,pikkasen jengaa rupee kilisee.no pikkasen lisää kierroksia loppuu taas kilinät ;D ----> vika löyty kk laakerista,sen verran lievänä vielä että pelkkä liuskojen vaihto riittänee. sen näkee muutaman päivän päästä toivottavasti mikäli osat tulee,ja tää perkeleen rokko helpottaa :seina
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

nyt laakerit vaihdettu,ja sievästi käy. eikä kolkata/kilkata
 
Vs: Lancer GTi kolisee niin pirusti

GTiLanttu sanoi
Tai oikeastaan pitää vaan erittäin rumaa ääntä. Omituista on kuitenkin:

1. Kone käy hyvin
2. Vikaa ei esiinny aina, kuitenkin lähes aina jos ajan pidemmän matkan
3. Tasan 2300RPM:n jälkeen ääni katoaa kuin leikaten ja kone pitää normaalia nättiä pörinää

Silloin kun ääni kuuluu niin se on todella kova. Mikä ihme voi tehdä tätä vain välillä?

Välillä tyhjäkäynti on todella alhainen, mutta en tiedä liittyykö tähän.

E: Vein auton korjaamolle, jossa tekivät Forte puhdistuksen ja vaihtoivat jakopäähän hydraulipanoksen. Ainakin ihan erilainen ääni autosta lähtee. Selviää sitten pidemmällä ajolla, että lähtikö kolina lopullisesti pois.


Onko loppunu räminä? Täällä ilmottautuu yks, jolla on samat oireet.

Tulin kämpille, niin ei kuulunut tuollaista räminää/resonanssia. Ja sittän 1h päästä starttasin,
niin alko kuulumaan tuollanen ääni. Tyhjäkäynnillä ei kuulu, mut siitä ylös päin--> n.2500 rpm ja
sit loppuu. Vedot tuntuu olevan tallessa.

Note: 11.6.-09 vaihdoin jakopäänkiristimen ja räminä loppu. Ajelin aivan normaalisti nämä pari kuukautta ;D pikkasen reiluilla kierroksilla niin ei rämissy.
 
Takaisin
Ylös Bottom